جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش چهار

پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش چهار

 165    0

در این مقاله در ادامه ی پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش سه انواع پاپ آپ ها از نظر تاثیرشان روی سئو که عبارتند از پاپ آپ های Intrusive و پاپ آپ های...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما پاپ آپ یا pop up چیست؟ بخش سه را مطالعه بفرمایید :

 

انواع پاپ آپ ها از نظر تاثیرشان روی سئو

 

 

۱) پاپ آپ های Intrusive Interstitial

 

این پاپ آپ ها به عنوان پاپ آپ های (بینابینی نفوذی) شناخته می‌شوند و یکی از انواع پاپ آپ هایی می باشند که به شدت می توانند برای وبسایت ها تاثیرات منفی بر جای بگذارند. استفاده از این پاپ آپ ها در وب سایت ها اصلا توصیه نمی شود. معمولا این نوع پاپ آپ ها کل صفحه یا بخش زیادی از صفحه را می گیرند و باعث می‌شوند که کاربران محتوای وب سایت ها را نبیند و به شدت باعث آزار و اذیت کاربران می شود. همچنین زمان نمایش این پاپ آپ ها هم مناسب نمی باشد، چرا که قبل از اینکه کاربر بتواند به محتوای وب سایت ها دسترسی داشته باشد، این پنجره های مزاحم ظاهر می‌شوند و مانع دیدن محتوای وب سایت ها می شوند و کاربر قبل از اینکه با سایت تعامل داشته باشد با این پنجره ها رو به رو می‌شود. که در این صورت اگر وب سایتی خوش شانس باشد و کاربر آن وب سایت را ترک نکند، کاربر ابتدا باید پنجره مزاحم را ببندد و چند ثانیه صبر نماید تا محتوای وب سایت برای وی نمایش داده شود. بنابراین این پنجره تجربه کاربری وب سایت را به شدت پایین می‌آورد. بنابراین بهتر است از استفاده این پاپ آپ ها صرف نظر نمود.


گوگل این اجازه را دارد که این پاپ آپ های مزاحم را کلا از وبسایت ها حذف نماید. که باعث به هدر رفتن وقت و هزینه های شما برای طراحی این پاپ آپ ها خواهد شد.


ممکن است این پاپ آپ ها توسط گوگل جریمه شوند و رتبه وب سایت هایی را که از این نوع پاپ آپ ها استفاده می کنند، کاهش دهند. معمولا گوگل این پاپ آپ ها را به عنوان پاپ آپ مزاحم و اسپم در نظر می‌گیرد. چرا که این پاپ آپ ها به شدت باعث نارضایتی کاربران می‌شوند و این نارضایتی ناشی از این است که علاوه بر اینکه این پاپ آپ ها مانع دیدن محتوای سایت می‌شوند، بسته شدن شان نیز سخت و زمان بر می باشد.


همچنین در سایتهای ریسپانسیو نیز استفاده از این پاپ آپ ها به شدت باعث می‌شود کاربرانی که سایت را از طریق موبایل می بینند، ناراضی شوند. چرا که در دستگاه های موبایل این پاپ آپ ها کاملاً آزاردهنده می‌باشند.

 

بنابراین برخی از مرورگرها به شدت با وجود این پاپ آپ مخالف می باشند و دو نوع عکس العمل را از خود در برابر این نوع پاپ آپ ها نشان میدهند:

 

۱) ممکن است با این پاپ آپ ها اصل کاری نداشته باشند و همانطور که هستند برای کاربران نمایش دهند که در این صورت کاربران از این مورد کاملاً ناراضی خواهند بود و به احتمال زیاد از سایت مربوطه خارج شوند.


۲) ممکن است این پاپ آپ ها را به خاطر اینکه بتوانند تجربه کاربری سایت مربوطه را افزایش دهند و موجب رضایت کاربران شوند، کلا حذف نمایند و برای کاربران قابل نمایش نکند.

 

 

مرورگر های مثل گوگل کروم و فایرفاکس، بیشترین عکس العمل را در برابر این پاپ آپ ها از خود نشان می دهند. چند راه حل وجود دارد که مدیرانی که اصرار دارند که از این نوع پاپ آپ ها در سایت خود استفاده نمایند، حداقل تاثیر منفی و جریمه ای را که از طرف گوگل برای خود کسب می نمایند به حداقل رساند‌.

 

* زمان نمایش این پاپ آپ ها را کمی به تاخیر بیاندازید و اجازه دهید اول کاربران به سایتتان وارد شوند و کمی با سایت شما تعامل برقرار کنند و بعد از چند لحظه این پاپ آپ ها برای آن ها نمایش دهید.

 

* بیشتر سعی کنید از این پاپ در نسخه های دسکتاپ یا تبلتی وب سایت استفاده کنید تا نسخه های موبایلی. چراکه گوگل حساسیت بیشتری به نسخه های موبایلی از نظر وجود این نوع پاپ آپ ها از خود نشان می دهد.


* سایز این پاپ آپ ها را طوری تنظیم نمایید که کاربر امکان دیدن محتوای وب سایت را نیز در پشت این پنجره پاپ آپ داشته باشد. یعنی به جای اینکه سایز تمام صفحه را برای آن انتخاب نمایید از سایزهای کوچک تر استفاده کنید.


* در برخی مواقع استفاده از این پاپ آپ ها واقعاً نیاز است و حتماً باید قبل از دسترسی کاربران به محتوای وب سایت، این پاپ آپ ها نمایش داده شوند، مانند نمایش قوانین سایت، قبول یا رد کوکی ها، تعیین سن مجاز برای ورود به وب سایت و غیره. در واقع در این موارد این پاپ آپ ها کاملا کاربردی می باشند و نمونه هایی از استفاده درست و صحیح از این پاپ آپ ها به شمار می آیند. در نتیجه گوگل هیچ جریمه ای را برای چنین مواردی در نظر نمی گیرد.

 

 

۲) پاپ آپ های Overlay pop-ups

 

این نوع پاپ آپ را می توان یکی از بهترین پاپ ها به شمار آورد. البته اگر از آنها به صورت اصولی و مناسب استفاده شود. این پاپ آپ ها که به Overlay معروف می باشند، وقتی برای کاربران نمایش داده می شوند کل صفحه را نمی پوشانند و فقط به صورت یک پنجره برای کاربران نمایش داده می شوند. اگر از این پاپ آپ ها به صورت اصولی استفاده شود، می توانند کاربرد های فراوانی را برای صاحبان وب سایت ها داشته باشند. برخی از وب سایت ها نیاز دارند که اطلاعاتی را از کاربران خود دریافت نمایند تا در مواقع مورد نیاز از آنها استفاده کند. برای مثال برای اینکه به ایمیل کاربران دسترسی داشته باشند، می‌توانند از این پاپ آپ ها استفاده کنند و از آن ها، جهت ورود به سایت مورد نظرشان استفاده نمایند و ایمیل کاربران را دریافت نمایند و بدون اینکه فرد ایمیل خود را وارد نماید اجازه ورودش را صادر نمی کنند‌. البته زمانی این پاپ آپ ها نتیجه خواهند داد که از آنها در زمان های مناسب استفاده شود.


این پاپ آپ ها حتی می‌توانند برای نمایش نوتیفیکیشن ها در موبایل ها نیز مناسب باشند. همچنین به خاطر جذابیتی که دارند می توانند کاربران را به سمت محتوای خود جذب نمایند و این امکان را برای صاحبان وب سایت فراهم نمایند که اطلاعات و پیام‌های مهمی را که نیاز است کاربرانشان بدانند را، از طریق همین پاپ آپ ها به آن ها برسانند.


البته این پاپ آپ ها زمانی می‌توانند جذاب و کاربردی باشند که مرتبط با محتوای وب سایت های مورد نظر باشند وگرنه در صورت بی ربط بودن نمی‌توانند جذابیتی برای کاربران داشته باشند و حتی شاید برای آن‌ها آزار دهنده نیز باشند.

 

 

بیشترین کاربرد پاپ‌‌آپ‌های Overlay عبارتند از:

 

* رساندن اطلاعات و پیام‌های مهم به کاربران


* پیشنهاد دانلود کتاب الکترونیکی که مرتبط با محتوای وب سایت مورد نظر باشد. 


* پیشنهاد مطالعه مقاله مرتبط با محتوای سایت


* دریافت اطلاعات و ایمیل از کاربران وبسایت ها


* نمایش نوتیفیکیشن در موبایل ها

 

نکته قابل توجه این است که این پاپ آپ ها سئو فرندلی می باشند.

 

 

۳) پاپ آپ های Modal

 

این نوع پاپ آپ ها هم اگر به صورت اصولی و مناسب استفاده شوند، می تواند کاربرد های فراوانی را برای افراد داشته باشند و شباهت بسیار زیادی به پاپ آپ های Overlays دارند. ولی تفاوتهایی هم در این دو نوع پاپ آپ ها وجود دارد که یکی از این تفاوت ها این است که برای اینکه کاربر امکان ورود به سایر قسمتهای صفحه وب سایت را داشته باشد، حتماً باید این پاپ آپ ها را تکمیل نماید و یا آنها را ببندد. پس این پاپ آپ ها اگر فایده‌ای برای کاربران نداشته باشند، باعث آزار و اذیت آن ها خواهند شد. زمان نمایش این پاپ آپ ها همان لحظه ورود کاربر به سایت می باشد و امکان نمایش آن نیز صفحه اصلی است که کاربر وارد آن شده است و قصد انجام فعالیتی را در آن دارد. این پاپ آپ ها کل صفحه را پوشش نمی دهند بلکه به صورت پنجره هایی می باشند که اکثراً در پایین و گوشه صفحه نمایش قرار می گیرند.

 


بیشترین کاربرد پاپ‌های Models عبارتند از:

 

* زمانی که مدیر وب سایت نیاز دارد که کاربر قبل از ورود به سایت و دسترسی به بخش های مختلف آن، فرم های مخصوصی را پر کنند و اطلاعاتی را در اختیار مدیر وب سایت قرار دهند.


* زمانی که کاربر می خواهد به حساب کاربری خود وارد شود، از این پاپ‌آپ‌ها استفاده میشود.


* زمانی که کاربر می خواهد در وب سایت مورد نظر خود ثبت نام انجام دهد. در واقع زمانی که وبسایت ها نیاز به این دارند که کاربران برای برخی اهداف، در وبسایتشان ثبت‌نام انجام دهند، از این پاپ آپ ها استفاده می کنند‌.

 

استفاده از این پاپ آپ ها به صورت صحیح و اصولی باعث می‌شود که نرخ کلیک سایتتان بسیار بالا رود و همچنین این نوع پاپ‌آپ‌ها هم سئو فرندلی می باشند.


به علت اجباری بودن نمایش برای کاربران، اگر از این پاپ آپ ها به صورت صحیح استفاده شود، باعث می شود که حتماً کاربران آن‌ها را ببینند و به آنها عکس العمل نشان دهند. ولی اگر به صورت نامناسب استفاده شوند، باعث آزار و اذیت کاربران می شود.
حتماً در پنجره مخصوص این پاپ‌آپ‌ها دکمه بستن آنرا قرار دهید تا کاربران در صورت تمایل بتوانند پنجره مربوطه را ببندند.

 

 

۴) پاپ آپ های New Window

 

این پاپ آپ ها هم معمولاً از نوع پاپ آپ های آزاردهنده برای کاربران محسوب می‌شوند. همانطور که از نام این پاپ آپ ها می توان دریافت، نحوه نمایش این پاپ آپ ها بدین صورت می باشد که صفحه ای جداگانه از صفحه اصلی وب سایت برای کاربران باز می شود و محتوای پاپ آپ در آن پنجره جداگانه برای کاربران نمایش داده می شود. کاربران با وجود این پاپ آپ ها به سایت و صفحه اصلی آن به راحتی دست نخواهند یافت و بنابراین به تجربه کاربری سایت آسیب خواهد زد و به همین دلیل هم است که این پنجره جداگانه امکان این را دارد که به تجربه کاربری وب سایت مورد نظر آسیب برساند. بنابراین می‌تواند باعث را که تاثیرات منفی این پاپ ها روی وب سایت ها بیشتر شود کاربران با وجود د این پاپ آپ ها به سایت و صفحه اصلی آن به راحتی دست نخواهند یافت و بنابراین گوگل و دیگر موتورهای جستجو نیز به پاپ‌آپ‌های New Window علاقه چندانی ندارند، چرا که این پنجره ها باعث نارضایتی کاربران می‌شود. موتورجستجوی گوگل  پنجره های Popup را جزو موارد اسپم و هرزنامه محسوب می کنند.


یکی دیگر از معایبی که میتوان برای این پنجره های جداگانه New Window نام برد، این است که کاربران باید پنجره ها را ببندند تا بتواند به محتوای وب سایت ها دسترسی داشته باشد و این کار ممکن است برای کاربران کاری دشوار محسوب شود از این لحاظ نیز باعث کاهش تجربه کاربری وب سایت ها خواهند شد.

 


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: