جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش دو

پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش دو

 189    0

در این مقاله در مورد انواع تبلیغات پاپ آپ popup از جمله آپ هنگام ورود یا Welcome popup و پاپ آپ هنگام خروج یا Goodbye popups و پاپ آپ کلیکی یا...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش یک را مطالعه بفرمایید :

 

انواع تبلیغات پاپ آپ popup

 

 

ما در این قسمت از مقاله میخواهیم چند دسته از پاپ آپ ها را به شما معرفی نماییم. که این دسته بندی بر اساس زمان اجرا انجام پذیرفته است. هر کدام از این دسته ها را بسته به کارایی که دارد می توان برای انواع پیام ها و پیشنهادات به کاربران مورد استفاده قرار داد.

 

۱) پاپ آپ هنگام ورود


۲) پاپ آپ هنگام خروج


۳) پاپ آپ کلیکی


۴) اسکورل پاپ آپ


۵) پاپ مبتنی بر زمان


۶) پاپ آپ مبتنی بر تعامل

 

 

آپ هنگام ورود یا Welcome popup

 

همان طور که از اسم این پاپ آپ می توان در یافت، پاپ آپ هنگام ورود یا همان پاپ آپ خوش آمد گویی  به پاپ آپی گفته می شود که به محض ورود کاربر به سایت، برای کاربر نمایش داده می شود. همانطور که بیان شد هرچیزی که به صورت درست و مناسب و به جا استفاده شود، می تواند کاربرد خوبی داشته باشد و منافعی را برایتان به دنبال داشته باشد. ولی وای به زمان که از آن چیز به صورت نادرست و نابجا استفاده شود، در این صورت است که امکان جبران عواقب آن یا وجود نخواهد داشت یا بسیار سخت خواهد بود‌‌. پاپ آپ خوشامدگویی یا ورود نیز دقیقا از این است اصل تبعیت می‌کند و اگر از آن برای یک پیام یا پیشنهاد به جا استفاده شود، می‌تواند فواید بسیاری را برایتان داشته باشد. مثلاً فرض کنید در ورود کاربر، به دلیل اینکه محتوای وب سایت شما برای سن به خصوصی مناسب میباشد، پیامی برای کاربر ظاهر شود و از شما در مورد تایید سنتان درخواستی داشته باشد. این یک نمونه از کاربرد درست و به جای این نوع پاپ آپ میتواند باشد. ولی معمولا استفاده از این نوع پاپ آپ توصیه نمی‌شود، چرا که کاربران اکثراً به این نوع پاپ آپ علاقه ای ندارند. از آنجا که به محض ورود کاربر بدون اینکه امکان دانلود صفحه اصلی و دیدن محتوای سایت را داشته باشد و پنجره پاپ آپ برایش ظاهر می‌شود و به اجبار پیام یا پیشنهادی را برای کاربر به همراه دارد.


بدای مثال فرض کنید شما وارد فروشگاهی می‌شود که قصد خرید از کالاهای موجود در آن فروشگاه را دارید و به دنبال یک کالای خاصی می باشید و وقت اضافی هم برای اتلاف ندارید و هر چه سریعتر دوست دارید که کالای مورد نظر خود را پیدا نمایید و به محض ورود به فروشگاه بدون اینکه بتوانید در بین کالاها جهت یافتن کالای مورد نظر خود گشت و گذاری داشته باشید، فردی به عنوان مسئول تبلیغات، کالایی نامرتبط با کالای مورد نظر شما را برایتان معرفی می نماید و قبل از اینکه صحبت‌های خود را تمام کند و این کالا را برای شما معرفی نماید، به شما اجازه ورود به فروشگاه را نمی دهد. در این شرایط به احتمال زیاد شما از دست مسئولان آن فروشگاه شاکی خواهید شد و برای پیدا کردن فروشگاهی دیگر، آن فروشگاه را ترک خواهید کرد. پاپ آپ ورود نیز می‌تواند برای وب سایت شما چنین عواقبی را به دنبال داشته باشد و با پیام و محتوایی بی ربط خود، باعث فراری کاربرانتان شود و با این رفتار باعث شود که نرخ پرش سایتتان افزایش یابد. بنابراین در استفاده از این نوع پاپ آپ، نهایت دقت و احتیاط را به کار بگیرد و فقط در موارد خاص، مانند نمونه بالا که بیان شد، از این نوع پاپ آپ استفاده نمایید. بنابراین می‌توان این پاپ آپ را یکی از انواع خطرناک‌ترین و آزاردهنده ترین پاپ آپ ها به شمار آورد.

 

 

پاپ آپ هنگام خروج یا Goodbye popups

 

اگر از این پاپ آپ به نحوه درستی استفاده شود و تمام نکات آن جهت استفاده مناسب و به جا، رعایت شود، باعث خواهد شد که این نوع پاپ آپ نقطه مقابل پاپ آپ ورودی قرار بگیرد. همانطور که از نام این پاپ آپ پیداست، این نوع پاپ آپ در هنگام خداحافظی کاربر از وب سایت برای کاربر قابل نمایش می شود. بنابراین به اندازه پاپ آپ ورودی برای کاربران آزاردهنده نیست. البته اگر این پاپ آپ هم به صورت نامناسب استفاده شود، پاپ خداحافظی نیز آزاردهنده خواهد بود. ولی در کل این پاپ آپ می تواند کاربرد بهتر و مناسبتری از پاپ آپ ورود داشته باشد. زمانی که کاربر توانسته است بدون ایجاد مزاحمت، تمام مطالب و محتوای وب سایت را ببیند و مطالعه نماید و به هدف خود برسد و حالا قصد ترک آن وبسایت را دارد، پاپ آپ خروج برای وی نمایش داده میشود. اگر در استفاده از این نوع پاپ آپ بتوانید حرفه ای عمل نمایید، می توانید نرخ تبدیل وب سایتتان را بالا ببرید و کاربرانی را که فقط جهت مطالعه به وب سایت شما رجوع کرده بودند را به کاربران هدف خود تبدیل نمایید. اگر این نوع پاپ آپ ها در وب سایت های فروشگاهی استفاده شود، کاربران را می‌توان به مشتریان تبدیل نمود. حال شاید بگویید که چگونه؟

 

 

باز می خواهیم از دنیای واقعی برایتان مثالی بزنیم تا شاید بتوانیم درک واقعی تری از این نوع پاپ آپ برایتان داشته باشیم.


باز هم فرض کنید وارد فروشگاه شده اید و بعد از گشت و گذار در داخل آن فروشگاه و انتخاب کالاهای مورد نیاز خود، با توجه به قیمت و یا به هر دلیل دیگری از خرید خود منصرف می شوید و با برگرداندن کالاها به قفسه های خود قصد خروج از فروشگاه را دارید و در این موقع مسئول تبلیغات فروشگاه جلوی در خروجی فروشگاه منتظر کسانی است که قصد خروج از فروشگاه را دارند و شما به قصد ترک فروشگاه به سمت در خروجی می روید و در آنجا با مسئول تبلیغات فروشگاه روبه‌رو می‌شوید و مسئول تبلیغات فروشگاه به شما یک کارت تخفیف ارائه می‌دهد و به شما می گوید که اگر همین امروز از این فروشگاه خرید نمایید، به مبلغ X تومان به شما تخفیف داده خواهد شد و در این موقع شما با دیدن کارت تخفیف خوشحال می شوید و دوباره به فروشگاه برمی گردید تا کالاهای مورد نیاز خود را بخرید و این در وب سایت ها یعنی افزایش Dwell Time یا زمان ماندگاری کاربر و همچنین افزایش Conversion rate و یا نرخ تبدیل وب سایت.


در واقع وقتی کاربر با دیدن یک پاپ آپ خروجی مناسب و جذاب و هدفمند، از خروج خود صرفنظر می‌کند و قصد برگشت دوباره به سایت را دارد، یعنی با این پاپ آپ توانسته‌اید Dwell Time وب سایت خود را افزایش دهید و در وب سایت های فروشگاهی نیز با یک پاپ آپ متناسب که می تواند با قدرت خود، کاربران عادی را به کاربران هدف یا همان مشتریان تبدیل نماید یعنی توانسته اید نرخ تبدیل سایت خود را بالا ببرید. برای اینکه بتوانید یک پاپ آپ خروجی مناسب طراحی و ایجاد نمایید، بهتر است به موارد زیر دقت نمایید و آن را در پاپ آپ خود به کار بگیرید‌.

 


* همیشه برای پاپ آپ خروجی خود دکمه خروج بگذارید تا کاربران در صورت تمایل بتوانند پنجره پاپ آپ خروجی را ببندند.


* از تصاویر و انیمیشن های جذاب و زیبا برای پاپ آپ خود استفاده کنید تا کاربران را جذب نمایند و کاربران به این نتیجه برسند که بهتر است مطالب و پیشنهادات موجود در این پاپ آپ را مطالعه نمایند


بهتر است به جای استفاده از پنجره کوچک برای این بابا از بابت تمام صفحه استفاده نمایند.


* حتماً در پشت پنجره پاپ آپ خود، صفحه اصلی سایت را نیز به طور واضح برای کاربر قابل نمایش نمایید.


* برای اینکه بتوانید کاربرانتان را تشویق به کلیک کردن نمایید، از دکمه Call To Action در پنجره پاپ آپ خود استفاده نمایید و همچنین اگر کاربرانتان قصد کلیک کردن را نداشته باشند، با قرار دادن گزینه (فعلا نه) به آنها آزادی عمل و اجازه تصمیم گیری بدهید.


* برای اینکه بتوانید از کاربران خود آدرس ایمیلی جهت فرستادن پیام و یا دیگر اهداف، داشته باشید، جایی را در پنجره خود جهت گرفتن آدرس ایمیل کاربران قرار دهید.


* قرار دادن عنوان CTA و متن CTA در پنجره پاپ آپ فراموش نشود.


* این پنجره بهتر است طوری تنظیم شود که برای افرادی که در وبسایت شما عضو می باشند و یا به عنوان مشتری وبسایتتان هستند، دیگر نمایش داده نشود و این پنجره را مختص کاربران عادی بدون ثبت نام در وب سایت قابل نمایش نمایید.
با رعایت نکات بالا می توانید این پاپ آپ را از انواع پاپ آپ های قدرتمند و بسیار تاثیرگذار به شمار آورید.

 

 

چطور این پاپ آپ می فهمد که کاربر قصد خروج از وبسایت را دارد؟

 

زمانی که کاربر نشانگر ماوس خود را به سمت ضربدر صفحه یا دکمه بستن وب سایت می برد، این پاپ آپ می فهمد که کاربر می خواهد از وبسایت خارج شود و آن زمان را زمان مناسب جهت حضور خود در نمایشگر کاربر انتخاب می‌کند.

 

 

پاپ آپ کلیکی یا Click-popups

 

نوع سوم پاپ آپ ها، پاپ آپ کلیکی میباشد. این پاپ آپ نیز با استفاده درست و بجا و متناسب با محتوای وبسایت می‌تواند به جای آزار و اذیت کاربران، تاثیر فوق العاده ای را بر روی کاربران داشته باشد و می تواند کاربران را به مدت بیشتری بر صفحه مورد نظر نگهداری نماید. در واقع این پاپ آپ زمانی برای کاربر قابل مشاهده می شود که خود کاربر، درخواستی را انجام دهد و به اندازه پاپ آپ های دیگر آزاردهنده نیست. از این نوع پاپ آپ بیشتر از دیگر انواع پاپ آپ ها استفاده میشود. نحوه نمایش این پاپ آپ بدین گونه می‌باشد که کاربر با کلیک روی یک لینک یا بخشی از وبسایت قبل از ورود به صفحه جدید، پنجره پاپ آپی در همان صفحه برای وی باز می شود و این پنجره می تواند حاوی اطلاعاتی به صورت خلاصه برای کاربر باشد تا به صورت خلاصه و در یک نگاه کاربر را با محتوایی که درخواست دیدن آن را داشت، عرضه نماید.


این نوع پاپ آپ هم اگر به صورت نامناسب استفاده شود، می‌تواند تاثیر بدی از خود به جای بگذارد و باعث آزار و اذیت کاربران شود، ولی با توجه به نرخ پایین آزار و اذیت این نوع پاپ آپ می‌تواند آن را یکی از مفیدترین و تاثیرگذارترین پاپ آپ هامعرفی نمود. کافی است کمی در طراحی و ایجاد این نوع پاپ آپ خلاقیت به خرج دهید و آن را به یک پاپ آپ جذاب و تاثیرگذار تبدیل نمایید، آم زمان می توانید تاثیر این پاپ آپ را روی نرخ تبدیل وب سایت ببینید. در این نوع پاپ آپ ها معمولا با کاربرانی سر و کار دارید که خودشان علاقه خود را نسبت به موضوع مورد نظر اعلام نموده اند و شما پس از آن به ارائه یک پاپ آپ برایشان اقدام نموده اید. بنابراین می‌تواند تاثیر فوق العاده قوی روی کاربرانتان داشته باشد. از این نوع پاپ آپ ها بیشتر در فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی استفاده می کنند.


برای این مورد هم از مثال واقعی استفاده می نماییم و همان مثال فروشگاه را برای این مورد هم بیان می کنیم، تا به درک کافی در مورد این پاپ آپ هم برسیم. فرض کنید فردی وارد فروشگاهی می شود و از راهنما می‌خواهد که از بین کالاهای موجود، قسمت عرضه کیف را برای وی نشان دهد. با رفتن فرد به سمت غرفه فروش کیف، مسئول تبلیغات فروشگاه می‌فهمد که این فرد دنبال خرید کیف می باشد، بنابراین هر طرح تفریحی یا تشویقی که مربوط به خرید کیف می باشد، قسمت عرضه کیف می‌باشد را برای ارائه به فرد مورد نظر آماده می کند و وقتی فرد می خواهد وارد قسمت فروش کیف شود، مسئول تبلیغات از طرح ها و تشویق‌های خودشان در مورد خرید کیف به وی می‌گوید و او را تشویق می‌کند که با خرید خود مصمم تر شود، بنابراین وی بیشتر در غرفه فروش کیف وقت می‌گذراند و سعی می‌کند حتماً خریدی از آن غرفه داشته باشد.

 

 

اسکرول پاپ آپ یا Scroll popups

 

این نوع پاپ آپ نیز کاملا مشخص است که چگونه برای کاربر نمایش داده خواهد شد. همانطور که از نامش میتوان فهمید اسکرول کردن و رسیدن به نقطه مشخصی که از طرف شما، این نقطه معین گشته است، پاپ آپ برای کاربر نمایش داده می شود. این پاپ آپ ها نی  می توانند جزو آزار دهنده ها باشند ولی اگر اجازه دهید تا کاربر به یک نقطه برسد که در آن قسمت ارائه پیام یا اطلاعاتی و یا درخواستی به جا و مناسب باشد، می‌تواند به یک پاپ آپ کاربردی تبدیل شود. این پاپ کمتر از پاپ ورودی برای کاربران آزاردهنده است چرا که در این نوع پاپ آپ، کاربر کمی با مطالب شما آشنایی پیدا کرده است و می‌خواهد با وب سایت شما بیشتر ارتباط برقرار کند و قصد این را دارد که با اسکرول کردن بقیه مطالب شما را نیز بخواند، درنتیجه ارائه یک پاپ آپ مناسب نیز می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی کاربر داشته باشد. در این پاپ آپ این شما هستید که نقطه نمایش پنجره پاپ آپ را مشخص می کنید و در واقع شما تنظیم می کنید که در چه زمانی و در چند درصد بعد از اسکرول شدن صفحه توسط کاربر، پنجره پاپ آپ برای وی نمایش داده شود.

 

 

پاپ آپ مبتنی بر زمان Time-Basad popups

 

دقیقا این نوع پاپ آپ هم مشخص است که وابسته به زمانی است که کاربر در سایت قرار دارد. در این نوع پاپ آپ شما تنظیم می‌نمایید که پنجره پاپ آپ بعد از چه مدت زمان که کاربر وارد سایت شما شده است، برای وی نمایش داده شود. در این نوع پاپ آپ هم خود شما هستید که زمان را برای نمایش پنجره تعیین میکنید. در پاپ آپ مبتنی بر زمان، ابتدا باید چندین زمان (مثلا ۱۰ تا ۶۰ ثانیه) برای نمایش پاپ آپ امتحان گردد تا تعیین شود که در کدام زمان پاپ آپ می‌تواند بیشترین بازدهی را از نظر نرخ تبدیل به شما ارائه دهد. پس آن زمان را به صورت ثابت برای صفحه سایتتان مشخص نمایید تا بعد از گذشت آن مدت زمان از ورود کاربر به سایت، پنجره پاپ آپ برای کاربران نمایش داده شود.


اکثر سایت هایی که این آزمایش را انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که در صفحات وبلاگ بهتر است که پاپ آپ را زیر ۳۰ ثانیه و در صفحات محصول، بالای ۶۰ ثانیه برای کاربران نمایش ندهند. (این زمان از لحظه ورود کاربر به سایت محاسبه می شود)

 

 

پاپ مبتنی بر تعامل یا Interaction-Based popups

 

می توان این پاپ آپ را از کاربردی ترین نوع پاپ آپ ها به شمار آورد. این پاپ آپ هیچ کدام از موارد بالا را مد نظر قرار نمی دهد بلکه وابسته به رفتار و تعامل کاربران با سایت مربوطه می باشد. مثلا شما در نظر می گیرید که اگر کاربری تا صفحه X وب سایتتان جلو رود و در وبسایتتان به گشت و گذار بپردازد، زمان آن رسیده است که پاپ آپ مورد نظر را برای وی نمایش دهید. معمولا خطر این پاپ آپ از جهت افزایش نرخ پرش کاربران کمتر می باشد، چرا که بعد از اینکه کاربر توانسته است با وب سایت شما رابطه برقرار کند، شما پاپ آپ مورنظر را برای وی نمایش داده اید. ولی باز هم اگر اصول و نکات متناسب با پاپ آپ را رعایت نکنید، این پاپ آپ هم می‌تواند به یک پاپ آپ خطرناک تبدیل شود.


بنابراین فرقی نمیکند که از کدام پاپ آپ قرار است در وب سایت خود استفاده نمایید. در هر کدام که شما شرایط و اصول و تناسب را در استفاده از آنها رعایت نکنید، ممکن است با عواقب ها آن روبرو شوید.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش سه را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: