جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش 11

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش 11

 154    0

در این بخش در مورد افزونه های back up buddy و WP clone و All In One WP Security & Firewall و Rank Math و All in one SEO Pack از افزونه های وردپرس...

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش10 را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه back up buddy

 

برای استفاده از امکانات این افزونه باید هزینه آن را پرداخت نمود.یعنی افزونه پولی می باشد. این افزونه از افزونه های بکاپ گیری سایت وردپرسی محسوب میشود.


در واقع با این افزونه امکان این را پیدا خواهید کرد که از تمامی داده های وردپرسی خود پشتیبان بگیرید و کل داده های وردپرس خود را در یک فایل زیپ شده نگه دارید و در مواقع نیاز آنها را بازیابی نمایید.


برای اینکه بتوانید داده های خود را از انواع هکر ها و تهدیدات خطرآفرین نجات دهید باید به طور مداوم و به صورت خودکار از سایت وردپرسی خود را بکاپ گیری نمایید.


 یکی از افزونه هایی که برای این کار کاربرد دارد افزونه back up buddy می باشد.


بکاپ گیری دستی برای سایت هایی که دائما در حال به روز رسانی می باشند، امکان پذیر نمی باشد. برای همین باید از این افزونه کمک بگیرید.

 


بک آپ های تهیه شده خود را بهتر است در چندین مکان ذخیره نمایید تا احتمال از دست رفتن آنها را به صفر نزدیک نمایید.مکان هایی که می توانید از آن ها برای ذخیره سازی بکاپ سایت خود استفاده نمایید، می‌توانند برای نمونه به شرح زیر می باشند:

 


* سرویس ذخیره سازی ابری


* کامپیوتر 


* سرور FTP

 

 

سرویس ذخیره سازی ابری

 


مطمئنا فضای ذخیره سازی ابری به گوش شما هم خورده است ولی آیا تاکنون به دنبال کسب اطلاعات در این مورد رفته اید؟ در این بخش از مقاله می خواهیم با این فضای ذخیره سازی کمی بیشتر آشنا شویم.


حتما میدانید که در جامعه دیجیتالی امروزه دستگاه های ذخیره سازی متنوعی برای جابجایی و انتقال و ذخیره سازی اطلاعات در دسترس همه افراد قرار گرفته است. برخی از دستگاه های ذخیره سازی فیزیکی که وجود دارند عبارتند از: انواع فلش مموری ها ،حافظه های جانبی یا هارددیسک‌های اکسترنال، کارت های حافظه، حافظه های ssd و غیره می‌باشد. که هر کدام بسته به نیاز و دستگاه مورد استفاده افراد می‌توانند مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال کارت های حافظه که بسیار کوچک می باشند در انواع گوشی‌های هوشمند از آنها استفاده می شود.همانطور که بیان شد همه این دستگاه های ذخیره سازی فیزیکی میباشند، اما در دنیای دیجیتال دارای فضای ذخیره سازی مجازی نیز می باشیماین فضا به نام فضای ذخیره سازی ابری شناخته شده می باشد. این فضای ذخیره سازی در واقع به شما این امکان را می‌دهد که داده‌ها و اطلاعات خود را به جای ذخیره سازی در دستگاه های فیزیکی، آنها را در اینترنت و در سرور مورد نظر خود ذخیره سازی نمایید تا در موقع نیاز به آن سرور مراجعه کرده و از آنها مجددا استفاده نمایید.

 

این فضای ذخیره سازی نیاز به جابجایی هیچ دستگاه فیزیکی برای استفاده از داده های ذخیره شده کاربران ندارد و این امکان را به کاربران می‌دهد که در هر مکانی که قرار دارند و به یک سیستم متصل به اینترنت دسترسی دارند، بتوانند به فایل های ذخیره شده خوددسترسی پیدا نمایند.


برخی از فضاهای ذخیره سازی ابری، به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد ولی اگر شما نیاز به فضای زیاد تری داشته باشید، می توانید با پرداخت هزینه های آن ( که این هزینه بسته به شرکت‌های ارائه دهنده این فضا ها، می توانند متفاوت باشند) از فضای ذخیره سازی ابری به میزان نیاز خود استفاده نمایید. در واقع با پرداخت هزینه، محدودیت خاصی برای استفاده از این فضا نخواهید داشت.


معروف ترین شرکت ارائه دهنده فضای ذخیره سازی که شناخته شده می باشد شرکت گوگل می باشد. این شرکت بسیار قوی، توانسته است این امکان را نیز برای کاربران خود فراهم سازد. این شرکت تا ۱۵ گیگ فضا را به صورت رایگان و از طریق اکانت گوگل در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و استفاده بیشتر از ۱۵ گیگ را هم با دریافت هزینه مربوطه می‌تواند در اختیار کاربران خود قرار دادند.


هر وقت نیاز به اطلاعات و فایل های ذخیره شده خود در این فضای ذخیره سازی را داشته باشید، به راحتی می توانید با جیمیل خود به آنها دست پیدا کنید.


این فضای ذخیره سازی گوگل درایو نسبت به دیگر فضاهای ذخیره سازی ابری از امنیت نسبتا بالایی برخوردار می‌باشد. ولی باز هم نمیتوان تضمینی از نظر امنیت برای این فضاهای ذخیره سازی ارائه داد.

 

همانطور که بقیه فایل های خود را می توانید در سیستم های کامپیوتری خود ذخیره سازی نمایید فایل حاوی پشتیبان سایت وردپرس شما هم امکان ذخیره سازی در کامپیوتر را دارا می باشد.

 

 

سرور FTP

 

 

سرور FTP یک پروتکل انتقال فایل می باشد.


 آیا می دانید پروتکل به چه معنایی است؟


پروتکل همان قواعد استانداردی است که به صورت مجموعه های خاص تهیه گردیده است و امکان مبادله و خواندن اطلاعات را برای دو دستگاه سرور سیستم و غیره فراهم می‌کند.


با اینکه این پروتکل بسیار قدیمی می باشد و از آن استفاده های زیادی می‌کنند ولی احتمال دارد افرادی با آن آشنایی کافی نداشته باشند.


کلمه FTP مخفف عبارت File Transfer Protocol به معنی پروتکل امن انتقال فایل می باشد.


برای اینکه بتوانید اطلاعات و فایل های خود را از یک رایانه به رایانه های دیگر بفرستید، کاربرد دارد. FTP این کار را از طریق اینترنت انجام می دهد و نیاز به هیچ وسیله ی فیزیکی ندارد.


در واقع می توان از آن برای آپلود فایل های خود روی سرور مختلف و یا دانلود از آنها استفاده کرد اتصال اینترنت FTP یک اتصال امن به حساب می آید.


هدف استفاده از این افزونه بکاپ گیری، آسان کردن فرایند پشتیبان گیری و همچنین بازیابی و استفاده مجدد از فایل های پشتیبان گیری شده، سایت وردپرسی می باشد.


می توان گفت استفاده از یکی از این افزونه های بکاپ گیری یکی از ضروریات برای سایت های وردپرسی می باشد. البته پشتیبان گیری برای همه وب سایت ها لازم و ضروری می باشد.

 


افزونه WP clone

 

 

یکی دیگر از افزونه‌های بکاپ گیری، این افزونه پر کاربرد و پر طرفدار بین کاربران می باشد.


برای اینکه بتوانیم سایت وردپرسی خود را در هاست و دامنه دیگری انتقال دهید یا یک رونوشت از سایت خود به هاست یا دامنه دیگری بفرستید به راحتی و با سرعت بالایی می توانید از افزونه WP Clone این کار را انجام دهید.


استفاده از این افزونه می تواند امنیت بالایی را در این پروسه برای شما فراهم نمایند.

 


 کاربردهای این افزونه بسیار زیاد می باشد که برای نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره داشته کرد:

 


* انتقال سایت خود به لوکال هاست


* تهیه کپی از سایت وردپرسی


* توسعه و ویرایش سایت


* پشتیبان گیری از سایت وردپرسی

 

 

ویژگی های مهم افزونه WP clone

 

 

* از این افزونه به راحتی همه افراد می‌توانند استفاده نمایند چرا که محیط کار بسیار راحتی را برای کاربران خود فراهم کرده است. در واقع این افزونه توانسته است رابط کاربری ساده ای را برای کاربران خود تهیه نماید.


* همچنین می‌توان گفت که در هنگام انتقال فایل های خود با این افزونه نگران امنیت آنها نباشید چرا که این افزونه توانسته است انتقال این را برای کاربران خود فراهم نماید.


* این افزونه می تواند تمامی وظایف خود را به صورت قدرتمندانه و سریع به سرانجام رساند و وقفه در ایفای وظایف خود ایجاد نمی کند.


* با این افزونه انگار تغییر آدرس سایت وجود دارد. در واقع با استفاده از این افزونه و بک آپ تهیه شده توسط آن  امکان این برای شما فراهم می‌شود که سایت خود را از یک آدرس به سایت یا هاست دیگری انتقال دهید، بدون اینکه مشکل خاصی برای سایت شما ایجاد شود.

 

 

افزونه All In One WP Security & Firewall

 

 

از دیگر افزونه های امنیتی وردپرس که می توان گفت یکی از بهترین این نوع افزونه ها می باشد.


همیشه افراد و سازمانها در تلاش هستند که بتوانند امنیت کاملی را برای داده ها و اطلاعات خود تامین نمایند. این کار ممکن نخواهد بود مگر اینکه از راه های درست و اصولی وارد این بازی (مقابله با تهدیدات و خطرات احتمالی) شوند. چراکه اکثراً تهدیدات ورودی، بسیار خطرناک می باشند و با هر روشی نمی توان به جنگ با آنها رفت.


این تهدیدات و حملات رفته‌رفته پیشرفته تر می شوند و باید راه های مقابله با آن نیز مطابق با پیشرفت آنها پیشرفت داشته باشد، وگرنه در این راه شکست خواهند خورد.


قبلاً نیز بیان شد که هکرها، افراد بسیار باهوش و نخبه هستند و نباید دستاورد آن ها کوچک شمرده شود.


یکی از راه هایی که میتوان با آن به مقابله با این تهدیدات و هکرها رفت، استفاده از این افزونه امنیتی می باشد. این افزونه در ایفای وظیفه خود بسیار قدرتمند عمل می‌کند و می‌تواند امنیت قابل توجهی را برای اطلاعات شما فراهم نماید. در کنار قدرتمندی این افزونه کار کردن با آن بسیار راحت می باشد و می توانید به آسانی از آن استفاده نمایید.


ممکن است هر فردی سطحی از امنیت را برای سیستم و داده های خود نیاز داشته باشد. این افزونه قابلیت تعیین  درجه سطح امنیتی مورد نیاز شما را دارا می باشد و می توانید با تنظیمات خاص آن، به راحتی آن را مدیریت نمایید.


از نام این افزونه هم نمایان می‌شود که این افزونه یک افزونه امنیتی تمام عیار میباشد البته این یک شعار نیست و این افزونه توانسته است قدرت خود را در این زمینه به کاربران ثابت نماید.


در مقابل همه این امکانات و ویژگی هایی که این افزونه در اختیار شما قرار می دهد، هیچ پولی را از شما درخواست نمی کند و همچنین از نظر سرعت، سرعت سایت شما را پایین نمی آورد.


یکی از قابلیت های مهمی که این افزونه به آن مجهز می‌باشد و برای کاربران ایرانی بسیار مهم است، ترجمه آن به زبان فارسی می باشد. این افزونه به بسیاری از زبان ترجمه شده است که یکی از آنها زبان فارسی می باشد و کاربران ایرانی به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند.


انواع نسخه های این افزونه وجود دارد که نسخه جدید نسبت به نسخه قبلی بهتر و کامل تر میباشد. در واقع اشکالاتی که در نسخه قبلی وجود داشته است و نمایان شده است، در نسخه های جدید نسبت به رفع آنها اقدام شده است و نسخه جدید بدون آن ایراد عرضه شده است.

 

 

قابلیت‌ها و ویژگی‌های افزونه All In One WP Security & Firewall

 

 

* مجهز به ابزار رمز عبور می باشد .با استفاده از این ابزار می توان برای هر حساب کاربری،رمزعبور قوی را انتخاب نمود تا توسط هکر ها شناسایی نشود و با استفاده از این قابلیت، می‌توان حساب های کاربری بسیار امنی برای کاربران فراهم نماید.


* با حذف شمارش کاربران از طریق آیدی آنها، تلاش ربات ها را برای به سرقت بردن اطلاعات کاربران از طریق پیوند نویسنده، نافرجام می ماند.


* میتوانید تایید خودکار حساب کاربری را با فعال کردن تایید دستی آن، غیرفعال کنید. تایید دستی امن تر میباشد و میران می‌توانند خود به بررسی انواع ثبت نام کنندگان و اطلاعات آنها بپردازند و هرزنامه ها و یا حساب های کاربری ساختگی توسط ربات ها را تشخیص دهند و از ورود آنها جلوگیری نمایند.


* امکان استفاده از سیستم قفل شونده در این افزونه وجود دارد. همانطور که می دانید سیستم قفل شونده حساب کاربری هایی را که از هر روش خواهان ورود به سیستم می باشند را به عنوان تهدید شناسایی میکند و حساب آنها را مسدود میکند و مانع ورود آن حساب های کاربری به سایت می شود.


* قابلیت گزارش دهی از حساب های کاربری مسدود شده را دارا می باشد. این گزارش‌های ارائه‌شده بسیاری از اطلاعات این حساب های کاربری مانند ورود، خروج، نام کاربری، شناسه کاربری و غیره را برای مدیران ارائه می دهد.


* با این افزونه می توانید لیست کاربران فعال خود را در سایت مشاهده نمایید.


* این افزونه می تواند امنیت سایت را از طریق ایجاد کد کپچا برای فرم های ورود و فراموشی رمز عبور افزایش دهد.


* با این افزونه می توانید پشتیبان گیری خودکار نیز داشته باشید و زمان های پشتیبان گیری را با توجه به نیاز و سلیقه خود تنظیم نمایید مثلاً تعیین کنید که هر هفته یکبار از سایت شما پشتیبان تهیه شود.


* با این افزونه امکان مدیریت و نظارت بر امنیت سیستم فایل ها ایجاد می شود. با این مدیریت می توان از دسترسی افراد به همه پرونده ها جلوگیری نمود و امکان ویرایش آنها را غیر فعال نمود.


* این افزونه با قابلیت اسکنر امنیتی که به آن مجهز می باشد، می تواند از هر نوع تغییر در فایل های وردپرسی را شناسایی کند و آنها را به شما گزارش داد در صورت تغییر فایل ها به صورت مشکوک، از آن تغییرات جلوگیری نمایید.


* می‌تواند نظرات و کامنت های اسپم را تشخیص دهد و IP آن ها را مسدود نماید.


* این افزونه قابلیت این را دارد که کاربران را مجبور به رعایت قانون کپی رایت می کند و در واقع با فعال کردن این قابلیت به کاربران اجازه کپی و استفاده از متن سایت میزبان را نمی دهد.


* قابلیت سازگاری با بسیاری از پلاگین های وردپرس را دارد.


* دارای پشتیبانی قوی می باشد.


* امکان ثبت و ذخیره سازی آدرس IP ها وجود دارد.


* با قابلیت های بسیاری که دارد می‌تواند عملکرد فایروال‌ها شما را بهبود بخشد. برای مثال این افزونه به ربات های ساختگی گوگل اجازه خزیدن در سایت شما را نمی دهد.

 

 

افزونه Rank Math

 

 

این افزونه یکی از افزونه های مدیریت سئو می باشد. این افزونه به قدری قدرتمند می باشد که توانسته است خود را افزونه Yoast seo نزدیک نماید.


این افزونه بسیار نوپا تر از افزونه Yoast seo می باشد. ولی با داشتن ویژگی و قابلیت بسیار خود و قدرتش در ایفای وظایف خود، توانسته است خود را در کنار افزونه قدیمی و پیشکسوت Yoast seo معرفی نماید.

 

به عقیده برخی افراد حتی پس از گذشت مدت زمانی این افزونه خواهد توانست، افزونه Yoast seo را شکست دهد.


رایگان بودن این افزونه نیز می‌تواند این افزونه را برتر از افزونه Yoast SEO نماید.


با توجه به اینکه این افزونه یکی از افزونه های سئو می باشد، بنابراین وظیفه آن بهینه سازی محتوای سایت می باشد.


همانطور که می‌دانید هرچقدر یک سایت سئو شود، کاربران زیادی را جذب خود خواهد کرد و در واقع ترافیک آن سایت، افزایش خواهد یافت.


کارکردن با این افزونه بسیار راحت می باشد و همه افراد به راحتی می توانند از آن استفاده نماید.


علاوه بر این افراد به راحتی می‌توانند آن را نصب و راه اندازی نماید و به فرد متخصص برای این کار نیاز ندارند.

 

با پیشنهاداتی که برای تنظیمات سایت شما ارائه می دهد، می توانید تنظیمات ایده آلی را برای سایت خود انجام دهید.


این افزونه برای بهینه سازی و سئو سایت شما نیاز به هیچ کدنویسی ندارد.


حجم اشغالی این افزونه نسبت به دیگر افزونه های سئو بسیار پایین می باشد و یکی از سبکترین افزونه ها به شمار می آید.


این افزونه در نسخه پرو خود امکان ادغام پیشرفته با گوگل آنالیتیکس را دارا می باشد.

 

 

دیگر قابلیت های افزونه Rank Math

 

 

* می تواند با ارائه اطلاعات در درباره محتوای سایت شما و ارائه پیشنهادات برای بهبود محتوایی شما، به بهینه سازی سریع سایت شما اقدام نماید.


* با استفاده از این افزونه می توانید قبل از اینکه محتوای خود را برای کاربرانتان به نمایش بگذارید، پیش نمایشی از محتوای سایت خود را داشته باشید تا اگر نیاز به ویرایش آنها باشد، این کار را انجام دهید.


* رابط کاربری ساده این افزونه باعث شده، حتی افراد مبتدی هم به راحتی از آن استفاده نمایند.


* امکان مشاهده کلمات کلیدی سایتتان را به شما ارائه می‌دهد. حتی می‌تواند رتبه‌بندی‌ آنها را نیز به شما نمایش دهد.


* می‌توانید وضعیت sitemap خود را مشاهده نمایید.


* اگر در فهرست بندی شما مشکل و ایرادی داشته باشد، این افزونه به شما کمک می کند آنها را ببینید و رفع آنها اقدام نمایید.


* با داشتن قابلیت ایجاد خودکار نقشه های XML می توانید محتوای ایندکس شده سایت تان را پیدا کنید.


* امکان یافتن کلمات کلیدی پرکاربرد در محتواهای مشابه با موضوع محتوای شما را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از آنها در محتواهای خود استفاده نمایید.حتی این قابلیت را دارد که انواع کلمات کلیدی یافته شده را با هم قیاس نماید تا به شما بهترین کلمه کلیدی را ارائه دهد.


* همانطور که می دانید بهینه سازی تصاویر سایت میتواند رتبه سایت شما را در صفحه نتایج گوگل بالا ببرد.


برخی از راه های بهینه سازی تصاویر تعیین عنوان تصاویر و درج آن در تصاویر و همچنین افزودن ALT به آنها می باشد. افزونه Rank Math به صورت خودکار این کارها را برای سایت شما انجام خواهد داد.


* با استفاده از این افزونه به راحتی می توانید مشکلات و خطاهای موجود در سایت خود را که خزنده های گوگل با آنها روبرو می شوند را پیدا کنید و به رفع آنها اقدام نمایید.


* می‌تواند در مدیریت ریدایرکت ها به شما کمک بسیاری نماید.

 

این امکانات فقط برخی از امکانات این افزونه می باشد. در نسخه پرو این افزونه به قدری امکانات زیاد میباشد که می توانیم یک مقاله جدا برای خود آن ارائه دهیم.در این مقاله فقط می خواهیم به برخی از آنها اشاره کوتاهی داشته باشیم.

 

 

امکانات نسخه پرو افزونه Rank Math

 

 

* قابلیت ردیابی رتبه کلمات کلیدی را دارا می باشد.


* قابلیت ترکیب با گوگل ترند را دارا می باشد.


* مجهز به پیشرفته ترین موتور اسکیما میباشد.


* دارای ۲۰ نوع اسکیمای از پیش تعریف شده می باشد.


* قابلیت بررسی پیشرفته محتوای سئو را دارا می باشد.

* مجهز به اسکیما ساز سفارشی می باشد.


* دارای تنظیمات سفارشی می باشد.


* قابلیت برون ریزی و درون ریزی به صورت کامل دارد.


* می تواند صفحات سرگردان را شناسایی کند.


* دارای گزینه های پیشرفته برای ویرایش سریع می باشد.

 

 

معایب افزونه Rank Math

 

 

* امکان کند شدن پیشخوان وردپرس وجود دارد.


* نمی‌تواند در زبانهای غیر انگلیسی، تعدادی کلمات رعایت شده در یک پاراگراف را تشخیص دهد.


* ممکن است با برخی از افزونه‌های دیگر تداخل داشته باشد.


* نمی توانید بدون ثبت نام در سایتRank Math، به پیکربندی آن بپردازید.

 

 

افزونه All in one SEO Pack یا ALOSEO

 

 

یکی دیگه از افزونه های سئو وردپرس که معمولا برای سایت های فروشگاهی کاربرد دارد، این افزونه می باشد.


در دنیای امروز افراد زیادی به کسب و کارهای اینترنتی روی می‌آورند و سعی می‌کنند از این راه کسب درآمد نمایند. اما آیا همه این افراد می‌توانند در این مسیر موفق شوند؟مطمئنن خیر.

 

آن افرادی که بتواند سایت خود به نحو احسن و با رعایت تمام اصول و الگوریتم های گوگل، برای کاربران به نمایش گذارند، خواهند توانست محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی نمایند و در نتیجه به کسب درآمد خود دست یابند.


برای اینکار باید حتماً این سایت از سئو شوند تا در صفحه نتایج جستجوی گوگل در صفحات اول قرار بگیرند.


بدین منظور می توانند از افزونه های سئو کمک بگیرند که یکی از آنها همین افزونه می باشد.


اگر از این افزونه به درستی و با رعایت اصول مربوط به آن استفاده شود، می‌تواند در این مسیر بسیار کمک کننده به شما باشد. این افزونه به شما در سئوی onpage کمک رسان خواهد بود.


این افزونه با انجام خودکار، تنظیماتی را که برای سایت ما در مسیر رسیدن به هدف سئو نیاز است، انجام می دهد و هر آنچه را که در از نظر این افزونه می تواند در رسیدن به رتبه برتر اشکال ایجاد نماید را رفع می نماید.

 

استفاده از این افزونه خیلی راحت می باشد و با استفاده از این افزونه دیگر نیازی به استفاده از افراد متخصص در زمینه سئو نخواهید داشت. این افزونه به خاطر محبوبیت خود در بین کاربران به زبان های زیادی ترجمه شده است. ترجمه آن به زبان فارسی نیز وجود دارد ولی این ترجمه کامل نمی باشد و به صورت ناقص ترجمه شده است.چرا که بسیاری از اصطلاحات مترادف فارسی ندارد.


این افزونه می تواند نقشه سایت وردپرسی شما را نیز ایجاد نماید. با قابلیت ها و محبوبیتی که بین کاربران پیدا کرده است توانسته است به عنوان رقیب افزونه Yoast به شمار آید.


با توجه به اینکه این افزونه می تواند تمامی کارهایی را که برای سئوی داخل نیاز می باشد را انجام دهد، توانسته است به یکی از قدرتمندترین افزونه ها برای سئوی داخلی شناخته شود.


اما این افزونه برخلاف افزونه Yoast، برای تجزیه و تحلیل محتوای سایت قابلیت ندارد.

 

 

قابلیتهای افزونه All in one SEO Pack

 

 

۱) با استفاده از این افزونه می توانید برای رسیدن به هدف افزایش جذب کاربران و درنتیجه افزایش ترافیک سایت، سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی پربازدید متصل نمایید.


۲) امکان مدیریت داده های متا در این افزونه وجود دارد.برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید، باید رتبه صفحات خود را بالاتر ببرید برای اینکار باید بتوانید عنوان و توضیحات متا خوبی برای محتوای خود انتخاب نمایید و کلمات کلیدی خوب و پرطرفداری را برای محتوای خود به کار ببرید. برای انجام این کار همه این کارها می‌توانید از این افزونه کمک بگیرید.


۳) یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که وقتی که سایتی تازه کار میباشد و محتوای جدیدی در سایت خود می گذارد احتمال اینکه محتوایشان قبل از اینکه توسط موتورهای جستجو بررسی شود، ربات‌هایی محتوای آنها را کپی کرده و به سرقت ببرند و از آن در سایتهای میزبان خود که رتبه های بالاتری در صفحه SERP را دارند، استفاده نمایند، وجود دارد.در این چون رتبه آن سایت نسبت به رتبه سایت نوپا بالاتر می باشد، اول محتوای آنها بررسی می‌شود و بعد محتوای سایت نوپا.در این صورت موتورهای جستجو به جای اینکه آنها را متخلف بشناسد، سایت نوپا را به عنوان رعایت نکردن قانون حق کپی رایت، سایت متخلف می شناسند وجریمه می‌کنند. چرا که در موتورهای جستجو فکر می‌کنند که سایت نوپا، محتوای دیگر سایت را دزدیده است.این افزونه قابلیت این را دارد که شما را از شر این ربات‌ها خلاص نماید تا نتوانند محتوای سایت شما را به سرقت ببرند.


۴) این افزونه با بسیاری از افزونه های وردپرس سازگار میباشد.


۵) رابط کاربری این افزونه بسیار ساده و راحت می باشد و همه افراد میتوانند بدون نیاز به کدنویسی از آن استفاده نمایند.


۶) در حین سادگی که این افزونه دارد ولی می‌تواند کاملا حرفه‌ای و به صورت پیشرفته و قدرتمندانه به وظیفه خود عمل نماید.


۷) با قابلیت درون ریز و برون ریز اطلاعاتی در این افزونه وجود دارد، به راحتی می توان از تنظیمات سئو پشتیبان گیری نمود و یا اطلاعاتی که در افزونه های دیگر برای سئوی سایت وجود دارد، در این افزونه استفاده کرد و به آن اضافه نمود.


۸) با استفاده از این افزونه میتوان sitemap XML سایت خود را تهیه نمود و توانست به بهینه سازی سایت خود کمک کرد.


۹) امکان نظارت و کنترل بر روی سایت میزبان خود را دارد و می توانید آنها را به بهترین نحو ممکن به موتورهای جستجو معرفی نماید تا موتورهای جستجو رتبه بالاتری را به سایت شما بدهد.


۱۰) این افزونه می‌تواند با php ۷ به بالا به صورت کامل سازگار شود.


۱۱) این افزونه می تواند از ابزار بهینه سازی گوگل آنالیتکس وردپرس پشتیبانی نماید.


۱۲) از آن urlهایی برای سایت ها استفاده می‌کند که استاندارد پیشرفته در آنها رعایت شده باشد.

 

۱۳) باقابلیت جلوگیری از استفاده محتوای تکراری در سایت ها، باعث می‌شود رتبه سایت بالا رود و همانطور که میدانید استفاده از محتوای تکراری رتبه سایت شما را پایین می آورد.

 

۱۳) قابلیت این را دارد که شما را از نیاز بروز رسانی سایتتان در موتورهای جستجو، مطلع نماید.


۱۴) هر تغییری که شما در سایت خود انجام می دهید،این افزونه می‌تواند آن را تشخیص دهد و آن تغییرات را به موتورهای جستجو اطلاع دهد تا آنها به بررسی سایت شما بپردازند.


۱۵) برای استفاده از این افزونه به تنظیمات خاصی نیاز ندارید.


۱۶) با استفاده از این افزونه می‌توان تصاویر را نیز در نقشه سایت خود اضافه نمود تا موتور موتورهای جستجو رتبه سایت شما را بالاتر ببرند.


۱۷) امکان این وجود دارد که پیشنهادات و اطلاعات متایی را که این افزونه ارائه می‌دهد را قبول نکنید و خود عناوین و توضیحات متا کلمات کلیدی خود را انتخاب نمایید.

 

۱۸) این افزونه با دیگر افزونه های فروشگاهی می‌تواند سازگار شود.


۱۹) این افزونه می تواند فایل های  Robots.txt و htaccess را ویرایش نماید.


۲۰) این افزونه دارای انواع ابزارهای پیشرفته می باشد که از آنها می توان در بهینه سازی سایت کمک گرفت.

 


این افزونه علاوه بر نسخه رایگان آن که تا به اینجای مقاله در مورد آن صحبت کردیم، دارای نسخه پرمیوم نیز می‌باشد. نسخه پرمیوم این افزونه علاوه بر امکانات نسخه رایگان دارای انواع امکانات دیگری نیز می‌باشد که بسته به نیاز شما می توانید یکی از آنها را برای سئوی سایت خود انتخاب نمایید.

 


۱) برای این نسخه انواع فیلم های آموزشی وجود دارد و در دسترس کاربران قرار گرفته است تا به کمک آنها بتوانند کار سئوی سایت خود را انجام دهند.


۲) در این نسخه حتی می توان برای محتوای ویدیویی سایت نیز نقشه سایت ایجاد نمود.


۳) اگر کاربران حرفه‌ای قرار است از این افزونه استفاده نمایند، می توانند در این نسخه به پیکربندی حرفه ای و بیشتری دست یابند‌.


۴) این نسخه برای افراد مبتدی نیز امکانات خوبی دارد. با این نسخه از این افزونه می توان انواع تنظیمات ضروری را از قبل پیاده سازی نمود تا افراد مبتدی دچار مشکل نشود.


۵) این نسخه می‌تواند پست های موجود در سایت را برای موتورهای جستجو به صورت سفارشی و شخصی سازی شده آماده کنند.


۶) میتوان عناوین نوشته ها را بدون هیچ دخالتی از طریق مدیر سایت و به صورت خودکار بهینه سازی نماید.


۷) این افزونه می تواند از افزونه های ووکامرس پشتیبانی پیشرفته داشته باشد.


۸) قابلیت این را دارد که خود به تهیه متاتگ ها اقدام نماید.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش12 را مطالعه بفرمایید :
۹) دارای انواع ماژول ها می باشد که این ماژول ها می توانند در بهینه سازی ویدیو، عملکرد سایت و افزونه کاربرد داشته باشد.


۱۰) این نسخه از این افزونه به پشتیبانی تخصصی دسترسی دارد که افراد می‌توانند در هنگام روبرو شدن با آن مشکلاتی، از آنها کمک دریافت نماید‌. در حالی که در نسخه رایگان این افزونه هیچ پشتیبانی وجود ندارد.


۱۱) دارای میانبر هایی می باشد که می تواند اطلاعات و داده های متای سایت را با استفاده از آنها ویرایش نمود.

 

 


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: