جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

اهمیت گرافیک سایت بخش 1

اهمیت گرافیک سایت بخش 1

 131    0

در این مقاله بسیاری از عوامل مهم که باید در طراحی سایت روی آنها تمرکز نماییم را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

 

طراحی گرافیک سایت


برای اینکه بتوانیم در بین کاربرانمان محبوبیت پیدا کنیم و همچنین کاربران جدیدی را جذب سایت خود کنیم، باید روی بسیاری از عوامل برای طراحی سایت تمرکز نماییم.


 برخی از مهمترین این عوامل عبارتند از:


* باید به گرافیک سایت توجه ویژه‌ای نماییم و برای سایتمان از گرافیک جذابی استفاده نماییم.


* باید سرعت سایتمان را بالا ببریم.


* باید برای سایتمان یک کد نویسی اصولی مرتب داشته باشیم.


* باید به امنیت سایتمان دقت کنیم و امنیت آن را بالا ببریم.


* باید اکثر امکاناتی که مورد نیاز کاربرانمان می باشد را برایشان تامین نماییم.


همه عوامل بیان شده در فوق، برای جذب کاربران سایت، بسیار مهم می باشند ولی در گام اول برای اینکه کاربران را جذب سایتمان کنیم طراحی گرافیک جذاب برای سایت می باشد که به یاری ما خواهد آمد.

 


وقتی شما برای خرید کالایی وارد پاساژی می شوید، با چندین مغازه رو به رو می شوید که همه آنها ،کالای مورد نیاز شما را به فروش می رسانند.

 

#  در مرحله اول چه چیزی باعث می شود شما اولین مغازه را برای ورود به آن انتخاب کنید؟

 

# مطمئناً آن مغازه را انتخاب می کنید که یک ویترین جذاب دارد و خیلی شیک کالاهای خود را چیده و از وسایل تزیینی مناسب برای مغازه خود استفاده کرده و نورپردازی جذابی دارد و یا اینکه از رنگ بندی مناسبی برای ویترین خود استفاده کرده است.
فضای مجازی هم دقیقا مانند مثال فوق می باشد.

 

# وقتی شما به دنبال جستجوی کلمه یا عبارت یا چیز خاصی هستید با سرچ درگوگل، گوگل چندین سایت مختلف را به شما نمایش خواهد داد و شما با کلیک روی آنها به احتمال خیلی بالا در اولین نگاه گرافیک سایت است که شما را جذب آن سایت می کند و باعث می شود وقت بیشتری را در آن سایت بگذرانید تا شاید به آن چیزی که میخواهید برسید.

 

#  ولی اگر وارد سایتی شوید که از یک گرافیکی بد و نامناسب برای سایت خود استفاده کرده باشد احتمالاً بدون آنکه حتی مطالب آن را بخوانید آن سایت را ترک نمایید.

 

# برای اینکه بتوانید یک سایت منحصر به فرد از نظر گرافیکی داشته باشید بهتر است از یک گرافیست حرفه ای کمک بخواهید. با اینکه این روش هزینه‌بر است ولی حتما از نتیجه آن راضی خواهید بود و با این روش می توانید درآمد خود را افزایش دهید و  هزینه هایی را که برای دستمزد طراح گرافیست خود داده اید را جبران کنید.البته قالب های آماده زیادی برای طراحی سایت در بازار وجود دارد و خیلی ارزان تر و به صرفه تر از طراحی گرافیک شخصی می باشد .شاید با نگاه کردن به ظاهر آن قالب های آماده و امکاناتی که دارند با خود فکر کنید که این قالب‌ها به حد کافی زیبا هستند و بسیاری از امکاناتی که من برای سایتم لازم دارم را دارا می باشند.ولی بهتر است یک گشت و گذاری در اینترنت داشته باشید تا بفهمید چند نفر دیگر مثل شما فکر کرده اند و برای اینکه هزینه زیادی برای این قسمت از سایت خود نکرده باشند از این قالب های آماده استفاده کرده‌اند پس شما هم اگر یکی از آنها شوید مطمئناً یک سایت منحصر به فرد نخواهید داشت و دقیقا مثل آنها یک سایت خواهید داشت که از نظر گرافیکی کاملاً تکراری و مشابه دیگر سایت هایی خواهد بود که از قالب گرافیکی سایت شما استفاده نموده اند.در این صورت هیچ جذابیت خاصی برای کاربرانتان نخواهید داشت و دقیقا مانند بقیه خواهید بود.

 

 

 

گرافیک سایت

 

 

چطور گرافیک سایت به ما در سئوی سایتمان کمک خواهد کرد؟

 

 

# همانطور که میدانید گوگل در الگوریتم های خود اشاره ای به گرافیک سایت نکرده است چراکه ربات ها فقط دنبال منطق و الگوریتم های خاصی هستند و احساسات ندارند تا به گرافیک سایت ها توجهی نمایند.

 

# گرافیک سایت از نظر احساسی با کاربران برخورد می‌کند و احساسات آنها را تحریک میکند ولی با ربات نمی‌شود چنین رفتاری را داشت. همه انسان عاشق زیبایی هستند و به زیبایی هر آنچه که در اطرافشان است، اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و خیلی زود جذب زیبایی ها می شود و ما هم با گرافیک سایت از این جهت برای جذب کاربرانمان میتوانیم تلاش کنیم و آنها را برای ماندن در سایتمان دعوت کنیم و اگر کاربری وارد سایت ما شود و با یک سایت جذاب و منحصر به فرد رو به رو شود به طور حتم برای چندین ثانیه هم شده باشد یک نیم نگاهی به سایت ما خواهد داشت.

 

# اگر محتوای ما مربوط و مناسب نیاز فرد باشد وی حتما از کاربران ثابت ما خواهد شد وگرنه حداقل یک مدت کوتاه را در سایت ما برای دیدن گرافیک سایت وقت خواهد گذراند.

 

# پس با توجه به مطالب بالا اگر از گرافیک سایت مناسب و جذاب استفاده ننماییم حتماً کاربران خیلی زود از سایت ما خارج خواهند شد و این یعنی بالا رفتن نرخ پرش و همان‌طور که می‌دانید گوگل از معیار نرخ پرش برای رتبه دهی سایت ها سخن به میان آورده و نرخ پرش را یکی از مهم‌ترین معیارها برای رتبه دهی خود معرفی کرده است.

 

# پس گرافیک سایت به صورت یک مسیر فرعی به ما در رسیدن به هدفمان که  سئوی سایت می باشد، کمک خواهد کرد.

 

بعد از مطالعه این قسمت اهمیت گرافیک سایت بخش 2 را مطالعه فرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: