جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

پست مهمان (guest posting) بخش یک

پست مهمان (guest posting) بخش یک

 141    0

در این بخش در مورد پست مهمان (guest posting) و کاربرد آن و مهمترین اهدافی که از ایجاد پست مهمان دنبال می شود صحبت شده است.

 

 

پست مهمان (guest posting)چیست و چه کاربردی دارد؟

 

می توانیم پست مهمان را به عنوان رابطی بین دو سایت معرفی نماییم. در واقع وقتی در سایتی به نویسنده وبلاگ و یا وبسایت دیگری اجازه داده می‌شود که نوشته یا مقاله‌ای خود را در وبسایت مربوطه قرار دهد و به ایجاد پست مهمان در آن سایت اقدام کند، در این صورت به آن سایت، سایت میزبان گفته می‌شود و به وبلاگی یا وب سایتی که نویسنده آن مطلب خود را در سایت میزبان قرار داده است عنوان میهمان تعلق میگیرد و به مطلب درج شده نویسنده مهمان در سایت میزبان پست میهمان گفته می شود. وقتی که به چنین عملی اقدام می گردد باعث می شود که بین دو سایت میزبان و میهمان تبادل لینک صورت بگیرد و از این جهت نیز می‌توان پست میهمان را به عنوان ایجاد کننده رابطه بین دو سایت نامید.

 


پست چیست؟

 

برای درک بهتر مطلب پست میهمان ابتدا لازم است بدانید که پست چیست. هر محتوایی که در یک وب سایت قرار داده می‌شود و برای استفاده کاربران انتشار داده می‌شود را پست می نامند. حال فرقی نمی‌کند که این محتوا مربوط به متون باشد و یا ویدیو و یا صوت و یا هر نوع محتوای دیگر. به همه آنها پست گفته می شود.


حال وقتی محتوایی را از سایت دیگر در سایت خود قرار دهیم، در واقع صاحب این پست ما نیستیم و آن را به عنوان پست مهمان در سایت خود قرار می دهیم.


مهمترین ویژگی که پستهای مهمان دارند این است که به وسیله آن ها می توان برای سایت مهمان بک لینک تولید کرد. بنابراین این پست برای سایت مهمان بسیار ارزشمند می باشد، چراکه به افزایش بک لینک های دریافتی آنها منجر می شود و از آنجا که موتورهای جستجو به بک لینک ها ارزش بسیاری می دهند، بنابراین سایت هایی را که دارای بک لینک می باشند را در رتبه بالاتری جای می‌دهند. بنابراین پست‌های میهمان را میتوان عاملی مهم برای افزایش سئوی سایت دانست.

 

 

آیا همه پستهای مهمان می توانند در سئوی سایت تاثیری داشته باشند؟

 

در فضای مجازی کاربران فقط به دنبال سایت‌ها و محتوا هایی هستند که ارزشمند و با کیفیت  می باشند، چرا که در این فضای مجازی به قدری رقابت بالا می باشد که اگر سایت و محتوایی دارای ضعف باشد، حتماً کاربران آن سایت و محتوا را ترک خواهند کرد و سراغ بهتر از آن خواهند رفت. پستی می تواند شما را به هدف تان برساند که محتوای با ارزشی را در خود جای دهد و باعث شود کاربران ترغیب شوند تا به سایت صاحب آن پست که شما باشید نیز مراجعه نمایند، تا از آن مطالب بیشتر استفاده کنند. بنابراین این پست که حاوی بک لینک به سایت شما نیز می باشد، زمانی ارزشمند خواهد بود که بتواند از طریق همان بک لینک مراجعه کنندگان شما را افزایش دهد. اگرچه وجود خود بک لینک ارزشمند می باشد، مخصوصا اگر سایت میزبانی که شما پستتان را در آن سایت منتشر کرده اید، دارای رتبه بالایی در صفحه نتایج گوگل باشد و گوگل آن سایت را به عنوان سایتی ارزشمند بشناسد. ولی اگر آن بک لینک بتواند ترافیک سایتتان را نیز افزایش دهد تاثیر آن بر سئوی سایتتان دو چندان خواهد گشت.

 

 

چرا سایت های میزبان اجازه انتشار پستی را از سایت دیگر در سایت خود می دهند؟

 

در دنیا مجازی هیچ کس کاری را برای رضایت دیگران انجام نمی دهند و اگر کاری که انجام می‌دهد به سود خودش نباشد، از انجام آن خودداری می‌کند. پس اگر به ذهن شما هم این سوال خطور کرده است که وقتی از طریق بک لینک، سایت میهمان سئو می شود، پس از نفعی برای سایت میزبان دارد که اجازه انتشار آن پست را در سایت خود می دهد؟


معمولاً تولید محتوا دارای هزینه هایی می باشد و زمان زیادی هم نیاز است تا بتوان به تولید محتوای ارزشمند اقدام نمود. اگر سایتی به تولید محتوای ارزشمند و با کیفیتی اقدام نماید و آن را به صورت رایگان در اختیار سایت میزبان قرار دهد، در واقع سایت میزبان با انتشار آن پست در سایت خود توانسته است بدون ایجاد هزینه، محتوای ارزشمند را برای سایت خود فراهم نماید.

 

بنابراین می‌توان گفت که ایجاد پست میهمان می‌تواند برای هر دو سایت میهمان و میزبان منافعی را داشته باشد. همچنین در برخی مواقع سایت میهمان برای ارجاع دادن مخاطبان خود جهت مطالعه پست گذاشته شده در سایت میزبان، لینکی را در سایت خود به سایت میزبان می دهد و در این صورت سایت میزبان نیز برای خود بک لینک دریافت می کند. ولی اگر به مقاله راه های افزایش بک لینک رجوع نمایید، خواهید دید که در آن مقاله بیان نمودیم که وقتی دو سایت به یکدیگر لینک می دهند، معمولا توسط گوگل جریمه می شوند. ولی آیا این جریمه گوگل برای پست های مهمان و لینک های داده شده از طریق آن پست نیز شامل میشود؟

در پاسخ به این سوال باید گفته شود که اگر سایتی فقط به عنوان سایت میزبان فعالیت نماید و از سایت های دیگر فقط پست مهمان دریافت نماید و در سایت خود منتشر کند و از آنها نیز لینک دریافت نماید، مطمئناً گوگل چنین سایتی را شامل جریمه خواهد کرد و یا اگر سایتی به عنوان سایت مهمان فقط پست های خود را در سایت های دیگران منتشر نماید، (مخصوصا سایت های نا مرتبط) و از آنها لینک بگیرد و به آنها لینک دهد، مشمول جریمه گوگل خواهد گشت. ولی اگر سایت فقط برای اهداف مهم خود به این کار اقدام نماید، معمولاً گوگل آن سایت را جریمه نمی کند.

 

البته در این مورد هیچ قاعده خاصی برای گوگل وجود ندارد و کسی نمی داند که چه سایت هایی از این طریق مشمول جریمه می شوند. ولی اگر به صورت منطقی نیز به این موضوع نگاه کنیم، می‌بینیم که سایت هایی که قصد سوء استفاده از ایجاد پست های مهمان را ندارند، جایز نیست که مشمول جریمه گوگل گردند.

 

 

مهمترین اهدافی که از ایجاد پست مهمان دنبال می شود عبارتند از:

 

* افزایش نفوذ خود در فضای مجازی و شناخته شدن در زمینه فعالیت خود و تثبیت جایگاه خود در زمینه فعالیت مربوطه به عنوان پیشروی فکری


* افزایش ایجاد روابط بین فعالان یک حوزه


* افزایش مخاطبان جدید و در نتیجه افزایش ترافیک سایت


* افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت


* مهمترین و بهترین هدف از ایجاد پست های مهمان می‌توان دنبال نمود، ساخت بک لینک های مفید برای سایت می باشد.


* افزایش رشد برند شخصی و اعتماد به برند مربوطه


* بهبود سئوی سایت و افزایش رتبه سایت


*  جذب مخاطبان رقیبان خود از طریق ایجاد پست مهمان در سایت رقیبان


* وغیره

 

 

به چه طریقی می توان درصد احتمال جریمه شدن توسط گوگل به جهت استفاده از پست مهمان را کاهش داد؟

 

تا وقتی که گوگل به این نتیجه نرسد که شما با ایجاد پست مهمان قصد سوء استفاده و زیرپاگذاشتن الگوریتم های گوگل را دارید، شما خواهید توانست که از پست مهمان و مزایای آن بهره مند گردید. ولی اگر چنانچه با استفاده بیش از حد از پست مهمان و یا استفاده از آن فقط جهت گرفتن بک لینک و یا فریب دادن گوگل و کاربر باعث شوید که گوگل سایت شما را به عنوان سایت اسپم شناسایی نماید، مشمول جریمه گوگل خواهید گشت.

 

گوگل الگوریتم های خود را کاملا به روز نگه می‌دارد و روزانه در جهت ارتقاء این الگوریتم ها تلاش می‌کند و الگوریتم های خود را جهت شناسایی سایت هایی که از پست‌های میهمان به عنوان یک ابزار جهت فریب گوگل استفاده می کنند را نیز بسیار ارتقا بخشیده است و خیلی راحت می‌تواند چنین سایت هایی را شناسایی و جریمه نماید. بنابراین هدفی که شما از ایجاد پست میهمان دارید باید انتشار محتوا و مطالب مفید و ارزشمند برای کاربران باشد و چنان محتوای خوب و باکیفیتی تهیه نمایید که کاربران را از سایت خود راضی نگه دارید تا بتوانید خودتان را به کاربران و موتورهای جستجو استفاده اثبات نمایید و آنها به این نتیجه برسند که شما در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی دارید و می توانند از مطالب و محتوای شما با خیال راحت استفاده نمایند.

 

همچنین جهت کاهش درصد جریمه گوگل باید مطالب و محتواهای خود را در سایتی که با سایت شما مرتبط می باشد، انتشار دهید و به هیچ وجه به انتشار مطالب خود در سایت های نامرتبط اقدام ننمایید. اگر کاربران و مخاطبان را از اطلاعات و محتوا هایی که قرار است در سایت مقصد با آن روبرو شوند، آگاه نمایید از فریب دادن آنها به دور خواهید ماند و گوگل نیز از این کار شما راضی خواهد بود و در نتیجه از این جهت که به فریب کاربران و گوگل اقدام ننموده اید، شما را جریمه نخواهند کرد. 

 

 

بنابراین اگر بخواهیم راهکارهایی را برای ایجاد پست مهمان مفید بیان نمایم به صورت زیر خواهد بود:

 

* برای اینکه بتوانیم پست مهمان مفید ایجاد نماییم، اولین شرط آن است که بتوانیم محتوای با ارزش و با کیفیتی را برای انتشار ایجاد نماییم. بنابراین در تولید محتوا باید بسیار دقت شود و از محتواهای دست اول و ناب و ارزشمند برای پست های مهمان استفاده نمود.


* ایجاد پست مهمان در سایت های مرتبط دومین شرط ایجاد پست مهمان مفید می باشد. اگر چنانچه یک سایت اقدام به ایجاد پست مهمان در سایت نامرتبط نماید، هیچ مزیتی برای آن سایت نخواهد داشت که هیچ، حتی موجب جریمه آن سایت نیز خواهد گشت. فرض کنید سایتی که در زمینه تولید نرم افزار فعالیت دارد به ایجاد پست مهمان در سایتی که در تولید مواد بهداشتی و آرایشی فعالیت می‌کند اقدام نماید، به نظرتان آیا این پست می تواند منافعی برای سایت مربوطه داشته باشد؟

آیا مخاطبان سایتی که در زمینه مواد بهداشتی و آرایشی فعالیت می‌کند، علاقه ای دارند که به سایتی که در زمینه تولید نرم‌افزار فعالیت می‌کند نیز سری بزنند؟

 


* علاوه بر کیفیت محتوا که شرط اولیه تولید محتوا می باشد، بهتر است به نویسندگان آن محتوا نیز توجه نمایید. مخاطبانی هستند که به نویسندگان محتوا هم اهمیت می دهند و اگر محتوایی از نویسنده ای معروف و معتبر باشد، ترجیح می دهند آن محتوا و سایتی که چنین محتوایی را تولید نموده است را ببینند و از آنها استفاده نمایند. بنابراین سعی کنید برای تولید محتوا از نویسندگان معتبر و شناخته شده استفاده نمایید.


* چهارمین شرطی که قبلا نیز در این مورد بحث شده است، استفاده نکردن بیش از حد از بک لینک ها در سایتی واحد می باشد. اگر سایت مرتبط و مناسب خود را پیدا کردید و قصد انتشار پست مهمان و محتوای خود را در آن سایت دارید، دقت نمایید که بیشتر از حد معقول از بک لینک ها استفاده نکنید. چرا که نه تنها نخواهید توانست از مزایای آن بهره‌مند شوید و حتی باعث خواهید شد شامل جریمه گوگل نیز گردید.

 

 

چه مواردی باعث میشود که ایجاد سایت های مهمان به سایت میزبان صدمه وارد کند؟

 

همانطور که گفتیم ایجاد پست های مهمان مفید می توانند برای سایت میزبان نیز مفید واقع شوند. ولی چنانچه مواردی در ایجاد پست مهمان و همچنین قبول سایت میزبان برای پست های مهمان رعایت نشود، باعث خواهد شد که این پست های مهمان به سایت میزبان صدمه وارد کنند و باعث کاهش رتبه سایت میزبان شوند.


سایت میزبان باید آن پست هایی را که برای انتشار در سایت خود انتخاب نماید، که آن پست ها بتوانند برای سایت میزبان مفید واقع شوند. در واقع نباید سایت میزبان به هر سایتی اجازه دهد که در سایتش پست مهمان ایجاد نماید و محتواهای خود را انتشار دهد.


* اگر پستی در سایت به عنوان پست مهمان ایجاد شود و در آن پست محتوایی انتشار یابد که از لحاظ کیفیت در حد پایین باشد و یا ارزشمند نباشد، باعث صدمه به سئوی سایت میزبان خواهد شد.


* اگر این پست ها از سایت هایی در سایت میزبان ایجاد شوند و از این سایت برای خود بک لینک بگیرند، که سایت هایی با اعتبار پایینی می باشند، باعث خواهد شد که گوگل به سایت میزبان نیز بی اعتماد شود و از اینکه به چنین سایت بی اعتباری لینک داده است، رتبه سایت میزبان را نیز کاهش دهد چرا که سایت میزبان  کاربران خود را به سایتی رجوع می دهد که از اعتبار پایینی برخوردار می باشد و این یعنی نارضایتی کاربران و در نتیجه نارضایتی گوگل.


* اگر سایتی انواع پست های میهمان را در سایت خود جای دهد و از سایت خود به انواع سایت های دیگر لینک بدهد و در واقع لینک های خروجی خود را بیش از اندازه نماید، باعث خواهد شد که گوگل از این کار سایت ناراضی باشد و آن سایت را جریمه نماید و رتبه آن را کاهش دهد.

 

 

چگونه میتوانیم از سایت های دیگر درخواست ایجاد پست مهمان نماییم؟

 

مطمئنا هر سایتی قبول نخواهد کرد که شما به عنوان مهمان در آن سایت محتوای خود را انتشار دهید. بنابراین چگونه باید اجازه انتشار محتوای خود را در سایت میزبانی بگیریم که آن سایت را به عنوان سایت معتبر شناخته ایم و می خواهیم پستی را در آن ایجاد نماییم و محتوای خود را در آن سایت به اشتراک بگذاریم.


*بهترین روش این است که از مهندسی معکوس استفاده نماییم. در واقع در این روش باید رقبای خود را آنالیز نماییم و با تجزیه و تحلیل سایت های رقیب بفهمیم که آنها در این زمینه به چه طریقی عمل نموده اند تا ما نیز از آن روش برای خود استفاده نماییم.


* همچنین می توانیم از روش های دیگری نیز جهت یافتن سایت هایی که به احتمال زیاد به ما اجازه انتشار محتواهایمان را بدهند، را پیدا کنیم.


* می توانیم سایت هایی را پیدا کنیم که در پست ها یا شبکه های اجتماعی خود، ما را میشن کرده اند.


* می توانیم به دنبال سایت هایی باشیم که به معرفی محصول یا خدمات و یا کسب و کار ما در سایت خود و در یکی از پست هایشان اقدام نموده اند.


* در برخی مواقع دیده می‌شود که وبلاگها خود به انتشار پست مهمان در سایت خود اقدام می کنند و از سایت ما هم درخواست می کنند که به انتشار محتوای خود در آن سایت اقدام نماییم.


* همچنین می توانیم سایت هایی را که به دیگر سایت ها اجازه انتشار پست مهمان در سایتشان را داده اند، را شناسایی نماییم تا شاید به ما هم اجازه انتشار محتوا هایمان را بدهند.


البته باید دقت نماییم که سایت میزبان انتخابی ما، سایتی معتبر باشد، وگرنه ایجاد پست مهمان در سایت های غیر معتبر هیچ منافعی را برای ما نخواهد داشت.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: