جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش یک

در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش یک

 148    0

در این مقاله در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی و ریپورتاژ هایی که می تواند برای وب سایت مفید واقع گردد بحث به میان آمده است.

 

 

ریپورتاژ چیست؟

 

 

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی می باشید که به مباحث مربوط به سئو علاقه دارید و در این زمینه مطالعاتی را داشته اید و یا فعالیت هایی را در این زمینه انجام می دهید، مطمئنا به کلمه ریپورتاژ برخورد کرده اید و در مورد آن تحقیقاتی را انجام داده اید. در این مقاله ما نیز می‌خواهیم در مورد این واژه بسیار رایج در بین سئوکاران بیشتر بدانیم و بیشتر بنویسیم.

 

شاید بتوان گفت ریپورتاژ یکی از راههای تبلیغات در فضای مجازی محسوب می‌شود. وب سایت ها از ریپورتاژ در جهت برندسازی و رسیدن به رتبه های بالا در صفحه نتایج گوگل استفاده می کنند.

 


با استفاده از این راه تبلیغاتی افراد می‌توانند به کسب و کار خود رونق بخشند و کاربران خود را افزایش دهند. حال شاید این سوال را بپرسید که چگونه می‌توان به این نتایج مهم دست یافت؟

 

از آنجایی که این روش سئو یکی از پربازده‌ترین روش های سئو به شمار می آید. در این روش سایتی معتبر که توانسته است در فضای مجازی به حد کافی برای خود اعتبار کسب کند و دیگر سایت های موجود در زمینه مشابهی که این سایت در آن زمینه فعالیت می کند و همچنین کاربران سایت و از همه مهمتر موتورهای جستجو به این سایت اطمینان دارند و سایت هایی را که این سایت تایید می کند را قبول دارند. در واقع سایت های معتبری که به تایید سایت های تازه کار و یا سایتی هایی که از اعتبار پایین تری نسبت به این سایت برخوردار می‌باشند، می پردازند و از این طریق سایت معرفی شده توسط این سایت نیز در بین دیگر سایت‌ها و کاربران و موتورهای جستجو با ارزش شناخته می شود و آنها به این سایت ها نیز اطمینان می یابند.


در کل می‌توان ریپوتاژ را آنچنان که در بالا معرفی کردیم، بیان نمود. حال در ریپورتاژهای خبری و آگهی نیز سایت های معتبر با انتشار متنی سعی می‌کنند که به معرفی کالا و خدمات و محصولات سایت تبلیغ کننده بینجامند و از طریق اطلاع رسانی به کاربران، آن سایت را برای رونق دادن به کسب و کار سایت تبلیغ کننده به کاربران معرفی نمایند.


اگر می خواهید که رتبه سایتتان افزایش یابد و سایت سئو شود، می توانید از این روش جهت افزایش اعتبار دامنه صفحه تان استفاده نمایید.

 

 

ریپورتاژ نویسی چیست؟

 

فعالیت مربوط در زمینه ریپورتاژ و تهیه محتوا اقدام برای ریپورتاژ ها را ریپورتاژ نویسی می گویند. فعلیت هایی که از طریق آن ها به صورت غیرعلنی به تبلیغات محصولات و خدمات تبلیغ کنندگان در سایت های تبلیغ دهنده اقدام می‌ گردد. از آنجایی که مردم علاقه چندانی به تبلیغات ندارند و معمولاً محتوا های تبلیغاتی را نادیده می‌گیرند و از آن محتواها عبور می کنند، بنابراین باید این تبلیغات به گونه ای انجام گیرد که به صورت واضح به تبلیغی بودن آن اشاره نگردد و به صورت نامحسوس به این کار اقدام گردد. برای این کار به کارشناسان سئو و کارشناسان تبلیغات اینترنتی نیاز می باشد و هر کس نمی تواند چنین محتواهایی را تولید نماید. لازم به ذکر می باشد که محتواهای تولیدی توسط این کارشناسان، در سایت های معتبر ریپورتاژدهنده انتخابی شما منتشر میگردد و از این طریق این سایت نیز با تایید سایت شما، کاربران را از طریق آن محتوا به سایت شما راهنمایی می نماید.


البته ناگفته نماند که استفاده از ریپورتاژ جهت افزایش رتبه سایت ها به تنهایی نمی تواند به نتیجه برسد. برای رسیدن به نتیجه برتر، ابتدا باید دیگر تکنیک های سئو را روی سایت خود پیاده سازی نمایید و وقتی توانستید از رعایت شدن اصول سئو، در سایت خود مطمئن شوید با این تکنیک (ریپورتاژ) نیز می توانید هر چه بیشتر رتبه سایت تان را بالاتر ببرید. با ریپورتاژ میتوانید اعتبار دامنه صفحات سایتتان را با استفاده از اعتبار سایت میزبان بالا ببرید.


ریپورتاژ از عبارت Adrertisment Reporting یا گزارش تبلیغات، گرفته شده است و نویسنده در آن سعی می کند به صورت غیر مستقیم در مورد تبلیغاتی که قرار است انجام دهد بنویسد و در واقع کاربران با مطالعه محتوای مربوطه این حس بد آنها منتقل نمی‌شود که نویسنده قصد طرفداری از برند یا وب سایت مربوطه را دارد و واقعیتی در گفته‌های وی وجود ندارد در واقع در محتوای تهیه شده برای ریپورتاژ باید واقعیت نوشته شود و از بزرگ‌نمایی یا اغراق در نوشتن خودداری گردد.


با استفاده از ریپورتاژ ها میتوانید برای سایت خود بک لینک بگیرید به این صورت که در بین محتوای خود از کلمات کلیدی هدف استفاده می نمایید و با استفاده از چند لینک، کاربران را به صفحات مربوطه در وبسایت خود ارجاع دهید.


با استفاده از ریپورتاژ های آگهی می توانید به راحتی برای سایت خود بک لینک طبیعی ایجاد نمایید. در ریپورتاژها بیشتر از پستهای مهمان می توانید برای سایت خود بک لینک ایجاد نمایید.

 

 

چه نوع ریپورتاژ هایی می تواند برای وب سایت شما که به عنوان وب سایت تبلیغ کننده، از وبسایت ریپورتاژدهنده درخواست انتشار ریپورتاژ خود را ننموده می نمایید، مفید واقع گردد؟

 

۱) محتوایی را که برای ریپورتاژ تولید و منتشر میکنید و به قدری جذاب و مفید باشد که خواننده از مطالعه محتوای مربوطه و مجذوب شدن به آن محتوا تصمیم بگیرد به سایت شما وارد شده و از خدمات و محصولات شما استفاده نماید.


۲) باید تکنیک های سئو روی محتوای ریپورتاژ پیاده‌سازی گردد تا این محتوا بتواند برایتان نتیجه‌بخش گردد.


۳) سعی کنید از تبلیغات مستقیم در ریپورتاژ استفاده نگردد. چراکه بزرگنمایی و اغراق و در برخی اوقات دروغگویی در تبلیغات باعث شده است که مردم به تبلیغاتی دید خوبی نداشته باشند و از تبلیغات دوری نمایند. بنابراین در صورت استفاده از ریپورتاژ جهت تبلیغات، محتوا باید طوری ایجاد گردد که غیر مستقیم به تبلیغات پرداخته شود.


۴) سعی کنید از قالب خبری و گزارشی برای تبلیغات خود استفاده نمایید.


۵) در ایجاد ریپورتاژ بیشتر از هدف تبلیغات، هدف جذب مخاطب را بر خود مقدم دارید. چرا که گوگل در صورت رسیدن به این نتیجه که وبسایت شما به جای رضایت کاربران فقط جهت تبلیغات، از ریپورتاژ استفاده می کند، ممکن است وب سایتتان را شامل جریمه نماید.


۶) استفاده از مطالب کپی شده و تکراری در ایجاد محتوا برای رپورتاژ می‌تواند یکی از اشتباهات بزرگ شما محسوب شود. چراکه گوگل مطالب کپی شده را نیز جریمه می نمایند.


۷) اگر می خواهید یک محتوای ناب و دسته اول برای خود ایجاد نمایید، می توانید از محتوای خارجی که هنوز کسی آن محتوا را ترجمه نکرده است، استفاده نمایید و با ترجمه آن و منتشر نمودن آن در ریپورتاژهای خود، می توانید به محتوای دسته اول دستیابید‌. چراکه گوگل محتوای ترجمه شده را جزو محتوای تکراری به حساب نمی آورد.


۸) سعی کنید در محتوای ریپورتاژ خود از کلمات و واژه های قلمبه استفاده نکنید. همچنین زیاد متن خود را تخصصی ننماید و استفاده از محتوای هایی که برای اکثر کاربران مورد استفاده می گردد و دارای متنی روان و ساده می باشد، می تواند شما را به هدف خود در استفاده از ریپورتاژ برساند.


۹) سعی کنی قبل از ایجاد ریپوورتاژ برای وب سایت خود و تولید محتوا برای آن، سایت هایی را که در زمینه سایت شما فعالیت می‌کنند را آنالیز نمایید و آن سایت هایی را که در گرفتن بک لینک از ریپورتاژ و جذب کاربران از این طریق، توانسته اند موفق شوندرا تجزیه و تحلیل نمایید تا از روش استفاده از ریپورتاژ آنها استفاده نمایید و نکاتی را که آنها در ایجاد ریپورتاژ خود رعایت نموده اند را شما نیز رعایت کنید.


۱۰) با اینکه لینک دهی به سایت خودتان در ریپورتاژ نسبت به پست مهمان بیشتر می باشد ولی بازهم بیش از حد نمی توانید از لینک دهی در محتوا های استفاده شده در ریپورتاژ، استفاده نمایید. چراکه گوگل پی به این موضوع می برد که شما از ایجاد ریپورتاژ خود قصد گرفتن بک لینک به سایت خود را داشته اید و این مورد باعث می شود که گوگل شما را جریمه نماید و رتبه سایت شما را کاهش دهد.


۱۱) با توجه به بند ۱۰ باید از لینک های استفاده شده در محتوا بهترین استفاده را نمایید‌، تا بالاترین بازدهی را برای سایت خود کسب نمایید. بنابراین مکان های را که میخواهید لینک های خود را در آن مکان و در بین محتواهای ریپورتاژ خود ایجاد نمایید را به درستی انتخاب نمایید تا نتیجه بالایی را برای سایتتان به دست آورید. برخی مکان ها وجود دارند که اگر لینک های خود را در آن مکان ها قرار دهید، احتمال کلیک کردن کاربران روی آن لینک و وارد شدن به سایت شما افزایش خواهد یافت.


۱۲) می توانید کاربران خود را بشناسید تا از نیازها و سوالات آنها باخبر شوید و با تولید محتوایی که بتواند به نیاز آنها پاسخ دهد، باعث شوید که محتوایتان برای کاربرانتان جذاب و مفید واقع گردد.

 

تا به اینجای مقاله در مورد قرار دادن ریپورتاژ در وب سایت هایی که در حوزه فعالیت وب سایت شما فعالیت می‌کنند و از اعتبار بالایی برخوردار می باشند و قرار است به شما از اعتبار خودشان خرج نمایند تا اعتبار وب سایت شما نیز افزایش یابد، بحث کردیم. ولی باید گفته شود که علاوه بر این وبسایت‌ها، وب سایت های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در انتشار ریپورتاژ شما فعالیت نمایند که آن وب‌سایت‌ها، وبسایت های خبری می باشند. سایت‌های خبری فقط در حوزه فعالیت وب سایت شما مطلب منتشر نمی‌کنند، بلکه در هر زمینه ای می‌توانند مطلب منتشر نماید. این وب سایت ها نیز معتبر می‌باشند و اگر ریپورتاژ خود را در آن وب سایت‌ها منتشر نمایید، می توانید به هدف خودتان برسید و اعتبار سایت خود را افزایش دهید.

 

 

آیا استفاده از ریپورتاژ مرقرون به صرفه میباشد؟

 

می‌توان گفت تبلیغات از طریق ریپورتاژ یکی از کم هزینه ترین روش های تبلیغاتی می باشد. علاوه بر کم هزینه بودن این نوع تبلیغات، می توان گفت یکی از انواع تبلیغاتی میباشد که امروز از انواع دیگر تبلیغات پر بازده تر می باشد. قبل از اینکه اینترنت و استفاده از آن در بین مردم رواج پیدا کند، مردم بیشتر از انواع دیگر تبلیغات استفاده می کردند که برخی از آنها مانند تبلیغات در تلویزیون و رادیو بسیار پرهزینه بودند و معلوم نبود که در مقابل آن همه هزینه‌ای که برای تبلیغات داده می شود، نتیجه ای هم خواهند گرفت که هم بتوانند جبران هزینه ای را که کرده اند نمایند و همین اینکه سودی برایشان باقی بماند یا نه؟


ولی ریپورتاژ از انواع تبلیغاتی میباشد که در فضایی که امروزه بسیار بین مردم رواج دارد فعالیت می کند و از هزینه بسیار بالایی هم برخوردار نمی باشد. بنابراین حتی اگر نتیجه بخش هم نباشد (که با درصد بالایی به نتیجه هم خواهد رسید) چیز زیادی را از دست نخواهید داد. اگر بتوان سایت ریپورتاژ دهنده خود را به درستی انتخاب نمایید به طوریکه از اعتبار کافی برخوردار باشد و همچنین محتوای خود را به درستی انتخاب نمایید و اصول بهینه سازی و سئو را در آن محتوا رعایت نمایید، میتوانید به نتیجه دلخواه خودتان برسید.

 


با توجه به مطالب بالا می توانیم دریابیم که انواع وب سایت هایی که می توانیم برای انتشار ریپورتاژ خود از آنها استفاده نماییم، در دو دسته از وبسایت ها جای می گیرند که می توانیم از آنها جهت منتشر نمودن ریپورتاژ خود استفاده نماییم .

 

آن دسته بندی وب سایت ها عبارتند از:

 

۱) وب سایت که در زمینه فعالیت وب سایت شما فعالیت می کنند و به نوعی همکارشما به حساب می‌آیند، ولی اعتبار آن وب سایت ها از اعتبار وبسایت شما بسیار بالاتر می باشد و شما با انتشار ریپورتاژ خود در آن وب سایت ها، می‌خواهید از اعتبار آنها استفاده نمایید و اعتبار وبسایت خود را بالا ببرید.


۲) وب سایت هایی که خبری می باشند و فقط در حوزه فعالیت شما فعالیت نمی‌کند و از هر چیزی مطلبی می نویسند. این وب سایت ها معمولا دارای اعتبار می‌باشد و مردم به چنین وبسایت‌های اعتماد دارند و می توانید با انتشار گزارش خود در آنها، اعتبار سایت خود را افزایش دهید.


مطمئناً وب سایت هایی که در حوزه فعالیت شما فعالیت می‌کند، بهتر و بیشتر می توانند به شما کمک نمایند و بازدهی انتشار ریپورتاژ شما در این وب سایت ها بسیار بیشتر از وبسایت های خبری می باشد. ولی در برخی مواقع چنین سایت‌هایی رضایت نمی دهند که ریپورتاژتان را در وب سایت مربوطه منتشر نمایید و شما باید به دنبال وب سایت های دیگری باشد که وبسایت های خبری در این مواقع می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشند.


برخی از سایت ها هستند که بدون دریافت هزینه ای از شما حاضرند که ریپورتاژ شما را در وب سایت خود منتشر نمایند. ولی برخی از وبسایت که اکثرا وب سایت‌های خبری جزو این دسته می باشند معمولا در مقابل دریافت هزینه ای از شما، به شما اجازه انتشار رپورتاژ خود را در وبسایت خودشان می دهند و شما می توانید با انتشار رپورتاژ خود در آن و گرفتن بک لینک برای سایت خود، اعتبار سایت خود را بالا ببریم و همچنین به جذب کاربران جدید و بیشتر برای وبسایت تان اقدام نمایید.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما مقاله ی در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش دورا مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: