جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا بخش سه

انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا بخش سه

 161    0

در این بخش افزونه ی Community Builder و افزونه JDownload از سری افزونه های جوملا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

قبل از مطالعه ی این بخش انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملابخش 2 را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه Community Builder

 

 

* افزونه ای دیگر از افزونه های جوملا میباشد که در دسته افزونه های اجتماعی، دسته بندی شده است.


* با استفاده از این افزونه این امکان برای شما مهیا می‌شود که بتوانید یک سایت اجتماعی طراحی و راه اندازی نمایید.


* این افزونه دارای امکانات زیادی می باشد و آنچنان قدرتمند می باشد که کاربران با استفاده از این امکانات می توانند با cms جوملا سایت اجتماعی حرفه ای خود را راه اندازی نمایند.


* با توجه به اینکه سایت های اجتماعی امروزه نقش بسیار موثری در زندگی انسان ها دارد، افراد زیادی نسبت به طراحی این چنین سایت هایی می پردازند.


* اگر بخواهیم مثال هایی برای چنین سایت هایی بزنیم می توانیم به فیسبوک، اینستاگرام و غیره اشاره داشته باشیم.


* امروزه اکثر اقشار جامعه وقت زیادی را در این سایت‌های اجتماعی می‌گذرانند و از این راه به کسب درآمد می پردازند.


* همچنین در این سایت‌ها امکان تفریح و وقت گذراندن نیز وجود دارد.


* بنابراین افراد زیادی به فکر طراحی چنین سایتهای افتاده اند. البته این سایت‌ها زمانی می توانند در این مسیر موفق شوند، که به صورت کاملا حرفه ای و قدرتمند طراحی شده باشند وگرنه سایت های ضعیف نمی توانند کاربران زیادی را برای خود جذب نمایند و به هدف خود دست یابند.


* حتی در این سایت‌ها به انتشار اخبار روز دنیا نیز پرداخته می‌شود.


* وقتی که کاربران جذب این سایت ها می شوند، امکان فروش کالاها و خدمات به وجود می آید و می توان به درآمد زایی بالایی دست یافت.


* کسانی که با cms جوملا کار می کنند، می‌توانند از این افزونه و افزونه های سازگار با آن، استفاده کنند و به تهیه سایت های اجتماعی که حرفه ای باشد و بتواند کاربران زیادی را به خود جذب نماید، اقدام نمایند.


* افزونه ها و پلاگین های زیادی برای این افزونه وجود دارد که می‌توانند این افزونه را گسترش دهند و امکانات و قابلیت های بسیار بیشتری را به کاربران خود عرضه نمایند.


* این افزونه دارای نسخه های فارسی نیز می باشد که کاربران فارسی زبان می توانند از آنها نسخه ها استفاده نمایند با توجه به اینکه این افزونه به صورت کامل به فارسی ترجمه شده است، کاربرانی که به زبان انگلیسی مسلط نمی باشند می توانند به راحتی از این نسخه‌ها استفاده کنند.

 


این افزونه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با اینکه رایگان میباشد و پولی جهت ارائه خدمات خود از کاربرانش دریافت نمی‌کند ولی امکانات و قابلیت‌های زیادی را در اختیار آنها قرار می‌دهد که برخی از آنها عبارتند از:

 


* می تواند با فیلدهایی که در فرم های ثبت نام قرار می‌دهد، جهت شناسایی هرچه بیشتر کاربران خود اقدام نماید. در این فیلدها مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی و بقیه مشخصات کاربران از آنها درخواست میشود.


* در این فرم ها امکان تغییر و یا اضافه کردن یا حذف فیلدهای مختلف وجود دارد. در واقع با استفاده از این افزونه امکان مدیریت بخش کاربران در دست مدیریت سایت قرار می گیرد.حتی با این قابلیت مدیر می تواند لیست کاربران را نیز مطابق نیاز و سلیقه خود تغییر دهد و البته امکان مدیریت پروفایل کاربران نیز به مدیر داده میشود.


* با استفاده از این افزونه می توان در پروفایل هر کاربر، تصویر مشخصی را اضافه نمود.


* با استفاده از افزونه اجتماعی Community Builder امکان ارتباط و تعامل کاربران با یکدیگر فراهم می شود و می توان یک سایت اجتماعی با معنای واقعی را راه اندازی نمود.


* این ارتباطات ممکن است به انواع روش ها صورت بگیرد. برای مثال می‌توان از طریق عضویت در لیست ها یا جستجوی کاربران ویا پیام خصوصی و یا پست الکترونیکی ارتباط برقرار کرد.


* در این سایت ها می توان به کاربران سایت امکان داد تا آنها نیز بتوانند ایجاد محتوا نمایند. این مورد می‌تواند کاربران را به فعالیت بیشتر دعوت نماید. آنها می‌توانند مطالبی را تهیه ودر سایت اجتماعی به اشتراک گذارند و یا تصویری را ارسال نمایند و یا انواع دیگر محتوا ها را تولید و به سایت اضافه نمایند.


* این افزونه می تواند با انواع قالب ها سازگار شود.


* در واقع با استفاده از انواع قالب ها می توان ظاهر چنین سایت هایی را مطابق سلیقه خود طراحی نمود.


* از آنجایی که امنیت در سایت ها بسیار اهمیت دارد، بنابراین افزونه Community Builder نیز به امنیت سایت هایی که در تهیه آن ها نقش دارد، اندیشیده است و توانسته است امنیت بالایی را برای سایت های جوملایی خود تامین نماید.


* پایداری این افزونه نیز از درجه بالایی برخوردار می باشد.


* این افزونه متن باز میباشد.


* متن باز بودن یک افزونه باعث میشود که در صورت نیاز، امکان توسعه و بهبود افزونه وجود داشته باشد.


* با استفاده از این افزونه کاربران می‌توانند از ایمیل و رمز عبور مختص خود استفاده نمایند و وارد سایت شوند.


* می تواند برای هر یک از کاربران خود پروفایل منحصر به فردی بسازد.


* در این پروفایل ها می توان انواع فیلدها را اضافه نمود. در انتخاب این فیلدها برای اضافه کردن به پروفایل ها، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و میتوانید به صورت نامحدود انواع فیلدها مانند ایمیل، تاریخ، متن، منوی کشویی و غیره را اضافه نمایید.


* می توان فرم های ثبت نامی تهیه کرد که کامل و بدون نقص باشد و بتوانید هر مشخصه‌ای که نیاز است تا از کاربران دریافت نمایید را از کاربران درخواست نمایید.


* اصلا نگران طولانی بودن فرم ثبت نام موجود در سایت خود نباشید، چرا که این افزونه هیچ مشکلی با طولانی بودن فرم های ثبت نام ندارد.


* با افزونه گردش کار می توان این افزونه را گسترش داد و قابلیت مدیریت ثبت نام و مشخصات و تایید تصویر را به آن اضافه نمود.


* این افزونه دارای قابلیت جستجوی قدرتمند می باشد که با این ویژگی امکان ایجاد نامحدود کاربر برای سایت فراهم می شود.


* سازگار با افزونه Uddemi می باشد. این افزونه امکان ارتباطات را برای افزونه فراهم می‌کند.


* می‌تواند با استفاده از افزونه CBonline، قابلیت نمایش کاربران آنلاین را برای سایت فراهم سازد.

 

 

افزونه JDownload

 

افزونه JDownload از افزونه های مدیریت دانلود جوملامی باشد.


در هنگام نصب این افزونه، افزونه ها و پلاگین های کمک کننده بسیاری همراه با این افزونه نصب می شود که امکانات فراوانی را برای مدیران سایت ها فراهم می کند.


امروزه افراد زیادی به دنبال دریافت فایلهای مورد نیاز خود از طریق اینترنت و بدون مراجعه حضوری به مکانی هستند.این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه این افراد خواهد شد و دیگر نیازی نیست که در این شلوغی های خیابان برای دریافت فایل به صورت دی وی دی یا فلش یا هر روش دیگری راهی مغازه ها و شرکت های ارائه دهنده این فایلها شوند. بنابراین نیاز زیادی برای راه اندازی سایت هایی می باشد که از طریق آن سایتها فایلهای مورد نیاز کاربران را به صورت فایل های دانلودی ارائه دهند.


باتوجه به تقاضای زیاد برای چنین سایت هایی، افراد زیادی به فکر درآمدزایی از طریق چنین سایت هایی هستند و به دنبال افزونه هایی می باشند که بتوانند با آنها به هدف خود دست یابند.


جوملا برای این منظور افزونه های زیادی دارد که برای مثال نمونه هایی از این افزونه ها عبارتند از: J Download,  Docman, Phoca Download و غیره


در میان این افزونه ها، افزونه JDownload یکی از قدرتمند ترین و حرفه ای ترین این افزونه ها می باشد، که با امکانات و ویژگی های فراوان خود توانسته است خود را در بین کاربران محبوب نماید.


این افزونه مدیریت دانلود، می تواند با انواع دیگر افزونه های جوملا سازگار شود و هنگام کار کردن با آنها مشکلی ایجاد نشود.


ارائه فایل های دانلود با استفاده از این افزونه می تواند معایب لینک های دانلود مستقیم را که در برخی از سایت‌ها ارائه می‌شود، نداشته باشد.


وقتی فایلی را از طریق لینک های مستقیم دانلود می کنید، مصرف زیادی از پهنای باند سایت تان استفاده می‌شود.


البته به غیر از این ایراد، ایرادات دیگری نیز وجود دارد که وقتی از افزونه‌های مدیریت دانلودی مثل افزونه JDownload استفاده می شود، بسیاری از این ایرادات رفع خواهد شد.

 


این افزونه امکانات و قابلیت های فراوانی دارد که در ادامه مقاله برخی از آنها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد :


۱) با استفاده از این افزونه می توان در بین مطالب موجود در سایت لینک دانلود فایل مربوطه را نیز برای کاربران ارائه کرد تا در صورت نیاز به دانلود آن فایل ها بپردازند.


۲) این افزونه قادر است که به صورت نامحدود مجموعه ها و زیرمجموعه هایی را برای فایلهای سایتتان تعریف کند.


۳) می‌توان گروه کاربران را برای دسترسی به فایل ها محدود نمود و تعیین کرد که برای هر فایلی، کدام گروه از کاربران امکان دسترسی داشته باشند.


۴) می‌توانید از محتوای فایل هایی که برای دانلود در دسترس کاربران قرار می دهید به صورت اسکرین شات تصاویر را تهیه کنید و در دسترس کاربران قرار دهید تا بتوانند انتخاب درستی از فایل های درخواستی خود داشته باشد.


۵) می‌توان همراه این افزونه از افزونه‌های نظردهی نیز در سایت های خود استفاده نمود تا کاربران بتوانند نسبت به سایت و فایل های قرار داده شده شما در سایت، نظردهی نمایند. همانطور که می‌دانید این افزونه با بسیاری از افزونه های دیگر سازگار می باشد که یکی از آنها همین افزونه‌ی نظردهی میباشد.


۶) سیستم مدیریت محتوای جوملا دارای سیستمی به نام Alpha User Point می باشد که به وسیله آن امکان امتیاز دهی در سایت های جوملا ایجاد می شود.با استفاده از این سیستم، مدیران سایت ها قادر خواهند بود که نسبت به فعالیت کاربران به آنها امتیازاتی را اختصاص دهند و یا از آنها امتیازاتی را کسر نمایند. این افزونه با این سیستم نیز سازگار می‌باشد و می‌تواند با آن ارتباط برقرار کنند و از ویژگی ای آن سیستم بهره ببرد.


۷) سایت هایی که با این افزونه ایجاد می‌شوند، امکان ویرایش و تغییر در ظاهر را دارند و می توان بسته به سلیقه هر مدیر ظاهر سایت را طراحی نمود.


۸) این افزونه با نظارت خودکاری که بر روی عملکرد سایت دارد، می‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری نماید.


۹) می تواند چندین فایل مرتبط به هم را به صورت گروهی در یک جا و به صورت بسته های دانلودی، در اختیار کاربران قرار دهد. این ویژگی می تواند برای کاربران بسیار جالب باشد و در وقت آن ها صرفه جویی شود.


۱۰) امکان قرار دادن حداکثر ۱۲ فیلد دانلود وجود دارد.


۱۱) با استفاده از این افزونه می توان از طریق ftp مدیریت فایل های دانلودی قرار داده شده در سایت را، به دست مدیر سایت سپرد.


۱۲) برای لینک های دانلودی که می خواهید در بین مطالب سایت قرار دهید، می توانید قالب های خاصی را انتخاب و استفاده نمایید.


۱۳) این افزونه می تواند در زمینه آماردهی به مدیریت سایت نیز فعالیت داشته باشد. مدیر می‌تواند از طریق این افزونه، آمار تعداد دانلودها و آپلود های سایت را در دست داشته باشد.


۱۴) میتوان در سایت انواع تنظیمات را اعمال نمود. در این تنظیمات میتوانید امکان نمایش یا عدم نمایش تعداد دانلود یک فایل را نیز اعمال نمایید.


۱۵) ممکن است به دلایلی بخواهید که هر کاربراز تعداد معین (که بسته به تعیین شما دارد) نتواند فایل بیشتری را از سایت شما دانلود کند. با این افزونه این قابلیت برای شما فراهم می شود.


۱۶) برای این که بتوانید فایل های خود را به فروش برسانید می‌توانید به PayPer Download متصل شوید و از درگاه های پرداخت استفاده نمایید.


۱۷) از این افزونه می توانید برای مقابله با لیچ شدن فایل ها استفاده نمایید. چرا که قابلیت Anti-Leech در این افزونه وجود دارد.


۱۸) برای اینکه کاربران بداند که چقدر زمان لازم است تا بتواند امکان دانلود یک فایل را داشته باشند، می‌توان ثانیه شمار سایت را فعال نمود تا بعد از سپری شدن زمان تعیین شده برای شروع دانلود، لینک دانلود نمایش داده شود.


۱۹) این افزونه قابلیت جستجوی قوی را دارا می باشد.


۲۰) میتوان از طریق ایمیل، گزارشهای دانلود و آپلود را دریافت نمود.


۲۱) با این افزونه حتی به کاربران نیز اجازه ارسال فایل داده می‌شود تا با سایت تعامل داشته باشند.


۲۲) برای گسترش فایل های ارائه شده به کاربران حتی می توان لینک های دانلود را از سایت هایی که خارج از سرور می باشد نیز برای کاربران ارائه داد.


۲۳) می توان برای هر یک از فایل ها نوع آیکونی که قرار است به کاربر نمایش داده شود را تعیین نمود.


۲۴) می توان فایل ها را رمزگذاری نمود تا همه کاربران امکان دسترسی به آنها را نداشته باشند.


۲۵) برای تامین امنیت سایت از کد کپچا استفاده می نماید.


۲۶) می توان برای هر گروه از کاربران انواع تنظیمات را انجام داد. مثلا می توان برای هر گروه سرعت دانلود متفاوتی تعیین نمود و یا تعداد دانلود را برای هر گروه تعیین نمود و یا حجم دانلود خاصی را برایشان اختصاص داد و انواع اقسام تنظیمات و دیگر


۲۷) کاربران می توانند به قسمت کاربری وارد شوندو بارگذاری فایل ها را تعیین نمایند.


۲۸) می توان ساعت و تاریخ مشخصی را برای انتشار فایل های دانلود در سایت اعمال نمود تا در آن تاریخ و سر ساعت برای کاربران قابل نمایش شود.


۲۹) امکان این وجود دارد که برای هر یک از فایل های دانلودی که در سایتتان وجود دارد، تعیین مجوز نمایید. این مجوز میتواند رایگان یا پولی بودن فایل و یا تجاری یا غیر تجاری و انواع دیگری از مجوز ها باشد.


۳۰) با این افزونه می توان از فایل های موجود در سایت پشتیبان گیری نمود.


۳۱) برای اینکه بتوانید از فایل ها محافظت نمایید قابلیت ایجاد فایل htaccsess فراهم شده است.


۳۲) به دلایلی ممکن است که نخواهید پسوند فایلی را که می خواهید در اختیار کاربران قرار دهید، نمایش داده شود. بدین منظور می توانید از این افزونه کمک بگیرید.


۳۳) این افزونه از PAD ( Portable Application Description) پشتیبانی می کند.


۳۴) می‌توانید از تنظیمات این افزونه استفاده کنید و سایت دانلودی خود را سفارشی نمایید.


۳۵) می توانید فایل هایی را که جهت دانلود در سایت قرار می دهید که قبل از اینکه کاربران آن فایل را دانلود کنند، هزینه آن را پرداخت نمایند. کاربران برای پرداخت این هزینه می توانند به درگاه‌های پرداخت انتقال یابند.


۳۶) هر از چند گاهی که نیاز است این افزونه به روز رسانی شود، می‌توان به‌راحتی و بدون سختی اقدام به روز رسانی نمود‌.


۳۷) هنگام نیاز به بک آپ های گرفته شده می توان به راحتی به بازگردانی آنها اقدام نمود.


۳۸) قرار دادن تبلیغات گوگل با این افزونه امکان پذیر می باشد.


۳۹) با استفاده از این افزونه برای سئوی سایت می توان به صورت اتوماتیک به ایجاد تصاویر بند انگشتی اقدام نمود.


۴۰) با این افزونه امکان نمایش تعداد بازدید هایی که از سایت انجام شده است و همچنین تعداد دانلود هایی که انجام شده است، وجود دارد و بسیاری از امکانات دیگر.

 

بعد از مطالعه ی این بخش انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملابخش 4 را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: