جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ و انواع روش های بازاریابی از نظر وب سایت Open Global

آموزش بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ و انواع روش های بازاریابی از نظر وب سایت Open Global

 225    0

در این مقاله در مورد بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ و انواع روش های بازاریابی اینترنتی از نظر وب سایت و مزایای بازاریابی آنلاین و موتورهای...

 

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ

 

بازاریابی اینترنتی یا  Digital marketing در واقع همان بازاریابی محصولات و خدمات رایج است، منتهی با این تفاوت که این بازاریابی از فناوری‌های دیجیتال استفاده می‌کند و معمولا در اینترنت با استفاده از دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و کامپیوتر و هر دستگاه دیجیتال دیگر انجام میشود.


در اینترنت و فضای مجازی نیز مانند دنیای واقعی افراد زیادی برای فروش محصولات و خدمات خود به رقابت می‌پردازند.


در این رقابت شما باید خیلی مواظب رفتار خود باشید تا مشتریان خود را از دست ندهید چرا که دیگر رقبا در کمین مشتریان شما هستند و مطمئناً کسی در این رقابت پیروز خواهد بود که اصول بازاریابی آنلاین و اینترنت را به خوبی رعایت کند.


در بازاریابی آنلاین باید یکسری از تکنیک‌ها را برای معرفی کالا و خدمات به کار برد تا بتوان مشتریان زیادی را برای خود جذب کرد و با جذب مشتری طبیعتاً فروش بیشتری نیز خواهید داشت.


وب سایت هایی که در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند انواع روش های مختلف را برای بازاریابی اینترنتی بیان کرده اند و دسته بندی های متنوعی را برای آن تعریف کرده اند.

 

بازاریابی آنلاین

 

 

انواع روش های بازاریابی از نظر وب سایت Open Global

 

وب سایتOpen Global،وبسایتی است که خدمات بازاریابی در اینترنت را عرضه می‌کند و روش‌های بازاریابی را در چهار دسته تقسیم بندی می کند :


۱)طراحی سایت


۲)طراحی فروشگاه آنلاین : برای این قسمت از روش‌های بازاریابی می توانید از فروشگاه آنلاین بردار کمک بگیرید.


۳)وب‌سایت‌های واسطه‌ای


۴)تبلیغات کلیکی گوگل


این در حالی است که شرکت های cult دیگر شرکت عرضه کننده خدمات بازاریابی در اینترنت روش های بازاریابی را در ۵۲ دسته تقسیم بندی کرده است


برای اینکه در بازاریابی اینترنتی به موفقیت برسید حتما باید از یک مشاور حرفه ای و کاربلد استفاده کنید چرا که این کار، حرفه‌ای است و اگر به صورت حرفه ای پیش نروید احتمال این وجود دارد که علاوه بر اینکه سودی عاید شما نگردد ،متحمل زیان های جبران ناپذیری هم شوید.


برای اینکه بتوانید به بازاریابی اینترنتی بپردازید باید برای خود سایتی راه اندازی کنید ولی این تمام ماجرا نیست و باید تلاش کنید برای خود ،مخاطبانی را جذب کنید و سپس با بازاریابی هدفمند آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید البته یکی از مهم ترین این مراحل، حفظ مشتری جذب شده می باشد چرا که جذب مشتری جدید بسیار هزینه برتر از حفظ مشتریان قبلی است.

 


مزایای بازاریابی آنلاین

 


۱)کم هزینه بودن


 بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی های سنتی و قدیمی بسیار کم هزینه تر می باشد حتی برخی از تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی رایگان میباشند.

 


۲)صرفه جویی در وقت


در این روش زمان خیلی کمتری نسبت به روش های سنتی برای یافتن مشتری و انجام معاملات صرف می شود

 


۳)اثربخشی این بازار بسیار بالاتر است


با بازاریابی اینترنتی خیلی زودتر از بازاریابی سنتی به نتیجه خواهید رسید و به احتمال خیلی زیاد قرار دادن یک آگهی در اینترنت سریعا نتیجه خواهد داد و چند برابر آنچه را که برای آگهی هزینه کرده اید را به دست خواهید آورد.

 


۴) بازاریابی اینترنتی در همه موقعیت های جغرافیایی امکان فروش محصول را خواهید داشت و به صورت گسترده در سراسر کشور و یا حتی جهان می توانید برای محصول و خدمات خود بازاریابی کنید.

 


۵) با دیجیتال مارکتینگ به صورت دائمی و بدون تعطیلی میتوانید محصولات خود را در دسترس کاربران قرار دهید.

 


۶)این فناوری بسیار مورد اعتماد می باشد چرا که با این روش به راحتی می توانید به مخاطبان خود ایمیل ارسال کنید( همان بازاریابی ایمیل)، در این روش خیلی سریع تر می توانید محصولات و خدمات خود را به دست مشتریان خود برسانید.

 

 

 


معایب دیجیتال مارکتینگ

 


۱)در بازاریابی اینترنتی با مخاطبان خود به صورت رو دررو نمی توانید در تماس باشید .ولی در بازاریابی سنتی افراد به صورت رو در رو با هم در ارتباط هستند و می توانند از نزدیک و با روش‌های خاص خود (شامل انتقال احساسات و عواطف ،گرمی رفتار ، طرز گفتگو و غیره ) که فقط از نزدیک امکان چنین ارتباطی با مشتریان وجود دارد، مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهند،که این مورد در بازاریابی اینترنتی وجود ندارد.

 


۲)مجازی بودن این روش باعث می شود که همه افراد از جمله افرادی که دانش کافی درباره اینترنت و فضای مجازی را ندارند،نمی توانند از این روش استفاده کنند.

 


۳)فضای مجازی مکانی پیچیده است و برخی افراد در این مکان پیچیده سردرگم می شوند و سعی می کنند در دنیای واقعی و به دور از فضای مجازی به فعالیت و خرید و فروش خود بپردازند.

 


روش های بازاریابی اینترنتی

 


*طراحی سایت


 یکی از مهمترین بخش های بازاریابی اینترنتی ساخت سایت های جذاب می باشد .در واقع سایت شما همان هسته مرکزی کسب و کار شما به حساب می آید

 


*سئو


با سئو می توان رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بالا برد

 


موتورهای جستجو

 


این روش جایگزین سئو سایت می باشد و پولی می باشد .با این روش با پرداخت هزینه می توانید به همان نتایج سئو دست یابیدو خیلی سریع تر نتایج دلخواه  خود را به دست آورید.

 


ویدیوی


با به کاربردن ویدیو های کوتاه می توانید سایت خود را محبوب کنید.


محتوا


 باید محتوای مفید و جذاب را برای مشتریان خود تهیه کنید


بازاریابی مبتنی بر مکان


باید یک حضور فیزیکی ایجاد کنید و اطلاعات مرتبط و محلی خود را در سایت خود بگذارید.


 شبکه های اجتماعی


با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و آنها را ترغیب به خرید از محصولات و خدمات خود کنید.


تبلیغات کلیکی


این روش شبیه بازاریابی موتورهای جستجو می باشد ولی فقط مربوط به گوگل و شرکت های رقیب نمیشود و اکثر شبکه‌های اجتماعی این امکان را برای کسب و کارها فراهم می کنند که تبلیغات خودشان را در فید قرار دهند و به ازای هر کلیک توسط کاربران مسئول تبلیغات هزینه هر کلیک را باید پرداخت کند البته لازم نیست پیش پرداختی برای این هزینه‌ها داشته باشید و همان لحظه در موقع کلیک کاربران پرداخت صورت می گیرد.


وبلاگ ها


در وبلاگ در مورد کسب و کار خود اطلاعات ویژه ای را بنویسید تا مشتریان خود را آگاه و مطلع نگه دارید.


همکاری در فروش


 در این بازاریابی به فعالیت در عرصه تبلیغ محصولات و خدمات سایر کسب و کار ها می پردازید و باعث افزایش درآمد خود می شوید.


بازاریابی ایمیلی


در این روش با اجازه مشتریان می توانید در هر زمان به آنها ایمیل ارسال کنید و باعث ایجاد ارزش برای آنها شوید اکثر افراد این روش را سنتی می‌دانند ولی این  روش هنوزهم می‌تواند به عنوان یک روش موثر تلقی گردد.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: