جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش چهار

در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش چهار

 201    0

در این مقاله میخواهیم وب‌سایت‌هایی را که هم می‌توان آنها را به عنوان سایت معتبر دانست و هم اینکه این وب سایت های به شما خدمات رایگان در زمینه...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما مقاله ی در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش سه را مطالعه بفرمایید :

 

آیا همه سایت ها برای انتشار ریپورتاژ ها هزینه دریافت می کنند؟

 

اکثرا سایت ها برای انتشار رپورتاژ های دیگر سایتها، هزینه‌هایی را از افراد خواستارند، ولی برخی از سایت ها هم هستند که به صورت رایگان این امکان را برای افراد فراهم می نمایند که ریپورتاژ های خود را در آن سایت‌ها منتشر کنند. انتشار رپورتاژ در این سایت ها بسیار راحت می باشد و با گرفتن اطلاعات جزئی از صاحب ریپورتاژ دهنده و نحوه ارتباط با وی و همچنین دریافت اطلاعاتی در مورد ریپورتاژی که می خواهید آن را منتشر نمایید، مانند عنوان ریپورتاژ، محتوایی که قرار است در ریپورتاژ قرار داده شود، کلمات کلیدی و غیره می توانید ریپورتاژ خود را جهت انتشار در آن سایت ها ارائه دهید. ولی برای اینکه به شما اجازه داده شود که این اطلاعات را پر کنید ابتدا نیاز می باشد که در آن سایت ها عضو شوید. برای عضویت در آن سایت ها هم فقط چند مورد اطلاعات بسیار ساده مانند شماره تماس شما و یا ایمیلتان از شما خواسته خواهد شد و بعد از ثبت نام، شما می توانید به صفحه ثبت آگهی و پر کردن اطلاعات خواسته شده از شما جهت انتشار ریپورتاژ اقدام نمایید.

 

 

ولی آیا به نظرتان درج و انتشار ریپورتاژ در سایت هایی که به صورت رایگان به انتشار رپورتاژ اقدام می‌نمایند، تاثیر مثبتی در افزایش نرخ بازدیدکنندگان، رتبه سایت و... خواهد گذاشت؟

 

به نظر می‌رسد که ریپورتاژ دهنده های رایگان سایت های معتبری نیستند که به چنین کاری اقدام می نمایند، شاید بیشتر سایت هایی که به صورت رایگان ریپورتاژ انتشار می دهند، دارای اعتبار بالایی نباشند، ولی سایت های معتبری نیز وجود دارند که به صورت رایگان به این کار اقدام می نمایند. شما باید در هنگامی که قصد انتشار رپورتاژ خود را دارید، از بین سایت های ارائه دهنده خدمات رایگان در این زمینه، سایت هایی را برای خود انتخاب نمایید که سطح اعتبار و تعداد بازدیدکنندگان قابل قبولی برخوردار می باشند. برخی از وبسایتها برای مدت محدودی ریپورتاژ شما را بصورت رایگان منتشر می کنند و اگر شما بعد از اتمام آن زمان محدود، دوباره خواستار تمدید نمایش ریپورتاژ خود شدید از شما بابت انتشارشان هزینه دریافت میکنند. می‌توان گفت برخی از سایت ها از این طریق به تبلیغات خود می‌پردازند و وقتی که سایت تبلیغ کننده به این نتیجه رسید که انتشار ریپورتاژ خود در آن سایت توانسته است نتیجه بخش باشد از سایت مربوطه خواستار نمایش ریپورتاژ خود به صورت دائمی و یا برای زمان مشخصی خواهد بود که در این صورت باید هزینه آن را پرداخت نماید. البته برخی از سایت‌ها نیز کلا هیچ هزینه ای را از تبلیغ کنندگان دریافت نمی کنند و همیشه به صورت رایگان خدمات خود را ارائه می دهند.


بنابراین می‌توان گفت به راحتی می‌توانید از سایت های معتبری که به صورت رایگان خدمات خود را در این زمینه ارائه می‌دهند، استفاده کنید و از مزایای آن بهره ببرید. پس به هیچ عنوان این فرصت بسیار ارزشمند را از دست ندهید و بدون اینکه هزینه ای برای تبلیغات خود کرده باشید، تبلیغ خود را انجام دهید و از مزایای تبلیغات خود برخوردار گردید.


اکثر این سایت ها به صورت پیش فرض انتشار ریپورتاژ شما را به مدت یکماه فعال نگه می دارند و در هنگام ثبت اطلاعات برای انتشار رپورتاژ به شما امکان درج مدت زمانی را که میخواهید ریپورتاژتان در آن سایت منتشر گردد را می دهد و از قسمت مربوطه شما می توانید آن مدت زمان را تعیین کنید.

 

 

از انتشار ریپورتاژ در سایت های رایگان به چه نتایجی می توان دست یافت؟

 

 

می‌توان نتیجه بخشی این نوع انتشار ریپورتاژ را با بقیه انواع انتشار ریپورتاژها یکسان دانست ولی به مهمترین نتایج آن اشاره می‌کنیم که عبارتند از:

 

* باعث می شود که میزان فروش محصولات و ارائه خدمات شما بیشتر گردد.


* امکان تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان هدف وجود دارد.


* امکان اتصال مشتری و صاحبان وب سایت های ریپورتاژ را فراهم می‌کند و از این طریق ارتباط آنها قوی تر می گردد.


* می تواند به بازدیدکنندگان و مشتریان اطلاعات اساسی واقعی را انتقال دهد.


* می‌تواند در زمینه فعالیت وب سایت مربوطه، وی را به یکی از سایتهای تبدیل کند که می تواند برای خود دارای اعتبار بالایی باشد.


* می‌تواند به بازاریابی اینترنتی برای وبسایت مربوط ایفای نقش نماید.


* مشتریان می‌توانند با مطالعه ریپورتاژ و گرفتن اطلاعات مورد نیاز، تصمیم بهتری برای خرید خود داشته باشند.


* می تواند شما را به فردی خلاق تبدیل نماید تا برای آینده خود نیز به صورت خلاقانه ایده هایی نو بیافرینید.

 

 

آیا انتشار ریپورت در سایت های رایگان بهتر است یا انتشار آن در سایت های پولی؟

 

به نظر شما پاسخ این سوال چیست؟ به نظر می رسد پاسخ بیشتر شما عزیزان نیز عین ما به این سوال این باشد که سایت های پولی بهتر عمل می کنند. معمولا آن چیزی که هزینه کمی داشته باشد و یا رایگان باشد، در مقایسه با آن چیزی که بابتش هزینه می‌کنیم، ضعیف‌تر عمل خواهد کرد. چرا که اگر غیر آن بود، در این صورت همه به سمت انتخاب مواردی می‌رفتند که رایگان بود. چه کسی خوشش می آید که بیهوده و بی جهت هزینه کند و نتیجه ضعیف تری را هم بگیرد؟ البته موارد استثنا نیز وجود دارد‌‌ و نباید گفت که سایت هایی که به صورت رایگان به انتشار ریپورتاژ می پردازند، کلاً در سئو سایت، افزایش بازدید کنندگان و افزایش درآمد سایت بی تاثیر می باشند. در حالی که خود این سایت‌ها نیز تاثیرات بسیار بالایی را بر فاکتور های بیان شده می گذارند. اگر می‌خواهید از سایت های رپورتاژدهنده که پولی می باشند، استفاده نمایید، می توانید هزینه خود را با انجام دادن برخی کارها به حداقل برسانید. 

 

 

مواردی که رعایت کردن آنها می تواند هزینه شما را در انتشار ریپورتاژتان در سایت های پولی کاهش دهد.

 

* می توانید با مطالعه و یاد گرفتن نحوه نوشتن محتوای ریپورتاژ به صورت اصولی و بهینه شده، خود به این کار اقدام نمایید تا هزینه ای که قرار بود برای تهیه محتوا بپردازید در جیب خود تان باقی بماند. فقط تاکید می گردد که در صورت یادگیری کامل به این کار اقدام نمایید در غیر این صورت نوشتن محتوا به صورت غیر اصولی می‌تواند شما را متضرر نماید.


* حتما تا به حال دیده اید که وقتی از ارائه دهنده خدمات خطوط تلفن همراه به جای خرید شارژر معمولی برای مکالمه، از بسته های آنها خریداری می کنید، چقدر برایتان به صرفه تر می باشد. برخی از سایت‌ها نیز مانند این شرکت‌ها به جای خرید یک ریپورتاژ به شما بسته های به صرفه تری را پیشنهاد می‌کنند که هم به شما امکان دریافت بک لینک از رسانه‌های مختلف را می دهد و هم اینکه هزینه شما پایین تر محاسبه می گردد.


* اگر سایت های معتبر به ارائه تخفیفاتی برای فروش انتشار ریپورتاژ دهند، به هیچ وجه آنها را از دست ندهید.


* در سایتی که می‌خواهید ریپورتاژ خود را انتشار دهید با توجه به هزینه مدنظر خودتان و البته کیفیت رسانه‌ای که می خواهید در آن رسانه ریپورتاژ شما انتشار یابد، رسانه‌ای در حد متوسط را انتخاب نمایید که هم برایتان نتیجه‌بخش باشد و هم اینکه هزینه شما بالا نرود.

 

و البته ناگفته نماند که اگر امکان پرداخت هزینه برای شما وجود دارد، میتوانید از هر دو نوع انتشار رپورتاژ در سایت های پولی و رایگان استفاده نمایید. چرا که اگرچه شاید تاثیر سایت های رایگان کمی پایین‌تر باشد ولی نمی‌توان از تاثیر آنها نیز چشم‌پوشی نمود. شاید با کمی تحقیق بتوانید سایتی را از بین سایت های ارائه دهنده خدمات رایگان در این زمینه پیدا کنید که نتیجه بخشی بسیار بالاتری از سایت های پولی را به شما ارائه دهند.

 

 

دیدگاه گوگل در مورد انتشار ریپورتاژ آگهی رایگان چیست؟

 

گوگل به این ریپورتاژ ها هم با همان دیدی نگاه می‌کند که برای ریپورتاژ های پولی نگاه می‌کرد و در واقع هیچ مشکلی با ریپورتاژ های اصولی و بهینه شده ندارد و به آنها به عنوان پست معمولی نگاه می‌کند و اگر نکات مربوط به لینک های دریافتی از این ریپورتاژها را هم رعایت نمایید به لینک های دریافتی از این ریپورتاژها هم به عنوان لینک های دریافتی طبیعی نگاه می‌کند و در واقع می توانید با این ریپورتاژها هم به سئوی سایت خود و همچنین افزایش بازدیدکنندگان و در نتیجه افزایش درآمد خود دست یابید.

 

در ادامه مقاله میخواهیم وب‌سایت‌هایی را به شما معرفی نماییم که هم می‌توان آنها را به عنوان سایت معتبر دانست و هم اینکه این وب سایت های به شما خدمات رایگان در زمینه انتشار رپورتاژ را میدهند.

 

 

* موتور جستجوی گوگل

 

یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین سایت هایی که به صورت رایگان به انتشار رپورتاژ شما می پردازد، سایت خود گوگل می باشد. آدرس این سایت به صورت site.google.com میباشد. شما میتوانید با ورود و ساخت وبلاگ در این سایت به انتشار رایگان ریپورتاژ خود اقدام نمایید. همانطور که می‌دانید گوگل یک سایت معتبر می باشد و از همه مهمتر اینکه خود با خود مشکلی ندارد. البته این بدان معنا نیست که اصول مربوط به ریپورتاژ را رعایت نکنید، بلکه در این سایت نیز باید کاملا اصولی و با رعایت نکات مربوط به الگوریتم های گوگل، ریپورتاژ خود را تهیه نمایید.

 

 

* سایت مدیوم Medium

 

این سایت با سایت ویرگول تقریباً عملکرد یکسانی دارد. ولی سایت مدیوم معمولا برای مقالات و محتواهای فارسی مناسب نمی باشد و برای کسانی که در خارج از ایران می باشند و به زبان انگلیسی مسلط می باشند و یا در ایران به زبان انگلیسی تسلط دارند و یا کسانی که محتوای انگلیسی تهیه می‌کنند، می‌تواند مناسب باشد. میتوان سایت Mediom را در زمینه فعالیت خودش کم نظیر خواند. چراکه این سایت معتبر با هدف ایجاد محتوای باکیفیت و ارزشمند برای کاربران خود تلاش می‌کند و به محتوایی که صرفاً برای تبلیغات ایجاد گردد، ارزش قائل نمی باشد و اجازه انتشار چنین مقالاتی را برای وب سایت های دیگر نمی دهد. با اینکه این وبسایت رایگان میباشد ولی برای خود قوانین و قاعده خاصی دارد و هر کسی نمی‌تواند در آن سایت ریپورتاژ خود را انتشار دهد. اگر کسی بتواند محتوای خوب و با کیفیت در زمینه های متفاوت مانند فرهنگی، سیاسی، فناوری، کسب و کار و زندگی تهیه نماید، می تواند در این سایت انتشار دهد. نکته جالب این سایت این است که علاوه بر اینکه از تبلیغ کنندگان پول دریافت نمی‌کند، بلکه حتی به آنها در ازای محتوای باکیفیت ماهانه آنها، پول پرداخت می کند. پول پرداختی این سایت برای انواع سایت هایی که محتوای متفاوتی تهیه کرده اند، متفاوت می باشد و مقدار پول پرداختی بر اساس کیفیت و تعداد بازدیدکنندگان آن محتوا و استقبال کاربران از آن محاسبه می گردد. بنابراین سایت را میتوانیم حمایت کننده وب سایتهایی بنامیم که به تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت می پردازند و فقط به دنبال تبلیغ نمی باشند، بلکه در کنار محتوای ارزشمند خود اشاراتی به تبلیغات خود می نمایند.

 

 

* وب سایت ویرگول

 

گفتیم که وبسایت Mediom و ویرگول تقریباً عملکردی مشابه هم دارند، ولی تفاوتهایی هم دارند. مثلاً سایت ویرگول در مقابل انتشار محتوای وب سایت های پولی به آنها پرداخت نمی‌کند. ولی مانند سایت مدیوم به کاربران اجازه انتشار محتواهای ارزشمند و باکیفیت را می دهد. ولی با این شرط که از قوانین و شرایطی که این سایت برای انتشار ریپورتاژ ها اعلام نموده است، پیروی نمایند. در این سایت هم کاربران می‌توانند به عنوان خواننده وارد آن می شوند و هم می توانند با عضویت در این سایت به انتشار رپورتاژ خود به صورت رایگان بپردازد. ناگفته نماند که این سایت، وب سایتی ایرانی می باشد و کاربران ایرانی می‌توانند به زبان فارسی در آن فعالیت نمایند و به انتشار ریپورتاژ خود اقدام نمایند. این سایت نیز از سایت های معتبر به حساب می آید ولی اگر می خواهید در هر یک از سایت های رایگان که ریپورتاژ انتشار می دهید، زودتر به نتیجه برسید بهتر است خود شما نیز برای موفقیت و کسب رتبه های بالاتر تلاش نمایید.

 

 

* سایت اخبار رسمی

 

اگر به دنبال سایت رایگان معتبر برای انتشار ریپورتاژ خود می باشید، می توانید از سایت اخبار رسمی استفاده نمایید. این سایت نیز مانند هر سایت دیگری دارای قوانین و اصولی می باشد که در صورتی که سایت های تبلیغ کننده، آن اصول و قوانین را بپذیرند، می‌توانند در این سایت به انتشار رپورتاژ خود اقدام نماید. ولی این سایت از جمله سایت هایی می باشد که در انتخاب موضوع و انتشار رپورتاژ برای آن موضوع، محدودیت خاصی ندارد. ناگفته نماند که خدمات رایگان ای که این سایت جهت انتشار ریپورتاژها می دهد، فقط حاوی لینک های نوفالو می باشد و از آنجایی که لینکهای نوفالو تاثیر چندانی در سئوی سایت ها ندارند، می توانید با پرداخت هزینه هایی در رسانه هایی که این سایت مجاز نموده است، لینک های فالو ایجاد نمایید. ولی با توجه به اینکه این سایت، سایتی پرمخاطب می باشد، با انتشار ریپورتاژ و دریافت لینک های نوفالو نیز می‌توانید ترافیک سایتتان را افزایش دهید.

 

 

* وبلاگ ها

 

دیگر روشی که می توانید ریپورتاژهای خود را به صورت رایگان انتشار دهید، این است که از طریق وبلاگ هایی مانند وردپرس و بلاگفا برای این کار استفاده نمایید. این روش نیز می‌تواند ترافیک سایتتان را افزایش داده و به سئوی سایتتان منجر گردد چرا که این وبلاگ ها نیز از تعداد مراجعه‌کنندگان بالایی برخوردار می باشند.

 

 

* وبسایت بست فارسی

 

این نیز دیگر به وب‌سایتی می‌باشد که ایرانی می باشد و کاربران ایرانی می‌توانند به زبان فارسی در آن فعالیت نمایند. این وبسایت نیز به همه محتواها و ریپورتاژها اجازه انتشار در خود را نمی دهد بلکه آن وب‌سایت‌ها باید قوانین آن را بپذیرند که برخی از قوانین مهم این وب سایت به صورت زیر می باشد:

 

* برای تعداد کلمات تهیه شده با برای محتوای درج شده در ریپورتاژها باید حداقل و حداکثر تعداد کلمات رعایت گردد که حداقل کلمات ۵۰۰ و حداکثر آن۱۲۰۰ کلمه می باشد.


* اگر می‌خواهیم محتوایتان را بهینه سازی نمایید، باید کلمات کلیدی هدف خود را برای مسئولین وب سایت در انتهای مقاله مشخص نمایید.


* اگر در ابتدای محتوای خود، سایتتان را به کاربران معرفی ننمایید، به شما اجازه انتشار رپورتاژ داده نمی شود.


* یکی از لینک های دریافتی شما از محتوایی درج شده در ریپورتاژی که در این سایت منتشر میکنید، لینکی می باشد که در ابتدای محتوا و روی نام آن قرار میگیرد.

 

این سایت هم در زمینه انتشار ریپورتاژ به صورت رایگان فعالیت می کند و هم در زمینه انتشار آن به صورت پولی. ولینک هایی که سایت‌ها از خدمات رایگان این وب سایت دریافت می‌کنند نوفالو می باشد. از این جهت که این نوع لینک ها تاثیری به اندازه لینک های فالو بر روی سئوی سایت ها ندارند، بنابراین اگر بخواهید بهترین نتیجه گیری را از انتشار ریپورتاژ خود دریافت نمایید، می توانید از خدمات پولی این سایت بهره مند گردید. همچنین در خدمات رایگان این وبسایت تعداد لینک های دریافتی نیز محدود می باشد و برای رفع این محدودیت نیز نیاز میباشد که هزینه پرداخت نمایید و از خدمات غیر رایگان آن بهره مند گردید.

 

 

* وب سایت medad.io

 

این وب سایت نیز یکی از وب سایت های رایگان ایرانی می باشد که برای انتشار ریپورتاژ در این سایت فقط نیاز به عضویت دارید. می‌توان این سایت را مشابه سایت ویرگول و مدیوم دانست چرا که تقریباً عملکردی مشابه آن ها دارد.

 

 

* وب سایت یوزبیت

 

این سایت نیز ایرانی می باشد و کاربران می توانند ریپورتاژهای خود را به صورت رایگان در این سایت عرضه نماید و به کسب و کار خود رونق بخشند. آدرس این سایت Yoozbit.com می باشد. این وبسایت UGC محور میباشد که با عضویت در آن و ایجاد ریپورتاژ و انتشار در این وب سایت می توانید برای خود بک لینک بگیرید.

 

 

* وب سایت جیکو

 

اگر به دنبال مکانی می باشید که میخواهید خود را صرفا به کاربران معرفی نمایید و به دنبال دریافت اعتبار نمی باشید، این سایت ایرانی می تواند انتخاب خوبی باشد. چرا که این سایت هیچ مهر تاییدی بر روی ریپورتاژ هایی منتشر نموده خود نمی زند و اگر مطمئن باشید که خودتان میتوانید خود را به کاربرانتان معرفی نمایید و آنها را متقاعد کنید که به سایت شما وارد شوند، از این وب سایت استفاده نمایید و گرنه این سایت به دردتان نخواهد خورد.


مزیت این سایت این است که تا ۵ سال ریپورتاژ انتشار یافته شما همچنان باقی خواهد ماند و در پایان پنج سال منقضی خواهد شد. اگر در این پنج سال به هر دلیلی دیگر نخواستید که ریپورتاژتان منتشر گردد، برایتان این امکان فراهم شده است که بتوانید به حذف ریپورتاژ خود اقدام نمایید.
دیگر مزیتی که این وبسایت‌ درجهت انتشار ریپورتاژها دارد، این است که هیچ محدودیتی برای موضوع آگهی یا نوع نوشتار شما نگذاشته است و این آزادی عمل را به شما داده است که خود بر صلاح دید خود به این کار اقدام نمایید.

 

 

* سایت بالاترین

 

این سایت نیز از انواع سایت های خبری ایرانی می باشد که به افراد اجازه انتشار رپورتاژشان را بعد از ثبت نام در آن می دهد.

 

 

* وب سایت یونویس

 

این سایت نیز ایرانی می باشد و در ازای رعایت اصول و قوانین این سایت به شما یک لینک فالو رایگان ارائه می دهد. اگر چنانچه بتوانید محتوایی تولید کنید که حداقل ۶۰۰ کلمه باشد و به هیچ وجه از مطالب تکراری در محتوای ریپورتاژ استفاده نکنید و بیشتر از دو لینک در محتوایتان جای ندهید و محتوای صرفا تبلیغاتی ایجاد نکنید، می توانید از این لینک فالو رایگان بهره مند گردید. در این سایت می توانید ریپورتاژ خود را در قالب پست مهمان درج نمایید.

 

 

* وبسایت امیگو و reddit.com

 

دو شبکه اجتماعی که می توانید جهت درج ریپورتاژ و محتوای خود در آنها به صورت رایگان عضو شوید و ریپورتاژ خود را در آنها منتشر نمایید و لینک هایی را برای خود دریافت نمایید. البته reddit یک شبکه اجتماعی بسیار بزرگتر و وسیع تر از شبکه اجتماعی امیگو میباشد.

 

 

* وب سایت idat.ir

 

یکی دیگر از سایت های ایرانی که می توانید با انتشار رایگان ریپورتاژ خود در این وبسایت، به دریافت لینک اقدام نمایید.

 

علاوه بر این وب سایت ها، وب سایت های دیگری نیز وجود دارند که به صورت رایگان خدمات خود را در زمینه انتشار ریپورتاژ ارائه می دهند ولی به جز وب سایت های مختلف، انواع انجمن های ایرانی نیز در این زمینه فعالیت دارند و به شما اجازه انتشار رپورتاژتان را میدهند.

 

 

دیگر سایت های آگهی که به صورت رایگان خدمات ارائه می دهند عبارتند از:

 

ایران گوگل، ایران تجارت، دیوار همشهری، شیپور، ایستگاه، نیاز روز، روز تبلیغ، افروش، سود ایران، شتاب، نیو آگهی، آگهی چی، درج آگهی، آگهی تیتر، سانیاز، شهر ۲۴، دیجی آگهی، پرشین آگهی، لوکوپوک، نیاز دون، آگهی ۷۴۷، گرمیزنام، تکرو، آفتا بیر، نوین تبلیغ، آگهی سنتر، نیازمندیها، استاد، ایدو، آگهی ۲۴، نیاز روز، اف ۷۷، تبلیغ کار، دستفروش، بازار رسان، پارسو، زیباشهر، نبض روز، تبلیغات گستر، بانگ آگهی، دیوار، پالیز، پیام آگهی، ابر آگهی، جسجار، فری تاب، تهران تجارت، غلتک، هفته بازار، بیزدون، مای دورت، ۷۱ آپ، لونو، بافرین، پیک طلایی، نیاز ما، آگهی ناجی شاپ، آدس ۲ آدس، فرا لیست، سودآور، تیفا، مجری، ویستا، آگهی ۹۰، آگهی روز، خفن بازار، نیاز ۱۱۸، در ۱۱۸، نخ آگهی، دکورنما، ۲ شهر، بازارها، ایستگاه ۲، کار نیاز، دیگین لاین، دایوفر، ایجین، آگهی نامه، بالون آگهی، نیاز روز، دی آخر

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما مقاله ی در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش پنج را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: