جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش 7

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش 7

 162    0

در این بخش افزونه های Yet Another Related Posts Plagin و jet pack از افزونه های وردپرس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش6 را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه Yet Another Related Posts Plagin

 

 

این افزونه نیز از افزونه های رایگان وردپرسی می باشد.این افزونه برای نمایش دادن مطالب مرتبط در زیر مقالات سایت به کار میرود.با این افزونه می توانید کاربران را بیشتر در سایت خود نگهداری نمایید، چرا که به آنها مطالب مرتبط را در انتهای هر پست نمایش می‌دهید و کاربران به راحتی و بدون جستجوی اضافی در اینترنت می توانند مطالب مرتبط را مطالعه نمایند.


این افزونه بسیار کاربردی و پرطرفدار می باشد چرا که این قابلیت را دارد که انواع پست های سفارشی، برگه ها و نوشته ها را بر اساس موضوع، عنوان پست، محتوا، برچسب ها و دسته بندی ها به کاربران نمایش دهد‌.


از آنجایی که لینک دهی داخلی در بهینه سازی سایت از طریق رضایت کاربران می توانند بسیار کاربردی و ضروری باشد، در سایت های وردپرسی می توان از این افزونه استفاده کرد و کاربران را با لینک دهی داخلی با دیگر مطالب مرتبط آشنا نمود.

 

 

مزایای که لینک دهی می تواند داشته باشد عبارتند از:

 

 

* با لینک دهی داخلی می توان کاربران را علاوه بر مطالب داخلی صفحه سایت با دیگر مطالب مرتبط نیز آشنا کرد و آنها را علاقمند به خواندن مطالب مرتبط دیگر نیز، کرد.

* از طریق لینک دهی داخلی می توان Bounce Rate را کاهش داد.همانطور که می‌دانید، نرخ Bounce Rate همان زمان گذراندن کاربران در سایت می باشد. هر چقدر این نرخ کاهش یابد سئوی سایت افزایش خواهد یافت.چرا که گوگل بر این معتقد است که سایتی که مفید باشد، می تواند رضایت کاربران را برانگیزد و آنها را در سایت نگه دارد تا از مطالب آن استفاده نمایند. با توجه به اینکه گوگل فقط برای رضایت کاربران می اندیشد پس هر چقدر رضایت کاربران بیشتر شود، امتیاز گوگل برای سئوی سایت زیاد خواهد شد.


* همچنین با لینک دهی داخلی به خزنده های موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا با ساختار سایت شما بیشتر آشنا شوند و بهتر بتوانند به جستجو مطالب بپردازند و از این طریق بتواند موضوع صفحات سایت شما را بیشتر درک نماید. با این روش می‌توانید امتیاز بیشتری برای سئوی سایت خود از گوگل دریافت نمایید.


* این افزونه به راحتی می تواند وظیفه خود را در لینک دهی داخلی ایفا کند و نیاز نیست شما به فکر لینک دهی داخلی خود باشید.چرا که اگر خود به صورت دستی قصد لینک دهی در سایت خود داشته باشید، ممکن است در تولید محتوا، مطالب مرتبطی داشته باشید که یا متوجه وجود ارتباط آنها نباشید و یا مطالب قدیمی که در سایت خود گذاشته اید، کلا از یادتان برود که چنین مطلبی را در نیز در سایت خود دارید و نتوانید آنها را با این مطالب جدید مرتبط نمایید.بهترین روش برای این کار استفاده از این افزونه Yet Another Related Posts Plaginمیباشد.

 

 

مزایای افزونه Yet Another Related Posts Plagin

 

 

* این افزونه علیرغم ظاهر قدیمی خود، دارای الگوریتم های پیشرفته می باشد که از آن می توان برای نمایش محتوای مرتبط استفاده نمود.


* این افزونه بسیار طراحی ساده و سبکی دارد.


* علیرغم اینکه قالب یا گزینه سفارش سازی ندارد ولی دارای قالب php سفارشی می باشد که کاربران حرفه ای می توانند از آن بهره ببرند.


* می‌تواند مطالب مرتبط را به صورت لیست شده و یا با تصاویر شاخص به کاربر نمایش دهد.


* این افزونه می تواند اندازه تصویر شاخص را خودش تعیین نماید تا کاملا صفحه را بهینه نماید.


* می تواند پست‌های مشابه را به صورت خودکار و بدون هیچ دخالتی از طرف کاربر در انتها و ادامه مطالب در سایت های وردپرسی نمایش دهد.


* می تواند از ابزارک پشتیبانی نماید.


* می توان با استفاده از کد php، نوشته های مرتبط را در هر مکان دلخواه قالب وردپرسی قرار دهد و به کاربران نمایش دهد.


* این امکان را به شما می‌دهد که شما به دلخواه خود انتخاب کنید که چند تا از نوشته های مشابه را به کاربران به نمایش بگذارید.


* با استفاده از این افزونه می توان کدهای نحوه نمایش پست های مشابه را ویرایش نمود و یا ظاهر نمایش آن را تغییر داد.


* این افزونه را بدون هیچ مشکلی و به سادگی می توان نصب و راه اندازی نمود.


* این افزونه به قدری الگوریتم های پیشرفته برای پیدا کردن مطالب مرتبط دارد که می تواند مطالب مرتبط را با توجه به ویژگی های مختلف مطالب مانند: عنوان پست، برچسب ها،دسته بندی ها، مطالب و محتوا و طبقه بندی های سفارش پیدا کند و به نمایش کاربران در آورد.

 

 

افزونه jet pack

 

 

* این افزونه به عنوان یک افزونه افزایش سرعت سایت یا افزایش امنیت سایت به کار می رود.


* این افزونه می‌تواند با قابلیت ها و امکانات فراوان خود تجربه کاربری بالایی را به کاربران خود ارائه دهد و با توجه به کاربرد و قدرتی که در افزایش سرعت و امنیت سایت ها دارد، توانسته است نظر خیلی از کاربران را به خود جلب نماید.از این طریق می توان به افزایش امتیاز گیری برای سئوی سایت نیز دست یافت.


* همانطور که میدانید افزایش سرعت سایت باعث رضایت کاربران می شود، از آنجا که گوگل نیز رضایت کاربران را در اولویت خود قرار داده است، هر سایتی که بتواند سرعت خود را افزایش دهد و رضایت کاربران را جلب نماید به آن سایت امتیاز بیشتری را ارائه می دهد.


* این افزونه علاوه بر اینکه توانایی افزایش سرعت و امنیت سایت ها را دارد، می تواند از سایت بکاپ گیری نماید و ترافیک سایت را بالا ببرد و نرخ تبدیل سایت را افزایش دهد.

 

 

قابلیت های افزونه jet pack

 

 

* این افزونه از سرورهای سایت وردپرس استفاده می کند بنابراین از سرور سایت شما استفاده نمی کند.


* این افزونه می‌تواند در انواع خبرنامه، پست و نظرات پست، عضویت داشته باشد.


* همچنین می تواند با شبکه های اجتماعی ارتباط داشته باشد و از طریق فعال سازی گزینه مربوطه از این شبکه‌های اجتماعی به کاربران اجازه نظردهی در سایت را بدهد.


* می‌تواند از افزونه Akismet که یک افزونه ضد هرزنامه می باشد، پشتیبانی نماید.


* می تواند ترافیک سایت را از طریق استفاده از ابزارهای مختلف، مانند اشتراک گذاری و نمایش مطالب مرتبط،بالا ببرد.


* این افزونه می تواند امنیت سایت شما را با روش های مختلف مانند، حفاظت از سایت در مقابل حملات Brute Force، مانیتور کردن سایت و به روز رسانی افزونه های سایت شما، بالا ببرد.


* می تواند با استفاده از انتقال محتوا و تصاویر سایت به CDN اصلی وردپرس، سرعت بالا آمدن سایت و بارگذاری تصاویر سایت را بالا ببرد.


* تیم پشتیبانی حرفه و کاربلد دارد.


* دائما در حال بروزرسانی است .

 

* همانطور که می‌بینید این افزونه کاملا کاربردی و حرفه ای می باشد.

 


با این همه امکانات چه کسی به این فکر نمی کند که از این افزونه استفاده کند؟


ولی خبر بدی که برای ما ایرانی ها وجود دارد این است که، این افزونه برای ما ایرانی ها کاربرد ندارد. چراکه برای استفاده از این افزونه باید به سایت وردپرس اتصال یابید ولی به دلیل تحریم ها موجود، این سایت و سایت CDN، ایران را از استفاده و برخورداری از امکانات سایت وردپرس تحریم نموده است.


البته ناگفته نماند که این سایت در نسخه رایگان خود امکانات زیادی ندارد و برای برخورداری از بسیاری از امکانات گفته شده باید نسخه پولی آن را خریداری نمود.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش 8 را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: