جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش CSS و مطالب مربوط به آن

آموزش CSS و مطالب مربوط به آن

 119    0

زبان css نیز مانند html یک زبان برنامه نویسی نیست ،بلکه زبان طراحی صفحات وب می باشد. باCSS صفحاتی را که با HTML ساخته ایم را پویا و زیبا می کنیم....

‏ CSS

کلمه CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheet میباشد.

 

آموزش  css

css از کدام زبان ها پشتیبانی می کند؟


Html,XHTML,plain XML,SVG,XUL

 

در CSS نیز کد نویسی انجام می دهیم, این کد ها از دو بخش تشکیل می شوند: که یک بخش مربوط به Selector یا همان انتخاب کننده است و بخش دیگر مربوط بهDeclaration که همان بلاک اعلان می باشد.

 

:Selector

انتخاب یک tag از tagهای html برای اختصاص یک استایل خاص به آن .مثل یک تصویر یا تیتر یا غیره

 

۳ نوع selector داریم:

 

۱)اگر بخواهیم تگ خاصی را انتخاب و تغییراتی را روی آن اعمال کنیم باید از انتخاب کننده عنصر استفاده کنیم و این کار با علامت <>مشخص می‌شود و باید رنگ را آن را قرمز کرد.

۲) اگر بخواهیم چند تغییر را به صورت یکجا روی یک tag اعمال کنید باید از انتخاب کننده id استفاده کنیم. این تغییرات را فقط می تواند بر روی یک id خاص و با علامت # در ابتدای آن مشخص و اعمال کنیم.

3)حال اگر بخواهیم برای چند تگ ظاهر یکسان را تعریف کنیم از انتخاب کنندهclass  باید استفاده کنیم. صفت clas هم با علامت "."در اول آن مشخص میشود.


:Declaration

این بخش مربوط به اختصاص ویژگی و مقدار به tag  های مشخص شده است. این مورد با علامت{...} مشخص می شود یعنی بعد از انتخاب یک عنصر مثل ویژگی مانند رنگ و مقداری مانند سایز فونت را به آن اعمال می کنیم.

 

:Declaration

به معنی آبشاری است .یعنی کدهایی که در css نوشته شده است از بالا به پایین و به صورت پیش فرض پردازش و اجرا می شود.
     

Style Sheet چیست؟

 گروهی از قانون ها و کد های css است که به مرورگر دستور چگونگی نمایش تگ را می دهد.
 

چگونه css را روی html اعمال کنیم؟

 برای این کار ۳ روش وجود دارد
 

External css(۱

 Internal css(۲

 Inline css  (۳
 

 External css

 

با این روش میشود ظاهر یک سایت را به صورت یکجا تغییر داد. در این روش کدهای css  را به صورت جداگانه در یک صفحه دیگر یادداشت می کنیم و با پسوند .css ذخیره میکنیم ،سپس با استفاده از تگ های < link> را  به فایل دستورات hdmi متصل میکنیم.

 

Internal css

این روش برای تغییر در ظاهر یک صفحه مشخص از یک سایت می باشد .در این روش کدهای css  را که می خواهیم اعمال کنیم را میان تکه های باز و بسته styl که در صفحه فایل دستورات html که قبلاً نوشته شده است درج می کنیم.

 

Inclined css

این روش زمانی کاربرد دارد که بخواهیم فقط روی یک تگ استایلی را اعمال کنیم.زبان css خیلی ساده و راحت است چون به زبان انسان بسیار نزدیک است و با کمی مطالعه می توان این زبان را یاد گرفت.css,html,js  از زبانهای در زمینه طراحی فرانت اند هستند و مربوط به ظاهر و گرافیک سایت می شوند و ارتباطی با عملکرد آن ندارند.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: