جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش سه

پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش سه

 170    0

در این مقاله در ادامه ی پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش دو ویژگی هایی که باید برای طراحی یک پاپ آپ مناسب در نظر گرفت و تاثیر مثبت و منفی پاپ آپ ها...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش دو را مطالعه بفرمایید :

 

ویژگی هایی که باید برای طراحی یک پاپ آپ مناسب در نظر گرفت عبارتند از:

 

همانطور که بیان شد پاپ آپ می تواند مزایایی را برای مدیران وب سایت ها به همراه داشته باشد که از یک سری اصول و قواعد تبعیت کند وگرنه به جای اینکه بتواند تاثیرات مثبتی بر روی وبسایت ها داشته باشد، بیشتر باعث ایجاد تنفر و دیگر تاثیرات منفی در وب‌سایت‌ها شود.

 

* پاپ آپی که طراحی می‌شود بسیار مهم است که به ظاهر آن رسیدگی زیادی شود. چرا که اگر آن پاپ آپ دارای طراحی بسیار شلوغ باشد و یا جذابیت خاصی در طراحی آن به کار نرفته باشد، نمی‌تواند کاربران را به سمت خود جذب نماید. بنابراین یک پاپ آپ زمانی می تواند مناسب قرارگیری در یک وبسایت باشد که بهینه سازی شده باشد و از یک طراحی ساده و جذاب برخوردار باشد.


* حتماً برای قرار دادن یک پاپ آپ در وبسایت ها باید هدفی را در نظر گرفت و در راستای آن هدف به طراحی آن پاپ آپ پرداخت و همچنین باید زمان و مکان نمایش پاپ آپ مورد نظر را بررسی کرد و با تصمیم گیری درست از آن پاپ آپ به صورت بهینه استفاده نمود.


* باید به کاربر اجازه تصمیم گیری داد. با قرار دادن دکمه بستن برای پنجره های پاپ آپ می توان به کاربر این اجازه را داد که پنجره را ببندد و نخواهد محتوای پاپ آپ را مطالعه نمایند.


* جذابیت محتوا و متونی که قرار است در پاپ آپ موردنظر جای گیرد، بسیار مهم می‌باشد. چرا که در صورت عدم جذابیت، این امکان را ندارد که مخاطب را به سمت خود بکشاند و هدف مدیر وب سایت را برای وی فراهم نماید.


* در انتخاب سایز و رنگ مورد استفاده در پاپ آپ ها دقت لازم را داشته باشید. استفاده از هر رنگی نمی تواند پاپ آپی بهینه را برای شما فراهم نماید. در انتخاب رنگ و فونت محتوا باید به وبسایتتان توجه نمایید و آنها را متناسب با وب سایتتان انتخاب کنید.


* قرار دادن تست A-B در پاپ آپ میتواند باعث شود که پاپ آپ طراحی شده شما مطابق سلیقه کاربرانتان باشد. وقت و بی وقت به ایجاد پاپ آپ  و قرار دادن آن در وبسایت ها اقدام نکنید. فقط در مواقعی که نیاز دارید و واقعاً می دانید که پاپ آپ می‌تواند کمی به بالا رفتن نرخ تبدیل شما کمک نماید و یا سطح ارتباط شما را با کاربرانتان بالا ببرد، از پاپ آپ ها کمک بگیرید.


* حتماً در هنگام استفاده از پاپ آپ ها به سرعت سایت خود نیز توجه نمایید. اگر افزونه‌ها زیادی در این راستا استفاده نمایید و یا از انیمیشن ها و ویدیوهای بیش از اندازه استفاده کنید و کلاً به بهینه‌سازی پاپ آپ خود توجه نکنید، باعث می‌شوید که سرعت لود صفحات سایتتان کاهش یابد. پس اعمالی را انجام دهید که باعث شود سرعت سایتتان زیاد کاهش نیابد.


* با ارائه محتوایی در پاپ آپ سعی کنید آنها را تشویق نمایید تا شما را به هدفتان برسانند. از آنجایی که هر وبسایتی هدفی را به دنبال دارد، بنابراین این محتوا نیز با توجه به هدف وبسایت، متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر وب سایت شما یک وب سایت فروشگاهی باشد، هدفی که شما خواهید داشت مطمئنا فروش محصولاتتان خواهد بود. بنابراین می توانید محتوای پاپ آپ خود را شامل کد تخفیف یا طرح های تشویقی نمایید تا کاربران تشویق شوند تا از محصولات شما خرید نمایند.

 

 

پاپ آپ ها (popup ها) بر روی سئو وب سایت تاثیر مثبت دارند یا منفی؟ 

 

پاپ آپ ها هم می‌توانند روی سئوی سایت ها تاثیر مثبت داشته باشند و هم تاثیر منفی. با توجه به مطالبی که در مقالات مربوط به پاپ آپ نیز بیان شد، مطمئنا خود شما هم به این نتیجه رسیده‌اید. برخی افراد پاپ آپ ها را به شمشیر دولبه تشبیه می‌کنند، یعنی یکسر آن می‌تواند به تأثیر مثبت منجرشود و سر دیگر آن به تاثیر منفی. حال بستگی دارد که شما به چه شکلی از این شمشیر استفاده نمایید.


گوگل قبلاً به سایت هایی که از پاپ آپ نامناسب و آزاردهنده استفاده می‌کرد، بسیار حساس بود و به سرعت برای آنها رتبه های منفی لحاظ می کرد، ولی امروز در اکثر مواقع گوگل این پاپ آپ ها را جزو محتوای وب سایت ها مدنظر قرار نمی‌دهد و جریمه ای نیز بابت این پاپ آپ ها برای وب سایت در نظر نمی‌گیرد. البته نه اینکه کلا بیخیال این پاپ آپ ها و تاثیرشان روی وب سایت ها شوند. معمولا پاپ آپ ها نمی توانند تأثیر مستقیمی (چه مثبت و چه منفی) روی سئوی وب سایت ها داشته باشند. ولی از آنجایی که تأثیر غیرمستقیم این پاپ آپ ها بر روی وبسایت می‌تواند مهم تلقی شود، باید پاپ آپ ها را از نظر تاثیر منفی و مثبت آن بررسی نمود و تلاش کرد تا تاثیر مثبت یک پاپ آپ را بسیار بیشتر از تاثیرات منفی آنها نمود. اگر پاپ آپ ها به شکل صحیحی به کار روند، می‌توانند تجربه کاربری وب سایت ها را افزایش دهند و برعکس آن ها نیز صادق میباشد، یعنی استفاده از پاپ آپ ها به شکل نامناسب می‌تواند تجربه کاربری وب سایت ها را به شدت کاهش دهد و تجربه کاربری نیز رابطه مستقیمی با سئوی سایت ها دارد.

 

* استفاده نادرست از پاپ آپ ها بر روی مدت زمانی که کاربران در سایت شما خواهند ماند، تاثیر منفی می گذارد. در واقع استفاده نادرست از پاپ آپ ها میتواند تاثیر منفی روی یکی از فاکتورهای مهم سئو به نام ( Time on page) بگذارد که در نتیجه پاپ آپ ها از طریق اثر گذاری منفی روی فاکتور Time on page روی سئو سایت نیز تأثیر منفی می‌گذارد.


* یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو Return to SERP می باشد. که پاپ آپ ها از طریق این فاکتور نیز می‌توانند روی سئوی سایت ها تاثیر گذار باشند. به طوری که وقتی کاربری وارد سایتی می شود و با پاپ آپی مزاحم روبرو می شود و به سرعت آن را ترک می کند و دوباره به صفحه نتایج گوگل یا همان SERP بازمی‌گردد، گوگل به این نتیجه می‌رسد که حتماً محتوای سایتی که کاربر وارد آن شده بو،  به قدری ارزشمند نبود که کاربر در آن سایت بماند و از آن محتوا بهره ببرد. بنابراین این سایت لیاقت رتبه ای را که در آن قرار دارد را ندارد و باید رتبه این سایت کاهش یابد. بنابراین پاپ آپ ها از این طریق نیز می‌توانند به صورت غیر مستقیم روی سئوی سایت‌ها تاثیر بگذارند. البته ناگفته نماند که گوگل از عکس العمل فقط یک نفر به این نتیجه نخواهد رسید، بلکه گوگل از بررسی مجموعه عکس العمل ها تصمیم خود را میگیرد.

 

* معمولا استفاده از پاپ آپ ها باعث می شود که سرعت لود سایت پایین بیاید و از آنجایی که سرعت لود سایت ها هم می تواند تاثیر زیادی روی سئوی سایت ها داشته باشند، در نتیجه از این طریق نیز باعث کاهش سئوی سایتها می شود.

 

* در اکثر پاپ آپ ها از کدهای مخرب جاوا اسکریپت استفاده شده است و این کدها به شدت باعث عصبانیت الگوریتم پاندای گوگل می‌شود، بنابراین اگر پاپ آپی دارای چنین کدهایی باشد نیز باعث می‌شود که از طریق الگوریتم پاندای گوگل جریمه شود و رتبه آن سایت کاهش یابد.

نحوه طراحی پاپ آپ ها (popups)

 

 

برای طراحی پاپ آپ ها چندین روش مختلف وجود دارد که بسته به شرایط و امکانات هر فرد، می توان یکی از روشها را به کار گرفت. که برخی از آنها عبارتند از:

 

* می‌توان از پلتفرم Mailchip یا دیگر پلتفرم های ایرانی برای طراحی پاپ آپ ها استفاده نمود.


* استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس برای طراحی سایت ها و استفاده از افزونه های آن برای طراحی پاپ آپ ها. وردپرس در این زمینه به خوبی می تواند به کاربران کمک نمایند و چندین افزونه مرتبط با طراحی پاپ آپ ها در این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد.


* برای طراحی پاپ آپ ها میتوان از کد نویسی استفاده نمود. کدهای JQuery در این زمینه می‌توانند کمک رسان خوبی باشند ولی اگر کسی بخواهد از این روش برای طراحی پاپ آپ خود استفاده نماید، باید به دانش برنامه نویسی مسلط باشد و بتواند از دانش خود استفاده کند و کدنویسی نمایید.

 

با همه مباحثی که بیان گردید، ترجیح داده می‌شود که از پاپ آپ‌ها در سایت‌‌ها استفاده نشود، مخصوصا افرادی که مبتدی می باشند. چرا که در استفاده از این پاپ آپ ها باید به قدری حرفه ای بود و تجربه داشت که توانست تاثیرات منفی آن ها را به صفر نزدیک نمود و تاثیرات مثبت آن ها را بالا برد.


افرادی که اهمیت زیادی به تجربه کاربری و رضایت کاربران خود نمی دهند و فقط هدف خود را کسب درآمد از سایت قرار داده اند  میتوانند از این پاپ آپ ها استفاده نمایند. هر چند که اگر بازهم  از پاپ آپ ها به صورت نامناسب استفاده شود، به نظر من حتی نمی تواند تاثیری در افزایش درآمد سایت ها همداشته باشد. مثلا اگر پاپ آپی در جلوی چشمان کاربر نمایش داده شود، ولی کار رغبتی جهت دیدن و مطالعه آن پاپ آپ نداشته باشد و آن را ببندد، چگونه پاپ آپ خواهد توانست باعث افزایش درآمد وب سایت موردنظر شود؟

 

با توجه به تاثیرات منفی پاپ آپ که به احتمال زیاد گریبانگیر وب سایت ها خواهد شد، پس چرا افراد ریسک استفاده از این پاپ آپ ها را قبول می کنند و از آنها در وبسایت های خود استفاده می کنند؟

 

این سوالی می باشد که اکثرا ذهن افراد را درگیر می‌کند. اکثرا افراد ریسک پذیر می باشد و همه چیز را می خواهند آزمایش کنند حتی اگر ریسک بالایی را نیز متحمل شوند. به دلیل اینکه این پاپ آپ ها فقط دارای اثرات منفی نمی باشد و با در نظر گرفتن ویژگی هایی، اثرگذاری مثبت پاپ آپ ها در وب سایت ها را نیز می توان شاهد بود.

 

 

بنابراین اکثر اوقات دیده می‌شود که وبسایت ها، از این پاپ آپ ها استفاده می کنند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

 

* به دلیل اینکه پاپ آپ ها در معرض دید کاربران می باشد و می توان از ویژگی قابل مشاهده بودن این پاپ آپ ها استفاده نمود و محتوایی را از طریق این پاپ آپ به کاربران نمایش داد.


* امکان دسته بندی این پاپ آپ ها وجود دارد و میتوان انواع این popup ها را با توجه به ویژگی کاربری که در حال مشاهده صفحه وب سایت شما می باشد، متناسب نمود و برای کاربر قابل نمایش کرد.

 

* می توان زمان بندی را نیز برای این پاپ آپ ها تنظیم نمود. بر اساس رفتار کاربران می توان تشخیص داد که در چه زمانی مناسب میباشد که پاپ مورد نظر برای کاربران نمایش داده شود.


* می‌تواند برای کاربران جذاب باشد. نوع نمایشی که این پاپ آپ ها دارند، می‌تواند برای کاربران جذابیت داشته باشد، در نتیجه با استفاده از این پاپ آپ ها کاربران را به ماندن در سایت مربوط تشویق نمود.


* با استفاده درست از این پاپ آپ ها می توان نرخ تبدیل سایت را نیز بالا برد. از این پاپ آپ ها می توان کاربران عادی را تبدیل به مشتری نمود و یا از کاربران سایت، اطلاعات و سرنخ هایی را به دست آورد.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش چهار را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: