جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

اهداف وبلاگ نویسی و برخی از کاربردهای ایجاد وبلاگ برای سئوی سایت

اهداف وبلاگ نویسی و برخی از کاربردهای ایجاد وبلاگ برای سئوی سایت

 169    0

در این مقاله در مورد اهداف وبلاگ نویسی و تاثیر وبلاگ نویسی درسئوی سایت و برخی از کاربردهای ایجاد وبلاگ برای سئوی سایت بررسی کردیم .

 

 

اهداف وبلاگ نویسی

 

برای ایجاد وبلاگ افراد مختلف با اهداف متفاوت دست به کار می‌شوند.

 


اهداف متفاوتی ممکن است در طراحی و ایجاد وبلاگ در پیش گرفته شود که برخی از آنها می تواند به شرح زیر باشد:

 

 

* ممکن است فردی بخواهد از طریق وبلاگ نویسی به کسب درآمد بپردازد و آنرابرای خود به عنوان شغل اصلی و یا شغلی در کنار شغل اصلی خود داشته باشد. در کشورهای خارجی کاملاً این موضوع جا افتاده است و افراد می توانند به خوبی از وبلاگ های خود کسب درآمد نمایند، ولی این مورد در ایران کمی کمرنگ تر میباشد.


* برخی مواقع نیز افراد در کنار سایت خود برای افزایش سئو و یا اهداف دیگر، به راه اندازی وبلاگ ها می پردازند. که یکی از اهداف آن می تواند افزایش بک لینک ها در سایت باشد. مدیران سایت ها می توانند با قرار دادن مطالب جذاب و کاربردی در وبلاگ های خود بک لینک های سایت خود را افزایش دهند.


* هدف دیگری که ممکن است از ایجاد یک وبلاگ داشت این است که بین افراد تعامل برقرار شود.
از آنجا که در وبلاگ امکان ارتباط دو سیو وجود دارد، بنابراین برای اینکه افراد بتوانند در این وبلاگ تعامل برقرار کنند، می توانند از وبلاگ ها استفاده نمایند. در وبلاگ ها علاوه بر ارتباط دوسویه بین خواننده و نویسنده، امکان ارتباط داشتن بین خواننده ها نیز وجود دارد.


* در برخی مواقع وبلاگ ها فقط برای نوشتن دلنوشته های نویسنده ایجاد می‌شود و هدف خاصی را دنبال نمی کند و همچنین ممکن است از ایجاد وبلاگ تفریح و سرگرمی باشد و فرد نویسنده برای ایجاد تفریح و سرگرمی به ایجاد وبلاگ اقدام نماید.


* بسیاری از وبلاگ در اینترنت وجود دارد که با هدف اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان، به پخش اخبار و اطلاعات روز می‌پردازند. اینگونه وبلاگ ها می‌توانند کاربران زیادی را به سمت خود جذب نماید.


* در برخی مواقع میتوان با ایجاد وبلاگ، نیازروز مخاطبان و مشتریان را به دست آورد. این کار از طریق بررسی آمار وبلاگ و سایت انجام می‌گیرد. در واقع این امکان وجود دارد که با بررسی مخاطبان، به نیازهای آنها دست یافت و نسبت به برطرف کردن آن نیاز ها از طریق ایجاد محتوا و ایجاد محصول و غیره اقدام نمود. این مورد از اهداف وبلاگ می تواند در جلب رضایت مشتری و همچنین جذب مشتریان جدید و افزایش ترافیک سایت تاثیر بسزایی داشته باشد.


* هدف دیگری که می‌توان از ایجاد وبلاگ برای سایت ها معرفی کرد، این است که با استفاده از وبلاگ ها می توان به تشویق کاربران سایت اقدام نمود.


برای مثال می‌توان تبلیغاتی را نسبت به سایت خود در وبلاگ راه اندازی نمود و با ارائه کدهای تخفیفی، آنها را به سمت سایت خود جاذب کرد.


* با استفاده از وبلاگ می توانید به ارزش آفرینی و برندسازی بپردازید. این مورد می تواند یکی از اهداف مهم ایجاد وبلاگ بشمار بیاید.


* می توان با استفاده از وبلاگ ها، سایت ها را از حالت خشک و ثابت بودن خارج نمود و به سمت سایت فعال و متنوع کشاند.

 

 

تاثیر وبلاگ نویسی درسئوی سایت

 

 

وقتی که به ایجاد وبلاگ ها در سایت های خود اقدام می کنید، مطمئنا به دنبال اهدافی می باشید و حتماً تاثیر وبلاگ برروی سئوی سایت را می دانید.


بسیاری از اهدافی که در بالا بیان شد، می‌توانند بر سئوی سایت تاثیر داشته باشند ولی ما قصد آن را داریم که بحث مربوط به تاثیر وبلاگ بر سئوی سایت را به صورت جداگانه داشته باشیم، تا افرادی که میخواهند برای سئوی سایت خود از وبلاگ نویسی کمک بگیرند، بتوانند از این مقاله نیز استفاده نمایند.


افراد می‌توانند از طریق وبلاگ نویسی به بازاریابی اینترنتی اقدام نمایید و یکی از مهمترین دلایلی می باشد که سایت ها برای ایجاد وبلاگ اقدام می نمایند. با استفاده از وبلاگ ها می توان ترافیک زیادی را برای سایت ها ایجاد کرد.


* همچنین با استفاده از آن می توان به ایجاد آگاه سازی برای مشتریان اقدام نمود و از آن طریق به برندسازی اقدام کرد و کاربران را به مشتریان بالقوه تبدیل نمود.


اما باید گفت که هر وبلاگی نمی تواند چنین نتایجی را در بر داشته باشد. وبلاگی که حرفه‌ای نباشد و نتواند به نیازهای کاربران پاسخ دهد چنین نتایج را نخواهد داشت.

 

 

برخی از کاربردهای ایجاد وبلاگ برای سئوی سایت 

 

 

کاربرد ایجاد وبلاگ

 

 

* برخی از سایت‌ها هدفی که از ایجاد وبلاگ ها دارند، ایجاد وفاداری و اعتماد می باشد. اگر در وبلاگ ها اطلاعات ارزشمند و مفیدی درباره سایت و محصولات خود داشته باشید و این اطلاعات قابل اعتماد باشند و از ارائه اطلاعات غیر مفید و غیرکاربردی خودداری نمایید، می توانید برای سایت خود مشتریان و مخاطبانی را کسب نمایید که به سایت شما اعتماد کنند و به شما وفادار باشند و از وجود تخصص افرادی که در راه اندازی سایت نقش دارند مطمئن شوند و بدانند که با یک سایت حرفه‌ای و قابل اعتماد سروکار دارند. این مورد در سایت های فروشگاهی باعث افزایش مشتریان سایت و در نتیجه فروش بیشتر محصولات و خدمات سایت خواهد شد. و همه موارد می‌تواند منجر به سئوی سایت شود.


* با استفاده از لینک دهی به وبلاگ ها می‌توان یکی از راه های سئو را به دست آورد.


* با استفاده از وبلاگ می‌توان به افزایش شناخته شدن یک برند کمک کرد و از این طریق نیز می‌توان کاربران زیادی را به سمت سایت جذب نمود و به سئوی سایت کمک کرد. این کار را میتوان از طریق به کاربردن کلمات کلیدی مربوط به برند در وبلاگ‌ها و یا ایجاد بحث و گفتگو در مورد برند مورد نظر و ارائه تصاویر مربوط به برند و غیره انجام داد.


* می توان کاربران را با استفاده از ارائه اطلاعات کامل در مورد برند مربوطه، آگاه تر نمود و آنها را به سمت سایت و محصول و خدمات خود روانه کرد.
* با استفاده از وبلاگ ها ارزشمندی که به ارائه محتوای کاربردی و با ارزش می پردازند، می توان کاربران را به مدت بیشتری در سایت خود نگه داشت. چرا که کاربران با مراجعه به وبلاگ و مطالعه آن اطلاعات، وقت بیشتری را در سایت خواهند گذراند.


* از آنجایی که وبلاگ ها ارتباط دوسویه دارند، سایت ها می‌توانند با کاربران خود بیشتر در تعامل باشند و با ارتباط بیشتر با آنها می توانند از نظرات و پیشنهادات کاربران در راستای بهبود سایت و محصولات خود و نحوه ارائه خدمات خود، استفاده نمایند.


* با استفاده از وبلاگ را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی نیز شناخته شد و از آن طریق نیز کاربران را به سمت سایت خود جذب نمود. محتوای موجود در وبلاگ‌ها قابل اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می باشند و از این طریق می توانند مشتریان بیشتری را جذب نمایند‌.
همچنین این مورد می تواند لینک دهی سایت را نیز افزایش دهد.


* داشتن وبلاگ برای فروشگاه های اینترنتی بسیار مفید می باشد و با استفاده از آن می توان فروش بیشتری دست یافت.


* اصلا نگران هزینه ای که برای ایجاد وبلاگ حرفه ای و راه اندازی تبلیغات در آن می پردازید، نباشید. مطمئنا شما با نتایجی که از وبلاگ خود خواهید گرفت، سرمایه ای را که در این مسیر گذاشتید به شما باز خواهد گشت، چرا که درآمدتان بسیار بیشتر از هزینه ای کرده اید، بالا خواهد رفت.


* با استفاده از وبلاگ ها و ارایه مطالب به روز و مفید در آنها، می توانید سایت تان را نیز به روز نگه دارید و از جمله سایتهای نباشید که اطلاعات آنها قدیمی و منسوخ شده باشد.


این مورد نیز می‌تواند در سئوی سایت شما نقش بسزایی داشته باشد.


* همچنین به موضوع هایی که برای تهیه مطالب برای وبلاگتان انتخاب می کنید، باید دقت نمایید. چراکه موضوع مناسب می تواند نسبت به کشورها متفاوت باشد. مثلا در کشورهای خارجی مثل آمریکا به موضوع بیمه بیشتر علاقه نشان داده شود شاید این موضوع در ایران زیاد موضوع مناسبی نمی باشد و شاید موضوع مورد علاقه کاربران ایرانی می‌تواند مد و پوشاک باشد. همچنین به این نکته توجه کنید که کاربرانتان چه نیازهایی دارند و موضوعی در همین زمینه برای مطالب وبلاگ های تان انتخاب کنید.

 

 

چگونه می توانیم برای وبلاگ خودمان متن جذاب داشته باشیم؟

 

از آنجایی که متن های قرار داده شده در وبلاگ ها می توانند نقش مهمی را در ایجاد یک وبلاگ عالی و کاربردی داشته باشند، پس باید متنی را برای وبلاگ های خود تهیه کنید که بتواند کاربران را به سمت خود جذب نماید و نتیجه عالی را در بر داشته باشد.


از این رو برای داشتن چنین مفهومی باید برخی از موارد را نسبت به متون خود مد نظر داشته باشید و به رعایت آنها اقدام نمایید.


* اولین موردی که می‌تواند در این مسیر بسیار کمک‌کننده باشد، این است که برای متنتان موضوع جذاب و مناسبی را انتخاب نمایید. از آنجایی که کاربران در اولین نگاه موضوع متن شما را خواهند دید، اگر این موضوع مناسب و جذاب باشد و بتواند در یک نگاه متن شما را به کاربران معرفی نماید، می‌تواند تاثیر خوبی در این که وبلاگتان یک وبلاگ عالی و کاربردی باشد، داشته باشد.


* دومین مورد که برای داشتن متون جذاب در وبلاگ باید در نظر بگیرید، این است که با به پاراگراف اول خود بسیار اهمیت دهید. اگر کاربری قصد مطالعه متن شما را داشته باشد با مطالعه اولین پاراگراف می تواند تصمیم بگیرد که این متن می تواند مناسب و مفید باشد و یا نه.
پس روی این پاراگراف نهایت دقت را به خرج دهید.


* سومین مورد مربوط به متن مقاله می باشد. از ارائه متون زیاد تخصصی برای کاربران بپرهیزید و متونی را انتخاب کنید که مناسب با سلایق کاربران شما باشد.


هر وبلاگی برای خود، کاربران به خصوصی دارد که این کاربران از سلایق متفاوتی برخوردار هستند. پس قبل از هر اقدامی ابتدا باید به شناخت کاربران خود بپردازید و نسبت به سلایق آنها متونی را برایشان تهیه نمایید. این متون باید کاملاً کاربردی و مفید باشد.


* چهار مورد این است که در کنار مطالب خود بهتر است از تصاویر نیز کمک بگیرد. چرا که تصاویر می توانند کاربران را بیشتر به سمت خود جذب نمایند و سایت را از یکنواختی در امان نگه دارند. این تصاویر باید با مطالب موجود در وبلاگتان مرتبط باشد.


از آنجایی که افراد با دیدن بسیار تحت تاثیر قرار می‌گیرد و در برخی مواقع همین این تصاویر هستند که افراد را ترغیب می‌کنند که مطالب شما را بخوانند. پس به درج تصاویر مرتبط بسیار اهمیت دهید.


* پنجمین مورد که می توانید در این مسیر مدنظر قرار دهید این است که از مطالب خود نتیجه گیری نمایید و به صورت جمع بندی شده، مطالب خود را در یک نگاه به کاربران خود ارائه دهید و نتیجه ای که می‌خواهید کاربرانتان از مطالب شما بگیرند را، برای کاربرانتان ارائه دهید.
در این مرحله میتوانید برای تکمیل مطالب خود از لینک دادن به سایر مطالب نیز استفاده نمایید.


* برای اینکه از اشتباهات موجود در متن خود جلوگیری نمایید، می توانید مطلب خود را دوباره بخوانید و غلط های املایی و نگارشی که در متن وجود دارد را اصلاح نماید و همچنین خود را به عنوان کاربران خود جای دهید تا ببینید که این متن برای کاربرانتان کامل و مفید می باشد و یا دارای نواقصی است و باید به رفع آن نواقص اقدام نمایید. در صورت نیاز به اصلاح، حتما آن اصلاحات را انجام دهید.


حتما با داشتن چنین متن هایی در سایت خود، خواهید توانست به اهداف خود دست یابید و مشتریان زیادی را به سمت سایت خود جذب نماید و کسب و کارتان را بیشتر رواج دهید و محصول و خدمات بیشتری را به فروش برسانید.


همچنین سایت خود را برای سئوی هرچه بیشتر، از طریق همین وبلاگ ها آماده نمایید.


با استفاده از وبلاگ ها می توانید در بین رقیبان خود موفق تر شوید و با آنها با قدرت بیشتری به رقابت بپردازید. 


پس نتیجه می گیریم که داشتن وبلاگ می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت سایتها داشته باشد.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: