جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

معرفی زبان پاپیتون از زبان های برنامه نویسی تحت وب در طراحی سایت و مزایا و معایب و کاربردهای زبان پایتون

معرفی زبان پاپیتون از زبان های برنامه نویسی تحت وب در طراحی سایت و مزایا و معایب و کاربردهای زبان پایتون

 254    0

در این مقاله به معرفی زبان پایتون و به مزایا و معایب و کاربرد زبان پایتون خواهیم پرداخت.

 

قبل از مطالعه ی این قسمت با آموزش طراحی سایت و انواع زبان های برنامه نویس تحت وب آشنا شوید :

 

زبان پاپیتون و مزایا و معایب و کاربردهای پایتون

 

این زبان برنامه نویسی تحت وب یکی از زبان های پایه و پرکاربرد به شمار می آید.

 

از این زبان برنامه نویسی اکثر افراد استفاده می کند این زبان برنامه نویسی مزایایی دارد که افراد را به سوی استفاده از خود جذب می نماید برخی از این مزایا عبارتند از: 

 


۱) تقریباً نسبت به دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی راحت‌تر می‌توان آن را آموزش دید و همچنین امکانات در حد قابل قبولی را نیز دارا می باشد که اکثر افرادی تازه شروع به کار می کنند این زبان برنامه نویسی برای استفاده خود انتحاب می نمایند .


۲) این زبان برنامه نویسی بسیار شبیه و نزدیک به زبان ما انسان ها می باشد این هم یکی از نقاطی است که افراد از این زبان برنامه نویسی بسیار استفاده می کنند .


۳) برای اینکه ورودی هایی را به برنامه داشته باشید موانع زیادی سر راه شما قرار نخواهد گرفت.


۴) یکی دیگر از مزایای که می‌توان برای این زبان بیان می‌کرد این است که این زبان برنامه نویسی بسته های توسعه زیادی دارد که افراد می‌توانند با کمک این بسته ها، سریعتر برنامه ها را بسازند. این بسته ها دارای کد های پیش نوشته شده می باشند و دیگر نیازی به نوشتن این کد ها نمی باشد، به همین دلیل کدنویسی افراد را کاهش می دهد.


۵) این زبان برنامه نویسی فریمورک های زیادی نیز دارد که افراد می توانند در توسعه وب از آنها کمک بگیرد.


۶) زبان برنامه نویسی برای شرکت های استارتاپ ها بسیار مناسب می باشند، که با سرعت زیاد تری نسبت به بقیه زبان های برنامه نویسی افراد می توانند ایده های خود را تبدیل به عمل کنندو وارد بازار کار شوند.


۷) پایتون برای اینکه بتواند جواب کاربران خود را بدهد، به طور مداوم در حال به روز رسانی خود می باشد و قابلیت ها و کتابخانه های خود را به طور دائم به روز رسانی می کند تا از محبوبیت آن در بین کاربران خود کاسته نشود.


۸) همچنین این زبان، پشتیبانی قوی دارد و افراد تازه کار به راحتی می‌توانند از این زبان برنامه نویسی بدون هیچ نگرانی استفاده نمایند.


۹) این زبان برنامه نویسی متن باز میباشد.


۱۰) زبان برنامه نویسی پایتون را می توان به راحتی با زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر ادغام کرد.


۱۱) پایتون انجام پروژه های یادگیری ماشین را سهل می نماید.


۱۲) از این زبان برنامه نویسی شرکت های بزرگ و معتبر زیادی استفاده می نمایند. مانند گوگل، ردیت و فیسبوک


۱۳) پایتون می تواند به راحتی کدها را بخواند و به طور پشت سر هم همه خط ها را اجرا نماید و اگر اشتباهی در جایی از کدنویسی، ایجاد شده باشد اخطار خطا را به برنامه نویس می دهد و بدین صورت به راحتی می‌توان به رفع اشتباه این کدها پرداخت.


۱۴) برنامه نوشته شده با این زبان برنامه نویسی به راحتی و بدون ایجاد تغییرات می تواند در همه سیستم عامل ها اجرا شود.

 

 

 

پایتون

 

 


با توجه به مزایای گفته شده خیلی از افراد مبتدی و حتی افراد حرفه‌ای به استفاده از این زبان برنامه ریزی می پردازند اما باید گفت پایتون با همه‌ی مزایایی که دارد معایب خاص خود را نیز دارد که عبارتند از:

 


۱) با این زبان برنامه نویسی به راحتی و سادگی دیگر زبان های برنامه نویسی نمی توان از چند پردازی که بخش مهمی از برنامه نویسی برای اپلیکیشن های تحت وب می باشد، استفاده کرد و این می‌تواند محدودیت بزرگی برای برنامه نویسان در این زمینه به حساب آید.


۲) در کل سرعت عملکرد این زبان برنامه نویسی نسبت به دیگر زبان‌ها برنامه نویسی پایین تر می باشد، چرا که پایتون برای اجرا، کل پرونده را یکجا و همزمان اجرا می کند در حالی که دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی اکثراً از کامپایلرها برای این کار استفاده می نمایند.


۳) برای اینکه پایتون بتواند به وظایف منعطف خود بپردازد، به حافظه زیادی نیاز دارد.


۴) این زبان برنامه نویسی دارای محدودیت های طراحی می باشد چون که این زبان برنامه نویسی از تایپ پویا استفاده می‌کند و این تایپ پویا باعث میشود، نوع داده یک متغیر را خود برنامه بدون اطلاع برنامه نویسی تغییر دهد و این مورد باعث بروز خطا هایی در زمان اجرای برنامه های نوشته شده با زبان پایتون شود.


۵) پایتون برای دستگاه های موبایل هم مناسب نمی باشد چون که این زبان به حافظه زیادی نیاز دارد و پردازش آن هم به صورت کندی پیش می رود.


۶) این زبان برنامه نویسی به دلیل راحتی کار و مجهز بودن به انواع کتابخانه ها باعث شده است که برنامه نویسان زیادی از این زبان استفاده کنند و سراغ یادگیری دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی نروند. ولی این موضوع ممکن است در طولانی مدت برای آنها مشکل ایجاد کند، چرا که افراد را به نوعی تنبل بار می آورد و سراغ یادگیری دیگر زبان های برنامه نویسی نمی رود و در جاهایی که نتوانند از این زبان برنامه نویسی استفاده کنند، نمی‌تواند از زبان های برنامه نویسی دیگر نیز کمک بگیرند.با توجه به اینکه این زبان هم مانند دیگر زبان های برنامه ریزی برای خود مزایا و معایبی دارد. یک برنامه نویس باید کاملاً در مورد پایتون تحقیق نماید و اگر مزایای آن(نسبت به شرایط برنامه نویس) به معایب آن پیروز شود وب می‌تواند از این زبان برنامه نویسی استفاده کند. فقط به این نکته توجه شود که چون لایه‌های دسترسی به پایگاه داده این زبان خیلی راحت و ابتدایی است و شرکت های بسیاری از این موضوع ناراضی می باشند احتمال این وجود دارد که کاربرد پایتون محدود شود.

 

 

کاربردهای پایتون

 

 

پایتون در اکثر حوزه های تکنولوژی می تواند کاربرد داشته باشد. در حالی که بیشتر از زبان های برنامه نویسی فقط در یک حوزه خاص کاربرد دارند، این مزیت پایتون به خاطر دارا بودن کتابخانه های زیاد این زبان برنامه نویسی می باشد. البته به جز این کاربرد پایتون کاربردهای دیگری نیز دارد که ما برخی از آنها بیان می نماییم:


*از پایتون می توان در طراحی سایت و توسعه وب سایت ها استفاده نمود. این زبان برنامه نویسی با قدرت وارد بازار زبانهای برنامه نویسی شد و توانست خود را جایگزین زبان های برنامه نویسی مانند php یا asp نماید. این قدرت پایتون از وجود فریمورک های مطرح آن می‌تواند نشات گرفته باشد.


* این زبان برنامه نویسی در یادگیری ماشین نیز عملکرد مناسبی دارد و افراد زیادی که در حوزه یادگیری ماشین فعالیت می‌کنند از پایتون استفاده می نمایند.از پایتون به عنوان یک زبان ماشین محور یاد می شود.


* پایتون دارای کتابخانه های زیادی میباشد که به صورت قدرتمند در زمینه داده کاوی و تحلیل داده حرف برای گفتن دارند.

 


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: