جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش 12

آموزش پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش 12

 159    0

در این قسمت به بحث در مورد افزونه های Autoptimize و GravityForms و Visual CSS Style Editor از سری افزونه های وردپرس خواهیم پرداخت.

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش11 را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه Autoptimize

 

 

از انواع افزونه های بهینه سازی در وردپرس می باشد. این افزونه با قابلیت ویژه‌ای که در فشرده کردن کدهای html و کش کردن فایل ها دارد می تواند به بهینه سازی سایت شما کمک کند.


با توجه به این ویژگی، این افزونه می تواند سرعت سایت را بالا ببرد و از آنجایی که سرعت بالای سایت می‌تواند در بهینه سازی سایت کمک رسان باشد، بنابراین این افزونه هم می‌تواند به بهینه سازی سایت ها بپردازد.

علاوه بر ویژگی بیان شده، این افزونه می تواند بر بهینه سازی css و جاوا اسکریپت نیز بپردازد. این افزونه به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و به روز رسانی این افزونه بسیار مداوم می باشد و در هر به روز رسانی جدید، ویژگی های جدیدتری به آن اضافه می‌شود و اشکالات موجود در آن رفع میشود.


از آنجایی که در این افزونه فایل های cssو html فشرده و به یکدیگر متصل می شوند، تعداد فایل ها که در مقابل درخواست کاربران به آنها ارسال می‌شود، کمتر می باشد و همینطور با فشرده سازی فایلها، حجم فایل ها کاهش می یابد و در نتیجه بارگذاری آن فایل ها نیز سریعتر انجام می پذیرد.


در این افزونه با بهینه سازی فایل ها، ترتیب خاصی به لود شدن آن فایل ها می دهد.


در این افزونه می توان گزینه نگهداری کدهای کامنت های html که در قالب های خود درج کرده اید، را فعال نمود.


این افزونه با قابلیت های خاص خود می تواند، سرعت بارگذاری وب سایت میزبان خود را افزایش دهد.


افزونه Autoptimize در پیشخوان خود وردپرس موجود میباشد و میتوانید از همان قسمت نسبت به نصب و راه اندازی آن اقدام نمایید.


این افزونه نسبت به دیگر افزونه های بهینه سازی دیگر وردپرس ساده تر و ابتدایی تر می باشد ولی از آنجایی که کار کردن با آن راحت می‌باشد، کاربران زیادی به استفاده کردن از آن روی آورده‌اند.


تنظیماتی که برای استفاده از این افزونه مورد نیاز می باشد، بسیار راحت است و حتی افراد مبتدی نیز می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند.


در این افزونه می توان به جای اینکه اسکریپت ها را در هدر بارگذاری نمود، آنها را در فوتر بارگذاری کرد.


با این افزونه می توان فونت های گوگل را نیز بهینه سازی نمود و در این افزونه امکان این وجود دارد که فایل های JS ترکیب نشده را به صورت غیر همزمان اجرا نمود و همچنین با این افزونه می توان سایت های قدیمی را نیز بهینه سازی کرد.


این افزونه قابلیت بهینه سازی تصاویر را نیز دارد و می تواند از ویژگی بارگذاری تنبل برای افزایش سرعت سایت ها استفاده کند.


با توجه به اینکه در سایت های وردپرسی تمامی اطلاعات ذخیره سازی می شوند، این افزونه به حذف داده های که به آن نیاز نمی باشد، می پردازد و می تواند فضای آزاد زیادی را ایجاد نماید و همچنین قابلیت این را دارد که فضاهای نابود شده را نیز بازیابی و آماده استفاده نماید با افزایش فضای آزاد مطمئناً سرعت سایت بالا خواهد رفت.

 


 همانطور که قبلاً نیز بیان شد، این افزونه دارای قابلیت بهینه سازی تصاویر می باشد و از چندین روش برای این کار استفاده می‌نماید. نمونه هایی از قابلیت های این افزونه در بهینه سازی تصاویر عبارتند از:

 


* امکان این را دارد که به جای این که تصاویر را تک‌تک فشرده سازی نماید و زمان زیادی را برای این کار صرف کند، به طور همزمان می تواند چندین تصویر را باهم فشرده سازی نماید.


* قابلیت پیشرفته تری که در این مسیر می توانید از آن بهره ببرید، الگوریتم فشرده سازی پیشرفته است.در استفاده از این قابلیت کیفیت تصویر کمی پایه می آید ولی آنقدر نیست که مهم باشد ولی در عوض می توانید با استفاده از این قابلیت فشرده سازی تصویر را به دو برابر افزایش دهید و حجم آن را خیلی کم تر نمایید.


* این افزونه تصویر اصلی را نیز برای شما ذخیره می کند تا در مواقع نیاز به تصویر اصلی بدون تغییر در حجم و کیفیت، آن را بازیابی و استفاده نمایید.


* این افزونه فشرده سازی تصاویر را بدون اینکه نیازی به دخالت مدیر باشد، می‌تواند به طور خودکار انجام دهد به طوری که هر تصویری را که به سایت اضافه می شود به محض بارگذاری فشرده سازی می نماید.


* این افزونه علیرغم اینکه بسیار مبتدی می باشد و افزونه های پیشرفته زیادی در پیشخوان وردپرس برای بهینه سازی سایت ها وجود دارد ولی می تواند بدون اینکه در کیفیت تصاویر تاثیر منفی بگذارد به افزایش سرعت صفحه سایت شما بپردازد.

 

 

افزونه GravityForms

 

 

این افزونه یک افزونه فرم ساز می باشد. میتوان از این فرم ساز در تهیه فرم های داخلی سایت خود به صورت حرفه ای استفاده نمود. این فرم ساز به صورت قدرتمندانه ایفای نقش می کند. همانطور که می دانید معمولاً استفاده از انواع فرم ها در سایت ها لازم خواهد بود.با استفاده از این فرم ها می توانید به جمع آوری اطلاعات کاربران بپردازند.


هر کدام از این نوع فرم ها مربوط به هدف خاصی میباشد.

 

از انواع فرم ها می توان به فرم های تماس، فرم های ثبت نام، فرم های انتقادات و پیشنهادات، فرم های استخدام و غیره اشاره نمود که در هر سایتی ممکن است به یک یا چند نوع از این فرم‌ها نیاز باشد.


در وردپرس به صورت پیش فرض امکان ایجاد این فرم ها امکان پذیر نمی باشد و باید از افزونه ها برای این کار استفاده نمود. برای سایت های وردپرسی افزونه های مختلفی در این زمینه وجود دارد، که یکی از بهترین آنها می تواند افزونه GravityForms باشد.


اگر از این افزونه برای ایجاد فرم های سایت خود استفاده نمایید، می توانید بدون نیاز به هیچ افزونه دیگری و فقط با خود این افزونه و افزودنی‌های همراه آن به صورت کامل و بی‌نقص و در زمان خیلی کوتاه فرم ها را در سایت خود ایجاد نمایید.

 


قابلیتهای افزونه فرم ساز GravityForms

 

 

* بدون هیچ نیازی به کد نویسی می توان به ایجاد انواع فرم ها پرداخت.


* انواع فرم ها را میتوان با این فرم ساز ایجاد نمود. برای مثال فرمهای آپلود، فرم های ثبت سفارش آنلاین، خبرنامه، فرم شرطی و غیره


* می توان فرم های ایجاد شده خودتان را سفارشی نمایید.حتی امکان تغییر رنگ و ویرایش ظاهر سایت نیز وجود دارد و بسته به نیاز و سلیقه خود می توانید ظاهر سایت خود را سفارشی نمایید.


* زمانبندی فرم ها با این افزونه امکان پذیر می باشد.


* با این افزونه امکان قرار دادن کد کپچا در فرم های سایت خود وجود دارد.


* میتوان فرمهای چند صفحه ای را نیز در این پروژه ایجاد نمود. می توان گفت این ویژگی یک ویژگی منحصر بفرد برای این افزونه می باشد چرا که این امکان در همه افزونه های فرم ساز وجود ندارد.


* ترجمه شده این افزونه به فارسی وجود دارد و کاربران فارسی زبان می توانند بدون مشکلی از آن استفاده نمایند.


* امکان قرار دادن انواع فیلدها در فرم های ایجاد شده وجود دارد.حتی فیلد های پیشرفته ای مثل فیلد های ریاضی و محاسباتی


* امکان استفاده از انواع فونت ها برای فرم های وجود دارد و با توجه به سایتی که در آن می خواهیم از آن فرم ها استفاده نمایید، می توانید فونت مناسب آن را انتخاب نمایید.


* قابلیت نمایش آنی تغییرات اعمال شده


* امکان ساخت انواع فرم ها به هر تعدادی که نیاز دارید، با این افزونه امکان پذیر می باشد.


* امکان استفاده برای همه افراد حتی افراد مبتدی نیز وجود دارد. چرا که استفاده از آن بسیار ساده میباشد.


* دارای فیلتر هایی برای جلوگیری از ثبت اشتباه فرم ها می باشد.


* در فرم هایی که با این افزونه ایجاد می‌شود، امکان این وجود دارد که محدودیت هایی را در آن فرم ها اعمال نمود.


* این افزونه دیگر ویژگی مهمی که دارد این است که می‌تواند به ووکامرس اتصال یابد.


* میتوان فرم ها را به انواع درگاه های پرداخت نیز متصل نمود. در برخی مواقع نیاز است کاربران بعد از تکمیل فرم، وجهی راپرداخت نمایند.مثلاً در فرم های ثبت نام یا سفارش های آنلاین با این افزونه می توان کاربران را به صفحه پرداخت اینترنتی انتقال داد.


* ویژگی دیگری که معمولاً در فرم سازهای دیگر وجود ندارد، این مورد است که با این افزونه می توان فرم هایی را ایجاد نمود که دارای قابلیت کد رهگیری گرویتی فرم باشد.


این افزونه با همه قابلیت هایی که دارد و ما در بالا به چند مورد از آنها اشاره کردیم، یک افزونه بهینه شده می باشد و برای سئوی سایت مشکلی ایجاد نمی‌کند هیچ، حتی می‌تواند در این مسیر کمک رسان نیز باشد و سئوی سایت ما را بالا ببرد.


یکی از مواردی که به سئوی سایت کمک می کند، ریسپانسیو بودن سایت می باشد.


امروزه بیشتر افراد برای گشت و گذار در فضای مجازی و اینترنت، موبایل را برای خود انتخاب می‌کنند. چرا که موبایل یک وسیله قابل حمل می باشد و در همه جا در کنار این افراد می‌باشد. بنابراین محتوای سایت طراحی شما باید بتواند در همه دستگاه ها به خصوص در دستگاههای تلفن همراه که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، به صورت منظم و مرتب دیده شوند و کاربران از دیدن سایت شما در همه دستگاه رضایت داشته باشد. یعنی سایت شما باید ریسپانسیو باشد تا بتواند کاربران زیادی را به خود جذب نماید و بدین وسیله سایت شما سئو شود.

 


نکته‌ای که باید در انتخاب این افزونه به آن توجه کنید، این است که استفاده از این افزونه پولی می باشد و هزینه آن را باید پرداخت نمایید تا بتوانید آن را نصب نمایید و از امکانات بسیار زیاد آن استفاده کنید.

 

 

افزونه Visual CSS Style Editor

 

 

یکی دیگر از افزونه های رایگان وردپرس می باشد که برای ویرایش زنده استایل ها و جلوه های ویژه از آن می توان استفاده نمود‌.


برای اینکه با این افزونه کار کنید، نیازی ندارید که با css و ساختار آن آشنایی داشته باشید و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.


با این افزونه می توانید هرگونه ویرایشی را در قالب های انتخابی خود انجام دهید و آن را مطابق سلیقه و نیاز خودتان جلوه دهی نمایید. برای مثال می‌توانید نوع نوشتار قالب خود را تغییر دهید و یا المان ها و تصاویر را به مکان دیگری از مکان پیش فرض قالب خود ببرید و یا هر نوع تغییر دیگری که دوست دارید اعمال کنید را با این افزونه می توانید انجام دهید. در واقع با این افزونه می توانید یک ویرایشگر زنده در اختیار داشته باشید.


قبلاً این افزونه با نام Yellow pencil یا مداد زرد رنگ می شناختند.


با استفاده از این افزونه می توانید از قابلیت های دراگ اند اپ استفاده نمایید و به روی هر المانی که قصد تغییر مکان آن را دارید، کلیک نمایید و نگه دارید و به مکان دلخواه خود ببرید و رها کنید.


می توانید با یک کلید ساده روی المان مورد نظر خود به ویرایش آن المان بپردازید.


با این افزونه می‌توان به صورت بصری کارکرد و نیاز به هیچ دانش خاصی نمی باشد.


با این افزونه نیاز نیست بعد از اعمال هر تغییری در روی المان ها یا صفحات مورد نظر، دوباره صفحه موردنظر را بارگذاری نمود تا تغییرات اعمال شده، مشاهده شوند و این تغییرات به صورت زنده و آنی قابل مشاهده می باشند.


حتی می توان سایز المان ها را هم دستکاری نمود و به ویرایش آن ها پرداخته و برای آن ها انیمیشن هایی را در حالت های متفاوتی ایجاد نمود.


تعداد انیمه انیمیشن ها که میتوان در محیط وردپرس از آنها استفاده نمود، بسیار زیاد است. این افزونه به صورت ترجمه شده به فارسی نیز وجود دارد که استفاده کاربران ایرانی را که آشنایی کاملی با زبان انگلیسی ندارند را محدود نمی کند.


بیشتر این ویرایش ها را می‌توان به صورت دستی و از طریق inspect element انجام داد ولی این کار نیاز دانش CSS دارد و هر فردی که خود به این دانش مسلط نباشد باید از افراد حرفه ای در این مسیر کمک بگیرند. بنابراین افراد مبتدی نمیتوانند از روش دستی برای این کار استفاده نمایند و باید از افزونه ها استفاده کنند.

 

 

قابلیت های دیگر افزونه Visual CSS Style Editor

 

 

* برای هر بخش از افزونه راهنمایی های هوشمند بسیاری وجود دارد تا کاربران بتوانند از آنها کمک بگیرند.


* برای مدیریت جستجو در سایت می توان از انواع حالت های خاص استفاده نمود.


* می تواند از انواع سایت های واکنشگر پشتیبانی نماید.


* در نسخه پرو این افزونه فونت های انگلیسی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان هر کدام از آنها را به دلخواه برای استفاده در سایت خود انتخاب نمود.


* به هر دلیلی ممکن است که نیاز باشد تا تغییرات ایجاد شده لغو شود و به حالت قبلی باز گردد. می توان از این افزونه برای بازگرداندن به حالت قبل استفاده نمود.


* به صورت مداوم و خودکار این افزونه به روز رسانی می‌شود.


* دارای مستندات زیادی میباشد که میتوان از آنها استفاده نمود.


* کلیدهای میانبری که در این افزونه وجود دارد، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.


* با استفاده از این افزونه می توان انواع انیمیشن ها را ایجاد نمود و ذخیره‌سازی کرد تا در استفاده‌های بعدی که نیاز به همچنین انیمیشنی باشد، برای ایجاد آن دوباره کاری نشود و از همان انیمیشن های ذخیره شده استفاده نمود‌.


* این افزونه ویژگی به خصوصی که دارد این است که دارای مجموعه پالت رنگ های استاندارد فلت میباشد که میتوان از آنها در المان های مختلف استفاده نمود.


* ۳۰۰ تصویر زمینه در این افزونه تعبیه شده است که می توان از آنها در مکان های مختلف استفاده کرد.


* در نسخه پرو این افزونه انواع جلوه های ویژه وجود دارد که در صورت نیاز به آن جلوه ها باید نسخه پرو آن را تهیه نمایید.


* همچنین در نسخه پرو این افزونه فیلترهای css وجود دارد.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: