جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

ابزارهای آنالیز رقبا بخش دوم

ابزارهای آنالیز رقبا بخش دوم

 195    0

در این مقاله در مورد ابزار SimilarWeb ومراحل تهیه گزارشات در مورد آنالیز رقبا و کاربردهای ابزار SimilarWeb همچنین ابزار Ahrefs وابزار SE Ranking...

 

 

ابزار SimilarWeb

 

 

ابزار SimilarWeb

 

 

اگر به دنبال بهبود وضعیت سایت خود می‌باشید، می‌توانید از یک ابزار جامع و کامل استفاده نمایید تا وب سایت رقیبان خود را آنالیز نمایید و از گزارشات به دست آمده از این ابزار جهت استفاده در وب سایت خود و بهبود وضعیت آن استفاده نمایید. این ابزار، ابزاری است به نام SimilarWeb. ویژگی مهمی که این ابزار دارد این است که می‌توانید وب سایت خود را به صورت همزمان با وب سایت‌های رقیبان خود آنالیز نمایید و با مقایسه آنها با هم بتوانید نقاط ضعف و قوت وب سایت خود را شناسایی نمایید.

 

این ویژگی از این جهت که نیازی نیست که تک تک وب سایت‌ها و وب سایت خودتان را به صورت جداگانه و در زمان‌های متفاوت آنالیز نمایید و سپس نتایج آنها را در یک جا جمع نموده و به مقایسه آنها بپردازید و می‌توانید همه آنها را با هم و به طور هم زمان تجزیه و تحلیل نمایید، ویژگی بسیار مهم تلقی می‌شود. با یافتن نقاط ضعف و قوت وب سایت خود می‌توانید در آن نقاطی که ضعف دارید، تلاش خود را بیشتر نمایید و به رفع آنها اقدام کنید تا وضعیت وب سایتتان هرچه بهتر گردد.


با ابزار SimilarWeb می‌توانید بدانید که در زمینه فعالیت شما چه اتفاقی رخ می‌دهد و از استراتژی‌هایی که رقبای شما برای موفقیت خود استفاده می‌کنند آگاهی یابید و در صورت امکان، از آن استراتژی‌ها در کسب و کار خود استفاده نمایید و بتوانید رتبه وب سایت خود را بالا ببرید. این ابزار به شما کمک می‌کند هر فرصتی که می‌تواند به وضعیت بهبود شما کمک نماید را شناسایی نمایید.

 

با SimilarWeb می‌توانید بدانید که کاربرانی که هدفشان رسیدن به کسب و کاری مانند کسب و کار شما می باشد و به جستجوی کسب و کار در زمینه فعالیت شما می‌پردازند، به دنبال چه نوع اهدافی می‌باشند. حتی با این ابزار می‌توانید ترندهای جدید را نیز شناسایی نمایید و از همه موارد یافته شده، در جهت بهبود وضعیت کسب و کار خودتان استفاده نمایید.


این ابزار دارای هر دو نسخه رایگان و پولی می‌باشد، ولی متاسفانه در نسخه رایگان آن امکانات بسیار زیادی وجود ندارد و امکانات آن بسیار محدود می‌باشد و برای اینکه از امکانات ویژه ابزار SimilarWeb استفاده نمایید، نیاز است که هزینه نسخه پولی آن را پرداخت نمایید و آن نسخه را خریداری کنید.

 

 

مراحل تهیه گزارشات در مورد آنالیز رقبا چه می‌باشد؟

 

 

مراحل تهیه گزارشات در مورد آنالیز رقبا

 

 

* در مرحله اول، این ابزار داده‌های مورد نیاز را به صورت خام جمع آوری می‌کند.


* در مرحله دوم به پاکسازی و مرتب سازی  داده‌های جمع آوری شده اقدام می‌کند.


* در مرحله سوم به پردازش داده‌های مرتب سازی شده می‌پردازد که در این مرحله بر اساس الگوریتم‌های آموخته شده پیش می‌رود.


* مرحله چهارم مرحله آماده سازی آمار مورد نیاز آنالیزگران می‌باشد.


* و مرحله آخر مرحله آماده سازی گزارش می‌باشد.


 با اطلاعات آماده شده و پردازش شده گزارش‌های مورد نیاز آنالیزگران را برای آنها آماده و قابل نمایش می‌نماید و به آنها تحویل می‌دهد.


با گزارشات تهیه شده با این ابزار، می‌توانید آینده پیش روی خود را بهتر ببینید و بتوانید با موفقیت هر چه بیشتر در مسیر رسیدن به آینده درخشان برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید.

 

 

ابزار SimilarWeb چه کاربردهایی دارد؟

 

با بیشتر امکانات و کاربردهایی که این ابزار قدرتمند در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، آشنا شدیم.

 

 

در ادامه می‌خواهیم چندین کاربرد دیگر این ابزار را نیز به صورت خلاصه بیان نماییم که عبارتند از:

 

می‌توانید با استفاده از این ابزار میزان ترافیکی که وب سایت های رقبایتان دارند را به دست آورید.


* می‌توانید انواع استراتژی‌هایی را که رقبایتان برای سئوی وب سایت خود استفاده می کنند را شناسایی نمایید و در وب سایت کسب و کار خود از آن استراتژی‌ها استفاده کنید.


* می‌توانید کلمات کلیدی ارگانیک وب سایت‌های رقبایتان را شناسایی نمایید و با استفاده از آن کلمات کلیدی در وب سایت خود، موجب جذب کاربران و افزایش ترافیک وب سایت خود شوید.


* می‌توانید میزان تعامل کاربران با وب سایت رقبا را شناسایی نمایید و بفهمید که کاربران رقبایتان به چه میزان با وب سایت آنها مشارکت می‌کنند.


* با استفاده از این ابزار می‌توانید بفهمید که آیا رقبایتان به جز وب سایتشان از شبکه‌های اجتماعی نیز جهت بازاریابی کسب و کار خود استفاده می‌کنند و یا نه؟


* با استفاده از این ابزار امکان شناسایی منابعی که باعث جذب ترافیک برای وب سایت رقیبانتان می‌شود را شناسایی نمایید.

 

به طور کلی می‌توان در مورد ابزار SimilarWeb این چنین گفت که با این ابزار و گزارشاتی که این ابزار برای ما فراهم می‌کند، می‌توانیم به صورت خیلی سریع بازدید صفحه وب سایت خودمان را بالا ببریم و رتبه سایت خود را افزایش دهیم.

 

 

ابزار Ahrefs

 

این ابزار به یک ابزار شناسایی بک لینک‌ها شناخته شده می‌باشد و می‌توانید هم بک لینک‌های وب سایت خود را شناسایی نمایید و هم بک لینک‌های وب سایت‌های رقیبانتان را. برای آنالیز برخی از این موارد می‌توانید از نسخه رایگان آن استفاده کنید و برای برخی دیگر از نسخه‌های پولی باید استفاده نمود، که مورد اول یعنی آنالیز بک لینک‌های وب سایت‌های خودتان در نسخه رایگان آن قابل دسترسی می‌باشد

 

ولی آنالیز بک لینک‌های وب سایت‌های رقبا فقط در نسخه پولی آن در دسترس می‌باشد و در نسخه رایگان آن این امکان برای کاربران فراهم نشده است. علاوه بر این اطلاعات حتی می‌توانید در مورد نحوه لینک سازی آن‌ها نیز اطلاعات را دریافت نمایید. این ابزار به قدری در انجام وظیفه خود، که آنالیز رقبا می‌باشد، قدرتمند و حرفه‌ای می‌باشد که در بین کارشناسان سئو به یک ابزار بسیار معتبر تبدیل شده است.

 


این ابزار با تجزیه و تحلیل وب سایت‌ها به راحتی می‌تواند لیستی از رقبای شما را بر اساس کلمات کلیدی و یا محتواهایی مشابه با وب سایت شما را شناسایی و برای شما گزارش نماید. از این لحاظ که دارای خزنده سئوی فعالی می‌باشد،

 

از دیگر ابزارهای آنالیز رقبا برتر گشته است. همچنین این ابزار از نظر داشتن پایگاه داده کلمات کلیدی و بک لینک ‌ها نیز یکی از برترین ابزارهای آنالیز رقبا می‌باشد. و اما به چشم آمدترین عیبی که این ابزار آنالیز دارد این است که قیمت آن بسیار بالا می‌باشد و تهیه آن برای همه افراد مقدور نمی‌باشد. ولی به دلیل اینکه گزارشات حاصل از این ابزار بسیار ارزشمند و کاربردی می‌باشد، باز هم بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که هزینه آن را پرداخت نماید و به امکانات و گزارشات حاصل از این ابزار در دسترس داشته باشند.

 

از آنجایی که گزارشات تهیه شده با این ابزار بسیار کامل و جامع می‌باشد، معمولا این ابزار را به عنوان یک ابزار مرجع در نظر می گرفتند و سال‌های سال، عنوان برتر بودن را با خود به همراه داشته است. ولی چند وقتی است که به تدریج از برتری و محبوبیت این ابزار کاسته می شود، چرا که اخیرا در قیمت گذاری برای فروش امکانات این ابزار تعادل را رعایت نمی‌کنند و مبالغ اضافی بسیاری را از خریداران دریافت می‌کند. که این موارد باعث شده است که کمی از محبوبیت این ابزار در بین کاربران کاسته شود. بیایید در ادامه با مزایا و معایب این ابزار به صورت خلاصه وار آشنا شویم.

 

 

مزایای ابزار Ahrefs

 

* می‌توانیم Ahrefs را در بین ابزارهای جای دهیم که از نظر امکانات در حد بالایی قرار دارند و معمولاً هر آنچه را که کاربر از ابزار آنالیز رقبا انتظار دارد را برآورده می‌کند.


* همانطور که بیان شد، دارای خزنده فعالی می‌باشد، به طوری که در بین بقیه ابزارها فعال‌ترین این خزنده در ابزار Ahrefs موجود می‌باشد.


* پایگاه داده کلمات کلیدی و بک لینک‌های این ابزار از نظر وسعت کم نظیر می‌باشد.


* این ابزار از لحاظ رابط کاربری نیز درجه بالایی قرار دارد.

 

 

معایب ابزار Ahrefs

 

* مهمترین عیب این ابزار این است که قیمت گذاری آن در مقابل امکانات ارائه شده به کاربران کمی نامعقول می‌باشد.


* امکانات این ابزار در نسخه رایگان آن در حد بسیار پایینی می‌باشد و معمولاً آنالیزگران برای استفاده از این ابزار نیاز می‌باشد که نسخه پولی آن را تهیه نمایند و در نسخه پولی آن نیز صورتحسابی اضافی برای استفاده بیش از حد، به طور خودکار برای کاربران صادر می‌شود.

 

 

ابزار SE Ranking 

 

ابزار SE Ranking 

 

همانطور که از نام این ابزار می توان حدس زد، مهمترین وظیفه این ابزار با رتبه‌بندی وب سایت‌ها مرتبط می‌باشد. با این ابزار می‌توان رتبه‌بندی جستجوی رقبا را در انواع موتورهای جستجو و در مناطق مختلف (حال بستگی به این دارد که منطقه مورد هدف شما چه منطقه ای می‌باشد) در وب سایت‌های مختلف (حداکثر تا پنج پروژه) را کنترل نمود. در واقع SE Ranking به نوعی ردیاب رتبه می‌باشد.

 

با اینکه ابزار Ahreffs به عنوان یکی از عظیم‌ترین پایگاه داده کلمات کلیدی شناخته شده است، ولی ابزار SE Ranking در این زمینه دست کمی از ابزار Ahreffs ندارد و در رابطه با مجهز بودن به پایگاه داده کلمات کلیدی می تواند با آن رقابت نماید.استفاده از این ابزار نیز بسیار ساده و راحت می‌باشد و برای شروع یک آنالیز در مورد یک وب سایت فقط کافی است که url وب سایت مورد نظر را وارد برگه Competitive Research نمایید. در نتیجه می‌توان گفت که ابزار SE Ranking از نظر رابط کاربری نیز دارای رتبه بالایی می‌باشد.

 

گزارشی که این ابزار در مورد آنالیز رقبا برای کلمات کلیدی مورد نظر شما در دسترسشان قرار می‌دهد، شامل لیستی بزرگ و مرتب شده ای از وب سایت‌های رقیب شما خواهد بود که اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد وب سایت‌های مورد نظر در همین گزارشات برای شما ارائه خواهد شد.

 

اطلاعاتی مهم که می‌تواند برای بهبود وضعیت وب سایت شما بسیار کارآمد باشد. مهم‌ترین این اطلاعات عبارتند از:


* نحوه سئوی آن وب سایت‌ها


* ا PPC آنها و ترافیک ماهانه ارگانیک رقبا و همچنین ترافیک خریداری شده این وب سایت‌ها * ارزشی که ترافیک موجود آنها می‌تواند برای وب سایت مورد نظر ایجاد نمایید.


*  تعداد کلمات کلیدی که باعث رتبه گرفتن وب سایت‌های مورد نظر گردیده‌ است.

 

 

شاید برخی از وب سایت‌ها به قدری رتبه و اعتبار بالایی داشته باشند که رقابت با آنها اصلاً به صلاح نباشد. چرا که شما شاید هر قدر هم تلاش نمایید، باز هم نتوانید به رتبه آنها دست یابید. ابزار SE Ranking می‌تواند شما را در این مورد نیز راهنمایی نماید. برای یافتن اطلاعات در مورد این موضوع نیاز است که به معیارهای Domain Trast, Page Trust مراجعه نمایید تا از میزان اعتبار سایت مورد نظر آگاهی یابید.


ابزار SE Ranking در بین گزارشات خود، نمودارهایی را نیز برای شما ارائه می نماید که به وسیله این نمودار به راحتی معیارهایی مانند میزان ترافیک و کلمات کلیدی و رشد بک لینک رقبا را در بازه زمانی خاص درک خواهید کرد و همچنین با این نمودارها خواهید توانست درک کاملی از توزیع ترافیک وب سایت رقبا در کشورهای مختلف را دریابید.


و اما گزارشات دیگری که در اختیار کاربران خود قرار می دهد، شامل لیستی از کلمات کلیدی خواهد بود که جزئیات در مورد این کلمات کلیدی نیز در این گزارش به کاربران ارائه خواهد گشت. جزئیاتی که ارائه می‌شود عبارت خواهد بود از حجم جستجوی کلمات کلیدی لیست شده، رتبه وب سایت مورد نظر برای کلمات کلیدی لیست شده، cpc و غیره.


این ابزار به صورت پیش فرض آنالیز رقبا را در سطح جهانی انجام می‌دهد ولی در برخی مواقع کاربران نیاز دارند که به جای آنالیز به صورت جهانی، آنالیز خود را به یک منطقه، کشور یا قاره خاصی محدود نمایند. ابزار SE Ranking در تنظیمات خود این اجازه را به کاربران داده است تا بتوانند تنظیمات خود را مطابق میل و نیاز خود تنظیم نمایند.


ابزار SE Ranking علاوه بر آنالیز سطحی دارای آنالیز عمقی نیز می‌باشد و در صورتی که کاربران به سطح عمیق‌تری از آنالیزها مانند تغییرات رتبه در طول مدت فعالیت وب سایت‌ها، صفحات برتر بر اساس سهم ترافیک و غیر نیاز داشته باشند، می‌توانند از آنالیز عمیق این ابزار استفاده نمایند.
همانطور که بیان شد با این ابزار می‌توانید علاوه بر آنالیز وب سایت‌ها بر اساس کلمات کلیدی، آنالیز خود را بر اساس بک لینک‌های موجود در وب سایت رقبا انجام دهید و زمان زیادی نیاز نیست که بتوانید نتایج این آنالیز را به دست آورید و صرف حداکثر چند دقیقه برای دریافت گزارشات کافی خواهد بود.


با این ابزار علاوه بر اینکه می‌توانید به آنالیز وب سایت‌های رقیبانتان بپردازید، می‌توانید به تجزیه و تحلیل وب سایت‌های خود نیز بپردازید و بتوانید اطلاعات مورد نیاز مانند پیگیری رتبه سایت خود، کلمات کلیدی موجود در وب سایت خود و غیره را بررسی نمایید و وضعیت وب سایت خود را نیز بهبود بخشید.


برای دریافت این اطلاعات که بیان گردید نیاز است که به برگه "اصلی رقبا" مراجعه نمایید. چرا که در این ابزار به صورت پیش فرض تنظیم شده است که برای هر سوالی که شما در این ابزار دارید، ۱۰ سایت برتر را با اطلاعاتی کوتاه برای شما معرفی نماید و برای دریافت اطلاعات بیشتر باید به برگه بیان شده رجوع کنید.


اگر نیاز دارید که اطلاعات مناسبی در مورد عملکرد رقبایتان به دست آورید، نیاز است که داده‌ها را برای صفحه اول هر جستجو جمع آوری نمایید.

 

 

مزایا و معایب ابزار SE Ranking به صورت مختصر

 

مزایای SE Ranking

 

* قیمت خرید ابزار SE Ranking پایین می‌باشد، بنابراین افراد به راحتی می‌توانند این ابزار را خریداری و استفاده کنند.


* پایگاه داده کلمات کلیدی این ابزار بسیار بزرگ و وسیع می‌باشد.


* رابط کاربری ابزار SE Ranking نیز بسیار جالب می‌باشد و کاربران در استفاده از این ابزار به مشکل بر نمی‌خورند.


* می‌توانیم ابزار SE Ranking را به عنوان ابزار جامع و کامل برای سئو معرفی نماییم.

 

 

معایب SE Ranking

 

قیمت گذاری این ابزار نسبت به ابزارهای دیگر متفاوت می‌باشد و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای طرحی که افراد برای خود خرید می‌کنند، بیان نمود. چرا که این قیمت به معیارهای مختلف مانند بررسی رتبه‌ها، دوره اشتراک، تعداد کلمات کلیدی و غیره بستگی دارد و هر فردی برای طرحی واحد، ممکن است قیمت های متفاوت را پرداخت نماید.

 

 

ابزار Buzz Sumo

 

ابزار Buzz Sumo

 

 

یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید به وسیله آن به ابزار رقبای خود بپردازید، ابزار Buzz Sumo می‌باشد. این ابزار در واقع یک ابزار برای تحلیل محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. در نتیجه می‌توانید با استفاده از آن به بازاریابی محتوا بپردازید و از طریق آن بتوانید بهترین محتوایی را که رقیبانتان به اشتراک گذاشته‌اند را پیدا کنید. می‌توان این ابزار را به عنوان بهترین ابزار بازاریابی محتوای موجود در جهان معرفی نمود چرا که از این ابزار بازاریابان محتوایی بسیار زیادی استفاده می‌کنند.

 

گزارشاتی که این ابزار برای آنالیزگران ارائه می‌دهد ، شامل لیستی از محتوای مرتبط و محبوب می باشد حال بستگی به این دارد که شما برای یک کلمه کلیدی جستجوی خود را انجام دهید یا برای یک دامنه، گزارش ارائه شده نیز در همان راستا خواهد بود و در نتیجه لیست ارائه شده نیز مرتبط با آن دامنه یا کلمه کلیدی ارائه خوهد شود. حتی می‌توانید در آن لیست، در مورد هر یک از محتوای گزارش شده، اطلاعات دیگری مانند تعداد بک لینک‌های موجود در آن محتوا، میزان تعامل با شبکه‌های اجتماعی، وب سایتی که آن محتوا را نشر می‌دهد، استراتژی بازاریابی وب سایت‌های مربوطه و غیره را نیز به دست آورید.

 

ولی نکته‌ای که در مورد ابزار Buzz Sumo باید بدانید این است که این ابزار نسخه رایگان ندارد و امکانات ارائه شده در این ابزار به صورت پولی می‌باشد ولی از آنجاییکه اطلاعات ارائه شده توسط این ابزار کاملاً دقیق می‌باشد، با وجود پرداخت هزینه باز هم بسیاری از آنالیزگران این ابزار را برای آنالیز رقبا خود انتخاب می‌کنند و هزینه مربوطه را به راحتی پرداخت می‌کنند.

 


ویژگی مهم دیگری که این ابزار دارد، این است که با ارائه فهرست گسترده‌ای که این ابزار ارائه می‌دهد و با کمک ابزار Discover می‌توان موضوعات جدیدی، برای کلمه کلیدی مد نظرتان بیابید که تا به حال رقبایتان موضوع یافته شده را برای آن کلمه کلیدی کار نکرده اند.

 

 

مزایای ابزار Buzz Sumo

 

* همانطور که بیان کردیم این ابزار مناسب بازاریابی محتوا می‌باشد‌.


* با این ابزار امکان شناسایی اینفلوئنسرهایی که رقبایتان با آنها همکاری می‌کنند، برایتان فراهم می‌شود.


* می‌توانید در وب سایت رقبا به شناسایی بک لینک‌ها بپردازید.


* می‌توانید با استفاده از لیست پیشنهادات موضوعات جدید برای کلمات کلیدی، محتواهای جدیدی را تولید نمایید.

 

 

معایب ابزار Buzz Sumo

 

* امکاناتی که ارائه می‌دهد در نسخه پولی این ابزار می‌باشد.


* از دیگر ابزارهایی که تا به حال به شما معرفی کردیم، این ابزار ویژگی‌های نسبتاً کمتری دارد.


* نمی‌توانید از فیلترهای بسیاری برای بک لینک‌ها استفاده کنید. بنابراین نمی‌توانید لیست‌های خود را به طور کامل مرتب سازی نمایید.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: