جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش دو

در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش دو

 172    0

در این مقاله در مورد مزایا و معایب ریپورتاژها و دسته بندی ریپورتاژ ها از جمله ریپورتاژ خبری و ریپورتاژ آگهی بحث و بررسی شده است.

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما مقاله ی در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش یک را مطالعه بفرمایید :

 

استفاده از ریپورتاژها چه منافعی را می تواند برای شما به همراه داشته باشد؟

 

استفاده از ریپورتاژ می تواند مزایای زیادی را برای وب سایت شما به همراه داشته باشد. البته باید از ریپورتاژی استفاده نمایید که به درستی و با رعایت اصول مربوط به نوشتن ریپورتاژی بهینه ایجاد شده باشد‌‌. ما در این مقاله به مهمترین مزایای استفاده از ریپورتاژ می پردازیم.

 

 

مزایای ریپورتاژ عبارتند از:

 

۱) با استفاده از ریپورتاژ اصولی می توانید کاربران خود را به مشتریان هدف خود تبدیل نمایید. اگر بتوانید محتوای ریپورتاژ خود را به صورتی تهیه نمایید که بتوانید کاربران را متقاعد نمایید که سایت شما خدمات یا محصول خوبی را عرضه می نماید و به آنها واقعیت های خدمات و محصولات خود را بیان کنید، می توانید کاربرانی را که صرفاً برای مطالعه نگاهی به ریپورتاژ شما می کردند، به وب سایت شما مراجعه نمایند و از خدمات و محصولات وب سایت شما استفاده نمایند و به مشتریان شما تبدیل شوند.


۲) با استفاده از بک لینک های دریافتی از ریپورتاژ می‌توانید به بهبود سئوی سایت خود اقدام نمایید و در نتیجه رتبه سایت خود را بالا ببرید.


۳) اگر محتوای صادقانه ای را برای ریپورتاژ خود ایجاد نمایید، می توانید به برندسازی خود بیانجامید و از این جهت که شما صادقانه با کاربرانتان حرف زده اید، کاربران بیشتری به برند شما اطمینان پیدا می‌کنند و هم خود به مشتریان شما تبدیل می شوند و هم اینکه ممکن است به دیگر افراد نیز برند شما را معرفی نمایند و از این طریق نیز مشتریان خود را افزایش دهید و در نتیجه با ریپورتاژ می توانید به هدف برندسازی خود نیز دست یابید.


۴) مدت زمان ماندگاری ریپوتاژ روی سایت‌های ریپورتاژ دهنده همیشگی می باشد و بنابراین همیشه این امکان وجود دارد که کاربران جدیدتری را از ریپورتاژ خود به دست آورید و بنابراین اگر به تبلیغات سایت خود از طریق ریپورتاژ آگهی یا تبلیغاتی اقدام نمایید و سایت ریپورت دهنده خود را نیز به درستی انتخاب نماید، بطوریکه از اعتبار بالایی برخوردار باشد، به احتمال خیلی زیاد برای همیشه در معرض دید کاربران جدید قرار خواهید گرفت. در واقع ریپورتاژها نیاز به تمدید مجدد ندارند.


۵) بازدهی نوع تبلیغات بسیار بالا می‌باشد. چرا که امروزه ریپورتاژ تبلیغاتی در بین انواع دیگر تبلیغات حرف اول را می‌زند، چرا که کاربران بسیاری هستند که در فضای اینترنت به دنبال آنچه که نیاز دارند، می گردند.


۷) با استفاده از ریپورتاژ می توانید از اعتبار سایت ریپورتاژ دهنده استفاده نمایید بطوریکه با دریافت بک لینک از سایت های ریپورتاژدهنده می توانید از اعتبار آنها برای سایت خود اعتبار بگیرید و کاربران و موتورهای جستجو را از این تایید مطمئن نمایید که سایت شما نیز سایتی مورد اعتماد می باشد.


۷) با استفاده از ریپورتاژ می توانید مشتریان فعلی خود را نیز هدف گیری نمایید. با استفاده از انتشار ریپورتاژ خود در انواع مکان ها مانند ارسال از طریق ایمیل یا انتشار در انواع شبکه های اجتماعی می توانید مشتریان فعلی خود را دوباره هدف گیری نمایید.


۸) هزینه تبلیغاتی که از طریق ریپورتاژ صورت می گیرد، بسیار پایین‌تر از انواع دیگر تبلیغات مانند تبلیغات تلویزیونی می باشد.


۹) از نظر گوگل ریپورتاژها می توانند مزایای زیادی داشته باشند. بنابراین آن سایت هایی را که دارای ریپورتاژ اصولی می باشند را معمولاً به رتبه های بالاتر انتقال می‌دهد.

 

 

معایب استفاده از ریپورتاژ

 

مطمئنا هر چیزی که مزایایی دارد، معایب خاص خود را نیز خواهد داشت. هیچ وقت نمی توان چیزی را ۱۰۰ درصد مثبت دانست. باید مزایا و معایب هر چیزی را، قبل از استفاده از آن سنجید و با مقایسه‌ این معایب و مزایا، دید که کدام یک از مزایا و معایب بر دیگری برتری دارد. اگر مزایای آن بیشتر باشد می‌توان از آن چیز استفاده نمود ولی معمولا وقتی معایب بر مزایا برتری می‌گیرد، دیگر نباید از آن استفاده کرد.

 

 

معایب ریپورتاژ

 

۱) یکی از مهمترین معایبی که میتوان برای ریپورتاژ بیان نمود این است که به خاطر دائمی بودن ریپورتاژ ها، بک لینک های دریافتی از آن ریپورتاژها نیز دائمی میباشد و از آنجایی که اعتبار سایت ها برای همیشه ثابت نمی‌ماند و ممکن است که در بازه زمانی خاصی سایت مربوطه از اعتبار بالایی برخوردار باشد و در بازه زمانی دیگری به دلایل مختلف که مهمترین آنها رعایت نکردن الگوریتم های گوگل می باشد، از اعتبار پایینی برخوردار باشد. اگر شما سایتی را که از آن بک لینک گرفته اید را به طور مداوم چک نکنید، ممکن است از آن سایتی که در زمان دریافت بک لینک، از اعتبار بالایی برخوردار بود و امروزه به دلایلی، اعتبار آن کاهش یافته باشد و همچنان ریپورتاژ شما باقی مانده است، باعث کاهش اعتبار وب سایت شما هم شود و به سایتتان صدمه وارد گردد و اعتبار سایت شما نیز خدشه دار گردد.


۲) شما بابت درج ریپورتاژتان معمولا هزینه‌هایی را متحمل می گردید، اگر قبل از درج ریپورتاژتان مطالعه کافی نداشته باشید و یا ریپورتاژ نامناسبی را برای خودتان انتخاب کرده باشید و یا اینکه سایتی را که میخواهید ریپورتاژ شما در آن منتشر گردد را به درستی انتخاب ننمایید و یا کلمه کلیدی هدفتان را به درستی انتخاب نکنید و هزاران مورد دیگر اگر به درستی آنها توجه نشود، ممکن است هزینه های را که شما پرداخت کرده اید را تلف نماید و از این جهت متضرر گردید.


۳) اگر به صورت غیر اصولی و با رعایت نکردن نکاتی که در هنگام ایجاد ریپورتاژ باید به آنها دقت شود، به ایجاد ریپورتاژ اقدام نمایید، نه تنهایی تأثیر مثبتی برای سایتتان نخواهد داشت بلکه حتی ممکن است سایتتان با تاثیرات منفی آن هم روبرو گردد.


۴) دیر ایرادی که این ریپورتاژ ها دارند این است که برخلاف دیگر بک لینک های خریداری شده که در سایت بار وب سایت نمایش داده می شوند، ریپورتاژ ها فقط در یک مطلب به کاربران نمایش داده می شوند.

 

همانطور که میبینید مزایای ریپورتاژ بسیار بیشتر از معایب آن می‌باشد. بنابراین متخصصان سئو از این تکنیک ها جهت بهبود سئوی سایت ها استفاده میکنند و استفاده از ریپورتاژ ها مورد تایید سئو کاران کل دنیا و حتی موتورهای جستجو می باشد. چرا که در مقابل مزایای زیاد آن معایب آن نادیده گرفته می‌شود. اگرچه اگر به صورت مناسب و اصولی به ایجاد ریپورتاژ اقدام نمایید، حتی ریپورتاژتان آن معایب را نیز در بر نخواهد داشت.

 

 

اگر بخواهیم ریپورتاژ ها را به صورت کلی دسته بندی نماییم بیشتر از دو دسته نخواهیم داشت که آنها هم عبارتند از:

 

۱) دسته بندی که با توجه به قالب محتوایی انجام می گیرد.


وقتی که با توجه به قالب های محتوایی می خواهید این دسته بندی را انجام دهید، باید بدانید که اکثرا ریپورتاژها با محتوای متنی نوشته می شوند و سایت ها هم اکثرا اجازه می‌دهند که محتوای متنی را در سایت آنها قرار دهید، ولی در کنار این محتوای متنی به تعداد محدودی شما این امکان را خواهید داشت که از دیگر محتوا نیز در ریپورتاژ های خود استفاده نمایید. برای مثال می توانید از انواع عکس ها و نمودارها و دیگر محتواها برای افزایش جذابیت محتوای رپورتاژ خود استفاده نمایید.

 

 

۲) دسته بندی که با توجه به هدفی که از انتشار ریپورتاژ دارید، انجام می گیرد.

 

معمولا دو دسته‌ خبری و آگهی در این دسته بندی جای می گیرد. هر دو دسته خبری و آگهی، تبلیغاتی به صورت غیرمستقیم می باشند. در ریپورتاژ های خبری با اینکه به معرفی خدمات و محصولات پرداخته می‌شود، ولی مخاطب را به صورت مستقیم با خدمات و محصولات مورد نظرشان آشنا نمی کنند. در این دسته ریپورتاژها باید قبل از هر چیزی مخاطبان خود را بشناسید و با توجه به مخاطب خود به طور غیرمستقیم خدمات و محصولات مورد نظر را به آنها معرفی نمایید.


در ریپورتاژهای آگهی نیز معرفی غیرمستقیم انجان می گیرد. در این ریپورتاژ نویسنده باید ماهرانه به معرفی خدمات و محصولات بپردازد به طوری که مخاطب فکر نکند که نویسنده فقط قصد معرفی آن خدمات و محصولات را داشته است و فقط می خواهد از آنها به صورت طرفداران حمایت نماید.

 

 

ریپورتاژ خبری

 

این نوع ریپورتاژ که جهت تبلیغات وب سایت شما و محصولات و خدمات شما می‌تواند مناسب باشد، یکی از رایج ترین شیوه های افزایش تعداد بازدیدکنندگان و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان می باشد و از آنجایی که هزینه‌های کمی دارد، بنابراین افراد زیادی به استفاده از این ریپورتاژ روی می‌آورند. این روش بیشتر برای وبسایت های تازه کار که هنوز کاربران زیادی ندارند و بین مخاطبان شناخته شده نمی باشند، می‌تواند موثر واقع گردد تا با استفاده از بازدید کنندگان و کاربران وب سایت های پربازدید برای خود کاربر جذب نمایند. برای اینکه بتوانید از این ریپورتاژها بهره مند گردید، باید محتوایی به درد بخوری برایشان تهیه نمایید.

 

هر سایتی که ریپورتاژ دهنده می باشد برای خود تعرفه های خاصی دارد و معمولا هرچقدر ریپورتاژ دهنده خبری، متن های باکیفیت تری را برای ریپورتاژ دهنده ها آماده نماید، هزینه بالاتری را نیز از درخواست کننده انتشار ریپورتاژ دریافت خواهد نمود. ولی این یک اصل نیست، چراکه برخی وب ‌سایت‌هایی که به انتشار رپورتاژ خبری اقدام می‌نماید و هزینه بیشتری هم نسبت به دیگر سایت های ریپورتاژ دهنده دریافت می کنند، بازهم متن های بی کیفیتی را برای ریپورتاژ هاآماده می‌کنند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید ریپورتاژ خود را در سایتی منتشر نمایید، در مورد آن سایت تحقیق کافی نمایید تا متضرر نگردید.

 

 

نکاتی که باید در تولید محتوا برای رپورتاژهای آگهی به آنها دقت گردد:

 

۱) داشتن عنوان جذاب و مناسب یکی از مهمترین نکات می باشد. از آنجاییکه در هر متنی عنوان، اولین چیزی است که مخاطبان با آن روبرو می‌شوند و دقیقاً مانند ویترین مغازه به عمل میکند‌، بنابراین باید دقت نمایید که میتونید ویترین مغازه را به گونه‌ای جذاب طراحی نمایید که مشتریان وارد مغازه گردند. عنوان ریپورتاژ نیز با جذابیت و مناسب بودن، می تواند کاربران را به مطالعه بقیه محتوای موجود در ریپورتاژ  ترغیبت نماید.


۲) محتوایتان را مناسب و ترغیب کننده برای ورود کاربران به وب سایت تان ایجاد نمایید. با اینکه در این روش باید به صورت غیر مستقیم در مورد خدمات و محصولات وب سایت خودتان حرف بزنید، ولی هدف نهایی شما این است که کاربران را وارد سایت خود نماید. بنابراین باید محتوای خود را به گونه ایجاد نمایید که کاربران ترغیب شوند که ببیند در سایت شما چه خبر است.


۳) محتوای تولیدی علاوه بر جذابیتی که باید دارا باشند، باید بدون غلط نگارشی و املایی باشد. با اینکه گوگل به این مورد دقت زیادی نمی‌کند، ولی فرض کنید متنی ایجاد گردد که پر از غلط های املایی و نگارشی باشد. اگر خودتان را جای کاربرانتان قرار دهید شما خودتان در مورد آن وبسایتی که صاحبان ریپورتاژ میباشد، چه فکری میکنید؟ معمولا کاربران در مورد این چنین سایت هایی، بدین گونه می اندیشند که وقتی این وب سایت نمی تواند متنی بدون اشکال از نظر املایی و نگارشی بنویسید، باید انتظاری از محصولات و خدمات آن وب سایت  نیز نداشته باشیم.


۳) همانطور که قبلا نیز بیان گردید، اغراق و بزرگنمایی در مورد تبلیغاتی که ریپورتاژ می‌خواهد به انجام آن تبلیغات بپردازد، هم نخواهد توانست که شما را به هدف تان برساند و همین اینکه تاثیرات منفی زیادی را روی وب سایت شما خواهد گذاشت. با دروغ و اغراق باعث خواهید شد که کاربران به مشتریان همیشگی شما تبدیل نشوند. چرا که از اعتماد آنها سوء استفاده کرده‌اید و آنها را با دروغ به سمت خود کشیده اید و اگر مشتری شما شوند، آن چیزی که از شما در ذهنشان ساخته بودند را نابود کرده اید، بنابراین این مورد می تواند خسارت های جبران ناپذیری را برای وب سایت تان داشته باشد.


۴) سعی کنید تا جایی که سایت ریپورتاژ دهنده به شما اجازه استفاده از عکس و اینفوگرافیک و سایر محتوای چند رسانه ای را می دهند، از آن محتوا نیز در کنار محتوای متنی خود استفاده نمایید. چراکه محتواهای فقط متنی بسیار خسته کننده می باشند. ولی در ارائه محتوا ها هم به کیفیت و جذابیت شان دقت نمایید، چرا که اگر از محتواهای بی کیفیت استفاده نمایید تأثیرات منفی را بر روی وبسایت شما خواهند گذاشت.

 

 

ریپورتاژ آگهی

 

نوع دیگر از ریپورتاژها، ریپورتاژ آگهی می باشد و استفاده از آن بسیار بین مردم رایج می باشد که می توان گفت یکی از جدیدترین شیوه های تبلیغاتی می باشد. وقتی که از جدید بودن این نوع آگهی صحبت می‌کنیم، منظورمان این نیست که این ریپورتاژ جدیدا اختراع شده است، بلکه ریپورتاژ آگهی از گذشته تا به حال وجود داشته است ولی تحولات زیادی را برخود گرفته است و رفته رفته بیشتر پیشرفت کرده و روش‌های نوینی را دریافت نموده است.

 


وقتی که به متن این ریپورتاژ نگاه می‌کنیم، در واقع به تبلیغاتی بودن آن پی نمی‌بریم بلکه آنرا پستی معمولی میبینیم. ولی همانطور که می‌دانید این ریپورتاژ نیز نوعی تبلیغاتی می باشد ولی به صورت نامحسوس به این امر می پردازد. این ریپورتاژ را می‌توانیم نوعی بازاریابی اینترنتی نیز به حساب آورده ایم، چرا که در پی آن است که برای وبسایت تبلیغ کننده مشتریان هدف را افزایش دهد. با استفاده از این ریپورتاژ، سایت تبلیغ کننده می تواند بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهد، چرا که با استفاده از این ریپورتاژ میتواند بک لینک های مفیدی را برای سایت ایجاد نماید و از طریق سئوی سایت به هدف افزایش بازدیدکنندگان دست یابد.

 


معمولا محتوایی که برای این ریپورتاژ تولید می‌شوند، آموزنده می باشند ولی در نهایت سعی میکنند تبلیغات مورد نظر سایت تبلیغ کننده را به کاربر برسانند :

 


همه نکاتی را که برای تولید محتوای با کیفیت برای ریپورتاژ خبری بیان نمودیم، در این ریپورتاژ نیز باید رعایت شود. در این ریپورتاژ نیز می توان از محتوا های ویدیویی و تصویری برای جذابیت بیشتر آن محتوا استفاده نمود. با استفاده از محتوای ارزشمندی که برای این ریپورتاژ تولید می گردد باید اعتماد مخاطب را جذب نمود تا توانست به هدف تبلیغاتی خود دست یافت. با توجه به اینکه محتوای موجود در این ریپورتاژ ارزشمند و هدفمند می باشد، بنابراین تاثیر فوق‌العاده‌ای را بر روی کاربران می‌گذارد و کاربران می توانند به وب سایت تبلیغ کننده اعتماد نمایند.

 


قالب های مختلفی برای این ریپورتاژها وجود دارد ولی همه آنها در قالب یک پست معمولی و با مطالب ارزشمند می باشد. در مقاله بعدی به انواع ریپورتاژهای آگهی خواهیم پرداخت.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما مقاله ی در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش سه را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: