جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

مرورگر چیست و هر آنچه که بهتر است در مورد مرورگرها بدانید بخش 4

مرورگر چیست و هر آنچه که بهتر است در مورد مرورگرها بدانید بخش 4

 221    0

در این مقاله در مورد چند مرورگر دیگر از جمله مرورگر آونت Avant Browsre و مرورگر Spywave iron و مرورگر Netscape پرداخته ایم.

 

قبل از مطالعه ی این قسمت مرورگر چیست و هر آنچه که باید در مورد آن بدانیم بخش 3 را مطالعه بفرمایید :

 

مرورگر آونت Avant Browsre

 

 

این مرورگر، یک مرورگر بر پایه اینترنت اکسپلورر میباشد.


اینترنت اکسپلورر دارای کاربران زیادی می باشد، ولی در ایفای وظایف خود ضعیف عمل می‌کند و نمی‌تواند امنیت خوبی را برای کاربران خود تأمین نماید.


سرعت بارگذاری صفحات در این مرورگر پایین است و دارای بسیاری از ضعف ها می باشد و همانطور که در بخش مربوط به مرورگرهای اینترنت اکسپلورر بیان شد کاربران زیاد خود را معمولا به خاطر اجباری بودن نصب آن هنگام نصب ویندوز بر روی رایانه‌های کاربران، به دست آورده است.


کاربران عادی وقتی می بینند یک مرورگر حی و حاضر جلوی رویشان می باشد، دیگر نیازی نمی بینند که مرورگر دیگری را نصب و استفاده نمایند و همین مرورگر برای آنها کفایت میکند ولی از امنیت پایین و نبود هیچ حریم خصوصی برای کاربران آگاهی ندارند و از عواقب استفاده از این مرورگر باخبر نیستند‌.

 

مرورگر Avant جایگزین خوبی است برای کسانی که به اینترنت اکسپلورر علاقه دارند. باشد در این مرورگر  سعی شده است برخی از ضعف های موجود در اینترنت اکسپلورر رفع شود.


مرورگر آوند را می توان به صورت رایگان دریافت نمود و از آن استفاده کرد.


این مرورگر از پایداری بالاتری برخوردار می باشد و همچنین محیطی که برای کاربران خود آماده کرده است، بسیار مورد پسند کاربران خود قرار گرفته است.


سرعتی که این مرورگر در بارگذاری صفحات وب دارا می باشد، بسیار بالا است و برای آن افرادی که به سرعت مرورگر ها اهمیت می دهند، این مرورگر می تواند انتخاب خوبی برایشان باشد.


یکی از ویژگی‌های دیگری که این مرورگر را از دیگر مرورگر ها متمایز می کند، پشتیبانی از بیش از ۴۰ نوع زبان دنیا میباشد.


زبان فارسی نیز یکی از زبان های پشتیبانی شده از طرف این مرورگر می باشد که افراد فارسی زبان به راحتی می‌توانند این مرورگر را به زبان فارسی تغییر دهند، بدون اینکه مشکلی در آن به وجود آید.


با تغییر زبان مرورگر تمامی کلیدها و گزینه‌های مرورگر به همان زبان تغییر می‌یابد و این ویژگی می تواند برای افرادی که به جز زبان خود به زبان دیگری مثل انگلیسی مسلط نمی باشند، ویژگی بسیار مهم باشد و به راحتی بتوانند از یک مرورگر با زبان خودشان داشته باشند.


این مرورگر از نمایش انواع تبلیغات فلش جلوگیری می کند و به خاطر فراهم نمودن امنیت بسیار بالا برای کاربران خود به یک مرورگر ضد جاسوسی شناخته شده است.


در برخی موارد کاربران به دلایلی می خواهند پنجره ها و تب های بسته شده خود را دوباره بازگردانند. برای مثال فردی به اشتباه یک تب را که به آن نیاز داشت را می بندد و سپس متوجه اشتباه خود می شود و دوباره می خواهد همان پنجره را بازگرداند. در این مرورگر امکان بازگردانی آن وجود دارد.


این مرورگر می تواند اطلاعات اضافی مرورگر را که به آنها نیازی نیست را حذف نماید تا بتواند سرعت خود را هرچه بیشتر بالاتر ببرد.


همچنین می‌تواند pop-upها را نیز بلاک نماید.


همچنین دارای انواع تنظیمات حرفه ای برای موتور جستجوی گوگل می باشد که در همه مرورگر ها نمی توان به چنین تنظیماتی دسترسی داشت.


این مرورگر توانسته است در کاهش مصرف حافظه هم، یکی از قدرتمندترین مرورگر ها به حساب آید. با نصب این مرورگر روی سیستم های خود، حافظه زیادی از رایانه شما را اشغال نخواهد کرد و این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی ها در انتخاب مرورگرها، در بین افراد می باشد.


در این مرورگر با قابلیت Sniffer ویدیو می توانید اجازه دانلود ویدیو های صفحات وبی را که در آن ها هستید، را دریافت نمایید.


این مرورگر به شما اجازه دانلود فایل ها را با سرعت بسیار بالا می دهد و همچنین شما می توانید به آسانی این فایل هایی را که دانلود کرده اید، مدیریت نمایید.


این مرورگر می تواند از قابلیت چند پنجره در یک پنجره خود استفاده نماید تا شما را از سردرگمی بین پنجره های باز شده توسط شما، خلاص نماید.


با این قابلیت می توانید تمامی پنجره های باز شده خود را به طور همزمان و با ابعاد دلخواه خودتان و به صورت باز شده در کنار هم و در یک پنجره داشته باشید و در بین تب ها دنبال پنجره مورد نظر خود نگردید.


این مرورگر دارای انواع ابزارات در نوار ابزار خود می باشد و می توانید هر آنچه را که نیاز دارید در این نوار ابزار پیدا کنید و اگر نیازی به همه آنها ندارید، این امکان برای شما فراهم شده است که به پاکسازی این نوار ابزار بپردازید و ابزارهای آن را کمی کاهش دهید.


مشکلی که برای این مرورگر می توان بیان کرد این است که یک مرورگر اینترنتی مستقل نمی باشد و حتما باید از مرورگر مایکروسافت کمک گرفت و بر روی آن نصب نمود. یعنی این مرورگر برای ارتقای امکانات اینترنت اکسپلورر می باشد.


اگر نمی خواهید ردپایی از گشت و گذار خود در مرورگر به جا بگذارید، می‌توانید از این مرورگر استفاده نمایید. چرا که این مرورگر دارای قابلیت  Records cleaner می باشد. با این قابلیت می توانید تمامی رد پاهای خود، از جمله سایت های جستجو شده توسط شما، فایل های ذخیره شده و هر آنچه را که نمی خواهید از  گشت و گذار خود به جا بگذارید را پاک کنید.


و بسیاری دیگر از امکانات در این مرورگر وجود دارد که می توانید از آنها بهره ببرید.

 

 

مرورگر Spywave iron

 


مرورگری که برپایه مرورگر گوگل کروم ساخته شده است و می‌توان گفت تمام ویژگی‌های گوگل کروم را دارد و همچنین امکانات و قابلیت های دیگری نیز به آن افزوده شده است.


این مرورگر به صورت مرورگر متن باز می باشد. همچنین از امنیت بسیار بالاتری نسبت به گوگل کروم دارد.


به طوری که می توان امنیت کاربران را وقتی از این مرورگر استفاده می‌کنند، تضمین نمود.


همچنین این مرورگر حریم خصوصی افراد را نگه می‌دارد و تجاوزی با آن نمی کند در حالی که گوگل کروم این حریم را برای افراد نگه نمی دارد.


این مرورگر از نظر سرعت هم بسیار درجه بالاتری از گوگل کروم دارد و به صورت یک مرورگر قدرتمند طراحی و ساخته شده است.


با تعداد کاربران زیاد خود توانسته است به عنوان یک رقیب برای مرورگر گوگل کروم به شمار آید.


محیط جذاب و ساده ای را برای کاربران خود ارائه می‌دهد تا کاربران بیشتری را به سمت خود جذب نماید و همچنین کاربران فعلی خود را از خود راضی نگه دارد.


نصب این مرورگر روی رایانه‌های کاربران، حجم زیادی از رایانه‌های آنها را اشغال نمی کند چرا که بسیار مرورگری کم حجم می باشد و یک  مرورگر سبک به شمار می‌آید.


یکی از روش های تامین امنیت کاربران، اسکن فایل های مورد نیاز شما قبل از اینکه آنها را دانلود کنید، می باشد.


در واقع این مرورگر به جای درمان، روش پیشگیری را برای خود انتخاب نموده است.


در این مرورگر می توان پروفایل های کاربری چندگانه را ایجاد نمود و به همگام سازی اطلاعات مرورگر از طریق اتصال به اکانت گوگل کاربر اقدام کرد.


این مرورگر به خاطر اینکه بر پایه مرورگر کروم ایجاد شده است، می‌تواند از افزونه‌های گوگل کروم برای توسعه و گسترش خود استفاده نماید.


در واقع این مرورگر از تمامی افزونه های گوگل کروم پشتیبانی می نماید.


موتور مفسر آن Webkit میباشد.


برخلاف گوگل برای استفاده از این مرورگر نیازی به اطلاعات شخصی افراد نمی باشد.


مرورگر Spywave می تواند با html۵ و css۳ سازگار شود.


با این مرورگر می توانید لینک سایت های مورد علاقه خود را نشان گذاری نمایید و آنها را از لیست Bookmarks مدیریت کنید.


دیگر قابلیتی که این مرورگر به آن مجهز می باشد، خواندن و ذخیره کردن rss سایت ها می باشد.


با استفاده از این مرورگر می توان از منابع صفحات اینترنتی نیز اطلاع یافت و آنها را مشاهده نمود.

 

در واقع امکاناتی این مرورگر بسیار کامل تر و حرفه ای تر از گوگل کروم می باشد.

 


علاوه بر این مرورگر که برپایه گوگل کروم می باشد، مرورگر های دیگری نیز وجود دارد که بر پایه گوگل کروم می باشند و عبارتند از:

 


مرورگر Comodo Dragon


مرورگر RockMelt


مرورگرCool Novo


مرورگر Google Chrome Portable


مرورگر Chromium

 

 

مرورگر Netscape 

 

 

این مرورگر، مرورگری بسیار قدیمی می باشد و امروزه کاربران زیادی برای این مرورگر وجود ندارد.


این مرورگر در سال ۱۹۹۵ و همراه با ویندوز ۹۵ وارد بازار شد.


این مرورگر با آمدن مرورگر جدید تقریباً به یک مرورگر از یاد رفته تبدیل شده است، چون که نتوانست آنطور که باید کاربران خود را از خود راضی نگه دارد و امکانات خود را نسبت به نیازشان ارتقا دهد.
برای این مرورگر چندین نسخه دیگر نیز طراحی شد و در سال ۲۰۰۷ آخرین نسخه از آن وارد بازار شد ولی از سال ۲۰۰۷ دیگر نسخه جدیدی از آن وارد بازار نشد و هیچ به روز رسانی برای آن به عمل نیامد.


البته این مرورگر هم برای خود ویژگی های خوب و مهمی داشت.


این مرورگر توانسته بود جلوی تبلیغات را بگیرد تا مزاحمتی برای کاربران نداشته باشند.


همچنین امنیت بالایی نیز داشت که کاربران آن، نگرانی در مورد امنیت رایانه و داده های خود نداشتند و همچنین توانسته بود در حفظ حساب های کاربری و رمز کاربران نیز به گام بلندی بردارد.


این مرورگر محیط کاربری راضی کننده و زیبا و ساده برای کاربران خود مهیا کرده بود و حجم زیادی در رایانه ها افراد اشغال نمی کرد.


نسخه های جدید این مرورگر علاوه بر ویندوز ۹۵ نسخه های دیگر ویندوز را نیز پشتیبانی می کرد.


کاربران می‌توانستند در هنگام استفاده از این مرورگر برای خود پروفایل های مجزا داشته باشند و همچنین می توانستند نوار ابزار این مرورگر را مطابق سلیقه خود سفارشی‌سازی نمایند.


این مرورگر می توانست از خبرخوان، فیدهای RSSو قابلیت Tabbed-Browsing پشتیبانی نماید.


همانطور که گفته شد، این مرورگر دیگر چندان کاربری برای خود ندارد، چرا که مرورگر های قدرتمند دیگری وجود دارد که معمولا کاربران استفاده از آنها را ترجیح می دهند.


ولی نمی‌توان گفت که کلاً تعداد استفادکنندگان از این مرورگر به صفر رسیده است، بلکه کسانی هستند که این مرورگر را به دیگر مرورگر ها ترجیح می دهند و آن را برای استفاده خود انتخاب می‌کنند، مخصوصاً افرادی که از سیستم های قدیمی استفاده می کنند.

 

ما در چندین بخش متفاوت انواع مرورگر ها را به شما معرفی نمودیم وکاربرد ها و ویژگی های آن ها را به شما معرفی نمودیم.


در پاسخ به این سوال که کدام یک از این مرورگر ها را برای استفاده خود انتخاب نماییم،  باید بگوییم نمی‌توان گفت کدام یک از مرورگرها بهتر از دیگر مرورگر می باشد.


همانطور که گفته شد مرورگرها دارای ویژگی‌ها، سرعت امنیت و امکانات متفاوتی می باشند. 


ممکن است برای یک فرد اولویت سرعت مرورگر باشد و یا فرد دیگری به امنیت مرورگر خود بیشتر اهمیت دهد و...


 بنابراین هر کاربری بسته به سلیقه و نیاز و سیستمی که با آن در حال کار کردن است یا شغلی که دارد، می‌تواند با توجه به ویژگی ها و قابلیت های مرورگر ها یکی را برای خود انتخاب نمایید.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: