جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش طراحی سایت و انواع زبان های برنامه نویسی تحت وب

آموزش طراحی سایت و انواع زبان های برنامه نویسی تحت وب

 152    0

در این مقاله به طراحی سایت و بک اند و فرنت اند و معرفی انواع زبان های برنامه نویسی تحت وب خواهیم پرداخت.

 

طراحی سایت شامل دو بخش به بک اند Back end و فرنت اند Frant end را شامل میشود ( فرانت اند مربوط به ظاهر وب‌سایت می‌باشد و بک اند مربوط به برنامه نویسی و پشت صحنه وب سایت می باشد. )

 

*  در واقع اگر ظاهری یک سایت را زیبا و جذاب نماییم و برنامه نویسی کدنویسی صحیحی برای آن نداشته باشیم مانند این  می باشد که وسیله را خریده اید که ظاهر زیبایی دارد ولی وقتی می خواهید آن را به کار اندازید، کار نمی کند آیا چنین وسیله ای به درد خواهد خورد؟در مقابل نیز وب سایتی را در نظر بگیرید که کد نویسی کامل داشته باشد ولی به ظاهر آن رسیدگی نشده باشد، جنین وب سایت های نیز کاربردی نخواهد بود. برای مثال این مورد هم همان وسیله را در نظر بگیرید اگر آن وسیله بتواند بدون هیچ ایرادی موتور آن کار کند، ولی ظاهر آن طوری باشد که با وجود آنکه دستگاه کار میکند ولی نتوان از آن استفاده کرد آیا میتوان از آن استفاده کرد؟ ماشین اصلاح صورتی را در نظر بگیرید، اگر موتور ماشین اصلاح به خوبی کار کند، ولی تیغه های آن طوری طراحی شود که کج و کوله باشد و اصلاً نتوان با آن صورت را اصلاح کرد، به نظر شما این دستگاه کاربردی خواهد داشت؟پس این مقوله یعنی فرانت اند و بک اند کاملاً به هم وابسته هستند و هیچ یک به تنهایی نمی‌تواند کاربردی باشند.


* وقتی از طراحی سایت ثبت می‌کنیم در واقع در مورد فرایندی بحث می نماییم که به تجربه کاربری و رابطه کاربری یا همان UX و UI مربوط می باشد. طراحی سایت، برنامه نویسی و کدنویسی سایت را شامل نمی شود. در حالیکه اغلب افراد این دو مقوله را با هم به اشتباه و به جای همدیگر را به کار می‌برند. در حالی که برنامه نویسی و کدنویسی سایت Web Development می باشد نه Web Site Design. 

 

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر در مورد طراحی وب گوییم، سه مرحله را در بر خواهد گرفت که این ۳ مرحله عبارتند از: برنامه‌ریزی، مفهوم پردازی و چیدمان محتوا.


* البته طراحی وب به اعمالی که مربوط به عملکرد کلیه وب سایت هم میشود را شامل می شود.


* با طراحی وب باید ویژگی های وب سایت را تعیین نمود و قابلیتهای کلی وب سایت را نیز تعریف و تعیین کرد.


*وقتی از طراحی وب حرف میزنیم، صحبت ما فراتر از طراحی وب سایت ها می باشد و انواع طراحی هایی که مربوط به اپلیکیشن ها وب و یا موبایلی و همچنین طراحی رابط کاربری را نیز شامل می‌شود.این مقاله مربوط به Back end وب سایت ها می شود و شامل انواع زبان های برنامه نویسی برای طراحی وب سایت ها می باشد.


* انواع زبان های برنامه نویسی در دنیا وجود دارد که طراحان بک اند از آنها استفاده می کنند. هر طراح با توجه به ویژگی های وب سایتی که قرار است برای آن طراحی انجام دهد و همچنین دیگر شرایط مانند، کشوری که در آن زندگی می کند، تکنولوژی که از آن استفاده می کند، کارایی و سرعت زبان برنامه نویسی و انواع موارد دیگر تصمیم می‌گیرد که از کدام زبان برنامه نویسی تحت وب برای طراحی خود استفاده نماید. همه زبان های برنامه نویسی با توجه به شرایط و ویژگی های متفاوتی که وجود دارد، می‌توانند خوب و کاربردی باشند و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست.

 

انواع زبان های برنامه نویسی تحت وب داریم. برخی از آنها عبارتند از:

 

زبان پایتون           در این قسمت زبان پایتون را مطالعه بفرمایید :

زبان HTML

زبان Ruby

زبان Php

زبان جاوا

زبان سی شارپ

زبان asp.net

زبان GitLab

زبان SQL


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: