جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش پنج

در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش پنج

 213    0

در این مقاله می خواهیم در مورد اصلی ترین اطلاعات دریافتی برای درج ریپورتاژ در سایت ها و عواملی که می‌تواند روی هزینه‌هایی که سایت های رپورتاژ دهنده...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما مقاله ی در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش چهار را مطالعه بفرمایید :

 

اصلی ترین اطلاعات دریافتی برای درج ریپورتاژ در سایت ها عبارتند از:

 

 

۱) ابتدا باید عنوان خود را مشخص نمایید و بگویید که می خواهید در چه زمینه‌ای ریپورتاژ ایجاد و منتشر نمایید.


۲) باید از خود نشانه هایی مانند آدرس، شماره تلفن، ایمیل و هرآنچه که امکان برقراری ارتباط وبسایت ریپورتاژ دهنده با شما وجود داشته باشد را در سایت درج نمایید.


۳) برچسبهای ریپورتاژ خود را انتخاب نمایید و کلمات کلیدی را که می خواهید برای آن کلمه کلیدی و برچسب، سایت تان سئو شود را وارد سایت کنید.


۴) متنی را که برای ریپورتاژ خود تهیه نموده اید و میخواهید درآن منتشر گردد را وارد سایت می نمایید.


۵) اگر به غیر از متن، از تصاویر نیز برای محتوا استفاده می کنید، آنها هم باید وارد سایت گردند، که بهتر است از این مورد نیز برای افزایش جذابیت سایتتان استفاده کنید. چرا که محتوای بدون تصاویر خسته کننده می باشند.


۶) باید مدت زمانی را که می خواهید ریپورتاژتان برای کاربران به نمایش گذاشته شود را نیز انتخاب نمایید. در سایت های پولی انتشار ریپورتاژ درج شده همیشگی می باشد و در سایت های رایگان معمولاً یک ماهه می باشد. برای اینکه به وب سایت اعلام نمایید که برای چه مدت زمانی می خواهید ریپورتاژ تان نمایش داده شود، باید آن را مشخص نمایید.


۷) باید برای وبسایت ریپورتاژ دهنده، استان و شهر مقصد خود را که می‌خواهید در آن استان و شهر به کسب و کار خود بپردازید را مشخص نمایید.


۸) باید برای وب سایت تعیین نمایید که می خواهید ریپورتاژتان در چه صفحه ای از وبسایت ریپورتاژ دهنده انتشار یابد. مطمئنا هزینه شما در صفحات مختلف، متفاوت خواهد بود.

 

 

برای درج آگهی در سایتهای ریپورتاژدهنده چقدر باید هزینه کنیم؟

 

 

سایت های بسیار زیادی هستند که به انتشار ریپورتاژ می‌پردازند و تعرفه های هر کدام نیز متفاوت می باشد. عوامل مختلفی هستند که می‌توانند این تعرفه‌ها را افزایش یا کاهش دهند. شما بنا به بودجه ای که دارید، می توانید از بین سایت هایی که تقریباً با بودجه شما سازگاری دارند، تحقیق نمایید و بهترین آنها را برای خود انتخاب کنید.

 

 

عواملی که می‌تواند روی هزینه‌هایی که سایت های رپورتاژ دهنده از سایت های تبلیغ کننده دریافت کنند عبارتند از:

 

 

* اعتبار دامنه

 

معمولا هر چقدر اعتبار دامنه وب سایت بالا باشد، هزینه ای را که از تبلیغ کنندگان دریافت می‌شود نیز بالا خواهد بود. چرا که هر چقدر اعتبار بالا باشد، آن سایت در دید موتورهای جستجو سایتی معتبر و با ارزش خواهد بود و این باعث می شود که وب سایت تبدیل کننده نیز زودتر به نتیجه ای که می خواهد برسد.

 

 

* اعتبار صفحه

 

حال فرض کنید دو وبسایت هر دو، یک وبسایت ریپورتاژ دهنده را برای خود انتخاب نموده اند، ولی باز هم هزینه های متفاوتی از آنها دریافت می شود. می دانید چرا؟  این مورد نیز می‌تواند عوامل متفاوتی داشته باشد که یکی از مهمترین آنها صفحه ای است که وبسایت تبلیغ دهنده انتخاب می‌کند که ریپورتاژش در آن صفحه از سایت ریپورتاژدهنده منتشر شود. هر چقدر اعتبار صفحه بالا باشد، هزینه دریافتی نیز بالا خواهد بود.

 

 

* امتیازات منفی سایت

 

اسپم اسکور معیاری میباشد که میتوان با آن امتیازات دریافتی منفی سایت را بررسی نمود. هر چقدر اسپم اسکور وبسایتی بالا باشد، در واقع این سایت امتیاز منفی زیادی دریافت کرده است و هزینه دریافتی آن برای انتشار ریپورتاژ باید پایین تر از سایت هایی باشد که اسپم اسکور پایین تری دارند.

 

 

* رتبه الکسا

 

الکسا بر اساس اصولی که دارد سایت ها را رتبه بندی می نماید که این رتبه بندی بر اساس تعداد بازدید از وب‌سایت انجام می‌گیرد. هر چقدر رتبه الکسای سایتی پایین تر باشد، ارزش آن سایت بالا می باشد و در نتیجه هزینه دریافتی وی برای انتشار ریپورتاژ بالا خواهد بود.

 

 

* درخواست وب سایت تبلیغ کننده برای درج لینک فالو

 

هر چقدر که تبلیغ کننده لینک فالو بیشتری از وب سایت ریپورتاژدهنده درخواست نماید، هزینه وی بالاتر خواهد رفت. البته سایتهای ریپورتاژ دهنده معمولاً در درج لینک های فالو محدودیت ایجاد می‌کنند، چرا که تبعات منفی استفاده زیاد از لینک های فالو دامن سایت های رپورتاژ دهنده را نیز می گیرد.

 

 

* نوع ریپورتاژ

 

بسته به موضوع و اعتبار زمینه ای که شما در آن فعالیت میکنید، قیمت های متفاوتی برای انتشار ریپورتاژ از شما خواسته خواهد شد. ممکن است برای موضوع X یک تعرفه درخواست نمایند و برای موضوعی Y تعرفه ای دیگر.

 

 

* محتوای ریپورتاژ

 

محتوای ریپورتاژ نیز می‌تواند روی هزینه دریافتی از شما تاثیرگذار باشد. برخی از وب سایت ها نسبت به تعداد کلمه ای که در محتوا وجود دارد و همچنین تصاویری که در محتوای ریپورتاژ می‌خواهید انتشار دهید، هزینه های متفاوتی را از شما خواهند خواست.

 

 

* آماده بودن یا نبودن محتوای ریپورتاژ

 

اگر محتوای ریپورتاژ خود را خود تهیه کنید، یک قیمت به شما داده خواهد شد و اگر تولید محتوای خود را به سایت ریپورتاژ دهنده بسپارید، مطمئنا قیمت بالاتری از شما خواسته خواهد شد.

 

 

آیا زمان انتشار ریپورتاژ مهم میباشد؟

 

درست است که انتشار اصولی ریپورتاژ در همه مواقع می تواند کارساز باشد، ولی بیشتر این تکنیک زمانی به کار می رود که سایت دارای رتبه قابل قبول باشد مثلا در دو صفحه اول صفحه نتایج گوگل جای بگیرد. در این زمان با خرید ریپورتاژ میتوانید به صورت پله ای رتبه خود را افزایش دهید.


دومین زمانی که میتوان با خرید آن به موفقیت رسید، زمانی است که میخواهید با رقیبانتان به رقابت بپردازید. فرض کنید رقابت تنگاتنگی بین شما و رقیبتان برای یک کلمه کلیدی خاص وجود دارد. مثلا رتبه شما ۲ و رتبه رقیبتان ۱ می باشد، در این زمان می توانید با خرید ریپورتاژ از سایتی معتبر و بسیار پر بازدید، رتبه خود را از رتبه رقیبتان جلوتر نمایید و در این رقابت موفق شوید.


سومین زمان مناسب برای خریداری ریپورتاژ حداقل شش ماه پس از فعالیت تان و رساندن سایت خود به سطح قابل قبولی میباشد‌. رعایت فاصله زمانی برای خرید ریپورتاژ بسیار مهم می باشد و می‌تواند شما را از جریمه شدن توسط گوگل به دور نگه دارد‌‌. سعی کنید هر چند ماه یکبار به این کار اقدام نمایید.

 

 

آیا میتوان از ایندکس شدن ریپورتاژ خود باخبر شد؟

 

در مواقعی دیده می شود که برخی از سایت ها با اینکه خرید ریپورتاژ می کنند، بازهم نتیجه ای را به دست نمی آورند و در این مواقع به این ایندکس شدن ریپورتاژی که خریده اند شک می کنند که آیا سایتشان ایندکس شده است و یا کلا از دید گوگل به دور مانده است؟

 


برای اینکه از ایندکس شدن ریپورتاژهای خود مطمئن شوند می توانند بعد از چند روز از انتشار آن، به جستجوی مقاله خود بپردازند. ولی این جستجو باید با فرمت نام سایت در کنار عنوان ریپورتاژ انجام گیرد. در واقع شما باید عنوان ریپورتاژ خود را در کنار آدرس سایت ریپورتاژ دهنده بنویسید تا نتیجه آن را ببینید. در این جستجو شما ممکن است با دو نتیجه رو برو شوید که عبارتند از:

 

* اینکه کلا مقاله شما در صفحه نتایج نمایش داده نشود که در این صورت باید بدانید که ریپورتاژتان ایندکس نشده است.


* مقاله شما در صفحه نتایج نمایش داده شود که در این صورت باید مطمئن شوید که مقاله شما ایندکس شده و جای نگرانی نیست.

 

 

چندین مقاله در مورد ریپورتاژ نوشتیم و اصول و قواعد و هر آنچه که باید در مورد ریپورتاژ بدانید را بیان کنیم. حال می خواهیم بدانیم چه دلایلی باعث میشود که به سراغ ریپورتاژ نویسی بروید؟

 

۱) از آنجایی که وب‌سایت‌ها بسیاری در فضای مجازی وجود دارد که در حوزه کسب و کار شما فعالیت می‌کنند و هر کدام به صورتی می خواهند که مشتریان خود را افزایش دهند (حال با دروغ و یا با بیان واقعیت)، شما باید برای جلب اعتماد کاربران و تبدیل آنها به مشتریان خود، بکوشید و یکی از راه هایی که می توانید به جلب اعتماد کاربران دست یابید، انتشار ریپورتاژ در سایت های معتبر میباشد.

 

۲) برای اینکه بتوانید در بین رقیبان خود دیده شوید، باید به سئوی سایت خود بپردازید. شاید شما فعال ترین سایت در حوزه فعالیت خودتان باشید ولی اگر کسی شما را نشناسد، چطور می‌خواهد مشتری شما شود؟ پس باید با تکنیک هایی خود را به آنها معرفی نمایید و در جلوی چشم آنها ظاهر شوید. که ریپورتاژ یکی از روش های مناسب در این زمینه می باشد.

 

۳) باید به برندسازی خود بپردازید. ممکن است راه‌های زیادی برای این کار وجود داشته باشد ولی یکی از مهم‌ترین و زودبازده ترين روشهای برندسازی، استفاده از ریپورتاژ می باشد. چرا که در این روش یک سایت معتبر، برند شما را تایید می‌کند و به کاربران می گوید که همانگونه که به وب سایت من اعتماد دارید، می‌توانید به این برند نیز اعتماد داشته باشید.

 

 

آیا سایت های تازه کار می توانند به خریداری ریپورتاژ اقدام نمایند؟

 

برای خرید ریپورتاژ هیچ محدودیتی برای سایت های تبلیغ کننده وجود ندارد. ولی اگر می خواهید که بهترین نتیجه را از ریپورتاژ خریداری شده خود داشته باشید، اول باید خودتان تلاش کنید و رتبه قابل قبولی در کلمه ی کلیدی که میخواهید سایتتان را برای آن سئو کنید، به دست آورید و بعد سراغ خرید ریپورتاژ بروید. ریپورتاژ با اینکه می‌تواند بر روی رتبه سایت ها نقش داشته باشد، ولی دیگر به اندازه قدرتمند نمی باشد که مثلاً شما را از صفحه ۲۰ صفحه نتایج گوگل، به صفحه اول آن برساند. پس باید در خرید ریپورتاژتان معقولانه تصمیم بگیرید و وقتی که رتبه خوبی را به دست آوردید، در زمان های زیر ریپورتاژ می‌تواند کمک رسان خوبی برای شما باشد:

 

* اگر رتبه خوبی دارید و میخواهید رتبه خود را بیشتر افزایش دهید.


* اگر رتبه خوبی دارید و محصول تازه ای را می خواهید به کاربران معرفی نمایید.


* اگر رتبه خوبی دارید و کالایی را که قبلاً عرضه می کردید و مدتی بود که دیگر آن کالا را عرضه نمی کردید، ولی باز هم تصمیم به عرضه آن نموده اید.


* اگر رتبه خوبی دارید و غیر از فروشگاه موجود درحال حاضر، فروشگاه دیگری نیز راه اندازی نموده اید.


* اگر رتبه خوبی دارید و توانسته اید به موفقیت جدیدی برسید و میخواهید آن خبر را با کاربران به اشتراک بگذارید.


* اگر رتبه خوبی دارید ولی برای کلمه کلیدی که برای آن رقابت می کنید، باید همیشه در رقابت باشید تا رتبه خود را از دست ندهید. معمولاً کلمات کلیدی سخت و تک کلمه ای بدین گونه میباشند.

 

 

تفاوت پست مهمان با ریپورتاژ آگهی

 

۱) عمده ترین تفاوت بین این دو تکنیک، هزینه پرداختی برای انتشار محتوای خود در سایت های معتبر می باشد. می توان گفت این دو تکنیک بسیار مشابه هم می باشند، ولی در پست مهمان همانطور که از نامش پیداست، شما به عنوان مهمان محتوایی را در سایت میزبان انتشار می دهید و از آن سایت برای خود بک لینک دریافت میکنید و پولی بابت آن پرداخت نمی کنید و سایت های میزبان نیز به خاطر مزایایی که از انتشار این پست مهمان برای خود به دست می آورند، راضی می‌شوند که وبسایت های مهمان در آن سایت محتوا خود راانتشار نماید و برای خود لینک دریافت نمایند. اگر بخواهید راجع به پست مهمان بیشتر بدانید، می توانید روی لینک پست مهمان کلیک کنید. ولی همانطور که در مقالات مربوط به ریپورتاژ آگهی خواندید، دیدید که اکثرا برای انتشار ریپورتاژهای خود در سایت های معتبر باید هزینه درخواستی سایت‌ها را پرداخت کنید، مگر اینکه بخواهید در سایتهای انتشار رپورتاژ رایگان به انتشار رپورتاژ خود بپردازید. در واقع شما ریپورتاژ هایی را خریداری می کنید و از آن بک لینک دریافت می‌کنید یا می‌توان گفت ریپورتاژ آگهی نمونه پولی پست مهمان می باشد.

 

۲) در ریپورتاژ آگهی شما باید به صورت غیر مستقیم و در کنار محتوای ارزشمند و با کیفیت خود به تبلیغ مورد نظر خود بپردازید وگرنه گوگل بک لینک های دریافتی شما را بک لینک خریداری شده به حساب خواهد آورد. ولی در پست مهمان این چنین نیست.

 

۳) در ریپورتاژ نمی‌توانید به اندازه پست مهمان تعداد کلمات دلخواه خود را به کار ببرید و معمولاً برای استفاده از تعداد کلمات دارای محدودیت خواهید بود.

 

۴) در هنگام انتشار پست مهمان معمولاً هم سایت میزبان به منافعی می‌رسد و هم سایت ارائه دهنده پست مهمان و معمولا پست مهمان را بردی دو طرفه می خوانند. ولی در ریپورتاژ این چنین نیست و مهم‌ترین مزیتی که برای سایت ریپورتاژ دهنده از انتشار ریپورتاژ به دست خواهد آمد، هزینه دریافتی وی خواهد بود و شاید منافع بسیار جزئی برای تبلیغات خود.

 

۵) در انتشار پست مهمان سایت میزبان بسیار حساس می باشد که به هر محتوایی اجازه انتشار در آن سایت نداشته باشد ولی در ریپورتاژ آگهی، سایت ریپورتاژ دهنده به اندازه سایت میزبان حساسیت به خرج نمیدهد.

 

۶) خطر شناخته شدن بک لینک های دریافتی به عنوان بک لینک خریداری شده یا بک لینک توافقی بین سایت انتشار دهنده و سایت تبلیغ کننده، در ریپورتاژ بسیار بیشتر از پست مهمان می باشد. اگر اصولی در پست مهمان رعایت گردد معمولاً بک لینک های دریافتی از پست مهمان طبیعی خواهد بود.

 

۷) ماندگاری پست ایجاد شده در ریپورتاژ بسیار بیشتر از پست مهمان می باشد.

 

 

تفاوت بین ریپورتاژ و بک لینک خریداری شده

 


شاید این دو تکنیک مشابه هم به نظر برسند ولی در واقع دو تکنیک متفاوت از هم می باشند که تفاوت های آن ها عبارتند از:

 

* وقتی که بک لینکی خریداری می کنید، برای انتشار آن مدت زمان مشخصی تعیین می گردد و پس از اتمام آن مدت زمان، بک لینک خریداری شده شما یا حذف خواهد شد و یا باید به تمدید مجدد آن اقدام نمایید. ولی در ریپورتاژ، لینک های دریافتی به صورت دائمی میباشد و تا وقتی که شما خودتان نخواهید که دیگر بک لینک شما وجود نداشته باشد، همچنان پابرجا خواهد ماند.

 

* برای خرید بک لینک و تمدید آن ها باید هر بار هزینه ای را پرداخت نماید، ولی در ریپورتاژ آگهی فقط یکبار هزینه انتشار ریپورتاژ خود را می پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

 

* از آنجایی که لینک های دریافتی از ریپورتاژ کمتر و محدود می باشد، تاثیر آن بر سئوی سایت از خرید بک لینک کمتر خواهد بود، چرا که در خرید بک لینک می توانید تعداد لینک های بیشتری را داشته باشید.

 

* خطر جریمه شدن توسط گوگل برای بک لینک های خریداری شده، بیشتر از ریپورتاژ می باشد.

 

* با استفاده از ریپورت تاژ می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری را جذب نماید، چرا که در آن می توانید محتوایی کامل همراه با تصاویری جذاب داشته باشید، ولی در بک لینک های خریداری شده تعداد کلمات لینک شده یا انکرتکست محدود میباشد.

 

* تعداد کلماتی که برای لینک سازی در بک لینک وجود دارد، یک کلمه می باشد در حالی که در ریپورتاژ سه تا ده کلمه میتواند باشد.

 

 

چطور میتوانیم از سایت های ریپورتاژ دهنده برای خود تخفیف دریافت کنیم؟

 

* با خرید بسته های انتشار ریپورتاژ


* اگر از مشتریان دائمی سایت باشید به احتمال قوی برای شما تخفیفاتی را ارائه خواهند داد.


* ممکن است شرکتی برای جذب تبلیغ کننده ها، برای انتشار رپورتاژ برای اولین بار، یا کلا هزینه دریافت نکند و یا کمتر دریافت نمایند.


* استفاده از وجود جشنواره هایی در برخی از وب سایت های رپورتاژ دهنده.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: