جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

راه های افزایش بک لینک های دریافتی بخش دو

راه های افزایش بک لینک های دریافتی بخش دو

 146    0

در این مقاله به ادامه ی 25 مورد از راه های افزایش بک لینک های دریافتی پرداخته ایم.

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما 9 روش افزایشی را در مقاله ی راه های افزایش بک لینک های دریافتی بخش یک مطالعه بفرمایید :

 

۱۰) استفاده از روش رپرتاژ نیز یکی دیگر از روش های موثر در دریافت بک لینک ها به حساب می آید. این روش بسیار رایج می باشد و هیچ مشکلی از نظر موتورهای جستجو برای چنین بک لینک‌های وجود ندارد. در این روش می‌توانید به ایجاد و تهیه مقاله و خبری اقدام نمایید و آن مقاله یا خبر خود را جهت انتشار به سایت‌های مرتبط مثلاً سایت‌های خبری ارسال نمایید و از آنها درخواست انتشار مقاله و خبر خود را داشته باشید ولی حتماً باید یادتان باشد که در بین آن مقاله و خبر تهیه شده توسط شما لینک سایتتان را قرار دهید تا مخاطبان را به ورود به سایتتان راهنمایی کنید.

 

 

۱۱) ایجاد وبلاگ و استفاده درست و اصولی و استفاده نکردن بی‌رویه و نا مرتبط از این روش می‌تواند به دریافت بک لینک ها موثر باشد ولی این روش یکی از روش‌های پر ریسک می‌باشد. چرا که اگر گوگل به شما جهت ایجاد بک لینک از وبلاگ خودتان به سایتتان آگاه شود، باعث خواهد شد سایتتان شامل جریمه گوگل شود و رتبه سایتتان کاهش یابد. پس برای استفاده از این روش کم هزینه، باید کمی دقت به خرج بدهید و ریسک آن را به جان بخرید. نداشتن محتوای باکیفیت و ایجاد تعداد بیش از اندازه بک لینک ها و زمان بندی نادرست در ایجاد بک لینک ها و غیره می تواند باعث افزایش ریسک این روش گردد.

 

 

۱۲) یکی دیگر از روش هایی که استفاده می شود ولی ما اصلا استفاده از آن را توصیه نمی‌کنیم، استفاده از روش ایجاد انواع وب سایت ها توسط مدیر یک وب سایت و دادن بک لینک ها به سایت مربوطه می‌باشد. با این که این روش در گذشته جواب می‌داد و یک فرد برای خود،  وبسایت هایی را راه اندازی می کرد و به ایجاد بک لینک ها اقدام می نمود ولی امروزه بر خلاف الگوریتم های گوگل شناخته شده است و اگر گوگل متوجه استفاده از این روش شود حتما آن سایت را جریمه خواهد کرد. چرا که این روش جزوه روشهای سئوی کلاه سیاه به حساب می آید.

 

 

۱۳) اگر بتوانید در انتهای ویکی ها مثل ویکی پدیا برای خود لینک بگیرید، می توانید این امر را یکی از موفقیت‌های خود به حساب آورید. چراکه چنین ویکی هایی، هر وبسایتی را در منابع خود که در انتهای صفحه خود به مخاطبانشان معرفی می‌کنند، معرفی نمی کنند. برای امتحان دریافت بک لینک از این روش باید به جستجوی موضوعات ناب و دسته اول در این ویکی ها بپردازید تا بتوانید با تهیه محتوای باکیفیت و ارزشمند در مورد آن موضوع ناب و ایجاد صفحه ای در آن ویکی ها و منتشر کردن محتوای خود در آن ویکی ها، شاید بتوانید در بین منابع معرفی شده آنها قرار بگیرید. در منابع یاد شده، لینک های سایت هایی آورده می شود و در واقع برای آن سایت ها بک لینک به حساب می آید و می تواند به افزایش اعتبار آن سایت ها بیانجامد.

 

 

۱۴) سعی کنید بفهمید که وب‌سایت‌هایی که به نوعی رقیب شما به حساب می‌آیند و محتوایی شبیه محتوای شما دارند، از چه لیست هایی بک لینک می گیرند. در برخی مواقع دیده می‌شود که برخی از وبسایت ها با تامین کنندگان، فروشندگان، مشتریان و همکاران خود رابطه دارند و از آنها بک لینک دریافت می کنند، در این صورت با پیدا کردن لیست هایی که شما نیز می‌توانید به‌عنوان همکاری مشابه در آن شرکت نمایید، شما نیز با ایجاد رابطه در آن لیست قرار بگیرید و از آنها برای خود بک لینک دریافت نمایید.

 

 

۱۵) در برخی مواقع دیده می‌شود که افراد از کسب و کار یا وب سایت شما خوششان می آید و نام برند و یا سایت شما را در بین مطالب خود استفاده می کند بدون اینکه لینکی را به سایت شما بدهد. در این صورت شما می توانید شناخته شوید ولی نمی توانید از مزایای دریافت بک لینک بهره بگیرید. برای اینکه از این مزایا نیز بی‌نصیب نمانید، بهتر است به دنبال یافتن منشن سایت خود باشید و با یافتن آن منشن ها از افرادی که به استفاده از آنها اقدام کرده اند بخواهید که از لینک سایتتان نیز استفاده کنند و اگر افراد دارای سایت باشند به احتمال زیاد درخواست شما را قبول خواهند کرد و لینک سایتتان را نیز در سایتشان استفاده خواهند نمود. برای این روش ابزارهای خاصی وجود دارد که می‌توانند جاهایی را که از منشن سایت شما استفاده کرده اند را برایتان نمایش دهند. در واقع این ابزارها به محض اینکه در جایی منشن سایت شما استفاده می شود، به شما اعلام می‌کنند. ولی متاسفانه دقت این ابزارها زیاد بالا نمی باشد و به جز استفاده از این ابزارها خود شما نیز باید به جستجوی مکانهای استفاده از منشن های سایت تان بپردازید. بنابراین این روش نیز به احتمال زیادی می‌تواند به افزایش بک لینک های دریافتی شما منجر شود.

 

 

۱۶) به ایجاد لیستی از خبرنگاران بپردازید. اگر شما در کسب و کار هایی فعالیت می کنید و می خواهید بک لینک هایی را برای سایت خود دریافت کنید، بهتر است لیست خبرنگارانی را تهیه کنید که در زمینه فعالیت شما فعالیت می‌کنند و به دنبال پیدا کردن خبرها و اطلاعات جدیدی در مورد زمینه فعالیت خود می باشند و در این زمینه دوست دارند که منابعی داشته باشند. در این صورت شما می توانید با تماس با آن خبرنگاران به احتمال زیاد به عنوان منابع آن خبرنگاران معرفی شوید و بدین طریق برای خود بک لینک دریافت نمایید.

 

 

۱۷) امکان دریافت بک لینک از طریق ساخت ابزارهای رایگان ارزشمند نیز امکان پذیر می باشد. اگر شما بتوانید ابزاری بسازید که در زمینه فعالیت خود و رقیبانتان بتواند کاربردی باشد، حتی رقیبان شما نیز احتمال دارد که برای استفاده کاربرانشان از ابزار ساخته شده شما به سایت شما لینک بدهند و از این طریق بتواند بک لینک های فراوانی را به دست آورید. مثالی که می توان برای چنین ابزارهایی بیان نمود، ابزار نمایشگر مکان های مسافرتی متناسب با شرایط کاربر در سایت های گردشگری می باشد.

 

 

۱۸) برخی از سایت ها هستند که به شما این اجازه را می‌دهند که محتوای خودتان را در آن سایت‌ها به اشتراک بگذارید و از آن سایت ها به سایت خودتان بک لینک نیر بدهید. این سایت ها که با نام‌های سایت های اشتراک گذاری محتوا شناخته شده‌اند، می‌توانند در ایجاد بک لینک های دریافتی سایتتان سهم زیادی را داشته باشند. مثال هایی از سایت های اشتراک گذاری عبارتند از: آپارات، اینفوگرافیک، pdf و سایتهای ساخت پادکست.


ولی حتما به این نکته توجه نمایید که در استفاده از این روش استفاده بی‌رویه نکنید چرا که از هر سایتی که لینک زیادی دریافت شود گوگل به آن سایت شک خواهد کرد و به احتمال زیاد به دریافت جریمه از این سایت ها منجر خواهد شد.

 

 

۱۹) استفاده از ابزارهای آنالیز رقبا نیز روشی دیگر برای گرفتن بک لینک می باشد. برخی از ابزار ها وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید به آنالیز رقبای خود بپردازید تا ببینید که کدام سایت ها به سایت های رقیبتان لینک داده اند تا شاید شما هم بتوانید از برخی از آن سایت ها براز سایت خودتان بک لینک دریافت نمایید. این روش نیز در بین متخصصان سئو یکی از روش‌های رایج به شمار می‌آید. از معروف ترین ابزارهای آنالیز رقبا می توان به ابزار Ahref اشاره کرد.

 

 

۲۰) یکی از روش های رایج دیگر برای دریافت بک لینک ها، خریداری آن ها می باشد. برخی از سایت‌ها هستند که پکیج های لینکی را به سایت های دیگر می فروشند. در بین این سایت ها، هم سایت های خارجی وجود دارد و هم سایت های ایرانی. بنابراین می توانید برای گرفتن بک لینک هزینه نمایید و آنها را برای خود خریداری نمایید. البته این روش از نظر گوگل روشی مناسب نمی باشد و ممکن است باعث جریمه سایتتان گردد.

 

 

۲۱) می‌توانید برای گرفتن بک لینک با افرادی که در زمینه فعالیت سایت شما فعالیت دارند، مصاحبه‌هایی داشته باشید. اگر شما با این افراد مصاحبه نمایید و ویدیو گرفته شده از آن مصاحبه را در سایت خودتان قرار دهید و یا متن مصاحبه خودتان با آن فرد را در سایتتان منتشر نمایید، می توانید از سایت فرد مورد نظر به سایت خود لینک بگیرید. بدین صورت که فرد مورد نظر برای نمایش مصاحبه خود به کاربرانش سایت شما را به کاربران خود (از طریق لینک دهی) معرفی می نماید و کاربران مورد علاقه وی نیز برای تماشای ویدیو مصاحبه ایشان، به سایت شما رجوع می کنند. در واقع این روش نیز می‌تواند به دریافت بک لینک برای سایتتان منجر شود.

 


۲۲) درست است که افراد معروف به سختی تن به مصاحبه با افراد می دهند ولی اگر موفق به این کار شوید که فرد معروفی با شما در زمینه فعالیت سایتتان مصاحبه ای داشته باشد، این امکان برایتان فراهم می‌شود که بک لینکی را از سایت آن فرد معروف برای سایتتان دریافت نمایید همچنین سایت های دیگر نیز شما را به عنوان سایت منبعی که مصاحبه آن فرد را در خود جای داده است به کاربران خود معرفی می نمایند و بدین طریق نیز شما می توانید بک لینک هایی را دریافت نمایید.

 

 

۲۳) اگر شرکتی که به شما خدماتی ارائه داده است وبسایت دارد، بهتر است از آن شرکت تشکر و قدردانی نمایید و رضایت خود را از خدماتی که آنها به شما ارائه داده اند، اعلام نمایید. شرکت ها برای اینکه به کاربران خود ثابت نمایند که توانسته اند رضایت مشتریان خود را به دست آورند، از سایت خود به سایت شما که جزو مشتریان راضی آنها به حساب می‌آیید و رضایت خود را در سایتتان اعلام نموده اید، لینک می دهند. در این صورت، هم آنها از رضایت دریافتی از طرف شما می تواند بهره مند گردند و هم اینکه شما توانسته اید برای سایت خود بک لینک را از آن سایت دریافت نمایید.

 

 

۲۴) برخی از سایت‌ها هم هستن که برای ارائه بک لینک ها هیچ هزینه ای را از سایت ها دریافت نمی کنند‌. شما می توانید از این سایت ساز های رایگان نیز برای گرفتن بک لینک استفاده نمایید. این سایت ها معمولا خارجی میباشند ولی به شما اجازه انتشار محتوای فارسی را هم می دهند. نمونه‌هایی از این سایت ساز ها  i wopop.com, hpage.com  و... می باشند.

 

 

۲۵) استفاده از سایتهای بک لینک ساز پروفایلی یکی دیگر از راههای دریافت بک لینک می باشد. معمولاً این سایت ها رایگان میباشند و می توانید با عضویت در آنها و ایجاد یک اکانت برای خود و قرار دادن لینک سایت خود در قسمت های مربوطه، به ایجاد بک لینک برای سایت خود اقدام نمایید. برای اینکار انواع سایت های داخلی و خارجی وجود دارند که می توانید از آنها بهره بگیرید. برای مثال  disqus.com , www.ted.com

 

و انواع اقسام روش های دریافتی بک لینک وجود دارد که برخی از این روش ها بسیار ارزشمند می باشند و با دریافت بک لینک از آن روش ها می توانید اعتبار و ارزش سایت خود را افزایش دهید و ولی برخی از این روش ها به دلیل اینکه غیر طبیعی میباشند و جزو تکنیک های سئو کلا سیاه یا کلاه خاکستری محسوب می‌شوند بسیار بی ارزش و یا کم ارزش می باشند و اگر گوگل به استفاده از روش‌های نادرست سایت ها پی ببرد،

مطمئنا سایت مربوطه به جای افزایش اعتبار و ارزش دچار جریمه این موتور جستجو خواهد شد. چرا که به این دلیل گوگل به افزایش اعتبار و رتبه سایت ها از طریق بک لینک ها می پردازد که فرض میکند  سایت بک لینک گرفته، سایتی ارزشمند میباشد که سایت های دیگر به آن سایت لینک داده اند و آن سایت را به عنوان سایت معتبر در سایت خود به کاربرانشان معرفی نموده اند.

حال اگر قرار باشد که با لینک سازی غیر طبیعی به دریافت بک لینک اقدام شود، پس آن سایت قصد دور زدن گوگل را دارد و می خواهد با روش های نادرست خود را به عنوان سایتی معتبر و ارزشمند به این موتور جستجو معرفی نماید. بنابراین گوگل از این کار به شدت بیزار می باشد و سایت هایی را که خود به لینک سازی غیر طبیعی اقدام نموده اند و بک لینک های دریافتی خود را از راه غیر طبیعی به دست آورده اند را شناسایی می کند و آن ها را جریمه می‌ نماید و حتی در برخی مواقع به قدری از دست این سایت ها عصبانی می شود که آن سایت ها را پنالتی می‌نماید و کلا از صفحه نتایج خود حذف می کند.

چرا که این موتور جستجو می خواهد نتایجی را به کاربران خود نمایش دهد که ارزش مشاهده و مطالعه کاربران خود را داشته باشد. پس در استفاده از روش های بیان شده باید مطالعه کامل داشته باشید تا روش هایی را که جزو روشهای کلاه سیاه و خاکستری محسوب می شوند را برای سایت خود استفاده نکنید. در واقع باید به قدری محتوای خود را با کیفیت نمایید که بک لینک های طبیعی دریافت نمایید و ارزش دریافت لینک را داشته باشید.

 

 

مهمترین صفحاتی که میتوان با بک لینک گرفتن از آنها Linkjuice سایت خود را افزایش داد عبارتند از:

 

* بک لین‌ های دریافتی از صفحاتی که با صفحات وب سایت شما محتوای مرتبط دارد.


* بک لینک های دریافتی از صفحاتی که با پیج رنک بالا در موتورهای جستجو می باشد.


* بک لینک های دریافتی از آن صفحاتی که به صفحات دیگر کمتری جز صفحه شما لینک داده باشند.


* بک لینک های دریافتی از صفحاتی که دارای محتوای ارزشمند و با کیفیت می باشند.


* بک لینک های دریافتی از صفحاتی که دارای رتبه های بالایی می باشند.

 

* بک لینک های دریافتی از صفحاتی که بازدید کننده بالایی دارند.


* بک لینک های دریافتی از صفحاتی که در شبکه‌های اجتماعی معروفند.

 

 


مهمترین صفحاتی که نمیتوان با بک لینک گرفتن از آنها Linkjuice سایت خود را افزایش داد عبارتند از:

 

* بک لینک های دریافتی که توسط سایت مبدا nofollow شده است.


* بک لینک های دریافتی از صفحاتی که محتوای نامرتبط با صفحه شما دارند.


* بک لینک های دریافتی از صفحاتی که با جز صفحه شما به صفحات زیاد دیگری نیز لینک داده اند.


* بک لینک های دریافتی از صفحاتی که دارای رتبه چشمگیری در صفحه نتایج نمی باشند.


* بک لینک های دریافتی که به صورت غیر طبیعی و از طریق خرید به وب سایتتان وارد شده اند.


* بک لینک های دریافتی که به صورت دو طرفه ایجاد شده اند. یعنی شما به سایت دیگری لینک داده اید و آن سایت هم به سایت شما لینک داده است.


* بک لینک های دریافتی از سایتهای که محتوای با ارزشی ندارند یا کلاً محتوایی ندارد.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: