جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

وردپرس و دلایل محبوبیت آن و کاربرد و قابلیت های آن

وردپرس و دلایل محبوبیت آن و کاربرد و قابلیت های آن

 153    0

در این بخش به مفهوم وردپرس و طراحی سایت با آن و دلایل محبوبیتش نسبت به نرم افزارهای مشابه و قابلیت ها و کاربردهای آن پرداختیم.

وردپرس چیست ؟

 

وردپرس یکی از سیستم مدیریت محتوای سایت ساز میباشد.بااستفاده از وردپرس می‌توان انواع وب سایت ها و وبلاگ ها را راه اندازی کرد .این سیستم انعطاف بالایی در راه اندازی انواع وبسایت ها دارد و جزو دسته نرم افزارهای دنیای آزاد میباشد یعنی متن باز و رایگان میباشد .با وردپرس میتوان هر نوع تغییری را در سایت ها انجام داد و به صورت دلخواه سایت مورد نظر را شخصی سازی کرد.برای طراحی سایت با استفاده از وردپرس مهارت خاصی در برنامه نویسی نیاز نیست و همچنین بدون کد نویسی می توان به راه اندازی سایت پرداخت آموزش های زیادی در اینترنت در مورد این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد که اگر قصد کار با این سیستم را داشته باشید به راحتی و در زمان خیلی کوتاهی می توانید این سیستم را یادبگیرید. استفاده از وردپرس بسیار راحت است و بدون نیاز به افراد حرفه ای میتوان این سیستم رامدیریت کرد .با استفاده از این سیستم می‌تواند بهترین سایتهای داینامیک را راه اندازی کرد سایت های معروفی مثل فیسبوک و CNN نیز از وردپرس استفاده کرده‌اند. وردپرس در بین انواع سیستم مدیریت محتوا از محبوبترین آنها می باشد.

 

وردپرس

 

دلایل محبوبیت وردپرس :

 

۱.رایگان بودن

 

۲.انعطاف پذیر بودن بالای این سیستم

 

۳.به طور مداوم در حال بروزرسانی می باشد

 

۴.دارای جعبه ابزار قدرتمند می باشد

 

۵.به کد نویسی نیاز ندارد

 

۶.عدم نیاز به پشتیبانی توسط افراد حرفه ای (برنامه این سیستم با زبان برنامه نویسی php نوشته شده است و پشتیبانی آن نیز توسط پایگاه داده می باشد)

 

قابلیت ها و کاربردهای وردپرس :

 

۱.با وردپرس به خاطر مجهز بودن این سیستم به قالب های متنوع و پوسته های وردپرسی و افزونه ها ،می توان بخش های گوناگون و متنوعی را به سایت خود اضافه کرد.

 

۲.با وردپرس می توان انواع سایت ها را با انواع کاربردهای متنوع راه اندازی کرد برای مثال سایت های شخصی، شرکتی ،فروشگاهی و غیره

 

۳.تمرکز این سیستم بر سرعت، راحتی و استفاده تجربه کاربری عالی است

 

۴.این سیستم به افراد بدون تخصص در این حرف این امکان را داده است که بتواند به خود امیدوار شوند و به طراحی سایت مورد نیاز خود بپردازند و به کسب و کار اینترنتی قدم بگذارند بسیاری افراد به خاطر هزینه بالای طراحی وب سایت از این کار صرف نظر می‌کند ولی با وردپرس می‌توانند با هزینه خیلی کم به این کار اقدام کند ولی برای شخصی سازی وب سایت به افرادی نیاز است که با کدنویسی آشنایی داشته باشند با شخصی سازی وب سایت می توان وب‌سایت‌های حرفه‌ای راه اندازی کرد.

 

۵.دیگر ویژگی که برای وردپرس می‌توان بیان کرد  منبع باز بودن آن است. به این معنی که این سیستم  به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه ای در اختیار افراد قرار می گیرد و این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد که به کد منبع دسترسی داشته باشد و بتواند تغییرات را در آن ایجاد کند در حالی که اگر افراد کد منبع باز نبود افراد اجازه دسترسی به کد ها را نداشت و نمی‌توانست هرگونه تغییراتی را در آن ایجاد کند.کد منبع باز بودن این مزیت را نیز دارد که اگر برنامه باگ و یا مشکل خاصی را داشته باشد به سرعت پیدا شده و افراد نسبت به رفع آن اقدام می کنند.

 

۶.آمار نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از سایت های موجود در دنیا از وردپرس استفاده می کند پس می توان گفت که این سیستم از محبوبیت بالایی بین افراد برخوردار است

 

۷.نصب این سیستم بسیار آسان و راحت است و هر فردی بدون داشتن اطلاعات زیاد در زمینه برنامه نویسی می تواندسیستم  را نصب کند وبرای نصب  این سیستم هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود .

 

۸.این سیستم قابلیت بکاپ گیری منظم و به روز رسانی مداوم را نیز دارا می باشد و هر چند وقت خود را به روز رسانی می کند تا بتواندخود را با قابلیت‌های جدیدتطبیق دهد و همچنینین  می توان از سایت مورد نظر بکاپ گیری کند که البته برای این کار باید از یک افزونه بکاپ گیری استفاده کرد. با هر بروزرسانی که انجام می شود امنیت سایت بالا می‌رود.

 

۹. این سیستم کمترین میزان باگ را دارد.

 

۱۰.وردپرس دارای انواع قالب ها که هر قالبی یک نوع کسب وکار می باشد. قالب یعنی ساختار ظاهری سایت.اکثر قالب ها به صورت رایگان در دسترس افراد قرار می گیرند ولی نوع پیشرفته تر این قالب‌ها هم وجود دارد که به صورت غیر رایگان میباشند که  با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید قالب های  غیررایگان دارای پشتیبانی، امنیت قوی و قابلیت‌های بیشتری نسبت به قالب های رایگان دارند و می‌توانند حرفه ای تر عمل کند .

 

۱۱.همیشه از قالبهای اصلی برای طراحی سایت خود استفاده کنید زیرا که قالب های نامعتبر می تواند شما را به دردسر بیندازد چرا که در برخی مواقع قالب های نامعتبر نمی‌توانند با برخی از افزونه ها سازگار شوند و همچنین این قالب ها امنیت زیادی ندارند.

 

۱۲.افزونه ها یا همان پلاگین ها برنامه های قابل نصب بر روی قالب ها می باشند .این افزونه‌ها با نصب روی قالب ها باعث ارتقاء این قالب ها میشود وانواع  قابلیت ها و ویژگی ها را به سایت اضافه می کنند برای استفاده از این افزونه ها زیاده روی نکنید چراکه استفاده  زیاده  از حد از این افزونه ها  باعث می شود  سرعت لود سایت پایین بیاید.

 

۱۳.برای اینکه اطلاعات پویایی را در سایت به نمایش بگذارید باید از توابع وردپرس استفاده کنید این توابع مجموعه کدهای برنامه نویسی php هستند منظور از اطلاعات پویا اطلاعاتی می باشد که در پایگاه داده ورد پرس قرار دارند.اکثراین توابع در وردپرس وجود دارد ولی می‌توان توابع جدیدی را نیزبا کدنویسی در قالب و افزونه وردپرس اضافه کرد

 

۱۴.یکی دیگر از مزیت های وردپرس ریسپانسیو بودن افزونه های صفحه ساز است یعنی وردپرس با تمامی دستگاه‌ها سازگار است ، با هر دستگاهی می توان به آسانی با سایت هایی که با وردپرس راه اندازی شدن کار کرد.

 

۱۵.افزونه های صفحه ساز وردپرس از خیلی از زبانهای دنیا پشتیبانی می کند زبان فارسی نیز جزو این زبان ها می باشد

 

۱۶.با افزونه ویژوال کامپوزر می‌توان تغییراتی در رنگ و اندازه انجام داد و همچنین با این افزونه می توانید ابزارهای دیگری مثل ابزارهای شبکه های اجتماعی ،تصویری، ویرایش متن، سطرو ستون های صفحه و غیره دسترسی پیدا کرد

 

۱۷.با وردپرس به بازاریابی از طریق ایمیل نیز می توان دسترسی پیدا کرد این سیستم این قابلیت را نیز دارد که به اکثر سیستم های ایمیل مارکتینگ جهانی متصل شود.

 

۱۸.نسخه فارسی‌وان پرس نیز  در بین نرم افزار های قابل دانلود در اینترنت موجود میباشد و کسانی که به زبان انگلیسی تسلط ندارن می‌توان از این نسخه ها استفاده کنند.

 

۱۹.وردپرس برای انواع موتورهای جستجو از جمله گوگل و بینگ توسعه پیدا کرده است .

 

۲۰.برای موتورهای جستجو کار با سایت هایی که با ورود به ساخته شده است بسیار راحت است چونکه وردپرس کد های ساده و مرتب دارند.

 

۲۱.با وردپرس می توانید در زمینه سئو نیز  پیشرفت زیادی کنید.

 

۲۲.ورد پرس امکان سطح بندی برای کاربران را دارد و می تواند پنج سطح برای کاربران تعیین کند.سطح بندی برای کاربران به این خاطر است که برخی مواقع مواقع مدیران مایل نیستند همه کاربران  به همه صفحه ها و مطالب سایت دسترسی داشته باشند، با سطح بندی دسترسی کاربران به مطالب و صفحات مدیریت می شوند.

 


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: