جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

سیستم مدیریت محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ بخش 2

سیستم مدیریت محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ بخش 2

 198    0

در این مقاله در مورد سیستم مدیریت محتوای جوملا و سیستم مدیریت محتوای آمبراکو و سیستم مدیریت محتوای کاشی سی ام اس و سیستم مدیریت محتوای اکسپرشن...

 

قبل از مطالعه ی این قسمت حتما سیستم مدیریت محتوا چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه بفرمایید :

 

سیستم مدیریت محتوای جوملا

 

یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا که به صورت متن باز و رایگان میباشد، سیستم مدیریت محتوای جوملا است.


 زبان برنامه نویسی این سیستم مدیریت محتوا زبان php میباشد و محل ذخیره داده های سایت، پایگاه داده MYSQL میباشد.


با اینکه این سیستم مدیریت محتوا رایگان میباشد، ولی بسیاری از قالب ها و افزونه های آن پولی هست. همانطور که می دانید، برای اینکه بتوانید یک سایت را طراحی کنید، فقط سیستم مدیریت محتوا به تنهایی نمی تواند به شما در این مسیر کمک رسان خوبی باشد. چرا که به صورت یک سایت خام در دسترس شما قرار خواهد گرفت و برای این که بتوانید یک سایت با امکانات قابل قبول داشته باشید و سایت خود را برای کاربران قابل استفاده نمایید، باید از انواع قالب ها و افزونه های سیستم مدیریت محتوا استفاده نمایید.


این cms به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه شده است، چرا که دربین کاربران توانسته است جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد نمایند.یکی از این زبا ن ها زبان فارسی می باشد و کاربران ایرانی نیز  به راحتی می توانند با آن کار کنند.


وقتی یک سیستم مدیریت محتوا به زبان فارسی نباشد ما ایرانی ها باید به زبان انگلیسی مسلط باشیم تا بتوانیم از آن استفاده نمایید، این cms با توجه به اینکه به زبان فارسی ترجمه شده است ،کاربران ایرانی نیز هنگام استفاده از آن با مشکل روبرو نخواهند شد.


برای این cms، انواع ماژول ها پلاگین های مختلف وجود دارد که برخی از آنها رایگان و برخی دیگر نیز به صورت پولی می باشد، که می توانید از آن ها برای ایجاد انواع امکانات و قابلیت ها و همچنین طراحی زیبای سایت تان کمک بگیرید.


این cms به طور مداوم توسط انواع توسعه دهندگان در حال بررسی می باشد و هر مشکل و ایرادی که در این سیستم ایجاد شود، توسط آنها بررسی و رفع می گردد.


در واقع این سیستم دائماً در حال بروزرسانی میباشد و امکانات و قابلیت های جدیدی به آن اضافه و ایرادات و مشکلات قبلی آن رفع می گردد.


قالب هایی که برای این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد، معمولاً به زبان فارسی ترجمه نشده اند و برای استفاده از آن قالب ها باید به زبان انگلیسی مسلط باشید تا بتوانید در آنها تغییرات زبانی را انجام دهید و آنها را به فارسی تبدیل نمایید و یا باید از قالب هایی که توسط ارائه دهندگان ایرانی به زبان فارسی ارائه داده اند، استفاده کنید.


با اینکه قالب های که به زبان انگلیسی می باشند برای این cms بسیار می باشند، در مقابل قالب های فارسی بسیار محدودی برای آن وجود دارد.


با توجه به اینکه این cms، برای ساخت فروشگاه های اینترنتی مناسب می باشد، می توانید با کمک انواع قالب ها فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نمایید و به فروش خدمات و محصولات خود بپردازید.


با استفاده از این cms میتوانید به راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود به صورت حرفه ای اقدام نمایید.


این cms برخلاف cms هایی که نیاز به هیچ کد نویسی ندارند، در برخی از بخش‌ها نیاز به کدنویسی خواهد داشت. در واقع کارکردن با آن نسبت به برخی دیگر از cms ها مانند وردپرس، که کار کردن با آن بسیار راحت و بدون نیاز به هیچ دانش خاصی میباشد، سخت تر میباشد و اگر کسی هیچ آشنایی با کد نویسی نداشته باشد و فرد مبتدی باشد، نمی‌تواند با این cms براحتی وردپرس کار کند.


همچنین cms هایی مانند وردپرس از نظر بهینه سازی سایت و سئو آن نسبت به این cms بهتر از عمل می کند.البته این cms را نیز می توان با کمک افزونه های بهینه سازی، بهینه نمود.ولی وردپرس در این مورد بهتر از جوملا عمل میکند.


از نظر سرعت، سرعت جوملا می تواند بدون افزودن افزونه های سرعت، قابل قبول باشد.


اگر بخواهیم جوملا را از نظر امنیت و پشتیبانی نیز بررسی کنیم، باید بگوییم در هر دوی این موارد ضعف چشمگیری دارد.

 

 

سیستم مدیریت محتوای آمبراکو

 

 

سیستم مدیریت محتوا نیز متن باز و رایگان می باشد. می توان از سیستم برای طراحی سایت های شرکت های بزرگ و کوچک استفاده نمود.


مدیریت محتوا در این نوع سیستم مدیریت، بسیار آسان می باشد.


 اگر بخواهیم این سیستم را با بقیه سیستم های مدیریت محتوا مقایسه کنیم، باید بگوییم کار کردن به با آن کار هرکسی نیست و بسیار پیچیده و تخصصی می باشد.

 

برای اینکه با این سیستم کار کنید هیچ قالبی در اختیار شما قرار داده نشده است و شما خود باید برای طراحی سایت خود، دست به کار شوید.


اگر بخواهید این cms را یاد بگیرید، می توانید از انواع مستندات و منابع آموزشی که اکثراً آنها به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده اند، بهره بگیرید. تعداد این مستندات بسیار زیاد می باشد و به راحتی می توانید با استفاده از آنها به آموزش این cms بپردازید.

 

این cms از پشتیبانی قوی برخوردار است.


اگر کسی کار کردن با آن را فرا بگیرد، می تواند سایت های قدرتمندی را طراحی نماید.


این سیستم مدیریت محتوا در طراحی وب سایت ها بسیار منعطف می باشد و می‌توان با استفاده از آن انواع سایت های شخصی و سازمانی را طراحی نمود و حتی می‌توان از آن برای طراحی مجلات و روزنامه ها هم بهره برد.

 

 

سیستم مدیریت محتوای کاشی سی ام اس

 

 

در اینcms، امکان استفاده از نام دامنه و لوگوی شخصی شما وجود نخواهد داشت.


می توانید در مورد این موضوع اول فکر های تان را بکنید و اگر برایتان این موضوع مهم نباشد، تصمیم به استفاده از آن بگیریم و شروع به یادگیری آن بنمایید. ولی اگر استفاده از نام دامنه و لوگوی شخصی برایتان مهم است، بهتر است یا سراغ دیگری cms ها بروید و یا اگر هزینه کردن برای تان مهم نباشد، می توانید نسخه پولی آن را خریداری کنید.


با خرید نسخه پولی آن میتوانید یک cms عالی در اختیار داشته باشید و حتی از نام دامنه و لوگوی شخصی خود نیز استفاده کنید.


با استفاده از آن می توانید به کاربران خود اجازه دهید که بخش‌هایی از سایت را به دلخواه خود ویرایش نماید. این ویژگی از ویژگی های منحصر به فرد این cms محسوب می‌شود.


پشتیبانی که برای این cms در نظر گرفته شده است، غیر رایگان می باشد و باید هزینه آن را پرداخت کنید تا بتوانید پشتیبانی مورد نظر خود را از طریق ایمیل دریافت نمایید.


این cms آنقدر پیشرفت نمی باشد که بتوانید از آن برای طراحی سایت های بسیار بزرگ استفاده کنید و معمولا برای سایت های کوچک و متوسط مناسب میباشد.

 

 

سیستم مدیریت محتوای اکسپرشن انجین

 

 

این سیستم مدیریت محتوا متن باز می باشد و بر اساس زبان برنامه نویسی php نوشته شده است. ولی برخلاف دیگر سیستم‌های مدیریت محتوایی که تا به اینجا برای شما معرفی نموده ایم، این سیستم مدیریت محتوا غیر رایگان میباشد.


پشتیبانی که از این cms میشود، قوی می باشد و افرادی که در این زمینه دانش کافی و کامل دارند، از آن پشتیبانی می کنند.


این سیستم مدیریت برای طراحی سایت های بزرگ، کاربردی می باشد و بسیاری از سایت های معروف از این سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت خود استفاده نموده اند.


از این cms می توان برای طراحی سایت هایی مثل آمارگیری، تجارت الکترونیک و انواع دیگر سایت‌ها استفاده نمود.


ایرادی که برای این cms می توان گرفت، محدودیت پلاگین ها و ماژول های در دسترس آن می باشد.


امنیت این سیستم مدیریت محتوا بسیار بالا می باشد. اگر از این cms برای طراحی سایت های خود استفاده کنید معمولاً با محدودیت جدی روبه رو نخواهید شد.

 

 

معایبی که می توان برای این cms بیان کرد عبارتند از:

 

 

* این cms به دلیل غیر رایگان بودن، هزینه زیادی را برای طراحی سایت خواهند داشت.


* همانطور که بیان شد این cms برای سایت های بزرگ کاربرد دارد و به دلیل پیشرفته بودن آن طراحی سایت های کوچک و مبتدی با این cms سخت خواهد بود.


* نمی‌توان از این cms قبل از خرید آن به صورت آزمایشی و رایگان و برای تست کردن آن برای اطمینان از مناسب بودن یا نبودن آن استفاده نمود.

 

 

سیستم مدیریت محتوای تکست پترن

 

 

تکست پترن نیز یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز و رایگان می باشد و همچنین زبان برنامه نویسی آن به زبان php میباشد.


این cms به زبانهای بسیاری ترجمه شده است. بنابراین کاربران زیادی را از جای جای دنیا به خود جلب نموده است.همچنین پشتیبانی خوبی از آن به عمل می آید.


انواع بسیار زیادی مستندات برای آن وجود دارد که می‌توان از آنها برای استفاده راحت تر و بدون ایراد بهره برد.


بیش از ۱۰۰ قالب برای این cms وجود دارد ولی در مقابل برخی از cms ها مانند وردپرس تعداد قالب های آن کمتر می باشد.


امکان دیگری که در آن cms وجود دارد این است که می تواند انواع متون را که در آنها از فرمت خاصی استفاده نشده است را به متن هایی تبدیل کند که کاربر پسند باشند و فرمت آن xhtml باشد.


افزونه ها و الگو هایی که برای اینcms ارائه شده است، معمولاً رایگان میباشند.


منعطف بودن این cms از دیگر ویژگی هایش به شمار می آید.


کاربران سایت هایی که با این cms ساخته شده‌اند امکان اشتراک یافتن در ‏RSS ویژه در قسمت هایی از سایت ها، وجود دارد.


این cms با امکانات و قابلیت های بسیاری که دارند، ولی مورد بی لطفی کاربران قرار گرفته است و به آن توجه زیادی نشده است و به اندازه دیگر سیستم های مدیریت محتوا، شناخته شده نمی باشد.

 

 

سیستم مدیریت محتوای کانتائو

 

 

یکی از سیستم های مدیریت محتوا که به زبان فارسی ترجمه شده است و کاربران ایرانی را ترغیب به استفاده از خود کرده است، همین سیستم مدیریت کانتائو میباشد.


این cms یکی از سیستم های مدیریت محتوای متن باز میباشد.


انعطاف زیاد آن در طراحی سایت ها باعث محبوبیت این سیستم در بین کاربران شده است.


استفاده از کتابخانه های css دیگر مزیت این cms محسوب می شود.


سایت هایی که باعث سیستم مدیریت طراحی شده اند، از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. هزینه‌ای که برای گسترش دادن آن نیاز است بسیار کم است.


افزونه های بسیاری در داخل آن وجود دارد ولی قالب هایی که برای این cms موجود میباشد خیلی خیلی محدود است.


این cms می تواند از انواع فریم ورک های css پشتیبانی نماید. این مورد یک ویژگی مهم برایش محسوب می شود.


افرادی که از آن برای طراحی سایت خود استفاده می‌کنند با محدودیتی روبرو نخواهند شد.


کسانی که آشنایی با آن ندارند، می‌توانند به سادگی و با استفاده از مستندات موجود آن، به یادگیری آن بپردازند.


این cms برای سایت های بزرگ مناسب نمی باشد و معمولاً از آن برای طراحی سایت های کوچک و متوسط استفاده می شود.


بخش های مدیریتی آن بهینه سازی نشده است که این مورد می تواند از معایب مهم این cms به شمار آید.


کونترائو که نام رسمی آن Typolight می باشد، دارای انواع ماژول های قدرتمند می باشد که می توان از آنها در طراحی سایت های خود استفاده نمود.

 

 

سیستم مدیریت محتوای سیلور استریپ

 

 

یکی دیگر از انواع سیستم های مدیریت محتوا که رایگان می باشد، همین سیستم مدیریت سیلور استریپ می باشد.


این cms یک سیستم مدیریت محتوای بسیار فوق ‌العاده‌ای محسوب می شود.


انعطاف بالای آن باعث شده است که به یک سیستم مدیریت محتوای محبوب تبدیل شود.


سرعت بالای آن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این سیستم به شمار می آید.


بخش مدیریت در این cms نیز بسیار قوی است.


زبان برنامه نویسی آن php میباشد و متن باز بودن آن نیز از دیگر ویژگی هایش محسوب می‌شود.


افرادی که با کدنویسی آشنایی دارند، می توانند متناسب با نیاز شان از کدهای html و css برای طراحی سایت هایی که از این cms استفاده می شود، استفاده کند.


با استفاده از آن می توان سطح دسترسی انواع مدیران را برای بخش های مختلف سایت محدود نمود و برای هر دسته از مدیران یا ویرایشگران سطح دسترسی خاصی را تعریف نمود. این ویژگی می تواند یک ویژگی برجسته از نظر چند مدیریتی سایت ها محسوب شود.


از این سیستم پشتیبانی خوبی به عمل می آید و می توان در هنگام روبرو شدن با مشکلات از پشتیبانی آن کمک دریافت کرد تا به رفع مشکل پیش روی خود پرداخت.


سیستم مدیریتی این cms، راحت و کاربردی می باشد.


ایرادی که می‌توان برای آن بیان نمود، محدود بودن قالب ها و ماژول ها و افزونه های آن می باشد.


همچنین این cms مانند وردپرس نیست که بدون داشتن هیچ دانشی در این زمینه توانست با آن کارکرد و باید قبل از شروع به کار با آن اگر آشنایی کافی در مورد آن نداشته باشید، آموزش های لازم را ببینید.

 

 

سیستم مدیریت محتوای کانسرت 5

 

 

آخرین سیستم مدیریت محتوا ای که می‌خواهیم در این مقاله به شما معرفی نماییم، کنسرت 5 می باشد. این سیستم مدیریت محتوا نیز رایگان است و زبان برنامه نویسی آن بر اساس زبان php نوشته شده است.


اگر بخواهیم به طور دقیق در مورد آن صحبت کنیم باید بگوییم که این سامانه به یک فرم ورک بسیار نزدیک تر است تا یک سیستم مدیریت محتوا و می‌توان آن را یک فرم ورک به حساب آورد.


در مورد ویژگی های مهم آن می توانیم بگوییم که این سامانه برای همه افراد حتی افراد مبتدی نیز بسیار مناسب می باشد، چرا که کار کردن با آن بسیار ساده است.


این سامانه بسیار کاربرپسند می‌باشد و پشتیبانی که از آن می شود، بسیار قوی است.


از این سامانه می توان به عنوان یک چهارچوب بسیار قوی برای توسعه برنامه های کاربردی وب نیز بهره برد.


اگر نیاز باشد که سایت هایی که با کد های html ساخته شده است و به صورت ابتدایی می باشند را به سایت های پیشرفته تبدیل نمود، می توان بدون هیچ مشکلی و به راحتی و به صورت آنی با کانسرت 5 این کار را انجام داد.


کنسرت 5 بسیار مورد اعتماد می باشد، چرا که در پشت آن انجمن های برنامه نویسی بسیار فعال و گسترده ای وجود دارد.

 


اگر بخواهیم معایب آن را بیان کنیم چند مورد از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

 


* اگر بخواهید از پلاگین هایی که برای آن ارائه شده است و کاربردی و قوی می باشند، استفاده کنید، باید هزینه آن را پرداخت نمایید.


* انواع قالب ها برای کنسرت 5  ارائه شده است که از بین آنها فقط تعدادی به صورت رایگان میباشند و بقیه آن ها پولی هستند و برای استفاده از آنها باید هزینه آن را پرداخت نمود.


* اگر اقدام به خرید سرویس میزبانی کنسرت 5 ننمایید، باید هزینه پشتیبانی آن را پرداخت کنید.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: