جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

مرورگر چیست و هر آنچه که بهتر است در مورد مرورگرها بدانید بخش 3

مرورگر چیست و هر آنچه که بهتر است در مورد مرورگرها بدانید بخش 3

 186    0

در این مقاله به معرفی برخی از مرورگرها از جمله مرورگر سافاری اپل Apple safa و مرورگر safari و مرورگر کرومیوم Choromium و مرورگر بریو Brave Browser...

 

قبل از مطالعه ی این قسمت مرورگر چیست و هر آنچه که باید در مورد آن بدانیم بخش 2 را مطالعه بفرمایید :

 

مرورگر سافاری اپل Apple safa

 

مرورگر safari  توسط شرکت اپل ساخته شده است. این مرورگر توانسته است با قدرت خود، محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای بین کاربران پیدا کند.


این مرورگر، یک مرورگر تقریباً جوان میباشد و سال معرفی اولین نسخه از این مرورگر۲۰۰۳ می باشد‌. چندین نسخه از این مرورگر وارد بازار مرورگرها شده است.


از نظر امنیت نیز بسیار قدرتمند می باشد و می تواند امنیت موردنیاز شما را تامین نماید.


از نظر سرعت نیز از درجه بالاتری نسبت به دیگر مرورگرها برخوردار می باشد.


اولین نسخه ای که از این مرورگر وارد بازار مرورگرها شد، مناسب سیستم عامل های macOS  و آیفون ios بود.


ولی در نسخه های بالاتر توانست شرکت اپل آن را مناسب سیستم عامل ویندوز نیز طراحی کند.


موتور مفسر استفاده شده در این مرورگر Webkit میباشد.


این مرورگر علیرغم ظاهر ساده اش، دارای امکانات بسیار و پیشرفته ای می باشد.


 همچنین آن را می‌توان در تمام تجهیزات و دستگاه هایی که از طرف شرکت اپل به بازار عرضه شده است، استفاده نمود. البته ناگفته نماند که اجباری برای استفاده از آن در این دستگاه ها نمی باشد ولی می توان گفت یکی از راحت ترین مرورگر ها در این دستگاه ها می باشد.


در هنگام استفاده از این مرورگر می توانید حریم خصوصی خود را حفظ نمایید و نگران استفاده از داده‌های خود نباشید.


تجربه کاربری که این مرورگر برای کاربران خود فراهم می‌کند بسیار مورد علاقه کاربران می‌باشد.


این مرورگر با اینکه دارای امکانات زیادی می باشد و از نظر سرعت بالا نیز با بقیه مرورگر ها قابل مقایسه نیست ولی شاید کاربران زیادی با آن آشنایی کافی نداشته باشند. معمولاً کاربرانی که از مجموعه اپل استفاده می کنند با این مرورگر آشنا هستند.

 

 

برخی از ویژگی‌های مرورگر safari

 

 

* دارای لیست سایت های محبوب و پر جستجوی شما در صفحه اول مرورگرتان می باشد این قابلیت برای دسترسی سریعتر به آن صفحات می باشد.


* دارای سازگاری بالا با سیستم عامل ویندوز


* می توان لینک سایت های محبوب ومورد نیاز خود را نشان گذاری نمود و از گزینه Bookmark به آنها دسترسی پیدا کرد.


* سرعت بالای آن در بین کاربران بسیار سروصدا ایجاد کرد، به طوریکه کاربران مدعی می‌شود که حدود دو برابر سرعت دیگر مرورگر ها را دارا می باشد.


* در این مرورگر ظاهر بسیار زیبا و جذابی برای کاربران طراحی شده است که باعث می‌شود کاربران از استفاده این مرورگر خسته نشوند.


* این مرورگر در اجرای کدهای جاوا اسکریپت، سرعت بسیار بالایی دارد و همین باعث سرعت بالای بارگذاری صفحات وب سایت ها با این مرورگر شده است.


* این مرورگر می تواند صفحات وبی را که باز میکنید را در تب های جداگانه برای شما نمایش دهد تا هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نکنند.


* دارای سرویس icloud می باشد که می توانید با استفاده از این سرویس به همگام سازی کلمه های عبور، تاریخچه و غیره بپردازید.


* می توانید با فعال کردن گزینه Mute در تب ها، هر کدام از آنها را که نیاز دارید به حالت سکوت در بیاورید.


* در این مرورگر امکان اشتراک گذاری لینک ها نیز وجود دارد.

 

در این مقاله فقط بخشی از قابلیت های مرورگر سافاری بیان شد. مطمئنا کاربران زیادی با آشنایی بااین مرورگر، آن را برای استفاده خود انتخاب خواهند کرد.

 

 

مرورگر کرومیوم Choromium

 

 

این مرورگر یکی دیگر از مرورگرهای گوگل می باشد. این مرورگر معمولا با مرورگر گوگل کروم اشتباه گرفته می‌شود.


بااینکه اسم این مرورگر ها به هم نزدیک می باشند، ولی در مجموع دو مرورگر جدا از هم هستند‌.


می توان گفت کرومیوم نسخه منبع باز گوگل کروم میباشد.

 


کرومیوم به صورت رایگان در اختیار دیگر شرکت ها قرار می گیرد تا آنرا به عنوان موتور مرورگر خود استفاده کنند و مرورگر تحت وب خود را ایجاد نماید. برخی مرورگر هایی که از این موتور مرورگر استفاده کرده اند عبارتند از:

 


* مایکروسافت اج


* اپرا


* ویوالدی


* Brave

البته کرومیوم خود به شکل یک مرورگر مستقل در اختیار کاربران قرار گرفته است تا بتوانند از آن استفاده نمایند.


مرورگر کرومیوم را میتوان در پلتفرم هایی مثل ویندوز و مک و لینوکس استفاده نمود.

 


حال می خواهیم به تفاوت های دو مرورگر کروم و کرومیوم بپردازیم.

 


* کروم به حریم خصوصی افراد احترام قائل نیست و فقط به سود و درآمد خود که از طریق تبلیغات به دست می‌آورد می‌اندیشد. در حالی که کرومیوم حریم خصوصی افراد را نگه می دارد و به آن تجاوز نمی کند.


* می توان کروم را به عنوان نسل بالاتر کرومیوم دانست.


* کروم بسیار پر امکانات تر از کرومیوم میباشد. در واقع ویژگی هایی که در کرومیوم وجود دارد در کروم نیز وجود دارد و علاوه بر آن ویژگی ها دارای انواع امکانات دیگری نیز می باشد.


* برای کروم قابلیت بروزرسانی خودکار را ایجاد نموده اند ولی کرومیوم بروزرسانی خودکار ندارد.


* وقتی از گوگل کروم در سیستم های خود استفاده می کنید، این مرورگر می‌تواند گزارش های کرش ها و میزان داده های مصرف شده را برای سرورهای گوگل ارسال نماید، ولی این امکان در کرومیوم وجود ندارد.


* می توانید مرورگر کروم خود را توسعه دهید. این توسعه دادن با تهیه و افزودن افزونه ها به این مرورگر امکان پذیر می باشد.


* کروم دارای افزونه Adobe Flash می باشد، ولی کرومیوم به این افزونه مجهز نیست.


* کرومیوم نسبت به کروم از رابط کاربری خیلی ضعیفی برخوردار می باشد و حتی کار کردن با کرومیوم بسیار سخت تر از کروم می باشد.


* کروم بسیار پایدار تر از کرومیوم می باشد.


* در کروم امکان فعال کردن گزینه ارسال اطلاعات به گوگل وجود دارد ولی این امکان در کرومیوم وجود ندارد.


البته تفاوت های بسیاری بین این دو مرورگر وجود دارد که در متن فوق فقط به برخی از آنها اشاره شد.


اپن سورس بودن کرومیوم یک ویژگی برتر نسبت به مرورگر کروم می باشد و این مرورگر اکثرا برای کاربرانی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند، مناسب می باشد ولی برای دیگر سیستم عامل ها این مرورگر کروم است که با انواع ویژگی ها و قابلیت های برتر نسبت به کرومیوم،  می‌تواند انتخاب مناسب تری باشد.

 

 

مرورگر بریو Brave Browser

 

 

یکی دیگر از مرورگر هایی که از نظر سرعت در مقابل دیگر مرورگر ها حرفی برای گفتن دارد، مرورگر Brave می باشد.


این مرورگر را می توان به صورت رایگان دریافت نمود واستفاده کرد.


متن باز بودن این مرورگر دیگر مزیت آن به شمار می آید.


حتما تا بحال با تبلیغات فراوانی که در هنگام باز کردن صفحات وب با آنها روبرو می شوید، آشنا هستید.


این تبلیغات مزاحم برای کسب درامد برخی افراد، مفید می باشد. ولی کاربران از بودن این تبلیغات به شدت اذیت می‌شوند. چراکه باعث میشود حواس آنها در هنگام دیدن محتوای صفحات وب پرت شود و از موضوع اصلی به دور شوند.


این تبلیغات علاوه بر اینکه مزاحمت هایی را برای کاربران ایجاد می‌کنند، حتی مصرف اینترنت آنها را هم بالا می‌برد و همچنین فضای سیستم آنها را هم اشغال می نماید. در حالی اصلا نیازی به این تبلیغات ندارند. کاربران برای خلاص شدن از شر این تبلیغات معمولاً برنامه های ضد تبلیغات را در سیستم های خود نصب می‌کنند که باید بدانندداین برنامه‌ها خود فضای سیستم آنها را به حد زیادی اشغال خواهد کرد. 


ولی می‌تواند برای حذف تبلیغات کمک فراوانی نماید. در این مقاله می خواهیم یک مرورگر ضد تبلیغات را به شما معرفی نماییم که با استفاده از این مرورگر دیگر نیازی به استفاده از برنامه های ضد تبلیغ ندارید.


این مرورگر می تواند تبلیغات را حذف نماید و شما را از شر آنها خلاص کند.


با این مرورگر براحتی می‌توانید به جستجوهای خود بپردازید و از قابلیت حذف تبلیغات آن که باعث افزایش سرعت و بارگذاری صفحات می‌شود و از ایجاد مزاحمت ها جلوگیری می کند، استفاده نمایید.


اگر از این مرورگر در لپ تاپ استفاده شود، در مصرف باتری آن صرفه جویی می کند و همچنین به علت اینکه تبلیغات را حذف میکند، در مصرف حجم اینترنت نیز صرفه جویی خواهد شد.


امنیتی که این مرورگر برای شما تامین می‌کند نیز از درجه بالایی برخوردار می‌باشد، چرا که شما را از هرگونه تهدید ها در امان نگه می دارد. یعنی با این مرورگر یک وبگردی بدون بد افزار و دیگر تهدیدها را تجربه خواهید کرد.


این مرورگر تمامی این قابلیت ها را به صورت پیش فرض در خود دارد و می‌تواند بر روی سیستمهای میزبان خود اعمال نماید.


از این مرورگر می توان در اندروید ها نیز استفاده نمود. 


اگر در دستگاه های اندروید خود از این مرورگر استفاده نمایید، می توانید در مصرف باتری دستگاهتان انرویدی خود نیز، صرفه جویی به عمل آورید.


این مرورگر به حفظ حریم خصوصی کاربران خود نیز اندیشیده است و توانسته است جلوی تجاوز به حریم خصوصی افراد را بگیرد.


برخی افراد دوست دارند که به برخی از تبلیغات دسترسی داشته باشند، مثلا می خواهند تبلیغات شرکت همراه اول را داشته باشند ولی دیگر تبلیغات را حذف نمایند. این قابلیت نیز در این مرورگر برای کاربران فراهم شده است که تبلیغات ارسالی برای خود را انتخاب نمایند‌.

 


این مرورگر در زمینه ارز دیجیتال نیز قابلیت هایی دارد.

 


برای تشویق کاربران خود برای فعالیتشان در این مرورگر، به نسبت فعالیتشان به آنها ارزهای دیجیتال BAT ارائه می‌ دهد و کاربران می‌توانند از این ارز دیجیتال استفاده نماید.


اگر کسی در ارز دیجیتال فعالیت می‌کند، بهتر است به جای استفاده از دیگر مرورگرها از این مرورگر استفاده نماید، تا از دقایق خود استفاده بهینه را بنماید.


همانطور که می‌دانید در این بازار هر دقیقه تاخیر در فعالیت می تواند سرنوشت ساز باشد و از آنجا که این مرورگر تبلیغات را حذف می‌کند، هم از ایجاد مزاحمت ها جلوگیری می شود و  هم سرعت بارگذاری صفحات بسیار بالا می‌ رود، پس این مرورگر می تواند برای این افراد یک انتخاب ایده‌آل به شمار آید.


این مرورگر برای خود علاوه بر موتور جستجوی گوگل، موتورهای جستجوی دیگری نیز دارد و میتواند به جای موتور جستجوی گوگل، از آنها استفاده نماید.


مسدود کردن اسکریپت های مخرب و کوکی ها از دیگر مزایای این مرورگر میباشد.


در این مرورگر می توانید وب سایت های مورد علاقه خود را نشان گذاری نمایید تا در مراجعات بعدی به راحتی بتوانید به وبسایت های علامت گذاری شده خود دست یابید.


ذخیره تاریخچه فعالیت های شما در این مرورگر از دیگر مزیت های آن به شمار می آید. حتی می توانید صفحات اخیری که در این مرورگر به آنها مراجعه نموده اید را ذخیره نمایید و اگر نیاز داشتید، بتوانید به آن صفحات مراجعه کنید.


و انواع و اقسام امکانات دیگری که در این مرورگر وجود دارد. اگر کاربران، بیشتر با این مرورگر آشنا شوند، احتمال انتخاب آن برای استفاده خود، خیلی بالا خواهد رفت.

 

 

مرورگر Wyzo

 

 

مرورگر از مرورگرهای نوپا می باشد.


با اینکه کم تجربه و کم سن و سال است، توانسته است خود را با قابلیت های زیادش در بین کاربران شناخته نمایند. این مرورگر برپایی فایرفاکس ایجاد شده است. در این مرورگر قابلیت های وجود دارد که فایرفاکس برای ارائه آن قابلیت ها، نیاز به افزودن افزودنی‌هایی داشت.


برای نمونه می توان به قابلیت هایی نظیر جستجوی رسانه هایی مثل موزیک، یوتیوب، تورنت ها وغیره اشاره نمود.


مرورگر Wyzo می‌تواند جایگزین خوبی برای فایرفاکس برای افرادی باشد که میخواهد چنین فایل ها را جستجو و دانلود نمایند.

 


شاید در این مرحله سوالی برای شما پیش بیاید و آن این است که فایل های تورنت چیست؟ 

 


اگر بخواهیم به صورت خیلی ساده و مختصر در مورد فایل های تورنت برای شما توضیحی داشته باشیم می‌توانیم بگوییم که تورنت به شبکه ای از کامپیوترها گفته می‌شود که فایلهایی را به صورت رایگان در این شبکه اشتراک گذاری می کنند تا همه کاربران شبکه بتواند فایل ها را دانلود و استفاده نمایند و به این فایل ها، فایل های تورنت گفته می شود.


در مرورگر های دیگر برای اینکه این فایل های تورنت را دانلود کنید، نیاز به نرم افزارهای خواهید داشت که چنین قابلیت را برای شما فراهم سازد.


ولی این مرورگر به صورت پیش فرض این قابلیت را در خود دارد.


محیط کاربری مرورگر نیز ساده است و به دلیل اینکه اکثر افراد با فایرفاکس آشنا هستند، معمولاً در استفاده از این مرورگر نیز به مشکلی برخورد نخواهند کرد.


سرعت این مرورگر نیز زبان زد کاربران آن شده است، چراکه از سرعت بسیار بالایی در جستجو و بارگذاری صفحات وب برخوردار می باشد.


همچنین در این مرورگر امکان مدیریت دقیق و بدون نقص وجود وجود دارد. این مدیریت به شکلی آسان و بدون دردسر انجام می پذیرد.


می‌توان امنیتی که این مرورگر در گشت و گذارهای شما در اینترنت فراهم می‌کند را نیز تضمین نمود بنابراین هنگام استفاده از این مرورگر نگران امنیت سیستم و داده های خود نباشید.


این مرورگر در کنار همه قابلیت های خود از محیط زیبا و جذابی نیز برخوردار می باشد تا کاربرانش را از کار کردن با خود خسته نکند.


امکان استفاده از تمامی Add-on های فایرفاکس نیز در این مرورگر وجود دارد.


این مرورگر با بسیاری از سیستم عامل های رایج سازگار میباشد.

 


علاوه بر این مرورگر، مرورگر های دیگری نیز وجود دارند که بر پایه فایرفاکس ایجاد شدند و ما در این بخش فقط به معرفی نام برخی از آنها می پردازیم.


مرورگر هایی مثل:


Water fox 


Pale Moon 


Sea Monkey 


Ice Weasel 


Ice Cat 

 

بعد از مطالعه ی این قسمت مرورگر چیست و هر آنچه که باید در مورد آن بدانیم بخش 4 را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: