جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش انواع بازی تخته نرد در نرم افزار بازی تخته نرد بردار بخش 2

آموزش انواع بازی تخته نرد در نرم افزار بازی تخته نرد  بردار بخش 2

 167    0

در این بخش به آموزش سبک اسی دوسی یونانی و سبک اسی دوسی آمریکایی در نرم افزار تخته نرد بردار می پردازیم.

 

قبل از مطالعه ی این بخش از آموزش بخش 1 آموزش را نیز ببینید :

 

سبک اسی دوسی یونانی


این سبک بازی تخته نرد در نرم افزار بردار به این صورت است که هر بازیکن ۱۵ مهره خود را در خانه شماره یک بازیکن حریف مقابل خود قرار می‌دهد و در حین انجام بازی هر بازیکن باید مهره های خود را به سمت خانه خود به حرکت درآورد.


در این بازی، آن بازیکنی که بتواند زودتر از بازیکن حریف مهره هایش را از زمین بازی خارج کند، آن بازیکن به عنوان برنده بازی محسوب می شود.


نحوه بازی در این بازی به این صورت است که برای هر دو بازیکن توسط نرم افزار تاس ریخته می شود و هر کدام از بازیکنان که تاس بیشتری بیاورد، به عنوان شروع کننده بازی مشخص می‌شود و دوباره برای آن بازیکن توسط نرم افزار تاس ریخته شده و بازی شروع خواهدشد.

 

 

قوانین نرم افزار بازی تخته نرد بردار برای سبک اسی دوسی 

 

 

۱) در این سبک از بازی، بازیکن مهره های خود را فقط می تواند در خانه های آزاد و بدون مهر حرکت دهد و نمی‌تواند وارد آن خانه‌هایی شود که دو یا تعداد بیشتری مهره داشته باشد.


۲) نحوه بازی جفت ها همانند نحوه بازی جفت ها در تخته نرد رایج می باشد و چهار بار بازی می شود.


۳) وقتی بازیکنی تاس می ریزد، باید هر دو تاس را بازی کند ولی اگر امکان بازی هر دو تاس نبود باید تاس بزرگتر را بازی کند.


۴) در این سبک بازی آن مهره هایی از مهره‌های حریف را می توان زد که به صورت تک باشد و وقتی مهره زده شد باید مهره کشته شده از خانه بازیکن حریف مقابل ، بازی را دوباره شروع کند.


۵) در این سبک از بازی،بازیکن می تواند برای بازیکن حریف یک مهره گشاد از مهره های خود را تعیین کند و به حریف بگوید و سپس حریف تاس بریزد و اگر توانست باید به اجبار آن مهره تعیین شده را بزند.


۶) در این بازی هر بازیکنی که ببازد، برای بازیکن مقابل یک امتیاز را واگذار خواهد کرد.

 

 

 

تخته نرد

 

 

 نکاتی در مورد سبک اسی دوسی یونانی

 

 

*نقطه مهمی که برای بازی سبک اسی دوسی  باید به آن توجه شود این است که در این سبک بازی  تاس ۱ و ۲ به عنوان تاس ویژه به حساب می آید و وقتی تاس ۱ و ۲ برای شما آورده شود می توانید یک جفت را به دلخواه انتخاب و بازی کنید و بعد از اینکه جفت را بازی کردید نوبت شما تمام شده و نوبت به بازیکن حریف می رسد.


* در این سبک  مارس و سگ مارس وجود ندارد و همچنین در این بازی، بازی بدون دبل انجام میشود.

 


اسی دوسی آمریکایی

 


به خاطر اینکه این سبک بازی بیشتر در آمریکا و بین تاجر مردان و ملوانان و سربازان آنها بسیار رواج داشت، به اسم اسی دوسی آمریکایی معروف شده است.

 

این سبک بازی نیز در نرم افزار تخته نرد بردار دقیقا مثل روش واقعی آن می باشد.

 

 

نحوه بازی اسی دوسی آمریکایی 

 


* بازیکنان در ابتدای بازی مهره های خود را داخل صفحه بازی قرار نمی دهند بلکه آنها را خارج از صفحه بازی قرار می دهند و سپس هر دو بازیکن تاس می‌ریزند و آن بازیکن شروع کننده بازی است که تاس بزرگتری آورده باشد.


*در این سبک تاس ها از طرف زمین بازی حریف وارد بازی می شوند و به سمت خانه خود بازیکن حرکت داده می‌شود.


*در این بازی آن بازیکن برنده مسابقه اعلام خواهد شد که بتواند زودتر از بازیکن دیگر مهره‌هایش را از صفحه بازی خارج کند.

 

 

نحوه وارد کردن مهره ها در این سبک بازی به این صورت است که:

 

 

طبق آنچه که گفته شد  برای شروع بازی آن فردی که تاس بزرگتر را آورده است دوباره تاس را میریزد و طبق تاسی که برایش آمده، خانه مهره هایش را در زمین بازی حریف مشخص کرده و وارد آن خانه ها می کند.


مثلاً با اوردن تاس ۲ و ۴ یکی از مهره هاش را درخانه ۲ حریف و یکی دیگر از مهره‌هایش را در خانه ۴ حریف قرار می دهد برای ادامه بازی این بازیکن وقتی که نوبت بعدی این فرد برای تاس ریختن فرا می رسد، دو راه در پیش رو دارد:


الف) تاس را بریزد و دوباره از مهره‌هایش وارد بازی کند.


ب)  مهره ای داخل بازی نیاورد و به جای آن تصمیم بگیرد مهره های خود را از سمت زمین بازی حریف به سمت زمین بازی خود حرکت دهد.

 

 

قوانینی که برای این سبک بازی در نرم افزار بردار تعریف شده است بدین صورت می باشد: 

 

 

۱) در این بازی نیز مانند سبک اسی دوسی یونانی مهره ها را فقط میتوان در خانه های آزاد حرکت داد و امکان رفت در خانه هایی که دو یا تعداد بیشتری مهره در آن خانه ها نشسته اند وجود ندارد.


۲) جفت ها هم مثل سبک اسی دوسی یونانی چهار بار بازی می شوند.


۳) هر دو تاسی که توسط بازیکنان ریخته می شود باید بازی شود ولی اگر امکان بازی دوتاس وجود نداشت آن تاسی را باید بازی کرد که تاس بزرگتر باشد.


۴) در این سبک بازی هم برای تاس۱ و ۲ (تاس های ویژه در این نوع سبک بازی) باید ابتدا تاس ۱ و ۲ بازی شود و سپس برای جایزه این دو تاس یک جفت تاس برای خود انتخاب کند و آن را بازی کند و بعد از بازی کردن تاس جفت جایزه می تواند یک تاس دیگر هم بریزد و بازی کند و اگر دوباره شانس آورد و تاس ۱ و ۲ برایش ریخته شد دوباره می تواند روال قبلی را ادامه دهد (یعنی هم جفت تاس جایزه را بازی کند و هم دوباره تاس بریزد) ولی اگر نتواند تاس ۱ و ۲ را بازی کند حق استفاده از جایزه را ندارد و نوبت به بازیکن حریف می رسد و همچنین اگر نتواند تاس جفت جایزه را نیز بازی کند باز هم  اجازه ادامه بازی را ندارد و نوبت به بازیکن دیگر می رسد.

 

 

چند نکته ای که برای بازی این سبک باید به آنها توجه کرد به این صورت می باشد که:

 

 

۱) در این سبک بازی، بازیکن می‌تواند مهره گشاد بازیکن حریف را بزند و به روی بار بگذارد.


۲) هر مهره ای که در این سبک بازی توسط بازیکنان کشته می‌شود آن مهره  باید برای شروع دوباره بازی از خانه حریف، بازی را شروع کند.


۳) برای اینکه بازی به اتمام رسد باید هر بازیکن، مهره هایش را از طرف زمین حریف به سمت زمین خودی حرکت دهد و سپس از زمین بازی خارج کند و همان طور که گفته شد آن بازیکنی که بتواند مهره هایش را زودتر از زمین بازی خارج کند،آن بازیکن برنده مسابقه است.


۴) نحوه امتیازدهی به بازیکن برنده به این صورت است که فرد بازنده هر چند تا مهره که داخل زمین بازی داشته باشد به همان تعداد به فرد برنده امتیاز تعلق می گیرد. مثلا اگر فرد بازنده سه مهره در زمین بازی داشته باشد و نتوانسته باشد از زمین بازی خارج کند، فرد برنده سه امتیاز دریافت خواهد کرد که می‌توان این مورد را  مهمترین تفاوت بین این سبک بازی با سبک بازی اسی دوسی یونانی دانست.


۵) در این سبک بازی هم مارس و سگ مارس وجود ندارد.


به نقل از:

جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 
طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین

نظر خود را با ما درمیان بگذارید: