جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش سه

در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش سه

 161    0

در این مقاله در مورد انواع ریپرتاژهای آگهی از جمله ریپورتاژ آگهی رسانه ای و ریپورتاژ آگهی نوشتاری و ریپورتاژ آگهی اینترنتی و ریپورتاژهای آگهی...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما مقاله ی در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش دورا مطالعه بفرمایید :

 

انواع ریپرتاژهای آگهی

 

 

ریپورتاژ آگهی از گذشته تاکنون بوده و هست ولی قالبهای آن تغییرات اساسی پیدا کرده است. اگر بخواهیم ترتیب مهمترین ریپورتاژ ها را از قدیم تا به امروز بیان کنیم میتوانیم بدین صورت نام ببریم.

 


* انتشار ریپورتاژها در روزنامه ها و مجلات و نشریات


* انتشار ریپورتاژها در رادیو و پادکست ها


* انتشار ریپورتاژها در شبکه‌های تلویزیونی و تبلیغات تلویزیون 


* و امروزه هم انتشار رپورتاژ آگهی در اینترنت

 

یکی از روش هایی که از گذشته وجود داشته و امروزه هم مورد پسند افراد بسیاری می باشد، انتشار ریپورتاژها در شبکه های تلویزیونی میباشد.در این روش انتشار ریپورتاژ به صورت تصویری و ویدیویی می باشد. رادیو نیز با اینکه کمی از محبوبیت خود را از دست داده است، ولی باز هم درصدی از محبوبیت خود را برای خود باقی نگه داشته است. ولی ریپورتاژهای روزنامه ها و مجلات و نشریات به قدری که قبلامحبوبیت داشتند، دیگر چنان محبوبیتی را ندارند و می‌توان گفت دیگر کمتر کسی سراغ این روش انتشار ریپورتاژها میرود. 


این ترتیب بندی بر اساس محبوبیت این رسانه ها می باشد. مردم باز هم تلویزیون نگاه می کنند ولی استفاده از رادیو به قدری که در قدیم الایام محبوبیت داشت، محبوبیت چندانی ندارد و در جامعه امروزه کمتر کسی سراغ مطالعه روزنامه ها و مجلات و نشریات می روند.


امروزه این انتشار ریپورتاژ در اینترنت می باشد که محبوبیت بالایی را به خود اختصاص داده است. چراکه مردم در اینترنت به دنبال اخبار و اطلاعیه های جدید می باشند و همچنین خریدهای خود را به صورت مجازی انجام می دهند، حتی می توانند فیلم ببینند و تقریبا می توان گفت هر آنچه را که نیاز دارند می توانند در اینترنت پیدا کنند. این نوع تبلیغات حاوی انواع محتوا، متن، صوت، تصویر و غیره می‌باشد که می‌تواند در انواع وب سایت های خبری و وبلاگ های معتبر و وب‌سایت‌هایی با اعتبار بالا، منتشر گردد و تبلیغات فر تبلیغ کننده را منتشر نمایند.


می‌توان این نوع تبلیغات را نیز مانند پست های مهمان بردی دو طرفه نامید. چراکه در این نوع تبلیغات هم ریپورتاژ دهنده، برای خود تبلیغ می کند و هم برای وب سایت تبلیغ دهنده. بدین گونه که ریپورتاژدهنده اگر ریپورتاژ های خوبی را ایجاد و منتشر نماید در واقع به تبلیغ برند خود نیز میپردازد ومی‌تواند به جذب مشتری برای وب سایت خود بپردازد. همچنین با انتشار ریپورتاژ، برای تبلیغ کننده نیز می‌تواند بازدیدکنندگان را به مشتری هدف وب سایت تبلیغ کننده تبدیل نماید، نرخ بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت تبلیغ کننده را افزایش دهد.

 

 

انواع ریپورتاژ آگهی عبارتند از:

 

* ریپورتاژ آگهی رسانه ای


* ریپورتاژ آگهی نوشتاری 


* ریپورتاژ آگهی اینترنتی 

 

 

نوع دیگر دسته بندی برای ریپورتاژهای آگهی عبارتنداز:

 


* ریپورتاژهای آگهی تصویری


* ریپورتاژهاز آگهی نوشتاری


* ریپورتاژهای آگهی ویدیویی

 

حال که با انواع ریپورتاژ آگهی آشنا شدیم و فهمیدیم که امروزه رایج ترین ریپورتاژهای آگهی ریپورتاژهای آگهی اینترنتی می باشند که در فضای مجازی انتشار می‌یابند. در مقاله‌ای که نوشتیم به طور مکرر به این نکته اشاره کردیم که باید وب سایتی خوب را برای انتشار سایت ریپورتاژدهنده خود انتخاب نمایند، ولی اشاره خاصی به این نکردیم که یک وبسایت خوب چه ویژگی هایی دارد که به عنوان یک وب سایت خوب انتخاب می شود.

 

 

حال نوبت به این موضوع رسیده است که چه وبسایت هایی را باید برای انتشار ریپورتاژ های خود انتخاب نماییم؟

 

همانطور که قبلا نیز بیان گردید، برای اینکه بتوانید از ریپورتاژهای خود، نتیجه ای را که در نظر دارید را بگیرید، یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند شما را در این زمینه یاری نماید، این است که وب سایتی را به عنوان وب سایت ریپورتاژدهنده خود انتخاب نمایید که معتبر باشد.


بنابراین در خرید ریپورتاژ آگهی باید اصولی و هوشمندانه عمل نمایید. ممکن است شما در انتخاب وب سایت ریپورتاژدهنده اولین مورد که با آن توجه نمایید هزینه ای است که وب سایت مربوطه از شما برای انتشار رپورتاژ تان خواهان است. درست است که هزینه ها می توانند مهم باشند، ولی مهمتر از آن این است که شما هزینه ای را که میکنید، بتواند به خود بازگردانید. شاید سایت هایی باشند که ریپورتاژهایی را بسیار ارزان تر از دیگر سایت‌ها منتشر نمایند ولی در این مواقع باید به این نکته نیز بیاندیشید که آیا این وبسایت‌ ارزش دارد که من هزینه ای (حتی کم) را برای انتشار ریپورتاژم در این سایت بپردازم؟ آیا از انتشار رپورتاژ خود به نتیجه خواهم رسید؟

 

بنابراین اولویت اول شما در انتخاب وب سایت ریپورتاژ دهنده، باید اعتبار و تعداد بازدیدکنندگان وب سایت مربوطه می باشد، نه هزینه دریافتی آن از شما.


هر چقدر اعتبار وبسایت ها بیشتر باشد و بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد و مخاطبان بیشتری به آن سایت اعتماد داشته باشند، زودتر و راحتتر به نتیجه خواهید رسید و با جذب مشتریان و کاربران بیشتر خواهید توانست که درآمد خود را افزایش دهید و جبران هزینه ای را کرده‌اید نمایید و حتی بتوانید درآمد را نیز برای خود نگه دارید. بنابراین در انتخاب وب سایت های رپورتاژ دهنده باید نهایت دقت را نمایید.

 

 

نکاتی که در انتخاب وب سایت های ریپورتاژدهنده باید به آنها توجه نمود :

 

* سعی کنید آن وب سایت هایی را به عنوان وب سایت ریپورتاژدهنده برای خود انتخاب نمایید که تقریباً بتوان وبسایت را همکار شما به حساب می آیند‌. در واقع زمینه فعالیت سایت شما با سایت ریپورتاژدهنده بهتر است یکی باشد تا بتوانید نتیجه بهتری را از ریپورتاژ خود بگیرید.

 

* سایت های را انتخاب نمایید که از نظر اعتبار در سطح بالایی باشند و همچنین مورد تایید گوگل باشند.

 

* وب سایتی باشد که به اصول و قواعد سئو آشنایی کامل داشته است و در این زمینه از افراد متخصص استفاده نماید.

 

* در تهیه محتوا برای ریپورتاژ باتجربه باشد و محتوایی زیبا و جذاب و مفید و اثرگذار برای ریپورتاژها ایجاد نماید.

 

* با اصول و قواعد لینک دهی آشنایی داشته باشد تا سایت های تبلیغ کننده و حتی خود سایت ریپورتاژدهنده با لینک دهی نامناسب، شامل جریمه‌ی گوگل نگردند.

 

* سن دامنه سایت ریپورتاژدهنده نیز بسیار مهم می باشد. معمولا سایت هایی با قدمت بالا اعتبار بالایی نسبت به سایت های جوان دارند. بنابراین سعی کنید به سن دامنه سایت نیز دقت نمایید. سن دامنه هرچقدر بیشر باشد مانند این می‌ماند که ریش سفید محله شما را مورد تایید قرار دهد.

 

* سایت ریپورتاژ دهنده ای را انتخاب نمایید که برنامه‌ای که دامین اتوریتی (Domain Authority) و پیج اتوریتی (Page Authority) بالایی را داشته باشد. ابزار MOZ می تواند شما را در اندازه گیری دامین و پیج اتوریتی سایتهای ریپورتاژدهنده یاری نماید. این مورد یکی از موارد مهم در انتخاب سایت ریپورتاژدهنده می باشد، چرا که وقتی که سایت را از این نظر اندازه گیری می کنید و سایت های با دامین و پیج اتوریتی بالا انتخاب می کنید، مطمئن می شوید که به هیچ عنوان تاثیر منفی بر شما تحمیل نخواهد شد و با احتمال بالا از تاثیرات مثبت ریپورتاژ خود بهره خواهید برد.

 

* ابزار MOZ می تواند در مورد اسپم اسکور سایت های رپورتاژ دهنده نیز به کمک شما بیاید. اسپم اسکور فاکتوری میباشد که هر چقدر بالا باشد، نشان خطر می باشد و نباید چنین سایت هایی را به عنوان سایت ریپورتاژدهنده خود انتخاب نمایید و هر چقدر هم این فاکتور عدد پایینی را به خود اختصاص دهد، می توانید به آن سایت ها اطمینان داشته باشید و سایت مربوطه را به عنوان سایت ریپورتاژدهنده برای خود انتخاب نمایید. اسپم اسکور یک سایت، نشان دهنده خطا های انجام شده توسط سایت مربوطه می باشد. در واقع می توان گفت همان امتیازات منفی میباشد که سایت مربوطه از گوگل دریافت نموده است.

 

* فاکتور بسیار مهم دیگری که باید در انتخاب سایتهای ریپورتاژ دهنده به آن دقت نمود این است که سایت مربوطه باید رتبه پایین تری را در رتبه بندی که الکسا برای سایت ها انجام می دهد داشته باشد. در این رتبه بندی هر چقدر رتبه سایت به عدد یک نزدیک تر باشد، نشان دهنده اعتبار بالای سایت مربوطه می باشد. الکسا به هر سایت دو رتبه جهانی و رتبه کشوری اختصاص می‌دهد. هر دوی این رتبه مهم می باشد و باید به هر دو رتبه توجه نمود تا توانست سایت ریپورتاژ دهنده خوبی را انتخاب نمود.

 

* اگر هدف شما از ایجاد ریپورتاژ برای سایتتان فقط این است که سایتتان را سئو نمایید. می توانید در سایت هایی غیر سایت های همکار خودتان نیز ریپرتاژ خود را انتشار دهید. ولی در صورتی که هدف شما پیدا کردن مشتریان هدف باشد، باید در سایت های همکار خودتان ریپورتاژ انتشار دهید.

 

* از ابزار Similarweb نیز برای تجزیه و تحلیل سایت ریپورتاژدهنده خود استفاده نمایید. این ابزار به شما اطلاعاتی در مورد تعداد ورودی های ارجاعی وب سایت های رقیبانتان بدهد و همچنین بتوانید از تعداد بازدیدهای روزانه این وب سایت ها آگاهی یابید و همچنین بدانید که کلمات کلیدی هدف آنها چیست و همچنین بدانید که سایت ریپورتاژ دهنده ای که شما در حال تجزیه و تحلیل آن می باشید از چه رتبه جهانی و ایرانی برخوردار می باشد.


با توجه به نکاتی که گفته شد و همچنین دیگر نکاتی که می تواند در انتخاب سایت ریپورتاژدهنده مفید واقع گردد، می توانید سایت های معتبر و مناسبی را برای انتشار و درج رپورتاژ آگهی خود برای وب سایت خود انتخاب نمایید.

 

 

رفتار گوگل در برابر انتشار رپورتاژ چگونه میباشد؟

 

الگوریتم های گوگل به نوعی طراحی شده اند که سعی می کنند به وب سایت ها اجازه ایجاد اعتبار ساختگی را ندهند. در واقع گوگل بر این اصل استوار است که اگر قرار است وب سایت ها خود را به عنوان سایت معتبر برای کاربران معرفی نمایند. باید خود این وب‌سایت‌ها این اعتبار را به دست آورند نه اینکه به صورت ساختگی و از طریق خریداری بک لینک ها به این اعتبار دست یابند. بنابراین اگر گوگل تشخیص دهد که سایتی با ایجاد ریپورتاژ می خواهد که بک لینک هایی را برای خود دریافت نمایید. حتما چنین سایتی را جریمه خواهد کرد. همچنین گوگل از این کار که وبسایتی کاربرانی را به صورت ناخواسته به سمت کسب و کار خود بکشاند. بسیار بدش می آید و بر این عقیده میباشد که اگر وبسایتی به کسب و کاری مشغول می باشد، باید به طور آگاهانه کاربران را به سمت آن بکشاند. در نتیجه باید در ریپورتاژ دهی به گونه‌ای عمل نمود که گوگل متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود. اگرچه گوگل نمی تواند تفاوتی بین ریپورتاژ و یک پست معمولی را تشخیص دهد و همه آنها را به عنوان پست های معمولی می بیند .

 

 

با رعایت نکاتی می توانیم جریمه گوگل به دور بمانید. مهمترین این نکات عبارتند از:

 

 

* باید تعداد بک لینک های دریافتی از ریپورتاژ را بیش از حد دریافت ننمود. ۴ الی ۵ لینک می‌تواند حد معقولی برای درج محتوای ریپورتاژ ها باشد.

 

* سعی کنید با فاصله زمانی و به طور ناگهانی از سایت های معتبر برای خود بک لینک دریافت نمایید. اگر به طور ناگهانی به این کار اقدام نمایید، گوگل به این کار شما شک خواهد کرد و از اینکه چگونه سایتی در مدت زمان کوتاهی توانسته است از سایت های معتبر برای خود بک لینک بگیرد (در واقع از طرف سایت های معتبر تایید گردد) در حالیکه قبلا از اعتبار بالایی برخوردار نبود.


* سعی کنید گوگل را به این نتیجه برسانید که بک لینک های دریافتی شما از ریپورتاژ هایتان به صورت طبیعی میباشد و شما آن لینک ها را خریداری نموده اید. چرا که در قانون های گوگل این قانون نیز وجود دارد که لینک های خریداری شده به هیچ وجه نمی توانند بر رتبه سایت شما تاثیرگذار باشند و حتی شاید باعث شوند که سایت مربوطه که اقدام به خریداری بک لینک نموده است، شامل جریمه گوگل نیز گردد. البته از آنجایی که معمولا در ریپورتاژها و لینک های دریافتی از آن، هیچ اثری از تبلیغات و یا لینک های خریداری شده وجود ندارد، بنابراین گوگل اکثرا با این ریپورتاژها مشکلی ندارد.


* بنابراین با توجه به مطالبی که بیان گردید اگر چندین نکته در ایجاد ریپورتاژها رعایت گردد، گوگل با ریپورتاژها مشکلی ندارد و به راحتی می‌توان با استفاده از ریپورتاژهای اصولی به سئوی سایت کمک نمود، بدون اینکه با مشکل اساسی روبرو شد.


* به هیچ عنوان از ریپورتاژهای جعلی برای سایت خود استفاده نکنید، چرا که گوگل به قدری پیشرفته می باشد که چنین ریپورتاژهایی را شناسایی میکند و سایت‌های مربوطه را به عنوان سایت اسپم شناسایی می‌کند و حتی در برخی مواقع به حذف آن به وب سایت اقدام می نماید.


* سعی کنید بک لینک های دریافتی خود را در بین محتوای ریپورتاژ پخش نمایید و فقط در یک مکان مشخص لینک های خود را قرار ندهید. چرا که در این صورت به احتمال زیاد گوگل به این نتیجه خواهد رسید که شما از لینک های خریداری شده استفاده نموده اید و یا با سایت ریپورتاژ دهنده توافقاتی را جهت دریافت لینک نموده اید.

 

 

ریپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئوی سایت ها دارد؟

 

اگر ریپورتاژ های ایجادی به صورت اصولی و با رعایت نکات بیان شده ایجاد گردند، به طور حتم خواهند توانست که برای سایت شما تاثیر مثبت داشته باشند.اگر بتوانید سایت های معتبر را به عنوان سایت ریپورتاژ دهنده خود انتخاب نمایید و این سایت از بازدیدکنندگان بالایی برخوردار باشد، به احتمال زیاد تعداد کاربران شما نیز افزایش خواهد یافت که این مورد یکی از فاکتورهای افزایش سئو سایت می باشد. یکی از مواردی که برای افزایش سئوی سایت باید به آن دقت نمود این است که اگر لینک های قرار داده شده در محتوای ریپورتاژ به صورت فالو follow باشد، با اینکه اعتبار زیادی به سایت شما وارد خواهد شد، ولی گوگل با آن ها مشکل خواهد داشت. چرا که فرض را بر این قرار می دهد که لینک ها خریداری شده اند و اگر لینک ها به صورت نوفالو nofllow باشد، اعتبار زیادی به سایت شما وارد نخواهد گشت، ولی گوگل این نوع لینک ها را دوست دارد و مشکلی با آنها ندارد. 

 

 

پس چگونه باید در این مورد رفتار نمایید که هم بتوانید اعتبار بالایی را به دست آورید و هم این که شامل جریمه گوگل نگردید؟

 

 برای این منظور باید چند ماه یکبار به ایجاد و منتشر کردن ریپورتاژها در سایت های معتبر اقدام نمایید، در این صورت می توانید از لینک های فالو برای ریپورتاژ خود استفاده نمایید و  گوگل معمولاً مشکلی با این لینک های فالو نخواهد داشت و فرض را بر این خواهد گذاشت که لینک های دریافتی به صورت طبیعی ایجاد شده اند. چرا که در مدت زمان طولانی سایت مربوط به اعتبار خاصی رسیده است. همچنین لینک های دریافتی خود را بین ۳ الی ۵ لینک انتخاب نمایید. چرا که اگر تعداد آن زیاد باشد، باز هم برای سئوی سایتتان مشکل ایجاد خواهد شد.

 

برای اینکه بتوانید تاثیر مثبت ریپورتاژ را افزایش دهید باید محتوای صفحه ای که با لینک کاربران را به آن انتقال می دهید، مفید و ارزشمند باشند تا بتوانید کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید تا بتوانید از این طریق نیز یکی از فاکتورها را که گوگل با توجه به آن سایت ها را رتبه بندی می کند، را افزایش دهید و رتبه سایت تان را با افزایش نرخ ماندگاری کاربران در سایت افزایش دهید.


نکته بسیار مهمی هم که بیان آن خالی از لطف نمی باشد، این است که از آنجایی که ریپورتاژ نویسی یک تکنیک سئو کلاه خاکستری می باشد نه کلا سفید، بنابراین اگر چنانچه به هر دلیلی مرتکب اشتباهی هرچند کوچک شوید ممکن است به جای دریافت تاثیرات مثبت ریپورتاژ بر روی سایت‌تان، تاثیرات منفی آن را برای سایت خود دریافت نمایید.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما مقاله ی در مورد ریپورتاژ و ریپورتاژ نویسی بیشتر بدانیم بخش چهار را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: