جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش یک

پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش یک

 162    0

در این مقاله در مورد پاپ آپ یا pop up و مزایا و معایب آن مطالبی آورده شده است.

 

پاپ آپ یا pop up چیست؟

 

 

پاپ آپ ها از انواع شیوه های تبلیغاتی محسوب می‌شوند، که برای بازاریابی اینترنتی از آنها استفاده می شود. حتماً تا به حال دیده اید که وقتی وارد برخی از سایت ها می شوید و مشغول مطالعه مطالب موجود در صفحات آن وب سایت ها هستید، به طور ناگهانی بدون اینکه شما در جایی کلیک کنید یا هر عمل دیگری را انجام دهید، پنجره‌ای جدا از صفحه اصلی سایت برایتان باز میشود که حاوی مطالبی مانند یک پیشنهاد درباره موضوعی، یا یک تبلیغ می باشد و با این ظهور ناگهانی و همچنین با قرار گیری در پس زمینه صفحه مربوطه، معمولاً شما را مجبور به مطالعه محتوای آن پنجره های کوچک نیز می نماید. در واقع با این کار می خواهند جلب توجه کاربران را به سمت پنجره های تبلیغاتی جذب نمایند.


پاپ آپ هم به همین ظاهر شدن ناگهانی صفحات گفته میشود و به قدری ظاهر شدن ناگهانی در این پنجره ها مهم و شناخته شده می باشد که حتی کاربران، تبلیغات مربوطه را نیز به اسم پاپ آپ میشناسند. در حالی که اسم این پنجره های تبلیغاتی مودال می باشد. پاپ آپ هم می تواند برای کاربران دارای مزایای باشند و هم دارای معایبی.

 

زیاده‌روی در استفاده از هر چیزی می تواند معایب آن را بیشتر نماید. پس همیشه در هر چیزی حتی خورد و خوراک نیز رعایت حد تعادل باعث میشود که بهترین نتیجه برای فرد ظاهر شود. برخی از سایت ها در استفاده از این تبلیغات زیاده روی هایی را انجام می‌دهند که باعث آزار و اذیت کاربران می‌شود و کاربران هرچه سریعتر می خواهند آن صفحه را ترک نماید. ولی اگر از این تبلیغات به نحو احسن و در حد تعادل و مناسب استفاده شود، حتی می‌تواند تا حد زیادی نرخ تبدیل را بالا ببرد. در ادامه قصد این را داریم که با این تبلیغات پاپ آپ (ما هم می‌خواهیم این تبلیغات را با توجه به اینکه اکثر افراد آن ها را پاپ آپ می‌شناسند، پاپ آپ بخوانیم)، بیشتر آشنا شویم.

 

پاپ آپ ها انواع و اقسام ظهور در صفحات را دارا می باشند. این پاپ ها می‌توانند به صورت پنجره ای در وسط صفحه یا به صورت پنجره ای در گوشه و کنار صفحه ظاهر شوند و حتی در برخی موارد کلا شما را از مطالعه محتوای صفحه اصلی باز می دارند و شما را مجبور می کنند که تبلیغات را ببینید، این نوع ظهور هم به صورت تمام صفحه می باشد که کلا صفحه اصلی را پوشش می‌دهد و به شما اجازه دیدن محتوای صفحه اصلی را تا زمانی که صفحه تبلیغات را ببندید، نمیدهد.


هدف از ایجاد این نوع تبلیغات ارائه تبلیغات هدفمند به کاربران وب سایت ها بود. ولی برخی از وب سایت ها به قدری از این تبلیغات سوء استفاده نمودند که امروزه بیشتر افراد این تبلیغات را به عنوان تبلیغات مزاحم می شناسند، در حالی که اگر استفاده درست از این تبلیغات شود به هیچ وجه به عنوان تبلیغات مزاحم نخواهند بود و خواهند توانست نرخ تبدیل کاربران را به شدت بالا ببرند. بنابراین این نوع استفاده وب سایت ها می باشد که این تبلیغات را به تبلیغات خوب یا بد تبدیل می نماید. از این نوع تبلیغات بیشتر در سایت های فروشگاه های آنلاین استفاده می شود که با این تبلیغات برای محصولات خود بازاریابی انجام میدهند، ولی به دلیل اینکه از این تبلیغات سوء استفاده‌های زیادی شده است، مخصوصا در ایران این استفاده های نابجا خیلی بیشتر از دیگر کشورها می‌باشد، بنابراین کاربران از نوع تبلیغات زیاد خوششان نمی آید و به محض دیدن چنین تبلیغاتی، بدون اینکه حتی بدانند که آن تبلیغات در مورد چیست، پنجره تبلیغات را می‌بندند. بنابراین استفاده از این نوع تبلیغات، توسط وبسایت های حرفه ای تقریبا حذف شده است و وب‌سایت‌هایی از این نوع تبلیغات استفاده می‌کنند که وبسایت هایی تقریبا سطح پایین میباشند.

 

 

رعایت کدام نکات باعث میشود که تبلیغات پاپ آپ به صورت هدفمند باشند و موجب نارضایتی کاربران نشود؟

 

۱) امکان انتخاب موقعیت نمایش پنجره های تبلیغاتی پاپ آپ برای کاربران فراهم شود.


۲) برای این تبلیغات باید زمانبندی مناسبی را ایجاد کرد تا وقت و بی وقت مزاحم کاربران نشود.


۳) تبلیغاتی که در سایت قرار داده می‌شود، نباید نامرتبط با محتوای وب سایت ها باشد. چنین تبلیغاتی که هیچ ربطی به محتوای سایت ندارد، تقریباً نتیجه که دریافت خواهد کرد، به صفر نزدیک خواهد بود.


۴) برای این تبلیغات سایز های واحدی تعیین نشده است و هیچ قانون و قاعده برای آن وجود ندارد که سایز پنجره تبلیغاتی پاپ آپ چه اندازه‌ای باشد. بنابراین صاحبان وب سایت ها می باشند که در مورد سایز این تبلیغات تصمیم‌گیری می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید کاربرانتان از تجربه کاربری بالایی از صفحه سایت داشته باشند، از سایز متناسب با سایتتان برای تبلیغات پاپ آپ استفاده نمایید.

 

 

چه اهداف با قرار گیری تبلیغات pop up در سایت ها دنبال می شود؟

 

* افرادی که قصد استفاده از این نوع تبلیغات در صفحات خود دارند، به خاطر اینکه این پنجره ها به صورت ناگهانی باز میشوند، می‌خواهند محتوا و تبلیغات مورد هدف خود را در معرض دید کاربران قرار دهند و توجه کاربرانشان را به این تبلیغات جذب نماید و از این طریق اثرگذاری این تبلیغات را افزایش دهند.

 

* استفاده از تبلیغات پاپ آپ به صورت هدفمند و مناسب باعث میشود که نرخ تبدیل سایت بالارود. همانطور که بیان شد با رعایت اصول و قواعدی، می توان این تبلیغات را به تبلیغات هدفمند تبدیل نمود که در این صورت این تبلیغات می تواند تاثیر مثبت زیادی را در افزایش ترافیک سایت و عضویت‌ها و بازاریابی خدمات و محصولاتی که شما قصد تبلیغ آن را دارید، داشته باشد.

 

* مدیران وبسایت ها با استفاده از نظر سنجی که به صورت آنی و در سریعترین زمان ممکن نسبت به تبلیغات خود دریافت نموده اند، عکس‌العمل نشان دهند و اگر مشکلی وجود دارد و یا چیزی باعث اذیت کاربران می‌شود، در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع آنها اقدام نمایند.

 

* با استفاده از این پنجره می توانید موضوعی از وبسایت خود را که می خواهید آن موضوع بیشتر توسط کاربران مورد توجه قرار گیرد، برجسته تر نمایید. در واقع می توانید با قرار دادن موضوع مورد نظر خود در این پنجره ها، باعث جلب توجه کاربرانتان نسبت به آن موضوع شوید.

 

 

آیا هر pop up ای می تواند تاثیر مثبتی بر روی کاربران داشته باشد؟

 

همانطور که بیان شد هر پاپ آپی امکان این را ندارد که به یک پاپ آپ مناسب و تاثیرگذار تبدیل شود و باید اصول و قواعدی رعایت شود تا بتوان از آن به عنوان یک پاپ آپ مناسب و تاثیرگذار یاد کرد. برخی از این اصول به شرح زیر می باشند:

 

* همیشه در پاپ آپ های خود سعی کنید از در دوستی و صمیمیت با کاربرانتان، وارد شوید. در این صورت این امکان برایتان فراهم خواهد شد که بتوانید ارتباط مثبت و خوبی را بین تبلیغات خود و کاربرانتان ایجاد نمایید. اگر در این پاپ ها از لحن غیررسمی و دستوری استفاده کنید کاربرانتان شاید اصلا توجهی به متن و محتوای موجود را پاپ آپ ننمایید.

 

* زمانی را که برای نمایش پاپ آپ خود به کاربرانتان انتخاب می کنید، باید مناسب باشد. اگر بدون توجه به کاربرانتان و در هر زمانی که دلتان می‌خواهد پاپ آپ خود را برای کاربرانتان نمایش دهید، ممکن است کاربرانتان به تبلیغاتتان توجهی ننمایند و حتی دیگر نخواهند در سایت شما وقت بگذارند و بدین دلیل، سایت شما را ترک ننمایند. چراکه در این مواقع احساس می‌کنند که به آنها بی احترامی شده است و زمانی که آنها در حال مطالعه مطالب مهمی در سایتتان بوده اند، شما بدون اجازه، تبلیغاتتان را در پس زمینه صفحه سایتتان برای آنها نمایش داده اید و توجه آنها را از متن اصلی گرفته اید.

 

همانطور که بیان شد این تبلیغات برای خود مزایا و معایبی دارند که در ادامه می خواهیم با آن مزایا و معایب آشنا شویم.

 

 

مزایای تبلیغات پاپ آپ pop up

 

* سرعت بارگذاری بالا.


 به دلیل سبک بودن صفحات پاپ آپ از سرعت بارگذاری بالایی برخوردار می باشند، بنابر سرعت لود صفحه مورد نظر را کاهش نمی‌دهند.

 

 

* اعتبار بالایی در موتور های جستجو گر دارند.


 به دلیل مکان تولید این تبلیغات که در صفحات وب می باشد، باعث شده است که این تبلیغات در موتورهای جستجو از اعتبار بالاتری برخوردار باشند.

 

 

* می توانند باعث افزایش ترافیک سایت شوند.


با توجه به مطالب بیان شده، اگر این نوع تبلیغات به صورت اصولی طراحی شوند و تبلیغات هدفمند در این نوع تبلیغات جای بگیرد، باعث خواهد شد کاربران بیشتری به سمت صفحه مورد نظر جذب شوند و از این رو ترافیک سایت نیز بالا می‌رود.

 

 

* امکان ارائه انواع اطلاعات و پیام های مهم از طریق این نوع پنجره ها امکان پذیر می باشد.

 

* با استفاده از این نوع تبلیغات البته اگر به صورت هدفمند و مناسب و اصولی باشند، می‌توان به کسب درآمد و بازدهی بالایی در انواع کسب و کار دست یافت.


* می تواند این pop up ها را در سایت ها نسبت به سلیقه و دلخواه مدیر وب سایت مدیریت و تنظیم نمود.

 

* می تواند رتبه الکسای سایت را افزایش دهد. چرا که در برخی مواقع (در زمان استفاده مناسب) این تبلیغات باعث می‌شوند که کاربران به وب سایت مربوطه هجوم بیاورند.

 

* استفاده از این نوع تبلیغات به صرفه می باشد.

 

* این تبلیغات باعث می‌شود که کاربران هدف از کاربران عمومی جدا شوند و فقط کاربران هدف جذب خدمات مربوط به تبلیغات موردنظر شوند.

 

* با استفاده از پاپ آپ های اصولی و مناسب، امکان افزایش گذراندن زمان کاربران در سایت ها بیشتر میشود و در نرخ پرش سایت کاهش پیدا میکند.

 

* با استفاده از این پاپ ها امکان آزمایش سریع تاثیر اطلاعیه های متفاوت مربوط به وب سایت ها فراهم می‌ شود.

 

* امکان افزایش لیست ایمیل و فرم های تماس سایت برای استفاده از آنها در ایمیل مارکتینگ فراهم می‌ شود.

 

* و غیره

 

 

معایب تبلیغات پاپ آپ

 

همانطور که بیان شد برخی از وب سایت ها به دلیل منافع خود و همچنین کسب درآمد بالا، سوء استفاده هایی از این تبلیغات نمودند که باعث آزار و اذیت کاربران وبسایت ها شد. حتی تا جایی این آزار و اذیت بیشتر شد که طراح و برنامه نویس این تبلیغات، آقای زاکرمن به خاطر این اختراع خود، از کاربران عذرخواهی نمود.

 

 

برخی از معایب این تبلیغات عبارتند از:

 

* برخی از این تبلیغات بسیار آزاردهنده یا Annoying میباشند. چرا که برخی مواقع با باز کردن صفحه ای از وب سایت به جای اینکه کاربر بتواند محتوای صفحه مورد نظر را ببیند با انبوهی از تبلیغات پاپ آپ آزاردهنده که از هر طرف صفحه به سمت کاربر هجوم می آورند ، روبرو شوند و این به شدت برای کاربران آزاردهنده و غیرقابل تحمل می باشد.

 

* از آن جهت که کاربر در ورود و باز شدن این تبلیغات در صفحه ای که کاربر قصد مطالعه محتوای آن را دارد، هیچ نقشی ندارد و این تبلیغات به صورت اجباری و ناخواسته برای کاربر نمایش داده می شود، این احتمال وجود دارد که به عنوان ویروس عمل کند و به سیستم کاربر آسیب برساند.

 

* اگر این تبلیغات به صورت غیر اصولی و نامناسب استفاده شود و به عنوان یک تبلیغات آزاردهنده باشد و در این تبلیغات به معرفی برندی پرداخته شود، به جای اینکه این تبلیغات بتواند تاثیر مثبتی برای آن برند داشته باشد، باعث آسیب به اعتبار آن برند، خواهد شد.

 

* با اینکه تنظیمات وجود دارد که از شر این تبلیغات مزاحم رهایی یافت ولی اکثر این تنظیمات روی این تبلیغات پاپ آپ تاثیرگذار نیست و حتی نمی توان با مسدود سازی نیز برخی از این تبلیغات را مسدود نمود.

 

* به دلیل بی نقش بودن کاربران در نمایش محتوای این تبلیغات، ممکن است کاربران با هر نوع محتوایی روبرو شوند و اینکه محتوای موجود در این تبلیغات مناسب کاربر بیننده میباشد یا نه، قابل کنترل نمی باشد.

 

* ممکن است با برخی تبلیغات که محتوای نامرتبط با محتوای وبسایت دارند، کاربران از محتوا و موضوع اصلی سایت نیز دور شوند و به دنبال محتوای نامرتبط تبلیغات پاپ آپ بروند.

 

* ممکن است این تبلیغات باعث افزایش نرخ پرش کاربران شود و کاربران با دیدن چنین تبلیغاتی آزار دهنده ای سریعا تصمیم به ترک وب سایت مربوطه بگیرند.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش دو را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: