جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش HTML و آن چه درباره ی آن باید بدانیم

آموزش HTML و آن چه درباره ی آن باید بدانیم

 116    0

html ساختار صفحه وب را برای ما مشخص میکند برای مثال می توان یک انسان را تصور کرد ‏html همانند استخوانهای آن فرد می باشد که ساختار بدن را تشکیل...

‏html

Html مخففHyper Text Markup Languch می باشد.

آموزش  html

 

 

html با استفاده از همه مرورگر ها مثل chromeمی تواند اجرا شود.علی رغم تصور برخی افراد که html و css را یک زبان برنامه نویسی می خوانند ،یک زبان برنامه نویسی نیستند .چون ویژگی های یک زبان برنامه نویسی را ندارد مثلاً این دو زبان شرط هایی  مثل if,else  را استفاده نمی‌کنند، از حلقه‌های while وfor و غیره استفاده نمی‌کنند، از توابع(function) استفاده نمی‌کنند. در زبان برنامه نویسی یک سری دستورالعمل ها را به سخت افزار ها می دهیم. در واقع زبان برنامه نویسی زبانی قابل فهم برای کامپیوتر می باشد. با زبان برنامه نویسی به کامپیوتر دستور می دهیم که چه کارهایی را انجام دهد ولی زبان نشانه گذاری در حقیقت ما را یاری می‌کند تا با قرار دادن المنت های مختلف در یک صفحه وب، ساختار آن صفحه را ایجاد کنیم.

html این کار را با استفاده از تگ ها انجام می دهد ما به html می توانیم یک زبان تگ محور یا بر اساس تگ ،نام ببریم.چون تمام کارهایی را که می کند با استفاده از تگ ها هست.

 

می توان tag ها راعنصر هایی نام برد که یکسری وظایفی دارند که کار این عناصر با فراخوانی آنها شروع و با بستن تک تمام میشود.

 

تگ ها همان دستورالعمل های زبان html هستند و html با این تگ ها به مرورگر دستور میدهد که صفحه مورد نظر از چه عناصری تشکیل شود.

 

فایل های html با پسوند (.html) یا (.htm )ذخیره می شود

Htmlیک  زبان نشانه‌گذاری است که یادگیری آن بسیار راحت و لذت بخش است و در تمامی مرورگرها می توان آن را اجرا کرد و به صورت رایگان در دسترس همه قرار دارد و به راحتی می‌توان آن را با زبانهای سمت سرور مثل php ترکیب کرد و در کنار همه این مزیت ها ، معایبی هم دارد. مثلاً برای تعامل با کاربر به زبانهای سمت سرور وابسته است و به همین خاطر استاتیک نامیده میشود، در مرورگرهای قدیمی پشتیبانی بسیار ضعیفی دارد، چون قواعد منطقی برنامه نویسی ندارد باید برای هر صفحه طراحی جداگانه انجام داد.

می توان HTML دروازه ورود به دنیای وب دانست.

html با css در پروژه های تحت وب نقش اصلی و اساسی را دارند و پایه های اصلی طراحی صفحات وب هستند.

html و css و جاوا اسکریپت با همدیگر و در کنار هم هسته اصلی وب را تشکیل می‌دهند.در HTML5  در کنار تگ ها امکانات پیشرفته و پیچیده تری اضافه شد و بیشتر هدفش در وب مفهومی است که بسیار در مبحث سئو اهمیت دارد چرا که یکسری از تگ ها و ساختار اصلیش حالتی دارند که یک مفهومی را به شما می رساند.html 5 آخرین نسخه html می باشد.

CSS به کمک HTML می آیدتا صفحات وب را زیباتر کند.

 

تگ های اصلی که در تمام صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

 

:doctype html

بیان نسخه html به مرورگر

 

تگ html:

همه تگ های html باید داخل این تگ قرار بگیرند تا به عنوان زبان ‏html شناخته شوند.

 

تگ head:

وظایفی مثل تعامل با مرورگر ،تعامل با فایل های css وjs ،عنوان صفحه و غیره را به عهده دارد .می‌توان این تگ را به عنوان مغز متفکر صفحات وب نام برد.

 

تگ body:

عناصر ظاهر صفحه را در بر می‌گیرد اگر این عناصر داخل این تگ قرار نگیرد نمایش داده نمی شود.
هر تگی که شروع می شود با علامت/ بسته می شود.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: