جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

اهمیت گرافیک سایت بخش 2

اهمیت گرافیک سایت بخش 2

 147    0

در این مقاله به ادامه ی اهمیت گرافیک سایت و به نکات مهمی که باید در گرافیک سایت در نظر داشته باشیم خواهیم پرداخت.

 

قبل از مطالعه این قسمت به اهمیت گرافیک سایت بخش 1 مراجعه کنید:

 

چطور میتوانیم یک سایت با گرافیک خوب داشته باشیم؟

 

حتما در انتخاب کسانی که قرار هستند طراحی سایت شما را به عهده بگیرند تحقیق کافی داشته باشید چراکه که برخی افراد هستند که خود را یک شرکت طراحی سایت معرفی می کنند در حالی فقط یک نفر هم کار برنامه نویسی سایت و هم کار طراحی گرافیک سایت و هم بقیه وظایف را بر عهده دارد و خود به تنهایی همه این کارهارو انجام میدهد.مطمئناً این فرد به تنهایی نمی‌تواند از عهده همه این وظایف برآید و به احتمال زیاد در همه این زمینه‌ها تخصص و تبحر و تجربه کافی را ندارد. حتما دقت کنید که فردی که قرار است روی گرافیک سایت شما کار کند باید تخصص و تجربه این کار را داشته باشد.

 

 اگر قرار است خود شما نیز در طراحی گرافیک سایتتان نقشی داشته باشید و یا تخصص این کار را دارید حتما به نکات زیر توجه نمایید:

 

۱) از رنگ بندی متناسب برای سایت خود استفاده کنید برای اینکار باید اطلاعاتی در مورد رنگ ها و بازی رنگ ها با احساسات افراد مطالعاتی داشته باشید. انتخاب رنگ های متناسب، بسیار در جذب افراد کمک کننده خواهد بود چرا که با رنگ های مناسب می‌توان با احساسات افراد بازی کرد و آنها را مجذوب سایت کرد.


۲) یکی از مهمترین اشتباهاتی که میتوان در انتخاب رنگ‌ها کرد این است که رنگ‌های خنثی و یا سرد را برای سایتمان انتخاب کنیم. در سایت های خود از انواع رنگ بندی ها استفاده کنید ولی تناسب و مکمل بودن آنها را فراموش نکنید مثلا اگر در سایت خود از رنگ های سفید، طوسی، خاکستری که رنگهای بدون کنتراست می باشد استفاده کنید، سایتتان خشک و بی روح خواهد شد. همچنین محتوای سایتتان نیز ناخوانا خواهد شد.حتماً از رنگ های کرم و رنگ هایی با کنتراست بالا در سایت خودتان استفاده کنید مثلا رنگ‌هایی مانند قرمز، آبی، نارنجی که کنتراست بالایی دارند برای جذب کاربران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.


۳) برای اینکه بتوانیم احساسات کاربران خود را انسجام بخشید از رنگهای قرمز، زرد و آبی که رنگ های اصلی ما به شمار می‌آیند در پر کردن طرح ها، کمک بگیرید و از چند رنگ فرعی مثل نارنجی، سبز، بنفش و غیره برای تکمیل رنگ های اصلی استفاده کنید که این رنگ های فرعی به عنوان کنتراست برای تکمیل پالت اصلی برای شما عمل خواهند کرد.


۴) برای این که بتوانید کاربران را متقاعد کنید که محتوای سایت شما را بخوانند کاری که از نظر گرافیکی می توان انجام داد این است که از قلم و متن متناسب با موضوع وب سایتتان استفاده کنید.اگر وب سایت شما یک وب سایت علمی می باشد جایز نیست که از فونت های اسکریپت فانتزی استفاده کنید چراکه گرافیک سایت که فونت ها هم جزو آن ها می باشند به عنوان لحن و شخصیت شماعمل می‌کنند و با کاربران ارتباط برقرار می کنند.آن چیزی را انتخاب کنید که در حد شخصیت شما باشد .


۵) همچنین از حداقل دو فونت متفاوت ولی از یک خانواده در ساختار صفحات خود استفاده کنید و با بازی با حروف(مثلا بزرگ و کوچک کردن،مورب کردن، پررنگ کردن، متراکم کردن و غیره) وزن و سبک قلم را متفاوت کنید تا بتوانید ساختار و اهمیت متن را به کاربرانتان انتقال دهید.


۶) از ایجاد سایت های شلوغ بپرهیزید

افراد معمولا به سایت های آرام و ساکت بیشتر از سایتهای شلوغ اهمیت می‌دهند و همیشه کاربران دوست دارند در مکان های زیبا و جذاب در عین حال آرام و ساکت وقت خود را بگذرانند. همیشه در سایت های خود از فضای سفید و خالی به طور متناسب استفاده کنید تا سایتتان را از شلوغی هایی که کاربران را فراری میدهد در امان بمانند.


۷) کاربران اولین بخش که در صفحه وب سایت شما می بینند Fold وب سایت میباشد اگر فولد وب سایت شما گیرا باشد کاربران با پیمایش و اسکرول کردن به دیدن بقیه سایت شما هم خواهند رفت ولی اگر این بخش گیرا نباشد به احتمال زیاد، سایت شما را ترک خواهند کرد. پس به فولد سایت خود بسیار اهمیت دهید. برای اینکه بتوانید یک فولد مناسب برای سایت خود طراحی کنید، باید به متن و موضوع خود دقت کنید و همچنین با توجه به احتمال نمایش وب سایت شما در همه صفحات نمایش دستگاه‌ها (تبلت، موبایل، لپ تاپ، رایانه رومیزی) باید تعیین کنید که متن به چه شکلی در صفحه وب سایت قرار گیرد.


۸) همیشه سعی کنید تناسب تصاویر و فونت ها و رنگ ها و دیگر عامل ها را نگه دارید و با توجه به همه آنها یک سبک ثابت برای وب سایت خود انتخاب کنید. اگر از سبک های متفاوت و نامتناسب برای وب سایت خود استفاده کنید مطمئناً سایتی بدون نظم و آرایش خاص خواهید داشت.

۹) می‌توانید در برخی از بخش‌های سایتتان به جای اینکه از تصاویر استفاده کنید و سایت های خود را سنگین نمایید، از آیکون ها و نمادها کمک بگیرید و نگذارید با تصاویر بیش از حد، حواس کاربرانتان پرت شود. البته این نمادها و آیکون ها را نیز باید متناسب با شخصیت و لحن خودتان انتخاب کنید چرا که آنها نیز نشان دهنده لحن و شخصیت شما می باشند.


۱۰) سعی کنید به جای استفاده از عکس ها و تصاویر کپی برداری شده از اینترنت، از عکس هایی استفاده کنید که خود شما آنها را تهیه کرده اید. عکسهای کپی برداشته شده در همه جای اینترنت وجود دارد و نمی توانند باعث جذب کاربرانتان شود ولی اگر خودتان عکسی را تهیه کنید مثلاً از نحوه کار کردن افراد در شرکت خودتان عکس بگیرید و روی آن کار کنید و در وب‌سایت خودتان از آن استفاده کنید برای مخاطبانتان جذاب تر خواهد بود.

 

بعد از مطالعه این بخش به مطالعه ی اهمیت گرافیک سایت بخش 3 بپردازید:


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: