جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

سئوی محلی بخش دو

سئوی محلی بخش دو

 181    0

در این مقاله در مورد اینکه چگونه می‌توانیم در سئوی محلی به نتایج مورد نظر خود دست یابیم و همچنین نکات ضروری در این مورد و انواع ابزارهای سئوی محلی...

 

Local Seo

 

یک خبر خوش به کسانی که علاقه‌ای به طراحی وب سایت برای کسب و کار خود ندارند ولی می‌خواهند از طریق اینترنت نیز برای خود مشتریانی را پیدا کنند گوگل این امکان را فراهم نموده است که کسب و کارها بدون اینکه سایتی برای خود تهیه کنند، فقط مکان و اطلاعات کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت نمایند تا در نتایج گوگل به کاربران نمایش داده شوند.

 

ولی پیشنهاد ما به شما این است که به وسیله سیستم‌های مدیریت محتوا هم که شده یک سایت برای کسب و کار خود راه‌اندازی نمایید تا بتوانید با مشتریان خود بیشتر در تعامل باشید و همچنین کاربران را از طریق معرفی بیشتر خود به آنها و آشنان نمودن آنها با کسب و کارتان و تخصص‌هایی که در زمینه کسب و کار خود دارید به آنها حس اعتماد بیشتری را عرضه نمایید تا بتوانید کاربران عادی را به مشتریان بالقوه خود تبدیل نمایید.

 

 

چگونه می‌توانیم در سئوی محلی به نتایج مورد نظر خود دست یابیم؟

 

همانطور که در سئو هم به دنبال دیده شدن در چند نتیجه اول در صفحه نتایج گوگل می‌باشیم در سئوی محلی نیز باید به دنبال این باشیم که خود را در بین سه نتیجه اول گوگل که روی نقشه به کاربران نمایش می‌دهد یا همان لوکال پک و قبل از نتایج ارگانیک قرار گرفته‌اند، جای بگیریم. چرا که اکثر کاربران جستجوگر از بین همین سه نتیجه اول روی نقشه مکانی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند را انتخاب می‌کنند. همانطور که گفتیم بهترین ابزار برای اینکه بتوانیم در بین این سه نتیجه به نمایش گذاشته شود، ابزار مای بیزینس می‌باشد و به خاطر تحریم‌ها ما ایرانی‌ها باید گوگل مپ را جایگزین آن نماییم.

 

در گوگل مپ باید تمامی اطلاعات مورد نیاز و همچنین عکس‌هایی از محیط کسب و کارتان و هر آنچه که به نظرتان کاربران را به سمت کسب و کار شما سوق خواهد داد، مانند لینک سایتتان، آدرس صفحه خود در شبکه اجتماعی و ساعاتی را که در محل کسب و کارتان آماده ارائه خدمات به کاربرانتان می‌باشید و غیره را باید ثبت نمایید تا وقتی که بین نتیجه لوکال پک قرار می‌گیرید و کاربران روی نتیجه شما کلیک می‌کنند، به هر نتیجه که نیاز دارند دست یابند تا بتوانند با شما و کسب و کارتان ارتباط برقرار نمایند و نیازهای خود را رفع کنند.

 

 

SEO

توجه به این نکات ضروری می‌باشد :

 

* به هیچ وجه از آدرس‌ها و شماره تلفن‌ها غیر یکسان و هر اطلاعاتی ناهماهنگی که در مورد مکان دسترسی به کسب و کار شما می‌باشد، در مکان‌هایی مانند پلتفرم‌ها، سایت‌ها و غیره استفاده نکنید. چرا که گوگل در پیدا کردن اطلاعات محلی شما از این اطلاعات استفاده می‌کند و وقتی که با چندین آدرس و شماره تلفن غیر متفاوت روبرو می‌شود، سردرگم شده و نتیجه رتبه‌گیری را که شما انتظار دریافت آن را دارید را به شما اختصاص نمی‌دهند.


وقتی که شما سایتی طراحی می‌کنید حتماً برای اینکه در لوکال پک قرار بگیرید، نیاز است که نقشه محل کسب و کار خود را به وسیله نقشه گوگل در صفحه جداگانه و یا در صفحه درباره ما جای دهید.


درست است که قرارگیری در لوکال پک می‌تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد ولی باید سایت خود را نیز برای کاربران بهینه‌سازی نمایید تا بتوانید به بهترین نتایج دست یابید. در واقع با قرارگیری در لوکال پک همه چیز تمام نشده است.

 

 

* سعی کنید کلمات کلیدی با اینتنت محلی را جستجو نمایید تا بتوانید با تهیه لیستی از کلمات کلیدی، بهترین و پر جستجوترین آنها را برای خود انتخاب کنید و با استفاده از آن کلمات کلیدی به نتایج بهتری دسترسی داشته باشید. در واقع سعی کنید آن کلمات کلیدی را برای خود انتخاب نمایید که جستجوگران با استفاده از آن کلمات کلیدی به دنبال کسب و کارهای محلی می‌باشند.

 

بعد از اینکه کلمات کلیدی مناسب را برای خود پیدا کردید باید محتوای مرتبط با آن کلمات کلیدی را نیز برای کاربران خود تهیه کنید تا کاربران با مراجعه به سایت شما بتوانند با موضوعات مرتبط با جستجوی خود روبرو شوند.

 

بنابراین باید به تولید محتوای عالی در مورد کلمات کلیدی انتخابی خود اقدام نمایید. اگر به تکنیک‌های سئو مراجعه نمایید حتماً با چگونگی تهیه لیست کلمات کلیدی و تولید محتوا در مورد این کلمات کلیدی روبرو خواهید شد. بنابراین این مرحله در سئو و سئوی محلی تقریبا با هم مشابه می‌باشد با این تفاوت که در یافتن کلمات کلیدی برای سئوی محلی از کلمات کلیدی با اینتنت محلی استفاده می‌شود.

 


برای پیدا کردن و لیست کردن کلمات کلیدی محلی بهتر است یک طوفان فکری راه‌اندازی نمایید تا ببینید که چه ویژگی‌هایی به نظرتان برای کاربران محلی می‌تواند مهم و برجسته باشد و احتمال اینکه از چه کلماتی در جستجوهای خود استفاده نمایند تا بتوانید لیستی از کلمات کلیدی محلی را برای خودتان تهیه نمایید.

 


همچنین یکی از راهکارهای دیگری که می‌توانید در ایجاد لیست کلمات کلیدی محلی از آن استفاده نمایید، توجه به پیشنهادات خود گوگل می‌باشد. گوگل همیشه در پایین صفحه نتایج، پیشنهاداتی برای کلمات کلیدی را می‌دهد که استفاده از آن کلمات کلیدی احتمال افزایش کاربران و مشتریان شما را در بر می‌گیرد.

 


دیگر ابزار‌هایی که در تهیه لیست کلمات کلیدی محلی می‌توانند به یاری شما بیایند تا شما بتوانید کلمات کلیدی هدفمندتر و دقیق‌تری را داشته باشید، ابزار کیورد مانند گوگل پلنر، گوگل ترندز و کیورد تولز و غیره می‌باشد. استفاده از این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید میزان رقابت، تعداد جستجوی کاربران، کلمات کلیدی تعاملی و پربازدید و اینتنت‌های جستجو را نیز برای تک تک کلمات کلیدی که در لیست خود جای داده‌اید به دست آورید تا با این اطلاعات بتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای خود داشته باشید.

 


* برای اینکه به گوگل بفهمانید که شما قصد سئوی محلی را برای وب سایت خود دارید، بهتر است از اسکیمای Local Business استفاده نمایید تا با کدها و نشانه‌های مخصوصی که این اسکیما از آن برخوردار می‌باشد، هدف خود را از انجام سئو برای وب سایت خود را به گوگل بفهمانید.

 

شما می‌توانید انواع اطلاعات مانند لوکیشن، شماره تلفن و ساعت کاری و غیره را با این اسکیما به کدها و نشانه‌هایی تبدیل نمایید که گوگل نیز درک درست و کاملی از اطلاعات وارده شما داشته باشد. همانطور قبلا نیز بیان شد اطلاعات وارده در همه ابزارها و مکان‌ها باید یکسان باشند وگرنه گوگل در درک اطلاعات شما دچار مشکل خواهد شد. در واقع اطلاعاتی که در این اسکیما وارد می‌کنید باید با اطلاعات وارده در گوگل مپ و یا هر ابزار و مکان دیگر مشابه و یکسان باشند.

 


* هر چقدر هم که شما از محصولات و خدمات خود تعریف و تمجید کنید و در سایت خود این تعریف و تمجیدها را قرار دهید، در مقایسه با تاثیر گذاری درج نظرات مشتریان قبلی که تجربه استفاده از محصولات و خدمات شما را داشته‌اند و بعد از استفاده نظرات خود را در وب سایت به اشتراک گذاشته‌اند، تاثیرگذاری آن چنانی را روی مشتریان و کاربران شما نخواهد داشت.

 

کاربران به این مورد بسیار اهمیت می‌دهند و سایت‌هایی را که اجازه نظردهی به مشتریان و کاربران خود را در وب سایت‌هایشان می‌دهند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. از این رو نه تنها که باید این اجازه را به کاربران و مشتریان خود بدهید که نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود را در وب سایتتان درج نمایند بلکه باید کاربرانتان را برای نوشتن نقد و بررسی‌ها در وب سایتتان تشویق نمایید.

 

البته فقط این کاربران و مشتریان نمی‌باشند که به وجود این نقد و بررسی اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شوند بلکه خود گوگل نیز بسیار به این مورد اهمیت بسیاری می‌ دهد و وب سایت‌هایی که از این ویژگی برخوردار می باشند بیشتر از دیگر وب سایت ها مورد اعتماد گوگل می‌باشند.

 


* یکی دیگر از تکنیک‌هایی که باعث می‌شود سئوی محلی شما نتیجه بهتری بدهد، این است که به سوالات و نظرات کاربران خود ارزش قائل شوید و آنها را بی‌جواب نگذارید تا کاربران بدانند که مسئولین وب سایت‌ها هم این نظرات را می‌بینند و برایشان مهم می‌باشد.

 


* همانطور که می‌دانید انواع نقشه‌های آنلاین و دایرکتوری‌های مختلف مشاغل در فضای مجازی وجود دارند که صاحبان کسب و کار می‌توانند به جز گوگل از این نقشه‌ها و دایرکتورها هم استفاده نماید. برای مثال دانرو، پونز، نشان و بلد‌.

 


اگر صاحبان وب سایت‌ها به چنین عملی نیز اقدام نمایند، هم می‌توانند تعداد نظرات بیشتری را از کاربران دریافت نمایند و هم اینکه از این نقشه‌ها و دایرکتوری‌ها برای وب سایت خود بک لینک دریافت نمایند. همانطور که می‌دانید در سئوی محلی نیز مانند سئو دریافت بک لینک دارای اهمیت می‌باشد و می‌تواند در رتبه‌دهی وب سایت مربوطه تاثیر فراوانی بگذارد. فقط باید از دایرکتوری‌های غیرمتبط استفاده نکنید

 

چراکه از دایرکتوری‌های مرتبط می‌باشد که می‌توانید برای خود مشتری جذب نمایید و همچنین همان نکته‌ای که قبلاً هم بیان شد که نباید در وارد نمودن اطلاعات در انواع ابزارها و مکان‌ها هیچ تناقضی وجود داشته باشد، در اینجا هم این مورد صدق می‌کند و باید اطلاعات وارده خود را به طور دقیق و مشابه اطلاعات وارده در دیگر ابزارها و مکان‌ها وارد نمایید تا گوگل درک نادرستی از اطلاعات شما نداشته باشد و بتواند به رتبه‌دهی وب سایتتان اقدام نماید.

 


* قبلاً نیز بیان شد که بعد از انتخاب کلمات کلیدی، تولید محتوا و بهینه‌سازی آن محتوا و انواع متاها و غیره بسیار مهم می‌باشند. در واقع باید برای دیده شدن در نتایج جستجوی محلی به بهینه‌سازی وب سایت خود اقدام نمایید و از انواع تکنیک‌های بهینه‌سازی استفاده کنید. از به کار بردن کلمات کلیدی خود در عنوان و url‌ غافل نشوید.

 


* سعی کنید در تولید محتوا برای سایت خود به جای پرداختن به موضوعات عمومی به موضوعات مرتبط با وب سایت خود بپردازید. شاید در سئو پرداختن به موضوعات عمومی نیز بتواند جوابدهی خوبی داشته باشد و وب سایت مربوطه بتواند مخاطبان بیشتری را برای خود جذب نماید و از این طریق نرخ کلیک خود را افزایش دهد و انواع نتایجی که به هر حال به نفع وب سایت مورد نظر باشد را بدست آورد ولی در سئوی محلی معمولاً پرداختن به موضوعات عمومی نمی‌تواند برای شما مشتری جمع کند و در سئوی محلی هدف از سئو جذب مشتری می‌باشد نه مخاطب.

 

بنابراین در تولید محتوا دقت نمایید که در مورد کسب و کار خود و هر آنچه که به آن مرتبط می‌باشد و احتمال دارد که کاربرانی که به دنبال آن محتوا هستند، به کسب و کار شما نیز نیاز داشته باشند، بپردازید.

 


* سعی کنید از روش‌های قانونی برای خود بک لینک دریافت کنید. دریافت بک لینک در سئوی محلی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. مانند سئو می توان با دریافت بک لینک رتبه‌های بالاتری نسبت به دیگر سایت‌ها دریافت نمایید. سعی کنید با اقداماتی مانند حمایت مالی و یا مشارکت در رویدادهای محلی و همچنین برقراری روابط عمومی بالا و خوب با انواع افراد و کسب و کارهایی که می‌توانند برای شما بک لینک ایجاد نمایند، به این امر بپردازید.

 


* برای اینکه بتوانید سئوی محلی نتیجه بخشی داشته باشید باید برای هر شعبه از فروشگاهتان صفحه جداگانه را طراحی و ایجاد نمایید و برای هر صفحه به صورت جداگانه اقداماتی را انجام دهید. ممکن است یک فروشگاه در شهر تهران، چندین شعبه داشته باشد که هر کدام در یک بخش از تهران قرار گرفته باشند. شعبه ای که در خیابان X وجود دارد و به سئوی محلی خود اقدام نماید هیچ تاثیری روی فروش و درآمد شعبه ای که در خیابان Y وجود دارد، نخواهد گذاشت. بنابراین با ایجاد صفحات جداگانه برای هر یک از شعبه‌ها باید برای هر کدام از این صفحات، سئوی محلی جداگانه را نیز انجام داد.

 


* اگر می‌خواهید گوگل درک کاملی از ماهیت کسب و کارتان داشته باشد، بهتر است که اسنیپ‌های با ارزش و هماهنگ با کسب و کارتان را درخواست نمایید. هر چقدر تعداد این اسنیپ‌ها زیاد باشد، گوگل درک بیشتری از ماهیت کسب و کارتان خواهد داشت.

 

 

* به لینک دهی داخلی وب سایتتان نیز اهمیت قائل شوید. با استفاده از لینک دهی داخلی در کنار لینک دهی خارجی می‌توانید به معماری اطلاعات و سلسله مراتب وب سایت‌ها و قدرت صفحه و قدرت رتبه‌بندی بین صفحات وب سایت خود، کمک قابل توجهی نمایید.

 

 

* وب سایت خود را سازگار با تلفن‌های همراه نمایید. از آنجایی که شما روی سئوی محلی کار می‌کنید پس اکثر افرادی که قرار است از وب سایتتان دیدن کنند، افرادی هستند که با تلفن همراه جستجوی‌های خود را انجام می‌دهند. بنابراین اگر وب سایتتان سازگار با موبایل و تلفن همراه باشد، خواهید توانست که به نتیجه مورد نظر خود نزدیک شوید، وگرنه سئوی محلی شما نتیجه‌ای را در بر نخواهد داشت.

 


* اگر می‌خواهید به نتیجه دلخواه خود نزدیک‌تر شوید، از شرکت در رسانه‌های اجتماعی غافل نشوید. در واقع می‌توانید با اشتراک در رسانه‌های اجتماعی اعتماد گوگل را بیشتر به خود جذب نمایید و همچنین شبکه‌های اجتماعی و جستجو را هم تراز نمایید.اگر در سئو به این کار اقدام نمایید، شاید نتیجه خوبی را از این اقدامات نتوانید دریافت نمایید، چرا که کاربران اعتماد زیادی در کسب و کارهایی که به صورت سئو به رتبه‌بندی خود اقدام می‌نمایند و برای کاربران ناشناخته می‌باشند، ندارند و به همین دلیل احتمال دارد که این اقدام در سئو زیاد جواب ده نباشد. البته نه اینکه بگوییم هیچ تاثیری ندارد، تاثیر دارد ولی درصد تاثیر آن نسبت به جوابدهی که در سئوی محلی از این اقدام دریافت می‌کنید، کمتر خواهد بود. چرا که اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی را می‌توان در سئوی محلی یک فرصت طلایی دانست.

 

 


جستجوی محلی از چه زمانی ایجاد گشته است؟

 

این جستجو سال‌های سال است که وجود دارد ولی از آنجایی که در گذشته استفاده از گوشی‌های تلفن همراه متصل به اینترنت زیاد نبود و مردم برای انجام کارهای اینترنتی از کامپیوترهای رومیزی استفاده می‌کردند و گوگل امکان تشخیص موقعیت مکانی این افراد را نداشت،

 

بنابراین کاربرد چندانی هم برای کاربران نداشت ولی با افزایش تعداد قابل توجه کاربران  که از گوشی‌های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند، انجام جستجوهای محلی نیز افزایش پیدا کرده است. طبق آمار به دست آمده ۷۶ درصد از افرادی که از اینترنت تلفن‌های همراه خود برای جستجوها استفاده می‌کنند، به جستجوهای محلی می‌پردازند و ۲۸ درصد از این جستجوها تبدیل به خرید می‌شوند. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که سئوی محلی جهت نمایش کسب و کارها در جستجوهای محلی، می‌تواند تاثیر بسیاری روی فروش و افزایش درآمد کسب و کارها داشته باشد.

 

 

رفتار کاربران چه تاثیری در رتبه‌گیری شما در سئوی محلی خواهند داشت؟

 

* گوگل تمام جستجوهایی که کاربران از وب سایت شما انجام می‌دهند را تجزیه و تحلیل می‌نماید و تقریباً تحلیل‌های دقیقی هم به دست می‌آورد البته ناگفته نماند که این تحلیل‌ها ۱۰۰ درصد هم دقیق نیستند ولی دقت آنها بالا است. بنابراین زمانی جستجوی کاربران در رتبه‌گیری وب سایت‌های شما تاثیرگذار خواهد بود که کاربری که اقدام به جستجو می‌کند و به وب سایت و کسب و کار شما می‌رسد،

 

به کسب و کار شما نزدیک باشد. در واقع فاصله منطقه‌ای که کاربر در آن قرار دارد و منطقه‌ای که کسب و کار شما در آن است، زیاد نباشد. دراین صورت است که این جستجوی این کاربر می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در رتبه‌گیری سایت شما به شمار آید.

 

 

* اگر کاربران در منطقه ای که کسب و کار شما وجود دارد، کسب و کارتان را با نام آن جستجو نمایند، بسیار تاثیر گذاری فوق العاده‌ای را در رتبه‌گیری کسب و کارتان به دنبال خواهد داشت.

 

 

* نرخ کلیک یا CTR زمانی به کمک شما خواهد آمد که وب سایت شما در صفحه نتایج قابل نمایش باشد و بخواهید از رتبه‌های پایین‌تر به رتبه‌های بالاتر ارتقا یابید. در این صورت هر چقدر نرخ کلیک شما افزایش یابد، رتبه‌های برتر عاید شما خواهد گشت.

 

 

انواع ابزارهای سئوی محلی

 

همانطور که بیان کردیم ابزارهای مختلفی وجود دارند که در سئو محلی می‌توانید از آنها کمک بگیرید تا نتایج بهتری را به دست آورید که مهمترین آنها عبارتند از:

 

 

گوگل ترندز یا Google Trends 

 

 

گوگل ترندز

این ابزار یکی از ابزارهای شناخته شده می‌باشد که در سئوی محلی نیز کاربرد دارد. با استفاده از این ابزار می‌توان میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی خاص را بر اساس استان و یا شهر بررسی نمود. اگر بدانید که کدام کلمه کلیدی در استان یا شهری که کسب و کار شما در آن قرار دارد بیشتر جستجو می‌شود، مطمئناً کلمه کلیدی بهتری را برای خود انتخاب خواهید نمود.

 

 

ابزار Whitespark Local Citation Finder

 

 

 

whitespark

 

یکی دیگر از ابزارهایی که در سئوی محلی می‌توان از آن استفاده نمود، همین ابزار Whitespark Local Citation Finder می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان شاخص استناد به یک کسب و کار محلی را سنجید. با این ابزار که در دو نسخه رایگان و پولی به کاربران عرضه می‌شود، می‌توان فهمید که به چه میزان دایرکتوری‌ها به نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما اشاره دارند.

 

 

ابزار Moz Local

 

 

Moz Local

 

با این ابزار می‌توانید لیست‌های کسب و کار محلی را در انواع سایت‌ها مانند گوگل و فیسبوک ایجاد و مدیریت نمایید و به سئوی محلی وب سایت خود کمک شایانی نمایید.

 

 

ابزار Google My Business 

 

 

Google My Business

یکی دیگر از ابزارهای مهمی که در سئوی محلی تاثیرگذار است ابزار Google My Business  می‌باشد که می‌توان به وسیله آن به ردیابی رتبه محلی کسب و کارها در نتایج جستجوی محلی اقدام نمود و جایگاه خود را در صفحه نتایج جستجو فهمید و عملکرد سایت خود را در Google ۳_Pack  بررسی نمود.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: