جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

پست مهمان (guest posting) بخش دو

پست مهمان (guest posting) بخش دو

 150    0

دز این بخش در مورد ۲۵ نکته از نکاتی که برای ایجاد یک پست مهمان خوب باید رعایت شود صحبت به میان آورده شده است.

 

حال که در مورد پست مهمان و مزایایی که این پست می تواند بر سایت مهمان و میزبان داشته باشد صحبت کردیم و کم و بیش با این مباحث آشنا شدیم. حالا وقت آن رسیده است که بدانیم که چطور میتوانیم یک پست مهمان خوب ایجاد کنیم تا بتوانیم از آن بهره‌مند گردیم و مزایای آن را بیشتر نماییم.


در بخش قبلی این مقاله بیان کردیم که نمی توان هر پستی را به عنوان پست مهمان مفید دانست و انتظار دریافت مزایای آن را داشت بنابراین باید بدانیم که چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا پست مهمانی را که میخواهیم ایجاد نماییم یک پست مفید باشد.

 

 

۲۵ نکته از نکاتی که برای ایجاد یک پست مهمان خوب باید رعایت شود عبارتند از:

 

۱) همانطور که بیان شد پستهای مهمان متفاوت، اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. بنابراین باید بدانید که شما از ایجاد پست مهمان به دنبال چه هدفی می باشید. در واقع مهمترین و اولین نکته ای که باید در ایجاد یک پست مهمان خوب در نظر گرفت، همین هدف ایجاد پست می باشد. شما با تعیین هدف خود از ایجاد پست، میتوانید در بقیه مسیر نیز راحت تر پیش روید و به هدف خود برسید. برای مثال فرض کنید هدفتان از ایجاد پست مهمان افزایش ترافیک سایت می باشد، در این صورت شما می توانید موضوعات خوبی را برای رسیدن به این هدف پیدا کنید و با تولید محتوا در مورد آن موضوع باعث افزایش ترافیک سایتتان شوید و همچنین برای انتشار پست مهمان خود با خیال راحت به سراغ آن سایت هایی بروید که مخاطبان زیادی دارند و می توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند. بنابراین روی این نکته از سایت تان باید وقت بگذارید تا آجر اول بنایتان را درست جای گذاری نمایید.

 


۲) همانطور که بیان شد بعد از تعیین هدف، نوبت به انتخاب موضوع مناسب در جهت رسیدن به هدف تعیین شده شما می باشد. انتخاب موضوع یکی دیگر از نکاتی می باشد که اگر به درستی انتخاب نشود باعث می‌شود که شما به هدفتان نرسید و یا شاید حتی شما را از هدفتتان دور تر هم نماید.

 


۳) بعد از تعیین هدف و موضوع نوبت به یافتن سایت معتبر برای انتشار پست مهمان می باشد. برای این کار انواع روش ها بیان گردید، بنابراین شما باید به دنبال یافتن سایت های معتبر باشید و با لیست کردن آنها و مجاب نمودن آن سایت‌ها برای انتشار پست شما، سایت میزبان خود را تعیین نمایید.

 


۴) حال که موضوع شما نیز متناسب با هدف تان و به منظور رسیدن به هدف تان تعیین گردید، باید به تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت اقدام نمایید. با توجه به مطالب بیان شده میدانید که اگر پست مهمان با ارزش و مفید نباشد، حتی اگر موضوع خوبی هم داشته باشید و سایت میزبان عالی هم برای خود پیدا کرده باشید و موافقت آن سایت را برای انتشار پستتان گرفته باشید، باز هم نمی توانید به هدفتان برسید. با تولید محتوای بی‌کیفیت هم به خود ضربه میزنید و هم به سایت میزبان صدمه وارد می کنید. بنابراین برای تولید محتوا باید وقت و هزینه صرف نمایید و تولید محتوای ارزشمندی را داشته باشید و در پست تان انتشار دهید. در انتخاب موضوع باید به این نکته نیز توجه نمایید که موضوعاتی را برای خود انتخاب کنید که سایت میزبان شما، موضوع شما را برای انتشار در وب سایت خود بپذیرد.

 


۵) در تولید محتوا باید متوجه این موضوع باشید که فقط از محتواهای متنی استفاده نکنید چرا که محتواهای متنی می توانند برای خوانندگان تان بسیار خسته کننده باشند. البته اگر محتواهای متنی هم نباشند، بازهم تولید محتوا کارساز نخواهد بود پس بهتر است برای تولید محتوا، از محتواهای ترکیبی (صوت، ویدیو، تصاویر و غیره) در کنار متن تان استفاده نماید. بنابراین با این کار می توانید جذابیت محتواهای تولیدی خودتان را چندین برابر افزایش دهید.

 


۶) معمولاً در پست‌های مهمان می‌توانید یک لینک را جای دهید، پس باید در جایگذاری این لینک بسیار دقت نمایید تا این فرصت را به هدر ندهید. اگر به جای پست مهمان از ریپورتاژ استفاده میکردید، در ریپورتاژ امکان جایگذاری چندین لینک را خواهید داشت، ولی در پست مهمان معمولاً چنین امکانی برای تان وجود ندارد و شما می توانید یک لینک یا حداکثر سه لینک را در بین محتوای خود جای دهید. پس به مکان جای گیری این لینک ها و زمانی که کاربر با آن لینک ها روبرو خواهد شد و دیگر موارد، دقت نمایید تا بتوانید از لینک های خود بیشترین استفاده و بهره را ببرید.

 


۷) در انتهای مقالات باکسی به نام باکس Author وجود دارد که برای این هدف تعبیه شده است که شما در آن باکس نام و آدرس هایی که می تواند شما را به کاربر معرفی نمایند. مانند آدرس وب سایت تان یا آدرس شبکه های اجتماعی که در آنها اشتراک دارید و غیره را می توانید بنویسید تا محتوایی که شما تولید نموده اید را به نام خودتان و در جهت منافع خودتان استفاده نمایید. با این کار از انتشار مقالات شما به نام شخص دیگری که پست شما را منتشر می‌کنند، جلوگیری می نمایید.

 


۸) اگر در تولید محتوا تبحر ندارید، بهتر است که این کار را به کسانی بسپارید که در این زمینه  متخصص می باشند. خیلی مهم است که کمی در این راه هزینه نمایید و به تولید محتوایی اقدام نمایید که تخصص و حرفه ای تولید شده باشد.

 


۹) در تولید محتوا از متن های استفاده کنید که نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشند. معمولا متن های کوتاه نمی توانند مطلب را به کاربران انتقال دهند و همچنین متن های خیلی بلند هم باعث می شود که تا زمانی که کاربران به انتهای مقاله برسد و هدف مطلب را درک نماید زمان زیادی صرف شود و معمولا صرف زمان زیاد از حوصله کاربران خارج است. بنابراین از متن هایی استفاده کنید که حول و حوش ۱۰۰۰ کلمه باشند‌. با این کار می توانید بسیاری از کاربران را از خود راضی نگه دارید.

 


۱۰) حتما متن های تولید شده خود را بازخوانی نمایید و خود را به جای کاربران تان قرار دهید تا اگر در متن مشکلی وجود دارد را بیابید و به تصحیح آن ایرادات بپردازند.

 


۱۱) حتماً متن های تهیه شده برای پست مهمان باید بخش بندی گردد و هر بند کوتاه و مفید واقع شود.

 


۱۲) خوانا بودن متن در گیرا بودن پست مهمان می تواند موثر واقع شود. پس سعی کنید مواردی را که به خوانا بودن متن کمک می کنند را رعایت نمایید. مثلاً از علایم نگارشی صحیح در نوشتن متون استفاده نمایید.

 


۱۳) حتماً متون و محتوای تولیدی خود برای پست مهمان را بهینه سازی نمایید.

 


۱۴) سعی کنید از یک متون با تاثیر بالا استفاده کنید. برای این منظور می توانید از متونی استفاده نمایید که از افراد معروف و شناخته شده می باشند.

 


۱۵) حتماً در تولید محتوا برای پستهای مهمان به این نکته توجه نمایید که منبع متونی را که تولید شده توسط خودتان نیستند و محتواهای دیگران می باشند که شما استفاده نموده اید را ذکر نمایید تامحتواهایتان محتوای کپی شده و در عین حال دزدیده شده به حساب نیایند.

 


۱۶) لینک هایی که در پست مهمان قرار داده می‌شود، می‌تواند به انواع مکان ها لینک شده باشد، بنابراین سعی کنید به مکان‌های لینک دهید که برایتان مزایایی داشته باشد. برای مثال می‌توانید به دیگر پست‌های مهمان تان و یا دیگر سایت های میزبان این لینک را بدهید.

 


۱۷) سعی کنید از این پست های مهمان برای معرفی و شناخته نمودن خود، به کاربران استفاده نمایید.

 


۱۸) از ابزار هایی که میتوانند از وضعیت پست مهمانتان برایتان خبر دهند، استفاده کنید. برای اینکه بدانید که پست مهمان شما در چه وضعیتی می باشد و در چه زمینه هایی توانسته است موفق عمل نماید و در چه زمینه هایی ناموفق بوده است، می توانید از انواع ابزار هایی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید. مهمترین این ابزارها که بیشتر افراد از آن استفاده می کنند ابزار Ahrefs میباشد.

 


۱۹) سعی کنید کاربران را تشویق نمایید که بعد از مطالعه محتوای پست شما، به بخش نظرات مراجعه نمایند و کامنت های خود را در آن بخش درج نمایند. شما می توانید از نظرات و پیشنهادات آنها در جهت ارتقای کیفیت پستتان استفاده نمایید.

 


۲۰) حتماً از شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده نمایید. با شرکت در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن محتوای پست مهمان تان در آن شبکه ها، می توانید باعث افزایش ترافیک آن شوید.

 


۲۱) اگر میخواهید پستی داشته باشید که مورد پسند کاربران باشد و برایشان مفید واقع شود، پس به هیچ عنوان هدف خود را از ایجاد پست مهمان دریافت بک لینک قرار ندهید، بلکه هدف خود را از ایجاد پست مهمان، ایجاد محتوای مفید و باکیفیت برای کاربران قرار دهید.

 


۲۲) بدون دریافت بک لینک می توانید از ایجاد پست مهمان برای خود مزایایی را فراهم نمایید. برای مثال می‌توانید از طریق ایجاد پست مهمان بدون بک لینک نیز به برندسازی خود بپردازید،  ولی با پست مهمانی که محتوای بی ارزشی داشته باشد، شاید حتی با وجود بک لینک نیز نتوانید مزایایی را برای خود فراهم نماید. بنابراین تولید محتوای ارزشمند در ایجاد پست مهمان بسیار مهم میباشد.

 


۲۳) حتما برای محتوای خود سایت میزبانی را انتخاب نمایید که متناسب با محتوای شما باشد. چرا که هم به این طریق می توانید رضایت صاحب سایت میزبان را برای انتشار پست شما در سایتش راحتتر دریافت کنید و هم اینکه خودتان بیشتر از مزایای آن بهره مند شوید و به احتمال خیلی زیاد شما نمی توانید محتوایی را که برای پست مهمانتان ایجاد نموده اید که از لحنی ساده و صمیمی برخوردار می باشد را در سایتی که یک سایت رسمی میباشد، منتشر نمایید. چرا که اگر چنین اتفاقی بیفتد نظم سایت میزبان به هم میریزد و تلاشی را که آن سایت برای ایجاد نظم موجود در سایت خود نموده است به هدر می رود.

 


۲۴) هدف اصلی از ایجاد پست مهمان، قرار دادن تبلیغات نمی باشد. بنابراین سعی کنید از تبلیغات بی مورد در پست خود پرهیز نمایید.

 


۲۵) همیشه سعی کنید با مخاطبان خود بر اساس ویژگی های آنها ارتباط برقرار نمایید. بنابراین ابتدا باید به شناسایی مخاطبان خود بپردازید با این کار می‌توانید شناسایی نمایید که بیشتر مخاطبانتان از دسته افرادی می باشند که رسمی می باشند و یا از آن دسته افرادی می باشند که بهتر است با آنها با لحن صمیمی و دوستانه ارتباط برقرار نمایید. اگر به این کار اقدام نمایید، خواهید توانست به هدفی که از ایجاد پستتان دارید دست یابید. چرا که همیشه کاربران هستند که حرف اول را میزنن و این کاربران هستند که شما را می‌تواند به هدف تان برسانند. پس سعی کنید با کاربرانتان به خوبی ارتباط برقرار کنید.

 

 

می‌توان گفت تقریباً یک لیست کامل از نکاتی که برای ایجاد پست مهمان مفید می باشند را به شما عزیزان معرفی نمودیم. البته مطمئنا نکات دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در بهبود کیفیت ایجاد یک پست مهمان مفید واقع شوند. اگر بتوانید یک پست مهمان باکیفیت و مفید ایجاد نمایید و سایت میزبان معتبری را برای انتشار پست خود پیدا کنید، به طور حتم خواهید توانست به افزایش ترافیک و رتبه سایت خود و حتی سایت میزبان باعث شوید. پست مهمان که یکی از روش های سئو off-page می باشد را میتوان همراه با دیگر تکنیک های سئو به کار گرفت و از نتایج شگفت انگیز آن بهره برد. بنابراین به هیچ عنوان ایجاد پست مهمان را به فراموشی نسپارد.

 


پست مهمان بسته به روش و نوع استفاده ای که شما از آن می کنید، می تواند در دسته یکی از انواع تکنیکهای سئو که عبارتند از: سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری، سئو کلاه سفید قرار دارد. بنابراین حتماً دقت نمایید که از روشهای استفاده نکنید که این پست را در بین تکنیک های سئوی خاکستری یا سیاه علی الخصوص سیاه قرار دهد.

 


با اینکه می توان مطالبی را که در سایت خود قرار داده اید را به عنوان محتوایی برای پست مهمان ایجاد شده توسط خودتان قرار دهید ولی بهتر است که از مطالب ناب و دست اول و غیر تکراری (حتی اگر در سایت خودتان بوده و الان می‌خواهید از آن محتوا کپی برداری کنید و در سایت میزبان و پست مهمان خود قرار دهید)، استفاده نمایید. چرا که بدین روش می توانید محتوای ارزشمندی را که کاربران با آن محتوا قبلا روبرو نشده اند، تولید نمایید و از این جهت نیز شامل جریمه ای که احتمال دارد به خاطر استفاده از محتوای تکراری شما را شامل کند به دور بمانید و بنابراین بتوانید اعتبار سایت خود و حتی سایت میزبان را افزایش دهید.

 


نکته ای که باید به آن بسیار توجه شود، این است که نباید از انکرتکست های یکسان برای یک کلمه کلیدی مشخص استفاده نمایید. اگر انواع پست های مهمان را با انکر تکست های یکسان برای کلمه کلیدی مشخص ایجاد نماید، مطمئناً با جریمه های گوگل روبرو خواهید شد. چراکه گوگل خواهد فهمید که شما هدفی از ایجاد پست مهمان داشته اید، دریافت بک لینک و افزایش رتبه کلمه کلیدی مشخص می باشد. در حالیکه گوگل زمانی به ایجاد پست های مهمان اجازه می‌دهد و صاحبان آنها را جریمه نمی‌کند که هدفشان ایجاد محتوای ارزشمند و با کیفیت باشد.

 

 

حال اگر سایتی باشیم که قرار است به عنوان سایت میزبان باشد، چگونه باید پست مهمان را پذیرا باشیم؟

 

در بیشتر اوقات دیده می‌شود که سایت ها نمی توانند قبول کنند که به عنوان سایت میزبان باشند، چرا که میترسند با این کار به جای استفاده از مزیت های آن، بیشتر برای خودشان مشکل ایجاد نمایند و رقیبان خود را به کاربران خود معرفی نمایند. ولی اولا از اینکه سایت هایی، شما را به عنوان سایت میزبان قبول می کنند، باید خوشحال باشید، چرا که توانسته اید اعتبار خود را به اندازه ای افزایش دهید که سایت هایی شما را به عنوان سایت معتبر انتخاب می کنند.

 

دوما اصلاً نگران افزایش قدرت رقیبانتان نباشید، چرا که می‌توانید اصول و قوانینی را برای قبول پست‌های مهمان در سایت خود قراردهید، تا هر سایتی که اصول و قوانین شما را قبول می کند، به شما پیشنهاد انتشار پست هایشان را در سایت شما بدهند. بنابراین با رعایت چندین نکته و رعایت چندین اصول می توانید از مزایای قرار دادن پست های مهمان در وبسایت خود استفاده نمایید.

 

 

آیا میتوان از بک لینک های فروشی استفاده کرد؟

 

از آنجایی که سایت های زیادی نیستند که به قبول انتشار پست مهمان به صورت رایگان در سایت خود اقدام می نمایند و در مقابل سایت هایی هستند که در مقابل دریافت هزینه هایی از وب‌سایت‌ها، اجازه انتشار پست خود را در سایت خودشان می دهند.

 

بنابراین افراد زیادی به خرید لینک ها اقدام می نمایند. در این صورت به این پست های مهمان نام دیگری به نام ریپورتاژ تعلق میگیرد. در واقع با استفاده از این ریپورتاژها، سایت های به تبلیغات خود می‌پردازند ولی از دیگر انواع تبلیغات ماندگاری بیشتری در سایتهای میزبان دارند، چراکه سایت میزبان با دریافت هزینه ای قبول کرده است که محتوای وبسایت مهمان را برای همیشه در سایت خود به عنوان یک پست جای دهد.

 

اگر از این ریپورتاژها به صورت اصولی استفاده کنیم، می توانند مزایای زیادی را برای سایتمان داشته باشند، ولی اگر به صورت اصولی استفاده نشود، صدمه های زیادی را به سایتمان وارد خواهند کرد. چراکه معمولاً سایت هایی که بک لینک‌ میفروشند توسط گوگل به عنوان سایت اسپم شناخته می‌شوند و گوگل چنیک سایت هایی را جریمه می‌کند و ما هم که پست خودمان را در آن سایت انتشار داده ایم، صدمه خواهیم دید. ولی سایت هایی که پست مهمان در سایت خود قرار می‌دهند، معمولا از نظر گوگل بدون مشکل می باشند مگر آنکه آنها هم رعایت موادی را که قبلاً بیان شد، زیر پا بگذارند.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: