جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

Intent یا اینتنت بخش یک

Intent یا اینتنت بخش یک

 131    0

در این مقاله در مورد اینتنت یا Intent در اندروید و انواع دسته بندی اینتنت شامل اینتنت صريح یا Explicit Intent و اینتنت ضمنی یا Implicit Intent بحث...

 

 

اینتنت یا Intent در اندروید 

 

اگر بخواهیم اینتنت را به زبان ساده معنی کنیم به این تعریف می‌رسیم، وسیله‌ای برای شرح هدفمان می‌باشد. نمونه معنی لغوی Intent قصد و نیت می‌باشد و در اندروید نیز با همین معنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که به وسیله اینتنت‌ها قصد و نیت خود را به سیستم عامل اندرویدمان می‌فهمانیم و در واقع با همین اینتنت‌ها هست که به سیستم عامل می‌گوییم که می‌خواهیم چه کاری را انجام دهیم.


ما زمانی که از اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌هایی در سیستم عامل خود استفاده می‌کنیم، نیاز به واسطه‌ای داریم تا بین کامپوننت‌های مختلف رابطه برقرار نماییم حال این کامپوننت ها می تواند Activityها، Service ها و یا Broadcat Receiver ها باشد.


معمولاً وقتی از اینتنت‌ها بحث می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن افراد می‌رسد، بیان کردن انتقال بین‌ Activity های مختلف در اپلیکیشن‌های مورد نظر موجود در سیستم عامل اندروید می‌باشد، ولی این فقط یک تعریف ساده و ابتدایی‌ترین مورد استفاده از اینتنت‌ها می‌باشد.


در واقع در این حالت می‌توانیم Intent ها را به یک پل تشبیه کنیم که در بین Activity قرار داده شده‌اند. در برخی مواقع به صورت اجباری به استفاده از اینتنت‌ها اقدام می‌کنیم ولی در بعضی مواقع نیازی به اجبار نمی‌باشد و فقط برای راحتی کار از آنها استفاده می‌کنیم.


وقتی که می‌گوییم که به وسیله اینتنت‌ها از سیستم تقاضای انجام کاری را داریم، در واقع از اینتنت‌هایی که حاوی پیام‌ها و یا دستوراتی خاص می‌باشند، برای ارسال درخواست خود استفاده می‌کنیم. از اینتنت‌ها می‌توانیم در داخل یک اپلیکیشن استفاده نماییم یا اینکه در بین اپلیکیشن‌های متفاوت از آن‌ها استفاده کنیم.


ممکن است از اینتنتی برای ایجاد واسطه یا پل بین Activity اصلی و Activity(A) موجود در اپلیکیشن استفاده شود و آن Activity برای ایجاد درخواست با Activity(B) دوباره از اینتنت استفاده نماید و برای ارسال پاسخ به Activity اصلی، Activity(B) نیز از اینتنت استفاده نماید و نتیجه درخواست را به Activity اصلی ارسال نماید.


Activity اصلی ----Intent---> Activity A ----Intent---->Activity B ----ارسال نتیجه درخواست Intent----> Activity اصلی

 

بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که اینتنت‌ها مانند پلی به کار می‌روند که به وسیله آن پل می‌توانیم بین اجزای مختلف یک پروژه درون اپلیکیشنی خاص و یا اپلیکیشن‌های مختلف رابطه برقرار کنیم.


وقتی که شما از یک اینتنت برای حرکت بین Activity ها استفاده می‌کنید، در واقع از سیستم عامل می‌خواهید که از یک Activity شما را به یک Activity دیگری ببرد و در این اینتنت شما باید دقیقاً به سیستم عامل بیان کنید که قصد رفتن به کدام Activity را دارید و بدین منظور باید دقیقاً نام Activity مقصد را بیان نمایید تا سیستم عامل اندروید با اینتنت مورد نظر، شما را دقیقاً به همان Activity انتقال دهد. در این صورت به اینتنتی که شما از آن استفاده نموده اید اینتنت صریح یا Explicit Intent گفته می‌شود.

 


نوع دیگری رفتن به Activity مورد نیاز خود، استفاده از اینترنت ضمنی یا  Implicit Intent می‌باشد. در این نوع اینتنت به جای اینکه دقیقاً به سیستم عامل بگویید که ما را به کدام Activity انتقال دهد، فقط به وی می‌گوییم که ما به Activity نیاز داریم انتقال یابیم، که آن Activity بتواند فلان نیاز ما را رفع نماید. در واقع فقط تمایل خود را به سیستم عامل اعلام می‌داریم و از A خاصی نام نمی‌بریم.

 

در این مورد چون ممکن است‌ Activity های متفاوتی باشد که نیاز ما را رفع نماید، بنابراین سیستم عامل تمامی Activity هایی را که می‌توانند خواسته‌های ما را برآورده نمایند و ما را به هدفمان برسانند را به صورت لیست شده برای ما نمایش می‌دهد.

 

بنابراین با توجه به گفته‌ها می‌توانیم اینتنت‌ها را بر اساس تمایلات اشخاص جهت حرکت بین Activity ها به دو نوع دسته‌بندی نماییم :

 

دسته بندی اینتنت

نام این دو دسته اینتنت‌ها عبارتند از: اینتنت صريح یا Explicit Intent و اینتنت ضمنی یا Implicit Intent.

 


اگر می‌خواهید Activity های نزدیکتر به هدفی که دارید را در لیستی که در اینتنت‌های ضمنی به شما نمایش داده می‌شود، داشته باشید، می‌توانید با جزئیات بیشتری خواسته ها و تمایلات خود را به سیستم عامل اعلام دارید. مثلاً می‌توانید بگویید که من به فایلی نیاز دارم که در دسته موسیقی باشد و نوع فایل موسیقی مورد نظر mp3 می‌باشد. در این صورت لیستی که به شما نمایش داده می‌شود، فقط شامل دسته موسیقی ها و فایل‌هایی با پسوند mp3 خواهد بود.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: