جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

سایت مپ و انواع آن و تگ های مهم در سایت مپ

سایت مپ و انواع آن و  تگ های مهم در سایت مپ

 167    0

در اینجا به مفهوم سایت مپ و انواع آن که شامل XML وHTML و تگ های مهمی که در آن استفاده می شودخواهیم پرداخت.

 

سایت مپ

 

سایت مپ همان نقشه سایت میباشد داشتن نقشه سایت بسیار مهم است چرا که ربات ها با این نقشه ها می توانند سایت شما را بررسی کنند برای سئو سایت شما می‌تواند از عوامل مهمی به حساب بیاید

 

سایت مپ چیست و چه کاری بر عهده آن می باشد :

 

لیست مهمترین محتوای سایت که برای ایندکس شدن به آنها نیاز است به صورت یک فایل ذخیره شده اند که خزنده ها و روبات ها به وسیله این لیست می توانند صفحات شما را ببینند و به آنها رتبه دهند.کار دیگری که این فایل انجام می دهد این است که محتواهایی که از نظر اهمیت از بقیه محتواها درجه بالاتری دارند را به موتورهای جستجو نشان می دهد.

 

لیستی که در این فایل ها قرار گرفته است بر اساس موضوع و نمودار سازمانی یا XMLبه صورت رتبه بندی شده به یکدیگر وصل شده اند.
 

در صورت ضعف لینک سازی داخلی ،سایت مپ می‌تواند به کمک سئوی سایت شما بیاید .

 

سایت مپ علاوه بر اینکه به موتورهای جستجو برای خریدن آنها در سایت دستورالعمل هایی را ارائه می دهد ،به درک بهتر سایت توسط کاربران نیز کمک شایانی می‌کند چون که با استفاده Site map، سایت ساختار منظمی پیدا میکند.

 

ما دو نوع نقشه سایت (Site map)داریم :

 

 

سایت مپ

 

XML(1 :

 

این نقشه ها هم به زبان نشانه گذاری XML یا همان زبان نشانه گذاری قابل توسعه نوشته شده است این نقشه ها به دور از دید کاربران است و فقط برای استفاده ربات های گوگل می باشد برخی از اطلاعاتی که این نقشه ها در اختیار خزنده ها قرار می دهند عبارتند از تعداد صفحات وب سایت، هرگونه تغییرات در صفحات، به‌روزرسانی‌های درون سایت و غیره .می توان گفت سرعت و امنیت ایندکس شدن محتوا برای سئوی سایت با کمک این نقشه بیشتر میشود.شما به کمک سایت مپ می توانید تغییرات و به روز رسانی هایی را که روی صفحه سایت خود انجام داده اید را به اطلاع خزنده های موتور جستجو برسانید تا خزنده ها شروع به ایندکس کردن صفحات وب سایت شما بکند.

2)html :

این نقشه به زبان نشانه گذاری html(زبان نشانه گذاری ابر متنی) نوشته می شود. این نقشه حاوی لیست مهمترین فایل های موجود در سایت می باشد و همچنین ساختاری وب سایت را به کاربران نشان می دهد، در واقع می توان گفت این نقشه مورد استفاده کاربران می باشد و با استفاده از آن می‌توانند از صفحات وب و موقعیت آنها دسترسی پیدا کنند وبه قسمتهای مختلف آن دسترسی داشته باشند. در سایت مپ صفحات با استفاده از لینک های داخلی به یکدیگر متصل می شود و این کمک بسیاری در سئوی سایت خواهد کرد امروزه به برخی دلایل افراد بیشتر به سمت سایت مپ XML روی می آورند استفاده از نقشه های نقشه سایت های html کمتر شده است.

 

در سایت مپ از تگ هایی استفاده می‌شود که برخی از آنها عبارتند از:

 

Location(1 :

آدرس صفحه مورد نظر در این قسمت وارد میشود. URL هرصفحه به صورت جداگانه در این قسمت باید وارد شود .

 

Last changed(2 :

این قسمت نشان دهنده زمان آخرین آپدیت صفحه وURL مورد نظر می باشد.

 

Changed frequency(3 :

این بخش به موتورهای جستجو دستور می‌دهد که در چه بازه زمانی به صفحه مورد نظر مراجعه کنند و بررسی‌های خود را دوباره انجام دهند. اگر موتورهای جستجو چند بار در بازی زمانی مشخص شده به صفحه مورد نظر  مراجعه کنند ولی شما هیچ تغییر را انجام نداده باشید دیگر موتورهای جستجو به سایت مپ شما اعتماد نخواهند کرد.

 

URL(4

نشان دهنده محتویات صفحه وب سایت می باشد مثلا مکان لوکیشن URL ،اندازه اهمیت محتوا، زمان آپدیت محتوای صفحه و بازه زمانی تغییرات محتویات صفحه. از URL میتوان به تعداد صفحات سایت استفاده کرد.

 

Last med(5 :

اطلاعات تغییرات صفحه را به نمایش می‌گذارد.

 

Xml(6 :

سایت مپ با این تگ شروع می کند و از این تگ بیشتر از یکبار استفاده نمی شود

 

Urlset(7 :

این تگ هم بیشتر از یک بار مورد استفاده قرار نمی گیرد و با این تگ ما می‌گوییم از پروتکل های استاندارد Site map.org استفاده کرده‌ایم و اعتبار سایتمان را به این سایت ارجاع می‌دهیم.

 

به site map در همه شرایط نیاز داریم ولی در شرایط زیر بیشتر از همیشه به این نقشه نیاز خواهیم داشت:

 

۱)وقتی که از لینک های داخلی و خارجی به صورت مناسب استفاده نکرده باشید یعنی لینک دهی ضعیف داشته باشید.

 

۲)زمان هایی که یک وبسایت خیلی بزرگ طراحی کرده اید ممکن است برخی از صفحات شما از دید خزنده ها دور بماند

 

۳)برخی از مواقع ممکن است برای محتوای سایت خودتان از URL های داینامیک استفاده کنید درچنین مواقعی نیز به Site map  نیاز خواهید داشت

 

۴)زمانهایی که محتوای آرشیو شده شما به طور متناسب به صفحه های فعال سایتتان لینک نشده باشد

 

۵)اگر سایتتان دارای محتوای غیر متنی مانند محتوای تصویری ،ویدیویی و غیره باشد و موتورهای جستجو برای شناسایی صفحات سایت دچار مشکل شودوقتی که از فایل های چند رسانه ای به تعداد زیادی استفاده شود باید از سایت ما استفاده شود تشخیص و ایندکس کردن آنها برای گوگل آسان‌تر شود

 

۶) وقتی که از فایل های چندرسانه ای به تعداد زیاد استفاده شود باید از سایت مپ برای آسان کردن تشخیص گوگل و ایندکس کردن سایت استفاده شود.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: