جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

اهمیت گرافیک سایت بخش 3

اهمیت گرافیک سایت بخش 3

 136    0

در این قسمت از اهمیت گرافیک سایت به انواع ابزارهای مورد نیاز طراح گرافیک و کاربرد آنها در طراحی سایت می پردازیم.

 

قبل از مطالعه ی این بخش به مطالعه ی بخش اهمیت گرافیک سایت بخش 2 بپردازید :

 

طراحی گرافیک بخش ۳

 


ابزارهای مورد نیاز یک طراح گرافیک

 

برای اینکه فردی بتواند یک طراح گرافیک خوب شود اول از همه باید خلاقیت کافی را داشته باشد و بتواند در کارهای گرافیکی خود از هنر خلاقیت خود بهره ببرد و ایده های نو و جدیدی ارائه دهد و از طرح های تکراری و کپی برداری شده در طراحی سایت استفاده نکند ولی در کنار این خلاقیت و ارائه ایده‌های ناب باید از ابزارهای مناسب کار خود نیز بهره ببرند تا بتواند یک طراح عالی به شمار بیاید.در هر کاری که افراد قدم می‌گذارند همیشه باید خود را برای پیشرفت آماده کنند و همیشه از ابزارهای متناسب و نوین آن شغل استفاده کنند چرا که روش های سنتی همیشه مورد علاقه مشتریان و کاربران نخواهد بود و افراد علاقه زیادی به روش‌های نوین دارند برای اینکه فردی در مسیر طراحی گرافیک سایت نیز بتواند موفق شود باید ابزار هایی را که در این مسیر نیاز دارد تهیه کند و همچنین دانش استفاده از آن‌ها را نیز فرا بگیرد.

 

۱) سعی کنید از سیستم کامپیوتری مناسب و تاحدی پرسرعت استفاده کنید تا این سیستم بتواند کار شما را در طراحی گرافیک سایت راه بیاندازد.

 

بهترین سیستمی که می توانید در طراحی گرافیک سایت از آنها استفاده کنید سیستم دسکتاپی (imac) یا لپ تاپ (Mac  Book pro/Air)می باشداین دو سیستم می توانند گزینه خوبی باشند. حال با توجه به نیاز خودتان می توانید یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.

 

 

۲) به جای این که نرم افزارهای In Design,Illustrator,Photoshop به طور جداگانه تهیه و به کار ببرید

 

بهتر است آخرین نسخه بسته نرم‌افزاری Adobe Creative Cloud را تهیه کنید.اگر میخواهید در زمینه طراحی گرافیک سایت گام بردارید حتما نرم افزارهای فتوشاپ و ایلاستریتورو این دیزاین را باید یاد بگیرید.

 

 

۳) یکی دیگر از نرم افزارهای که یک طراح گرافیک برای مدیریت پروژه و تعامل با مشتریان به آن نیاز دارد PROOFHUB می باشد برخی از ویژگی های مدیریت پروژه با این نرم افزار عبارتند از:

 

* با این ابزار می توان زمان بندی های انجام شده بابت انجام وظایف را به صورت جدول زمانبندی تهیه کرد

* می‌توان به تهیه تابلوهای گفتگو پرداخت

* می توان وضعیت پروژه را در هر زمان ممکن و دلخواه خود آپدیت کرد تا از وضعیت به روز پروژه اطلاع پیدا کرد.

 


۴) نرم افزار Krita  

ابزاری است برای طراحی های دو بعدی و نقاشی کردن در فضای مجازی. این ابزار نیز یکی از نیاز های یک طراح گرافیک می باشد که به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.باید توجه کنید که برای کار با این نرم افزار فضای به نسبت زیادی در رایانه نیاز است.

 

 

۵) وب سایت SeesionLab

این وب سایت می تواند به شما کمک کند تا بتوانید به انواع مقالات در رابطه با ابزارها و تکنیک‌های جدید مورد نیاز، دست پیدا کنید. این وب سایت نیز به صورت رایگان مقالات را اختیار شما قرار خواهد داد.

 


۶)ابزار User Forge

این ابزار نیز می‌تواند به عنوان یک ابزار کوچک ولی فوق العاده به شما در زمینه تعامل با مشتریان به شما یاری رساند.با این ابزارمی توانید کار خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید. این نیز یکی دیگر از ابزارهای رایگان میباشد.

 


۷) ابزار Pantone


با کمک ابزار Pantone  می توانید رنگ ها را انتخاب کنید آنچه را که قرار است روی وب‌سایت مشتری خود پیاده کنید و به عنوان محصول نهایی به مشتری ارائه دهید را، به مشتریان نشان دهید.

 

 

۸) ابزار Huesnap


با این ابزار می توانید پالت های رنگی دلخواه خود را بررسی و انتخاب کنید و همچنین با کمک این ابزار می توان یک تصویر رنگی را تجزیه و تحلیل کرد و رنگ های به کار رفته در آن را استخراج کرد و آنها را در یک پالت ذخیره کرد.

 

 

۹) ابزار Adobe color cc


این ابزار نیز یک ابزار برای بررسی پالت های رنگی می باشد.این یک ابزار قدرتمند برای تشخیص رنگها میباشد. اگر یک عکس را جلوی دوربین سیستمی که این ابزار در آن نصب شده است بگیرید، این ابزار می تواند رنگ های آن را تشخیص دهد و به شما نمایش دهد.

 

موارد ۷ و ۸ و ۹ از ابزارهای انتخاب رنگ می باشند و می توانند در انتخاب رنگ برای وب سایت ها به طراحان گرافیک کمک کند.

 


۱۰) ابزار مدیریت پروژه Trello

یکی از مهمترین ابزارهایی است که می تواند به طراحان گرافیک در مدیریت پروژه ها یا پروژه هایشان کمک شایانی نماید و با Trello می توان به تعداد زیادی صفحه برنامه ریزی تهیه کرد، که این ویژگی باعث می شود چندین پروژه را در یک بازه زمانی خاص با سرعت زیادی پیش برد. Trallo به خاطر چندین ویژگی خاصی که دارد از دیگر برنامه‌های مدیریت پروژه برتر می باشد برخی از این ویژگی ها عبارتند از:


* میتوان Trello را در سریع ترین زمان ممکن به روز رسانی کرد.


* با این ابزار میتوان در کمترین زمان ممکن کارها خود را با دیگران به اشتراک گذاشت.


* می توان این ابزار به عنوان یک رابط کاربری آسان به کار برد.

 

 


۱۱) دیگر ابزار مدیریت پروژه ای که میتوان نام برد، Dropbox می باشد برخی از ویژگی های این ابزار عبارتند از:


* با این ابزار می توان پروژه‌ها را به چنین قسمت مختلف تقسیم کرد و وظیفه انجام هرقسمت از پروژه را بر عهده یک نفر قرار داد و به پیگیری انجام وظایف تعیین شده پرداخت.


* همچنین این ابزار توانایی این را دارد که چندین پروژه را با هم هماهنگ کند.


* با این ابزار میتوان فایل های خود را به اشتراک گذاشت.


* یکی دیگر از قابلیت های Dropbox این است که می تواند از فایلهای پشتیبان گیری نماید و مدیرپروژه با هر دستگاه دیگری به فایل های پشتیبان گیری شده دسترسی پیدا کند.

 

 


۱۲) تقویم گوگل یا Google را می‌توان یکی از برنامه های مدیریت زمان به حساب آورد


برای اینکه با این برنامه کار کنید حتما باید یک حساب گوگل برای خود ایجاد کنید و سپس این تقویم را با سیستم مدیریت پروژه ای که با آن کار می کنید ادغام کنید تا بتوانید به همگام سازی تقویم سیستم مدیریت و تقویم گوگل بپردازید و همچنین می توانید برنامه های کاری خود را مدیریت نمایید و زمان ملاقات با افراد را تنظیم کنید

 


۱۳) یکی از برنامه های مدیریت زمان که میتوان به آن اشاره کردMemory AI می باشد.

 

این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و ساخته شده است. با این ابزار به راحتی می‌توانید مشکل کمبود وقت خود را حل کنید و با ایجاد صفحات زمانی به برنامه‌ریزی زمان های کاری خود بپردازید.

 


۱۴) ابزار Basecamp یکی دیگر از ابزارهای مدیریت پروژه محسوب می‌شود

 

با این ابزار می توان پروژه هایی را که به صورت گروهی و تیمی کار میشود را مدیریت کرد و با آنها به برقراری ارتباط بین اعضای گروه پرداخت. البته این ابزار را می توان در پروژه های تک نفره نیز به کاربرد و با این ابزار می توان چندین پروژه را در یک مکان و زمان مشخص پیگیری و ساماندهی کرد.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: