جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا بخش ده

انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا بخش ده

 149    0

در این مقاله افزونه komento و برخی از امکانات و قابلیت های مهم افزونه Komento و افزونه X map از افزونه های جوملا را مورد بررسی قرار می دهیم.

قبل از مطالعه ی این بخش انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا بخش نه را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه komento 

 

 

این افزونه یکی دیگر از افزونه‌های نظردهی سیستم مدیریت جوملا میباشد.


در افزونه نظردهی J Comment نیز گفته شد که با توجه به اینکه سیستم مدیریت محتوای جوملا به طور پیش فرض امکان ایجاد سیستم نظردهی در سایتهای جوملایی را ندارد، پس برای رفع این مشکل و داشتن سیستم نظردهی در سایت‌ها باید از افزونه‌های نظردهی استفاده کنیم. این افزونه نظردهی یکی دیگر از بهترین و محبوب ترین افزونه های نظردهی جوملا می باشد و با امکانات و قابلیت‌های خود توانسته است در رده‌های بالایی از نظر پرکاربردترین افزونه ها جای بگیرد.


 لازم است که در سایتهای جوملایی یکی از افزونه های نظردهی که بتواند امکانات و قابلیت های مورد نیاز کاربر را تامین کند، استفاده شود. چرا که ایجاد سیستم نظردهی یکی از ضروریات هر سایت می باشد.


سایتی که سیستم نظردهی نداشته باشد امکان تعامل با کاربرانش را نخواهد داشت و کاربران نخواهند توانست که نظرات خود را در مورد سایت و محصولات آن و هر آنچه که در سایت وجود دارد، بیان کنند.


در بسیاری از مواقع مدیران سایت با استفاده از همین نظرات و پیشنهادات و انتقادات است که می توانند سایت خود را ارتقا دهند.


اگر سایتی بدون سیستم نظردهی باشد مثل جزیره ای می‌ماند که با هیچکس رابطه ندارد.


وقتی سیستم نظردهی را در سایتتان فعال می کنید، در واقع هم به کاربران ارزش می دهید و به آن ها اعلام میدارید که نظردهی آنها برای شما بسیار مهم است و شما از نظرات آنها استفاده خواهید کرد و هم به سئو و ارتقای سایت خود می پردازید.


این افزونه نظردهی می تواند امکان این را فراهم سازد که هیچ نظری بدون تایید مدیر سایت در سایت نمایش داده نشود. چرا که ممکن است افرادی نظراتی دهند که به هر دلیلی نمایش آن در سایت باعث مشکلاتی برای سایت و مدیر آن ایجاد کند. بنابراین همه نظرات که توسط کاربران ارسال می‌شود تا زمانی که مدیر سایت آنها را تایید نکند، به صورت در حالت انتظار می ماند و پس از تایید یا رد آن توسط مدیر، تکلیفشان روشن می شود و آن نظرات که تایید شده اند در سایت به نمایش گذاشته می شوند.


همچنین این افزونه نظردهی دارای امکان ایجاد کلمات فیلتر شده می باشد‌. در واقع مدیر سایت کلماتی را که در شان سایت خود نمی بیند و یا به هر دلیل دیگری نمی‌خواهد آن کلمات در سایتش به نمایش گذاشته شود را برای  افزونه معرفی می کند تا آن کلمات را فیلتر کند و در هر نظری که توسط کاربران ارسال می شود، اگر از این کلمات استفاده شود، آن نظرات جهت نمایش در سایت تایید نمی شود.


در برخی مواقع مدیر کلمات جایگزین را برای کلمات فیلتر شده عنوان می‌کند تا در صورت شناسایی آن کلمات فیلتر شده موجود در نظرات ارسالی توسط افزونه به صورت خودکار کلمه جایگزین به جای کلمه فیلتر شده استفاده می شود و بعد از اصلاح آن نظرات، به آنها اجازه نمایش در سایت را می دهد.
مدیریت نظرات ارسالی و درج شده در سایت با این افزونه به راحتی انجام می گیرد.


 حتی با این افزونه امکان pin کردن نظرات وجود دارد و همچنین می‌توان به امتیازدهی این نظرات با استفاده از این افزونه پرداخت.


طراحی زیبای این افزونه بسیار مورد علاقه کاربران می باشد و این مورد خود می تواند یکی از دلایل استفاده زیاد از این افزونه به شمار بیاید.


این افزونه می تواند با برخی از افزونه های دیگر جوملا مثل k2و Jom social و غیره سازگار شود و با استفاده از اتصال به آنها می توان از ویژگی و قابلیت‌های آن افزونه ها نیز بهره برد.


با تعریف قوانین خاص برای سایت امکان این وجود دارد که هر نظری که توسط کاربران ارسال می‌شود و مغایر با این قوانین تعریف شده می باشد، مجوز نمایش در سایت را نگیرد و به طور کلی حذف شود.


با مجهز بودن به فیلد css سفارشی در بخش مدیریت، این امکان برایتان فراهم می‌شود که css هایی را که می خواهید در آن قرار دهید، و ظاهر افزونه را مطابق میل خود ویرایش نمایید.

 

 

برخی از امکانات و قابلیت های مهم افزونه Komento (افزونه نظردهی)

 

 

* با این افزونه می توان نظرات ارسالی را در سایت به نمایش گذاشت و همچنین امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی برایتان فراهم می‌شود.


* با استفاده از این افزونه می توانید تعیین کنید که کدام گروه از کاربران امکان نظردهی در سایت را دارند و همچنین سطوح دسترسی آنها را تعیین کنید تا هر گروه از کاربران امکان دسترسی به بخشی از سایت را داشته باشند و بتوانند در آن بخش به ثبت نظرات خود اقدام نمایند.


* همانطور که بیان شد با این افزونه امکان فیلتر کردن کلمات غیر مجاز از نظر مدیریت سایت وجود دارد.


* زمانی که نظری به سایت ارسال میشود، از طریق ارسال ایمیل به مدیر سایت به وی اطلاع رسانی می شود که نظر جدیدی در صف انتظار برای بررسی و تایید و یار رد وجود دارد تا مدیرسایت با مراجعه به قسمت مربوطه آن نظر را بررسی کند و نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهد.


* با استفاده از این افزونه این امکان برایتان فراهم می شود که برای نظرات ارسالی از طرف کاربران امتیازاتی را تعیین نمایید و به آنها اختصاص دهید.


* می‌توان از این افزونه به افزونه های دیگر نظردهی انتقال یافت، بدون اینکه مشکلی ایجاد شود.


در واقع وقتی از این افزونه نظردهی استفاده می‌کنید و به هر دلیلی می خواهید که افزونه نظردهی دیگری را جایگزین این افزونه نمایید و از آن لحظه به بعد با افزونه نظردهی جایگزین کار کنید، این امکان برای شما با این افزونه فراهم شده است.


* برای این افزونه چهار قالب موجود است که می‌توانید از هر یک از آنها که خوشتان می‌آید برای نمایش در سایتتان استفاده نمایید. اگر یکی از آنها را انتخاب کردید و بعد از استفاده نظرتان در مورد انتخابتان تغییر یافت، می توانید قالب تان را به قالب دیگری تغییر دهید.


* این افزونه با بسیاری از افزونه های دیگر جوملا  سازگار میباشد.


* می تواند در مقابل نظرات اسپم مقابله کند و از ورود آن از نظرات به سایت و از به خطر افتادن امنیت سایت جلوگیری به عمل آید.


* می‌توان مکان نظر ارسالی به سایت را با گوگل مپ به اشتراک گذاشت.


* می توان نحوه نمایش نظرات را به صورت درون خطی یا تودرتو تنظیم نمود.


* می تواند نظراتی را که مناسب سایت نمی باشند را به مدیر سایت گزارش نماید تا در صورت صلاح دید اقدام به حذف آن نظرات نمایند.


* دارای محیط کاملا AJAX میباشد.


* در این افزونه امکان بهینه سازی کد ها وجود دارد و از طریق آن امکان افزایش سرعت سایت هم به وجود می آید.


*مدیریت این افزونه بسیار ساده میباشد و میتوان به راحتی فایل هایی را حذف و اضافه کرد و همچنین هر مدیریت که نیاز باشد با فایل منیجر امکان آن برای شما به وجود می آید.


* با این افزونه امکان طرح بندی های متفاوتی وجود دارد که این طرح بندی ها کاملا واکنش گرا می باشند.


* دارای نسخه کاملا فارسی سازی شده می باشد که امکان استفاده آن برای افراد فارسی زبان که به زبان انگلیسی تسلط ندارند سهل و آسان می گردد.


* این افزونه در لیست کنترل دسترسی (ACL)ساخته شده است.


* این افزونه دارای افزونه پرو می باشد که با استفاده از آن می توانید یک افزونه نظردهی حرفه ای داشته باشید. با توجه به اینکه این افزونه غیر رایگان میباشد، طبیعتاً باید امکانات و قابلیت های بیشتری را به کاربران خود ارائه دهد.


* این افزونه بسیار سبک می باشد و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.


* از نظر امنیت نیز درجه بالایی دارد و می‌توان امنیت آن را تضمین نمود.


* این افزونه قابلیت چند زبانگی دارد و می‌توان در سایتهای چند زبانه نیز از این افزونه استفاده کرد.


* نسخه فارسی این افزونه کاملا از زبان فارسی پشتیبانی می کند و تاریخ کاملا شمسی شده در آن فعال میباشد.


* می توان انواع فیلد ها را برای گروه های کاربری مختلف تنظیم نمود.


* برای تعداد نظرات ارسالی به سایت، میتوان محدودیت‌هایی را قرار داد تا حجم زیادی از نظرات به سایت وارد نشود.


* میتوان برای مطالب موجود در سایت کاربران را مجاز نمود که رتبه مورد نظر خود را به آن مطالب بدهند.


* می تواند امنیت سایت را از طریق ایجاد کد کپچا افزایش دهد‌.


* میتوان نظراتی را که از نظر مدیر سایت ویژه هستند، آنها را به عنوان نظر ویژه ثبت کرد تا همیشه آن نظرات در رتبه های اول قرار بگیرند تا در معرض دید کاربران باشند.


* می‌توان کاربران را مجاز نمود که در مورد نظرات سایر کاربران نظر دهند و آن  نظراتی را که پسندیده اند، را به عنوان نظرات پسندیده شده انتخاب نمایند.


* امکان درج تصویر و انواع فایل ها به صورت ضمیمه وجود دارد.


* امکان درج ویدیو ها از سایت های دیگری مثل یوتیوب وجود دارد.


امکان نمایش تصاویر آواتار کاربر ایزی بلاگ، جوم سوشیال و غیره


وبسیاری امکانات دیگر

 

 

افزونه X map

 

 

از آنجایی که هر سایتی بهتر است برای خود دارای نقشه سایت باشد تا موتور های جستجو برای یافتن مسیر های خود برای بررسی صفحات آن سایت ها بتوانند از نقشه سایت استفاده کنند، بنابراین بهتر است برای سایت های خود سایت مپ داشته باشید.


سایت هایی که دارای نقشه سایت می باشند معمولاً رتبه بالاتری را برای سئو به دست می آورند و موتورهای جستجو علاقه شدیدی به این سایت ها دارند.


اگر در سایت های خود نقشه سایت نداشته باشید، احتمال این وجود دارد که صفحات سایتتان توسط موتورهای جستجو در فرایند Crawling تشخیص داده نشوند و به ایندکس آنها اقدام نشود.


ایجاد نقشه سایت می تواند اقدام بسیار مهمی برای سئوی سایت ها به شمار آید.


برای سایت های جوملایی انواع افزونه هایی که در تهیه نقشه سایت ها فعالیت دارند، وجود دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:OSMap JSitemap, XMap این سه افزونه می‌تواند به صورت حرفه‌ای و قدرتمند برای ایفای نقش خود بپردازند.


ما در این بخش میخواهیم در مورد یکی از بهترین این ۳ افزونه به نام XMap به بحث بپردازیم و آن را بیشتر برای شما معرفی نماییم. این افزونه دارای دو فرمت متفاوت می باشد که عبارتند از html و xml.


نصب این افزونه بسیار راحت می باشد و به راحتی می توانید آن را برای تهیه نقشه سایت خود به صورت مورد قبول برای سایتتان استفاده کنید.


قابلیت های این افزونه بسیار زیاد می باشد و با این قابلیت توانسته است محبوبیت خود را بین کاربران افزایش دهد. این افزونه قابلیت معرفی به ابزار گوگل وبمستر را دارا می باشد.


نقشه سایت علاوه بر مفید بودن برای موتورهای جستجو، برای کاربران و بازدیدکنندگان از سایت نیز مفید خواهد بود.


با استفاده از افزونه XMap می‌توان نقشه سایت ها را به صورت دقیق و کامل تهیه نمود. در این نقشه ها تمامی لینک های صفحات سایت قرار داده می‌شود تا موتورهای جستجو برای بررسی صفحات سایتتان دچار مشکل نشوند. از آنجایی که موتورهای جستجو به قدری هوشمند نیستند که بدون وجود نقشه سایت بتوانند در بین صفحات سایت به گردش بپردازند و آنها را بررسی نمایند. بنابراین نیاز است که نقشه سایت را توسط افزونه های حرفه ای تهیه نمایید.


با این افزونه می توانید چندین نقشه را ایجاد نمایید.


بعد از ایجاد نقشه سایت با استفاده از این افزونه می توانید آن را به سایت‌هایی مثل Bing, Yahoo, Google و...معرفی نمایید.


این افزونه در ایفای نقش خود بسیار سریع عمل می‌کند و می‌تواند به سرعت به ایجاد و حذف و ویرایش نقشه های ساخته شده با این افزونه بپردازد.


می توان فایلهای نقشه xml ساخته شده با این افزونه را فشرده سازی نمود تا حجم زیادی را اشغال نکند.


این افزونه کاملاً حرفه‌ای عمل می‌کند و می‌تواند نقشه های عالی و نمونه ای را برای سایت های جوملایی که بسیار مورد پسند موتورهای جستجو واقع گردد را ایجاد نماید.


این افزونه می تواند انواع جزئیات منوها را به نمایش گذارد.


با بسیاری از افزونه‌های جوملا سازگار میباشد. برای نمونه می‌توان به افزونه هایی مانند zoo, Mosets Tree و غیره اشاره نمود.


و بسیاری امکانات دیگر

 

بنابراین با توجه به مطالب گفته شده حتماً برای سایت های جوملایی خود نقشه سایت‌ها را تهیه نمایید تا سایتی بهینه شده را داشته باشید و رتبه سایت خود را برای سئو کردن سایتتان بالا ببرید.

 

بعد از مطالعه ی این بخش انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا بخش یازده را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: