جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش 3

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش 3

 167    0

در این مقاله به افزونه YoastSEO و افزونه Learnpress و افزونه Insert Headers and Footers و افزونه Smush Pro و افزونه Defender از سری افزونه های...

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش 2 را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه YoastSEO

 

 

یکی دیگر از افزونه های وردپرس که برای سئو و بهینه سازی سایت کاربرد دارد افزونه YoastSEO می باشد. با استفاده از این افزونه می توان بسیاری از خطاهای را که باعث کاهش امتیاز دهی گوگل برای سئوی سایت می‌شود را رفع نمود.


این افزونه دارای نسخه رایگان و پرمیوم می‌باشد و نسخه پرمیوم در این راه بسیار کمک رسان خواهد بود. چرا که نسخه پرمیوم اقداماتی مثل: یافتن بهترین کلمات کلیدی برای مقاله مورد نظر، تعیین عنوان و خلاصه مطلب با رعایت اصول و الگوریتم‌های گوگل، لینک دهی مناسب، نوشتن تعداد کلمات مناسب در بخش‌هایی مثل متا، استفاده از هدینگ های مطلوب و متناسب با اصول قابل پذیرش برای گوگل و انواع اقداماتی را که برای امتیازگیری سایت برای سئو بهتر و رسیدن به رتبه های عالی در صفحه نتایج SERP را نتیجه خواهد داد، را انجام میدهد.


با استفاده از این افزونه و البته نسخه پولی آن در هنگام تغییر آدرس لینک مطالب دیگر کاربران شما با صفحه خطای ۴۰۴ روبرو نخواهند شد.چرا که این قابلیت را دارد که به طور خودکار و هوشمندانه این تغییر آدرس را تشخیص دهد و به جای اینکه کاربران را با صفحه خالی و دارای ارور ۴۰۴ روبرو نماید، آنها را به آدرس جدید انتقال می‌دهد.


این افزونه به سرعت و در لحظه می تواند مطالب را تجزیه و تحلیل نماید و ایرادها و خطاهای آنها را به شما اعلام کند و برای رفع آن خطاها راهکارهایی را ارائه دهد و همچنین برای برخی از بخش‌های مطالب پیشنهاداتی را بدهد که با استفاده از آن پیشنهادات و راهکارها، می توانید سایت خود را بهینه سازی و سئو نمایید.

 


این افزونه همچنین می‌تواند به راحتی و بدون صرف هزینه های بالایی که برای سئوی سایت نیاز است می‌تواند در این راه،  همراه شما باشد.

 


* ویژگی های مهمی که این افزونه دارا می باشد عبارتند از:

 


۱) می‌تواند مشکلات سایت شما را به طور خود را شناسایی و رفع نماید.


۲) می‌تواند به طور پیشرفته به آنالیز سایت شما بپردازد.


۳) می تواند سایت شما را از نظر خوانایی نیز تجزیه و تحلیل نماید.


این کار باعث می‌شود محتوای متن شما برای کاربران قابل فهم تر باشد.


۴) می تواند تعداد پیوندهای محتوای شما را به شما اعلام نماید تا بتوانید محتوایتان را از نظر تعداد استاندارد لینک ها بررسی نمایید.


۵) امکان ارائه پیشنهاداتی در مورد انواع لینک های داخلی را دارا می باشد.


۶) می تواند نقشه XML سایت شما را ایجاد نماید.


۷) می‌تواند در متن شما را از نظر ساختار و پاراگراف ها، آنالیز نماید تا متن و محتوای شما برای مشتریان کوتاه و مختصر و مفید و قابل درک باشد تا بتوانید مشتریان زیادی را برای خود جذب نمایید.


۸) این امکان را به شما می‌دهد که متن خود را از نظر تعداد کلمات کلیدی بهینه نمایید.همانطور که می دانید باید در محتوای خود از تعداد کلمات متناسب استفاده نمایید چرا که اگر از تعداد کلمات کلیدی زیاد یا کم در محتوای خود استفاده نمایید، هر کدام به طریقی می تواند رتبه سایت شما را پایین بیاورد.


۹) می‌توانند پیشنهاداتی را برای بخش توضیحات متا برای شما ارائه دهد تا با نمایش این بخش در صفحه جستجوی گوگل، بتوانید مشتریان بیشتری را برای خود جذب نمایید.


۱۰) با استفاده از این افزونه می توانید از تکرار کلمات کلیدی که قبلاً آن را در سایت خود استفاده نموده اید، بپرهیزید.


۱۱) این افزونه قابلیت این را دارد که زیر عنوان های شما را نیز از نظر تعداد کلمات کلیدی موجود در آن تجزیه و تحلیل نمایید. همانطور که میدانید بهتر است از کلمات کلیدی در زیر عنوان ها به نحو مطلوب استفاده شود تا بتوانید در نظر موتورهای جستجوگر و کاربران، مناسب نماینده شوید.


۱۲) این افزونه قابلیت این را دارد که مطالب و محتوای سایت شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد و از طریق آن شبکه ها نیز برای شما، کاربران دیگری را جذب نماید.این مورد می تواند به شما برای جذب کردن بهتر و بیشتر کاربران کمک رسان خوبی باشد. این کار با ایجاد یک حساب کاربری برای خود در شبکه های اجتماعی امکان پذیر می باشد.

 


افزونه Learnpress

 

 

این افزونه برای راه اندازی سیستم آموزشی آنلاین کاربرد دارد. از آنجایی که امروزه به دلایل بسیاری از جمله، مشغله زیاد افراد و نداشتن وقت آزاد برای رفتن سر کلاس های حضوری و همچنین ترافیک های سرسام آور در خیابانها مخصوصا در شهرهای بزرگ، باعث شده است که افراد زیادی به سمت آموزش از طریق اینترنت و به صورت مجازی و غیر حضوری بروند.


 پس اگر به دنبال کسب یک درآمد خوب هستید، می‌توانید سراغ راه اندازی آموزش های آنلاین بروید البته اگر دانش کافی را برای همچین آموزش هایی را داشته باشید مطمئن برای اینکه بتوانید در این راه موفق شوید.


مطمئنا برای اینکه بتوانید در این راه موفق شوید علاوه بر اینکه باید توانایی آماده کردن پک ها یا دوره ها را داشته باشید، باید بتوانید آموزش های خود را به مرحله فروش یا همان ثبت نام برسانید.


برای این کار کارهای زیادی لازم می باشد و باید تبلیغات زیادی انجام شود ولی اصلاً نگران نباشید چرا که وردپرس دارای افزونه های دیگری به نام  Learnpress می باشد که به آسانی به شما در این راه کمک خواهد کرد.


با استفاده از این افزونه می توانید سیستم آنلاین آموزشی خود را در سایت وردپرس خود ایجاد نمایید و از آن برای آموزش های مجازی خود استفاده کنید.

 


ویژگی های مهمی که این افزونه دارد و می‌تواند با در اختیار گذاشتن آنها برای شما، شما را به هدف تان برساند عبارتند از:

 


* میتوان دوره های آموزشی شما را به صورت آنلاین به کاربرانتان نمایش دهد.


* می‌تواند به کاربرانتان که در دوره های آموزشی شما ثبت نام کرده اند، اطلاعاتی را که قرار است در اختیار آنها بگذارید و یا قصد این را دارید که پیامی را به آنها بفرستید، با ارسال پیام به این کار بپردازد.


* میتوان دوره های آموزشی آنلاین شما را ایجاد و مدیریت کند.


* این افزونه با انواع قالب های وردپرسی سازگار میباشد.


* از این افزونه می توانید برای پرداخت هزینه های دوره های آنلاین توسط کاربران نیز استفاده نمایید چرا که با همه درگاه‌های پرداخت اینترنتی سازگاری دارد.


* با استفاده از این افزونه علاوه برداشتن آموزش های آنلاین، می توانید آزمون های پیشرفته آنلاین را نیز داشته باشید چرا که قابلیت این را دارد که این آزمون‌ها را ایجاد نماید.


* همچنین بعد از اتمام دوره می توانید برای کاربرانتان گواهینامه اتمام آموزش را نیز صادر نمایید.


* این افزونه می تواند دوره های مرتبط با دوره های آموزشی شما را نیز شناسایی و پیشنهاد دهد.


* با استفاده از این افزونه می توان کاربران زیادی را جذب ثبت نام در آموزش های آنلاین نماید.


در واقع این افزونه می تواند به عنوان بازاریاب به کمک شما بیاید.


* می تواند اطلاعات کامل و جامعی را از دوره های آموزشی شما در اختیار کاربرانتان قرار دهد تا آنها را راغب به ثبت نام در دوره های آموزشی نماید.


کاربران و ثبت نام کنندگان در آموزش های سایت شما * کاربران و ثبت نام کنندگان در آموزش های سایت شما، می توانند به راحتی با صفحه سایت آموزشی شما کار کنند.


در واقع رابطه کاربری که این افزونه در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیار ساده و راحت باشد.


* این افزونه این قابلیت را دارد که کاربران و خود شما را از درصد پیشرفت دوره های آموزشی مطلع نماید.


* می تواند در حین پخش آموزش ها به کار بران، برای آنها سوالاتی را مطرح نماید و از آنها آزمون بگیرد.


* هر کاربر می‌تواند با ثبت نام در دوره های آموزشی، برای خود پروفایل مخصوصی داشته باشد.


همه این قابلیت هایی که گفته شد می تواند توسط خود شما مدیریت شود و هر آنچه را که شما دوست دارید یا به آن نیاز دارید را فعال نمایید و هر آنچه را که نیاز ندارید، غیرفعال کنید.


البته این قابلیت‌ها بخشی از قابلیت‌های افزونه Learnpress می باشد چراکه این افزونه یک افزونه کامل در رابطه با راه‌اندازی سیستم‌های آموزشی آنلاین می باشد.


علاوه بر ویژگی های خود افزونه، افزونه های اضافه تر دیگری نیز دارد که در صورت نیاز، می توانید با استفاده از آنها امکانات بیشتری را دریافت نمایید.

 

 

افزونه Insert Headers and Footers

 

 

یکی دیگر از افزونه های رایگان وردپرس که در بین کاربران محبوبیت زیادی دارد، این افزونه می باشد. این افزونه کار شما را در در مورد رفتن بالای سر که کدهای سایت کاهش می دهد.


از این افزونه می توانید برای قرار دادن کد های خود در هدر و فوتر سایت وردپرسی خود استفاده نمایید.


در واقع می توانید با این افزونه هدر و فوتر سایت خود را سفارشی نمایید.


با اینکه این کار را می توانید دستی و با کد نویسی انجام دهید، ولی پیشنهاد ما این است که این کار را انجام ندهید. چرا که مشکلاتی را ممکن است برای شما ایجاد نماید.

 


اگر با کدنویسی بخواهید به سفارشی کردن هدر و فوتر سایت خود بپردازید و کدهای سفارشی خود را وارد نمایید، مشکلاتی که ممکن است با آن روبه‌رو شوید عبارتند از:

 


* روبرو شدن با مشکل اشتباهی نوشتن کد های سفارشی.


* در صورت خطا در وارد کردن کد های سفارشی، امکان تصحیح سخت میباشد.


* احتمال روبرو شدن با قفل سایت وجود دارد


ورد پرس به فکر کاربران خود می باشد و به این مشکل آنها نیز فکر کرده است و افزونه Insert Headers and Footers را برای آنها فراهم کرده است.


با این افزونه به راحتی می توانید کد های سفارشی خود را در هدر و فوتر سایت وردپرسی خود قرار دهید.البته این افزونه قابلیت غیر فعال کردن این کد ها در زمان های را که به آنها نیاز ندارید، را دارند. در واقع، خودتان میتوانید فعال یا غیر فعال کردن آنها را مدیریت کنید.

 

 

مزایای استفاده از افزونه Insert Headers and Footers

 

 

* با این افزونه به راحتی می توانید هدر و فوتر سایت خود را سفارشی نمایید و نیازی به جستجوی فایل هایی که حاوی کد های درست و مناسب برای سفارش کردن هدر و فوتر سایت می باشد، نیست.


* وقتی که از این از افزونه استفاده می شود، خطای وارد کردن کد های اشتباهی به صفر می‌رسد و دیگر نیازی به رفع خطای صورت گرفته، که در هنگام وارد کردن کدها به صورت دستی با آنها روبرو می شدید و صرف زمان برای آن، نمی باشد.


* محل نگهداری کدهای وارد شده در این افزونه جداگانه می باشد و در هنگام بروزرسانی یا تغییر در قالب از بین نمیروند.


* با استفاده از این افزونه می توانید سایت های وردپرسی تولید کنید که ساختار سازمان یافته داشته باشد.

 

 

افزونه Smush Pro

 

 

این افزونه دارای نسخه های رایگان و پرمیوم (غیر رایگان) میباشد.


افزونهSmush Pro در زمینه بهینه سازی سایت کاربرد دارد. البته این افزونه برای بهینه‌سازی، به متن محتوای شما کاری ندارد و از طریق بهینه سازی تصاویر، به این کار می پردازد. اما چطور؟


این افزونه می تواند حجم تصاویر شما را از طریق حذف داده های اضافی کاهش دهد، ولی کیفیت آن را ثابت نگه می دارد.


وقتی از این افزونه برای بهینه سازی تصاویر خود استفاده می‌کنید، باعث میشود وقتی کاربران وارد سایت شما می شوند، اول سایت شما بالا بیاید بعد شروع به بارگیری تصاویر نماید.


این موارد بسیار در افزایش سرعت سایت تاثیر گذار خواهد بود. این قابلیت افزونه به نام قابلیت Lazyload میباشد.


این افزونه علاوه بر اینکه تصویر حجم کاهش یافته را تولید و ذخیره می کند، یک نسخه از تصویر اصلی با همان حجم کاهش نیافته را نیز ذخیره می نماید، تا در صورت نیاز، از همان نسخه اصلی و با همان حجم، از تصویر ذخیره شده استفاده نمایید.

 

 

افزونه Defender

 

 

این افزونه برای تامین امنیت سایت وردپرسی کاربرد دارد. این افزونه با قدرت فوق العاده می‌تواند به این وظیفه خود عمل نماید. همانطور که میدانید هر سایتی می تواند مورد حمله ویروسها و هکرها قرار بگیرند. پس باید به این مسئله بسیار دقت نمایید.

 


روشهای افزونه Defender برای تامین امنیت سایت های وردپرسی: 

 


* این افزونه می تواند هاست سایت‌ها را بررسی کند و در صورت وجود هرگونه فایلی که از نظر این افزونه مشکوک و مخرب باشد را پیدا کرده و به مدیران سایت ها اطلاع دهد تا با بررسی آنها و تایید مخرب و مشکوک بودن آنها توسط مدیران، آن فایل ها حذف شود و امنیت سایت افزایش یابد.


* این افزونه می تواند سایت شما را بررسی کند و تمامی ایرادات و مشکلاتی را که در سایت شما وجود دارد و این مشکلات می‌تواند امنیت سایت شما را کاهش دهد را پیدا کند و به شما اطلاع دهد تا شما آنها را بررسی کنید و در صورت تایید برای رفع آنها اقدام نمایید. البته رفع آنها زیاد سخت نیست و فقط با یک کلیک شما، آن ایرادات را به وسیله این افزونه رفع خواهید کرد.


* این افزونه به عنوان یک افزونه امنیتی می‌تواند سایت شما را ضد هک نماید. چراکه این افزونه به قدری در ایفای این وظیفه قدرتمند می باشد که حتی می‌تواند کد های داخل قالب ها و افزونه ها به کار رفته در سایت شما را نیز از نظر مشکوک بودن بررسی نماید و در صورت وجود کدهای مشکوک، آنها را نیز به شما اطلاع دهد.


* این افزونه با تمامی قالب های وردپرسی سازگار میباشد و از هر قالبی که استفاده کنید، می توانید از امکانات این افزونه بهره ببرید.


* امکان شناسایی و بلاک کردن آی پی های مشکوک را دارا می باشد. تا بدین وسیله بتواند سایت ها را از هر نوع هک کردن در امان نگه دارد.


* امکان تنظیم کردن فاصله زمانی اسکن کردن سایت توسط این افزونه وجود دارد. این افزونه قابلیت اسکن کردن اتوماتیک و منظم سایت های وردپرسی را دارا می باشد و با تنظیم کردن فاصله زمانی توسط شما به او دستور می دهید، هر چند وقت یکبار به این کار بپردازند تا از امنیت سایت خود اطمینان پیدا کنید.


در این افزونه امکان اسکن کردن روزانه را نیز دارا می باشد به غیر از این امکانات دارای انواع امکانات دیگری نیز می باشد که با استفاده از این امکانات می توانید تا حد زیادی امنیت سایت را بالا ببرید تا از سرقت اطلاعات و داده‌های سایت جلوگیری نموده و سایت را ضد هک نمایید.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش 4 را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: