جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش 9

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش 9

 146    0

در این مقاله به بررسی دو افزونه iThemes Security و Google XMLSitemaps از سری افزونه های وردپرس می پردازیم.

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش8 را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه Google XMLSitemaps

 

*برای اینکه بتوانید کاربران زیادی را جذب بازدید از سایت خود نمایید باید رتبه سایت خود را افزایش دهید.برای اینکار یکی از مهم ترین روش ها، رعایت اصول موتورهای جستجوگر می باشد.از آنجا که اکثر افراد جستجوهای خود را با استفاده از موتور جستجوی گوگل انجام می دهند، پس باید اصول این موتور جستجو را کاملاً رعایت نمایید تا گوگل از شما راضی باشد و امتیاز بیشتری برای رتبه گیری در صفحه نتایج خود، به سایت شما بدهد.


* یکی از راه هایی که می توانید سایت خود را بیشتر و بهتر به این موتور جستجو معرفی نمایید، داشتن sitemap سایت خود می باشد و البته ثبت آن نقشه در کنترل وبمستر گوگل.در سایت های وردپرسی میتوانید این کار را از طریق افزونه Google XMLSitemaps انجام دهید.

 

به سایت sitemap مراجعه فرمایید:

 


اگر بخواهیم sitemap را به طور خلاصه به شما معرفی نماییم، می‌توانیم با یک مثال این کار را انجام دهیم.فرض کنید به شهری رفته اید که آن را نمی‌شناسید. اگر بخواهید بدون داشتن نقشه شهر به گشت و گذار بپردازید، آیا می توانید همه جاهای دیدنی و مراکز خرید و هر آنچه را که علاقه مند به دیدن آن هستید را سریعا پیدا کرده و به دیدن آنها بروید؟

 


مطمئناً جواب شما منفی خواهد بود.اما اگر با یک نقشه به دست بخواهید به گشت و گذار بپردازید، به راحتی می توانید از روی نقشه این کار را انجام دهید.نقشه سایت دقیقا مثل نقشه این شهر می باشد و موتورهای جستجو به وسیله خزنده ها با این نقشه به گشت و گذار در سایت شما می پردازند. sitmap یک فایل xml میباشد.ربات های گوگل هم از این نقشه استفاده می‌کنند و مطالب و صفحات سایت شما را شناسایی کرده و در آنها به جستجو می‌پردازند و در نتیجه کاربران بیشتری می تواند از مطالب و محتوای سایت شما استفاده نمایند.اگر بخواهید در مورد sitemap اطلاعات بیشتری را دریافت نمایید، می توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.


* وردپرس برای این کار تعدادی افزونه‌ دارد که مهمترین و پرکاربردترین آنها افزونه Google XMLSitemaps میباشد و با استفاده از این افزونه نیازی نیست دانش خاصی در این مورد داشته باشید و به راحتی و بدون هیچ کدنویسی می‌توانید به این کار بپردازید و نقشه سایت خود را تهیه نمایید. این افزونه به دلیل مزایای بسیار خود توانسته است مدیران زیاد را به استفاده از این افزونه ترغیب نماید.با اینکه نقشه سایت در همه سایتها نقش بسزایی دارد ولی برخی از سایت ها نیاز وافری به این نقشه سایت دارند.برای مثال سایت هایی که دارای ساختار پیچیده می‌باشند و تعداد صفحات و مطالب و محتوای آنها زیاد میباشد اگر نقشه سایت نداشته باشد موتورهای جستجوگر هنگام جستجو در بین صفحات و محتوا آن سایت سردرگم می‌شوند ولی در صورت داشتن نقشه سایت این کار برای موتورهای جستجو بسیار راحت خواهد بود.همچنین آن سایت هایی که دارای لینک دهی قوی نمی باشند و یا دائما درحال به روزرسانی مطالب خود می باشند، نیز از دسته سایت هایی می باشند که بسیار به sitemap نیاز دارند.این افزونه در مخزن وردپرس موجود می باشد و به راحتی می‌توانید آن را فعال و راه اندازی نمایید.

 

 

افزونه iThemes Security

 

 

* از آنجایی که امنیت در سایت ها بسیار مهم میباشد و هر سایتی که امنیت نداشته باشد، احتمال به سرقت رفتن اطلاعات، هک شدن، ویروسی شدن و دیگر مشکلات امنیتی برایش پیش خواهد آمد، بنابراین وردپرس افزونه هایی را در این زمینه برای کاربران خود معرفی کرده است. یکی از این افزونه ها، افزونه iThemes Security میباشد.

* برای اینکه امنیت سایت را بالا برد میتوان از ماژول های امنیتی بهره بود ولی چون این ماژول ها هم زمان زیادی برای طراحی نیاز دارند و هم استفاده از آنها در سایت ها باعث می شود حجم سایت بالا رود و از این رو در بارگذاری سایت با اختلال روبه رو شوید، بهتر است در سایت های وردپرسی خود از این افزونه امنیتی استفاده نمایید‌.


* این افزونه با انواع قابلیت‌های امنیتی که درون خود دارد، می‌تواند امنیت سایت را تامین نماید و از ورود کاربران مشکوک و بدون اجازه جلوگیری نماید و به نوعی میتواندنگهبان سایت شما باشد.این افزونه راه ورود چنین کاربران مشکوک را مسدود می‌کند و به آنها اجازه ورود و انجام کارهای مخربشان را نمی دهد.

 


قابلیت های افزونه iThemes Security

 

 

* این افزونه می توانید از سایت شما پشتیبان گیری نماید.


* ویژگی و قابلیت بسیار مهمی که این افزونه در اختیار مدیران سایت ها قرار می‌دهد،قابلیت فعال کردن حالت mode در سایت می باشد.به هر دلیلی اگر نتوانید به سایت خود سر بزنید و نتوانید سایت خود را از وجود هکرها و از نظر امنیتی بررسی نمایید، می توانید با استفاده از ویژگی mode و فعال کردن آن در سایت های وردپرسی با استفاده از این افزونه امکان انجام هر تغییری در سایت خود را قفل نمایید تا اگر حتی هکرها توانسته باشند به وب سایت شما وارد شوند نتوانند تغییراتی را در سایت شما انجام دهند.البته این برای مواقعی است که خود شما هم نمی خواهید هیچ تغییری را در سایت خود انجام دهید. در واقع زمان هایی که به سایت خود دسترسی ندارید باید این حالت را فعال نمایید. چون برای خود شما هم تا وقتی که این حالت را غیر فعال نکرده اید، اعمال تغییرات قفل خواهد شد.
*امکان محافظت از سایت در برابر حملات مشکوک را دارا می باشد.


* این افزونه قابلیت این را دارد که با ارسال ایمیل های خبری به شما، شما را از هر آنچه که در سایت شما اتفاق می‌افتد آگاه نماید.


* علاوه بر سیستم حفاظت امنیتی که دارد امکان محافظت از داده های سایت در برابر انواع مشکلات فنی و داخلی را نیز دارا می باشد.


* اگر هکری با همه سیستم‌های امنیتی که در سایت گذاشته اید، بتواند وارد سایت شما شود و اقدام به انجام کارهای مخربانه خود بکند، این افزونه می تواند تغییرات ایجاد شده در سایت را تشخیص دهد و آن را به شما اطلاع دهد. اگر این تغییرات از طرف خودشمانباشد و کار هکرها باشد، شما می توانید اقداماتی را برای رفع یا حذف یا از بین بردن اعمال این هکرها انجام دهید.


* این افزونه از طریق اجازه دادن به مدیر برای تغییر آدرس پیش فرضی که برای ورود مدیریت به پنل مخصوص به خود ایجاد شده است، باعث ایجاد امنیت بیشتر سایت می شود.


* این افزونه برای ورودیهای سایت، از کدهای captcha گوگل استفاده می کند. با استفاده از این کدها می‌توان امنیت سایت را بالا برد. چرا که ربات ها معمولا نمی‌توانند کدهای کپچا را به درستی وارد کنند و همچنین کاربران نیز به خاطر اتلاف وقتی که برای تکرار کدهای کپچا وجود دارد، از ورود به چنین سایت‌هایی خودداری می‌کنند.


* امکان تشخیص روبرو شدن یک کاربر با خطای ۴۰۴ را دارا می باشد و IP این کاربر را مسدود می‌کند تا جلوی خطرات احتمالی آن را بگیرد. همانطور که می دانید کاربران وقتی با خطای ۴۰۴ روبرو می شوند که واژه های نامعتبر را برای یافتن صفحه ورود سایت شما امتحان می‌کنند، اگر از طرف یک IP تعداد روبرو شدن با این خطا زیاد باشد(بیش از ۲۰ مورد باشد)، اینافزونه آن IP را به عنوان کاربر مشکوک شناسایی میکند و IP آن را مسدود می نماید.


* امکان فعال سازی کد ورود یکبار مصرف در این افزونه وجود دارد.با فعال‌سازی این کد می توانید علاوه بر داشتن کد کپچا، از این کد های یکبار مصرف نیز برای افزایش امنیت سایت خود استفاده نمایید.در واقع نحوه ورود به سایت خود را دو مرحله ای می کنید و کاربران باید این مرحله را پشت سر بگذارند تا بتوانند وارد سایت شما شوند.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش10 را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: