جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش ۲

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش ۲

 157    0

در این مقاله به افزونه WP Forms و افزونه Sucri secarity از افزونه های وردپرس خواهیم پرداخت.

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش 1 را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه WP Forms

 

 

* این افزونه نیز در بین کاربران بسیار محبوب و پرکاربرد پرکاربرد می باشد.


* افزونه WPForms برای تهیه انواع فرم های کاربرد دارد. روش استفاده از این افزونه بسیار آسان می باشد و بدون نیاز به دانش خاصی می توانید در زمان خیلی کوتاهی به تکمیل فرم های هوشمند بپردازید.


* این افزونه هم نسخه رایگان را دارا می باشد و و هم نسخه پولی آن را که دارای امکانات بیشتری می باشد.


* یکی از مزیت‌های که این افزونه دارد، این است که می‌تواند عملکرد دراگ اند آپ را از روی فیلتر ها به روی فرم ها انجام داد.


* این افزونه قالب های آماده ای از فرم ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید در زمان بسیار کوتاهی و بدون انجام هیچ تغییری در آنها به تولید فرم ها بپردازید.  البته این افزونه به شما امکان سفارشی‌سازی این فرم ها را نیز می دهد این افزونه کاربرد خیلی زیادی دارد و بسیاری از امکانات را در زمینه تهیه فرم ها به شما ارائه می‌دهد که در ادامه می خواهیم به برخی از آنها اشاره ای هرچند کوتاه داشته باشیم.


* همانطور که گفتیم می توانیم با این افزونه فرم هایی را به وسیله کشیدن فیلدها و رها کردن آن ها در فرم ها به تهیه فرم های خود بپردازید. فیلد ها در پنل سمت چپ فورم ها قرار میگیرند.


* برای اینکه بتوانید فرم هایی را تهیه نمایید که امکان پرداخت آنلاین را از طریق آنها فعال نمایید. می توانید فرم ها را با پردازشگرد های پرداخت آنلاین  paypal,stripe square ترکیب نمایید.


* برای اینکه بتوانید برای فرم های خود اطلاعاتی را جمع آوری نمایید، می توانید در فرم های خود فیلتر آپلود نیز قرار دهید.این فیلد ها به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید فایل هایی مانند تصاویر را نیز در فرم های خود آپلود نمایید.


* می‌توانید بازخورد کاربران خود را به صورت نظرسنجی های مختلف و یا رتبه بندی به روش های مختلف مانند دادن ستاره و غیره جمع آوری نمایید.


* این افزونه به قدری قالب های پیش ساخته برای انواع فرم ها را در گالری الگوی خود دارد که دیگر نیازی نیست که شما مجددا فرم‌هایی را خود تهیه کنید و میتوانید از قالب های آماده استفاده نمایید.


* انواع فرم هایی که میتوان با این افزونه تولید کرد بسیار می باشند. برای مثال می‌توان فرم های تماس، فرم های سفارش آنلاین، فرم های نظرسنجی، فرم های اشتراک ایمیل، فرم های ثبت نام، فرم های کمک های مالی، فرم های پرداخت و غیره را تهیه کرد.


* ویژگی دیگری که این افزونه دارد این است که می‌تواند فرم ها را نظم ببخشد و آنها را به صورت خیلی مختصر، تمیز و مرتب نگه دارد.این ویژگی این افزونه Conditional Logic نام دارد.


* این افزونه قابلیت این را دارد که با فعال کردن فرم های آفلاین در صورت قطع اتصال اینترنت، اطلاعات و داده‌های جمع‌آوری شده از بین نروند و داده‌ها را تا جایی که در فرم‌ها پیش رفته شده است را ذخیره می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد بعد از وصل شدن اینترنت ادامه کار خود را تکمیل نمایند.


* این افزونه به ابزارهای مجهز می‌باشد که می‌توانند امنیت فرم ها را تامین نمایند و اطلاعات آنها را در حالت ایمن حفظ نماید. مانند ابزارهای ضد هرزنامه Google re catpcha


* ویژگی Notifications در افزونه WP Forms به شما این امکان را می دهد که محل ارسال اعلان های ایمیل را بعد از پر کردن فرم ها تعیین نمایید.


* در این افزونه امکان افزودن امضاهای دیجیتالی در فرم ها به صورت تصاویر PNG وجود دارد.


* این افزونه را برای انجام بازاریابی ایمیلی، می‌توان به انواع ابزارها و افزونه هایی که میتوانند خدمات بازاریابی را ارائه دهند، متصل نمود.


یکی از این افزونه ها Mail chimp می باشد.


*افزونه User journey دیگر افزونه ای می باشد که امکان این را به شما می دهد که بدانید کاربران شما از کدام قسمت سایت شما به سمت فرم های شما روانه شده اند.


* در این افزونه می توانید به کاربران خود اجازه دهید در سایت شما و توسط فرم ثبت نامی که شما در سایت خود قرار داده اید، برای خودشان یک حساب وردپرسی ایجاد کنند و وقتی وارد سایت شما می‌شوند برای خود پروفایل کاربری مخصوصی داشته باشند.


* در کنار ثبت نام کاربران و ایجاد پروفایل های خاص برای کاربران می توانید به کاربران خود اجازه دهید به عنوان مهمان وارد سایت شما شوند و برای شما به راحتی پست ارسال نمایند. این قابلیت با استفاده از از افزونه post submissions امکان پذیر است.


* افزونه Geolocation افزونه ای است که به شما اطلاعاتی در مورد محل جغرافیایی ارسال این فرم ها را به شما ارائه می دهد.


* در برخی مواقع کاربران فرم های شما را پر می‌کنند و به هر علتی قبل از اینکه دکمه ارسال را بزند، فرم ها را ترک می کنند در این مواقع افزونه WPForms ابزاری به نام Form Abandonment  را دارد که با استفاده از این ابزار می توانید آدرس ایمیل آن کاربران را ضبط نمایید و از آن آدرس ها در بازاریابی ایمیلی استفاده نمایید .


* با وردپرس می توانید در هر آنچه را که به عنوان ورودی در فرم ها وارد می شود را تغییر و حذف نمایید و یا آنها را به عنوان فرم های خوانده شده یا فرم های مورد علاقه خود تعیین نمایید و آنها را علامت گذاری مشخص کنید و در واقع می توانید با این افزونه ورودی های خود را مدیریت نمایید.


* در این افزونه ویژگی دیگری نیز وجود دارد که می توان برای انواع فرم های خود صفحاتی را به عنوان صفحات فرود تعیین کنید که کاربران را از فرم های خود به آن صفحات انتقال دهید. این ویژگی باعث می‌شود نرخ تبدیل فرم ها بالاتر رود.


* دیگر ویژگی که این افزونه به شما ارائه می دهد این است که به وسیله فعال کردن گزینه مربوطه، فرم ها را از حالت یکنواختی سادگی به فرم های تبدیل کنید که انگار با کاربران خود از نزدیک به مکالمه پرداخته اید.


ما در مطلب فوق چندین مورد از ویژگیهای WPForms را بیان نمودیم ولی این ویژگی ها به قدری زیاد و جالب می باشند که باعث شده‌اند این افزونه در بین کاربران بسیار محبوب و کاربردی شود.

 

 

افزونه Sucri secarity

 

 

* این افزونه برای این می باشد که سایت تهیه شده با وردپرس را در برابر انواع بدافزارها و هکرها حفظ نماید. این افزونه در انجام وظایف خود بسیار قدرتمند عمل می‌کند.


* همچنین با ایجاد چند لایه حفاظتی، می‌تواند کل سایت شما را از شر برنامه های مخرب و حملات بدافزارها و ویروس را حفظ نماید و امن بودن سایت را برای کاربران خود تضمین نماید.


* این افزونه با مجهز بودن به فایروال Cloudproxy به این وظیفه خود با بهترین نتیجه عمل میکند.


* این افزونه می تواند همه اطلاعات را در مورد فعالیت های مربوط به امنیت سایت می‌باشد را شناسایی و ذخیره نماید.


* می تواند هر تغییری را که در فایل ها ایجاد می شود را شناسایی نماید.


* همچنین با استفاده از ابزارهای مختلف به بررسی سایت ها می پردازد و به شناسایی بدافزار ها می پردازد.


* با استفاده از این افزونه می توان سایت را از نظر مسدودیت به خاطر مسائل امنیتی بررسی نمود تا اگر سایت در موتورهای لیست سیاه قرار گرفته شده باشد،مشخص نمود.


* همچنین میتوان انواع اقدامات محکم کاری را از نظر امنیتی انجام داد.


* یکی از ویژگی هایی که این افزونه میتواند داشته باشد این است که شما می توانید به صورت سفارشی مقدار و میزان فعالیت های امنیتی را تعیین نمایید.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش 3 را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: