جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

تخته نرد و انواع نام های آن و مهارت های مورد نیاز آن و آموزش اولیه آن

تخته نرد و انواع نام های آن و مهارت های مورد نیاز آن و آموزش اولیه آن

 469    0

بازی تخته نرد که معمولاً به عنوان یک بازی فکری و شانس به شمار می‌آید نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورهای خاورمیانه و اروپای شرقی هم دارای...

تخته نرد یکی از بازی های مورد علاقه مردم جهان به خصوص ایرانی ها می باشد این بازی بسیار هیجان انگیز است و میتوان به عنوان یکی از بهترین بازی ها در زمان گذراندن اوقات فراغت نام برد.
 

نام های متنوع این بازی :

تخته نرد

نرد 

نرد شیر 

وینشیر

بکگمنBackgammon

 تخته نردستان 


تعداد بازیکنان در این بازی دو نفر می باشد مدت بازی ۵ الی ۶۰ دقیقه می باشد.

 

مهارت های تخته نرد

 

مهارت هایی مورد نیاز بازی:

۱. برنامه ریزی 

۲.شمارش

۳. روش 

۴.بخت و شانس 


بدون داشتن تکنیک خاص و حرکت برنامه ریزی شده، برنده شدن در این بازی امکان نخواهد داشت، هر چند که تاثیر بخت واقبال و شانس در این بازی بسیار زیاد می باشد .آموزش بازی تخته نرد توسط دوبازیکن انجام میشود و هر بازیکن ۱۵ مهره یک رنگ و جفت تاس دارند.در این بازی ۱۵ مهره سفید رنگ و ۱۵ ماده سیاه رنگ وجود دارد .اگر بازیکن مهره سفید را انتخاب کند به صورت خلاف عقربه های ساعت حرکت خواهد کرد و حریف کاملا در جهت عکس این بازیکن بازی خواهد کرد.

 

آموزش تخته نرد

 

آموزش اولیه بازی تخته نرد

 

۱.اول از همه دو بازیکن باهم توافق می کنند که هرکدام تاس کمتر یا بیشتر را بیاورد (طبق توافق قبلی) آن بازیکن رنگ مهره ها و نحوه چیدن مهره ها را انتخاب میکند و بازی را شروع می کند .

 

۲.بعد از شروع بازی بازیکن جفت تاس را می اندازد و می تواند با عدد هر کدام از تاس ها مهره جداگانه را حرکت دهد یا می تواند اعداد هر دو تاس را جمع کند و یک مهره را حرکت دهد.

 

۳.مقصد یک مهره نمی تواند یک خانه بسته باشد (خانه بسته به خانه ای گفته می‌شود که بیش از یک مهره حریف در آن خانه وجود داشته باشد) در این مواقع فرد باید مهره دیگر را برای حرکت انتخاب کند .

 

۴. با آوردن جفت تاس (یعنی هر دو تاس یک عدد برابر را نشان دهد مثلاً هر دو عدد ۵ را نشان دهند) باید چهار بار همان عدد را بازی کنند و جلو روند‌.

 

۵ .خانه اشغال شده توسط یک مهره ،تک نامیده می شود. اگر با حرکت مهره و رسیدن به مقصد بر روی مهره تک بیافتند باید آن مهره را بزنند و از بازی بیرون ببرند و و تا زمانی که حریف بتواند دوباره تاس بیاورد مهره خارج از بازی می ماند و با آوردن دوباره تاس میتواند در خانه حریف مقابل بنشیند و دوباره به بازی برگردد.

 

۶ .هر دو بازیکن در این بازی باید تاس بریزد و مهره هایش را حرکت دهد اما این امکان وجود دارد که حریف خانه هایش را بسته باشد و بازیکن دیگر قادر به حرکت دادن مهره هایش نباشد .

 

۷ .در صورت امکان باید هر دو تاس را بازی کنند مگر هیچ راهی نداشته باشند 

 

۸.معمولا باید اول تاس بزرگ را حرکت دهیندو فقط در مواردی که برای بازیکن سود داشته باشد و به حریف ضرر نرسد می توان تاس کوچک را اول بازی کند.

 

۹. هر بازیکن آزاد است که هر تعداد مهره در هر خانه قرار دهد.اما در انگلستان این قانون فرق دارد وبازیکن  نمی تواند بیشتر از ۵ مهره در خانه بگذارد.

 

۱۰.وقتی همه مهره ها در شش خانه سمت راست تخته جمع شدند وقت بیرون انداختن تاس ها هست .

 

برای این کار به ازای هر عدد تاس، یک مهره را از بازی خود بیرون می برندمثلا اگر عدد ۲و۶ بیاورند باید یک ماه از خانه شماره ۶ و یک مهره از خانه۲ خارج کنند.اگر مهره در این دوخانه وجود نداشته باشد باید این دو عدد را بازی کنند و به جلو بروند.اگر در این مواقع جفت عدد بیاورید می توانند ۴ مهره را ازخانه همان شماره خارج کنند.اگر  کمتر از ۴ مهر در آن خانه باشد می توانید بقیه تعداد مهره ها را از خانه قبلی بردارید .هر بازیکنی که مهره‌هایش را زودتر از دیگر بازیکن از بازی خارج کند آن بازیکن برنده می باشد. اگر بازیکن مقابل هیچ مهره را وارد شش خانه سمت راست خود نکرده باشد اصطلاح مارس شده و دو امتیاز را به حریف مقابل یعنی برنده خواهد داد.


به نقل از:

جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 
طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین

نظر خود را با ما درمیان بگذارید: