جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش افزونه های دروپال بخش یک

آموزش افزونه های دروپال بخش یک

 177    0

در این مقاله در مورد برخی از انواع افزونه های دروپال از جمله افزونه Content Construction Kit یا CCK و افزونه Global Redirect و افزونه Views و...

 

قبل از مطالعه ی این قسمت حتما انواع افزونه های دروپال را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه Content Construction Kit یا CCK

 

 

این افزونه به عنوان افزونه پیش نیاز برای فعال کردن دیگر افزونه های مورد نیاز شما در دروپال می باشد. با این افزونه می توان محتوا های مختلف را ایجاد نمود و در این افزونه این قابلیت وجود دارد که فیلدهای مختلف را به آن اضافه کرد و فیلد های موجود در آن را ویرایش نمود.


اگر این افزونه را در سیستم مدیریت محتوای دروپال  اضافه نکنید، محتواهایی که در این سیستم مدیریت ایجاد می‌کنید، قابلیت این را نخواهند داشت که به آنها فیلدهای را اضافه کنید و در واقع امکان مدیریت و ویرایش محتوا های تان را نخواهید داشت.

 

 

افزونه Global Redirect

 

 

از آنجایی که سئوی وبسایت ها بسیار مهم می باشد و اگر وب سایتی سئو نشود، بین کاربران شناخته نخواهد شد و نخواهد توانست کاربرانی را برای خود جذب نماید. بنابراین باید از راههای اصولی به سئوی سایت ها پرداخت.


همانطور که می‌دانید محتوای تکراری به شدت باعث کاهش رتبه سایت تان خواهد شد.


برخی افراد در این موارد به جای اینکه مسئله را حل کنند، صورت مسئله را پاک می‌کنند.


یعنی صفحاتی دارند که محتوای تکراری در آنها موجود است و با نصب افزونه ای مانند Page Title فقط به تعویض عنوان صفحه می‌پردازند و با عنوان های جذاب سعی دارند، موتورهای جستجو را فریب دهند. در حالیکه موتورهای جستجو هوشمندتر از این حرف ها می باشد و این صفحات را به عنوان محتوای تکراری شناسایی می‌کنند و آن سایت ها را جریمه می‌کنند و باعث کاهش رتبه آن سایت ها می شود.


این افزونه به حل این مشکل می پردازد و از تولید محتوای تکراری جلوگیری می‌کند.


در واقع این افزونه اجازه نمی‌دهد که برای یک مطلب واحد، چند آدرس متفاوت وجود داشته باشد و با این قابلیت باعث میشود که رتبه سایت ها از طریق این مشکل کاهش نیابد.

 

 

افزونه Views

 

 

افراد برای اینکه داده های خود را به نمایش درآورند، سلایق مختلفی دارند و هرکدام شیوه ای را برای نمایش گروه داده ها در سایت های خود دارند.


این افزونه افراد را در این زمینه کمک می کند و  مدیران سایت ها می توانند با این افزونه داده‌های خود را مدیریت نماید و نحوه نمایش آنها را تعیین کنند.

 

 

افزونه Metatag

 

از آنجایی که در سیستم مدیریت محتوای دروپال امکان این وجود ندارد که به ویرایش برچسب ها و متا تگ ها بپردازید، این افزونه این قابلیت را به این سیستم مدیریت محتوا اضافه می‌کند و می‌توانید به مدیریت و ویرایش متا تگ ها بپردازید‌.


همچنین با استفاده از این افزونه علاوه بر ویرایش، امکان افزودن دیگر داده های متایی که نیاز دارید، به صفحات وجود خواهد داشت.


 دیگر قابلیتی که با این افزونه به سایت های دروپالی اضافه میشود، این مورد است که از داده های متایی استفاده کنید که فقط برای موتورهای جستجو قابل نمایش باشد و با استفاده از آنها بتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید.

 

 

افزونه Google Analytics

 

با استفاده از این افزونه می توانید به صورت غیرمستقیم رتبه سایت خود را ارتقا دهید.


چراکه این افزونه می تواند به شما در مورد رفتار کاربران در سایت شما اطلاعاتی را بدهد تا شما بتوانید ضعف های خود را برطرف نمایید و روی قسمت های از سایتتان که مورد علاقه کاربران تان می باشد، بیشتر از پیش کار کنید.


در واقع با این افزونه می توانید بدانید چه تعداد کاربر دارید، از چه بخش های اکثر این کاربرانتان را به دست آورده اید، این کاربران چه مدت از وقت خود را در سایت شما می‌گذارند و کدام صفحه از سایتتان را بیشتر ترجیح می‌دهند و انواع اقسام اطلاعات در مورد کاربران را به شما ارائه می دهد.
این افزونه می تواند از Adsense کمک بگیرد تا بتواند از تبلیغات دیگر سایت ها در سایت تان استفاده کنید.

 

 

افزونه Color

 

برخی از قالب های دروپال این ویژگی را دارند که رنگ آمیزی شخصی خود را پیاده سازی کنید.


اگر در طراحی سایت خودتان از این قالب ها استفاده نمایید می توانید افزونه Color را اضافه کنید تا بتوانید رنگهای قالب خود را تغییر دهید و مطابق سلیقه خودتان رنگ آمیزی اش نمایید.

 

 

افزونه Book

 

این افزونه را می توانید به سایت های دروپالی خود اضافه کنید تا بتوانید محتوایی را که ایجاد می کنید به شکل کتاب برای کاربران به نمایش بگذارید.


می توانید مانند کتابها، محتوایتان را بخش بندی نمایید و برای هر بخش، قسمت مختلفی را تعبیه نمایید.


می‌توانید بخش ها را به هم ارتباط دهید و کاربران را از یک بخش به بخش دیگر و همچنین قسمت های مختلف یک بخش از طریق لینک دهی هدایت نمایید.


در یک سایت میتوانید هر چند تا که کتاب نیاز دارید را ایجاد نمایید و برای دسترسی به آنها باید به ببخش Content و سربرگ Books مراجعه نمایید.

 

 

افزونه Contact 

 

این افزونه یکی دیگر از افزونه های مهم در سایتهای دروپالی می باشد. با استفاده از این افزونه می توانید با کاربرانتان در ارتباط باشید و از نظرات و پیشنهادات آنها در راستای ارتقای سایت خود بهره ببرید.


با استفاده از این افزونه می توانید فرم ارتباط با ما را در سایت خودتان ایجاد نمایید.


در این فرم می توانید انواع دسته بندی ها را برای انتخاب کاربرانتان ایجاد نمایید تا کاربران بتوانند با هر گروه که میخواهند ارتباط داشته باشند.

 

 

افزونه Links Checker 

 

با دقت در نام این افزونه می‌توان دریافت که این افزونه برای چک کردن لینک ها می باشد.


این افزونه از افزونه های بسیار پرکاربرد است و مدیریت سایت ها می توانند از این افزونه استفاده کنند تا لینک های خراب و شکسته را شناسایی نمایند تا کاربرانشان را از روبرو شدن با این لینک‌ها دور نگه دارند.


این لینک های خراب، تاثیر منفی زیادی بر روی رتبه سایت ها میگذارند، پس حتماً باید این لینک های خراب را شناسایی و حذف نمود.

 

 

افزونه Redirect

 

برخی مواقع نیاز است که آدرس یک سایت را به آدرس دیگری تغییر و یا انتقال دهید.


در چنین مواقعی کاربران وقتی به آدرس قبلی مراجعه می کنند، معمولاً با خطای ۴۰۴ مواجه می‌شوند این صفحه، یک صفحه خالی می باشد که فقط خطای ۴۰۴ را در آن به کاربران نمایش میدهد.


برای اینکه کاربران با این صفحه خطا روبرو نشوند و به آدرس جدید انتقال یابند، می توانید از این افزونه کمک بگیرید.


در واقع با این افزونه آدرس قبلی را به آدرس جدید ریدایرکت می نمایید.

 

 

افزونه Page Title

 

این افزونه یکی دیگر از افزونه های سئو سایت های دروپایی می باشد.


همانطور که میدانید برای اینکه بتوانید به رتبه خوبی در صفحه نتایج گوگل برسید، باید انواع روش های سئو را امتحان نمایید.


یکی از این روش انتخاب عنوان مناسب برای صفحات سایت های خود می باشید.


عنوان جذاب و مناسب، می‌توانند کاربران بیشتری را برای سایت شما جذب نمایند.


 افزونه Page Title، افزونه ای است که می‌توانید به وسیله آن عنوان های مناسبی را برای صفحات سایت خود انتخاب نمایید.


با این افزونه می توانید عنوان node را تغییر دهید تا بتوانید خودتان عناوین را که در خور سایتتان است را برای سایت خود انتخاب نمایید.


این افزونه قابلیت فعال کردن گزینه تعیین خودکار عنوان صفحه را نیز دارد. و می‌توانید این مسئولیت را با خود این افزونه بسپارید تا برای صفحات سایت شما عنوان مناسبی را انتخاب و درج نماید.

 

 

افزونه Pathauto

 

این افزونه یک افزونه مناسب برای تولید url های مناسب برای سایت های دروپالی می باشد.


اگر از این افزونه در سایت های دروپالی خود استفاده نمایید، می توانید به آسانی و با تنظیمات قسمت های مختلف وظیفه تولید url را به این افزونه بسپارید تا به طور خودکار این افزونه به وظیفه خود عمل نماید.


این افزونه می تواند برای انواع قسمت ها مانند Users، node، terms، texonomy،  به طور خودکار url مناسب را تولید نماید.

 

 

افزونه Mollom

 

این افزونه از افزونه های امنیتی سایت های دروپال به شمار می آید.


با استفاده از این افزونه می توانید از فعالیت ربات های اسپم جلوگیری نمایید.


این افزونه می تواند با ایجاد کد امنیتی کپچا، برای ورود از آنها بخواهد کدکپچا را وارد کنید و از آنجایی که ربات ها در وارد کردن این کد ها، دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ترجیح می‌دهند از ورود به چنین سایت‌هایی صرف نظر نمایند و اگر به هر طریقی ربات اسپمی وارد سایت شده باشد، توسط این افزونه شناسایی و مسدود می‌شود.

 

بعد از مطالعه ی این قسمت حتما آموزش افزونه های دروپال بخش دو را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: