جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش افزونه های دروپال بخش دو

آموزش افزونه های دروپال بخش  دو

 236    0

در این مقاله در مورد افزونه Dashboard و افزونه Pathauto و افزونه Yoast SEO For Drupal و افزونه Search404 و افزونه SEO  Compliance chekerو...

 

قبل از مطالعه ی این بخش آموزش افزونه های دروپال بخش یک را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه Dashboard

 

هر قسمت از یک سایت می تواند اطلاعات متفاوتی را به شما ارائه دهد. برای اینکه شما به آن اطلاعات دست یابید، باید تمامی این صفحات را جستجو کنید تا به هدف خود برسید.


این جستجو می تواند وقت زیادی را از شما بگیرد. بنابراین نیاز است که با سفارشی سازی سایت، هر اطلاعاتی را که نیاز دارید در یک جا جمع آوری نمایید تا با هربار مراجعه به آن صفحه، بتوانید اطلاعات درخواستی خود را به دست آورید.


افزونه Dashboard می‌تواند به شما در این مسیر کمک رسان خوبی باشد و هر کاربر بنا به نیاز خودش، این اطلاعات را در یک صفحه جمع بندی نماید.


این اطلاعات می‌تواند شامل تعداد و مشخصات کاربرانی باشد که در آن لحظه که شما به آن صفحه اطلاعات، وارد شده اید، به صورت آنلاین در سایت شما باشند. یا اگر پیام جدیدی از طرف کاربران تان دارید، در این صفحه به شما نمایش داده شود و یا هر اطلاعات دیگری که به آن نیاز دارید را می توانید در این صفحه جمع بندی نمایید.

 


افزونه Pathauto

 

این افزونه را می توان جزو افزونه های سئو دروپال در نظر گرفت.


با این افزونه می توانید url خود را به صورت url مورد پسند موتورهای جستجو و کاربران انتخاب نمایید.


انتخاب url مناسب می تواند در سئوی سایت شما بسیار کمک کننده باشد. url هایی که برای سایت خودتان انتخاب می‌کنید، بهتر است شامل اطلاعاتی باشد که کاربران بتوانند درک بهتری از صفحه سایت شما داشته باشند. مثلاً یک url مناسب می تواند شامل اطلاعاتی مانند دسته بندی صفحات و یا عنوان صفحه مورد نظر شما باشد. بنابراین در انتخاب url ها باید دقت کافی را داشته باشید.


از آنجایی که دروپال در انتخاب url های مناسب، ضعیف عمل می کند و به صورت پیش فرض url هایی را که برای صفحات تولید می کند به شکل you'resite/node/numberمی باشد. همانطور که می بینید این نوع url ،اطلاعات خاصی در مورد صفحه سایت تان، به کاربران و موتورهای جستجو نمی دهد.برای رفع این مشکل بهتر است از افزونه Pathauto استفاده نمایید.


این افزونه می تواند به طور خودکار url ها مناسب را برای صفحات سایت شما انتخاب نماید.

 

 

افزونه Yoast SEO For Drupal

 

این افزونه نیز یکی دیگر از افزونه های سئو سایت ها به شمار می آید.


برای اینکه بتوانید سایت خود را برای کاربران خود به نمایش بگذارید، باید رتبه سایت خود را افزایش دهید تا بتوانید سایتتان را در صفحات برتر صفحه نتایج گوگل به نمایش گذارید.


برای اینکار روش های بسیاری وجود دارد که یکی از آنها استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سایت خود می باشد.


بعد از اینکه این کلمات کلیدی را انتخاب کردید، اگر به تعداد مناسب از آن در محتوای خود استفاده ننمایید، ممکن است علاوه بر آنکه سئوی سایت شما را افزایش ندهد، بلکه آنرا کاهش هم بدهد.


مثلاً اگر به صورت مکرر از این کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده نمایید، به طوریکه مکان استفاده این کلمات نامناسب باشد و یا وقت و بی وقت بدون انکه اصلاً نیازی به این کلمات باشد، آن را در محتوای خود استفاده کنید، باعث خواهد شد موتورهای جستجو سایت شما را جریمه نمایند.
درگذشت استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوای سایت می توانست رتبه سایت را افزایش دهد ولی با پیشرفت موتورهای جستجو و تغییر در الگوریتم هایشان، امروزه این عمل باعث جریمه سایت ها میشود. بنابراین برای اینکه بدانید محتوای شما از نظر استفاده کلمات کلیدی بهینه می باشد یا نه، افزونه  Yoast SEO For Drupal می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.


این افزونه می تواند، هم به شما کمک کند کلمه های کلیدی مناسب به محتوای خود را انتخاب نمایید و هم می‌تواند در مکان قرار گیری این کلمات کمک کننده باشد و هم می تواند شما را از استفاده بهینه این کلمات کلیدی از نظر تعداد آنها باخبر نماید.
با این افزونه می توانید صفحه مورد نظر خود را از نظر کلمات کلیدی انتخابی تجزیه و تحلیل نمایید.

 


افزونه Search404

 

همانطور که میدانید وقتی صفحه ای از سایت شما به هر دلیلی وجود نداشته باشد، کاربران وقتی روی لینک این صفحات کلیک می کنند تا به صفحه مورد نظر انتقال یابند، موتورهای جستجو برای این لینک های شکسته و خراب یک صفحه خطا با محتوای ۴۰۴ در نظر گرفته است تا کاربران را به آن صفحه انتقال دهد.


با توجه به اینکه کاربران وقتی نقصی در سایت ها می بینند، معمولاً از آن سایت ها خارج می شوند.


پس این صفحه خطا می تواند باعث کاهش زمان ماندگاری کاربران در سایت و در نتیجه کاهش رتبه سئوی سایت ها را در برخواهد داشت.


برای اینکه از این مشکل رهایی یابید، می توانید صفحه خطای ۴۰۴ را مدیریت نمایید و هنگامی که کاربران به این صفحه انتقال می یابند، آنها را به صفحه مشخص مطابق با سلیقه خودتان (که معمولاً صفحه اصلی سایت گزینه مناسبی است) انتقال دهید،  تا کاربران خود را از دست ندهید.
برای این امر افزونه Search404 در دروپال کاربرد بسیاری دارد.

 

 

افزونه SEO  Compliance cheker

 

اگر بخواهید که یک افزونه قدرتمندی برای خودتان در زمینه بهینه سازی داشته باشید، این مورد گزینه خوبی است.


با این افزونه می توانید برخی از وظایف افزونه Search را که شامل یافتن کلمات کلیدی مناسب و بهینه سازی آن می باشد و همچنین تعداد استفاده مناسب از این کلمات کلیدی در محتوا، را ایفا نماید.


با استفاده از این افزونه حتی می توان متن جایگزین تصاویر را نیز آنالیز نمود.


این افزونه قابلیت این را دارد که به شما اجازه تعریف قوانین را برای خودش بدهد.


شما با این قابلیت می توانید به دلخواه خودتان قوانینی را برای این افزونه تعریف کنید تا آن قوانین را درمورد سایت شما اجرا نماید.


این افزونه می تواند کمک بسیاری برای مدیران سایت بکند.

 

 

افزونه Overlay

 

این افزونه از افزونه‌های ویرایش محتوا می باشد.


با این افزونه امکان این را پیدا می‌کنید که محتوایتان را در صفحه ای مجزا از صفحه سایتتان ویرایش نمایید.

 

 

افزونه Local

 

این افزونه به عنوان افزونه مترجم به کار میرود.


با استفاده از این افزونه می توان به تهیه سایت هایی با زبان های مختلف و یا چند زبانی پرداخت.


 با این افزونه امکان ساخت سایت هایی به زبان انگلیسی وجود ندارد.


ناگفته نماند که این افزونه آن قدری قدرتمند نمی باشد که بتواند هر آنچه را که شما در یک سایت چند زبانه به آن ها نیاز دارید را برای شما فراهم نماید و برای ایجاد سایت های چند زبانه گزینه های مناسب نمی باشد. برای دروپال افزونه های قدرتمند دیگری در این زمینه وجود دارد، که می‌توانید از آن‌ها به جای این افزونه استفاده نمایید.

 

 

افزونه Poll

 

با این افزونه این امکان در سایت های دروپال ایجاد می‌شود که با کاربران خود در ارتباط باشید و از نظرات آنها در بهینه سازی سایتتان استفاده نمایید. با استفاده از این افزونه می توانید از کاربران خود در مورد سایتتان نظرسنجی نمایید.

 

 

افزونه Schedule

 

این افزونه به عنوان افزونه مدیریت پست ها کاربرد دارد.


برخی مواقع مدیران سایت ها نیاز دارند که پست هایشان را برای انتشار زمانبندی نمایند و نمایش یا عدم نمایش آنها را مدیریت کنند.


سیستم مدیریت محتوای دروپال به طور پیش فرض از چنین قابلیتی برخوردار نیست و برای به دست آوردن این قابلیت باید از افزونه ها کمک گرفت.


افزونه Schedule در این راستا می‌تواند به مدیران سایتها کمک بسیاری نماید.


با استفاده از این افزونه، می توان به سئوی سایت دست یافت و همچنین می توان در زمینه بازاریابی موفق تر بود.

 

 

افزونه XML sitemap

 

این افزونه در زمینه ایجاد نقشه سایت ها به مدیران سایت ها کمک می کند.


همانطور که می‌دانید برای اینکه بتوانید سایت خود را به موتورهای جستجو بیشتر بشناسانید، باید نقشه سایت خود را ایجاد نمایید.


در واقع هر سایتی که sitemap داشته باشد، معمولاً از درجه بالاتری نسبت به سایت های بدون sitemap، در صفحه نتایج گوگل برخوردار می باشد.چرا که موتورهای جستجو به وسیله sitemap سایت ها، می توانند درک بیشتری از سایت ها داشته باشند و روبات های موتور های جستجو می توانند یک راهنمای خوب برای یافتن مسیر خود در داخل این سایت ها داشته باشند و به وسیله آن می توانند، صفحات و لینک های سایت ها را به راحتی مسیریابی نمایند..


به کمک این افزونه می توانید برای سایت دروپالی خود، sitemap را ایجاد نمایید.


نمونه دیگری از این افزونه نیز وجود دارد که نامش  Simple XML sitemap می باشد.


کارایی هر دوی این افزونه ها مشابه به هم می باشد ولی Simple XML sitemap را در نسخه دروپال ۸ بیشتر استفاده می کند تا دیگر نسخه ها.

 

 

افزونه Taxonomy Title

 

در بخش مربوط به متاتگ ها با شما درباره اهمیت ویژه تگ ‏h۱ صحبت نمودیم.


با توجه به اینکه این تگ، تگ بسیار مهمی برای سئوی سایت می باشد، باید آن را متناسب با سایت خود و به شکلی مناسب انتخاب نمایید تا بتوانید در سئوی سایت تان موفق تر باشید.


برخی مواقع نیاز است برای بهینه کردن این تگ، به اضافه کردن یا حذف کردن و یا تغییر توضیح های مربوطه در این قسمت بپردازید، برای این اقدامات نیازمند استفاده از برخی افزونه ها می باشید که یکی از آنها افزونه Taxonomy Title می باشد که می‌تواند به شما در این زمینه کمک شایانی نماید.

 

 

افزونه Siteverification

 

در اینترنت به قدری سایت های موقت ساخته می شوند و اقدام به برخی رفتارها و اعمال غیرقانونی و غیر اخلاقی می کنند که دیگر موتورهای جستجو به سایت ها اعتماد ندارند و هر سایتی را که به نظرشان غیر مجاز باشد، آن را به عنوان سایت اسپم در نظر می‌گیرند و قوانین سایت اسپم را روی آنها پیاده می کنند.


برای اینکه بتوانند اعتماد موتورهای جستجو را برای سایت خود به دست آورید، لازم است که خود را به او معرفی نمایید و ثابت نماید که سایت شما یک سایت اسپم نمی باشد تا با سایت شما دوستانه رفتار نماید.


یکی از روش‌ها، اثبات مالکیت سایتتان توسط شما برای موتورهای جستجو می باشد.


برای این کار می توانید از افزونه Siteverification کمک بگیرید، تا موتورهای جستجو تایید مالکیت شما را صادر نمایند و شما را جزو سایت های اسپم نشناسند.

 

 

افزونه Pathologic

 

همانطور که می‌دانید هر وقت تصاویر یا لینک های خراب در سایت شما باشد، به احتمال زیاد کاربران خود را به شدت از دست خواهید داد.


چرا که کاربران اصلاً دوست ندارند در سایت هایی که وارد آنها شده اند، نقصی ببینند.


از آنجایی که تعداد رقبا در اینترنت بسیار زیاد است،(در هر زمینه ای که باشید، فرقی نمیکند. به دلیل گسترده بودن دنیای وب رقیبان بسیار زیادی برای شما وجود خواهد داشت.) کاربران ترجیح می‌دهند سایتی را که برای مطالعه و استفاده خود انتخاب نمایند که کمترین نقص را در خود داشته باشد.
بنابراین همیشه باید سعی کنید نقص‌های سایت خود را رفع نمایید.


نمونه نقص هایی که ممکن است در سایت ها وجود داشته باشد، وجود تصاویر و لینک های خراب و آدرس های اشتباه می باشد. برای رفع این نواقص  میتوانید از افزونه  Pathologic استفاده نمایید تا آنها را شناسایی نمایید و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

 

 

افزونه Google News Sitemap

 

همانطور که از نام این افزونه نیز می‌توان دریافت، این افزونه نیز برای ایجاد sitemap وب سایت ها به کار میرود. ولی با توجه به نام آن متوجه می شوید که گزینه مناسبی برای سایت های خبری می باشد.


این افزونه دارای انواع تنظیمات مانند مدت زمان کش و غیره می باشد که معمولاً این تنظیمات برای سایت های خبری مناسب است.

 

 

افزونه SEO Checklist

 

این افزونه یکی از افزونه‌های گزارش‌دهی میباشد که میتواند کمک بسیاری نماید تا در زمینه سئو سایت بیشتر تلاش نمایید.


این افزونه با گزارش هایی که در مورد فعالیت های شما و اینکه در چه زمینه موفق تر بوده اید و در چه زمینه ای نتوانستید موفقیت خوبی بدست آورید و انواع و اقسام گزارشات در همین محدوده، می‌تواند شما را از ضعفهایتان آگاه سازد، تا به رفع مشکلات و ضعف های سایت تان بپردازید و در زمینه هایی که موفقیت داشته اید  بیشتر از پیش تلاش کنید تا هر چه بیشتر بتوانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید.


عملاً این افزونه کاری جز گزارش‌دهی ندارد.

 

 

افزونه Alinks

 

این افزونه از افزونه های لینک سازی داخلی میباشد.


از آنجایی که لینک سازی داخلی به شدت تاثیر مستقیمی در سئوی سایت ها دارد، بنابراین حتماً باید از این لینک دهی به صورت صحیح و بجا استفاده نمود.


این کار اگر به صورت دستی انجام بگیرد خیلی بهتر می باشد ولی از آنجا که افراد مبتدی و کم‌تجربه نمی‌توانند به درستی این لینک سازی را انجام دهند و یا اصلا مطالب مرتبط را پیدا نمیکند که به این کار اقدام نمایند، استفاده از این افزونه می تواند کمک رسان خوبی برای آنها باشد.


با استفاده از این افزونه می توان به جای کلمات کلیدی در محتوای سایت، از متن های لینک دار استفاده نمود تا بتوان به رتبه بیشتری در صفحه نتایج گوگل دست پیدا کرد.

 

 

افزونه Content Optimizer

 

این افزونه در زمینه بهینه سازی درون صفحات سایت شما کاربرد دارد.


معمولاً این افزونه را افراد مبتدی و کم تجربه بیشتر استفاده می کنند، چرا که افراد باتجربه خود به قدی در این زمینه کار کرده اند که دیگر نیازی به راهنمایی این افزونه برای بهینه سازی صفحات سایت ندارند.


از آنجایی که بهینه‌سازی بیش از حد یک صفحه نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد، این افزونه می تواند به شما در این زمینه کمک نماید که فاکتورهای بهینه سازی مربوط به درون صفحات را رعایت کنید و از حد این بهینه‌سازی عبور نکنید.


اگر این افزونه را به همراه برخی دیگر از افزونه ها در سایت های وردپرسی خود داشته باشید، می‌توانید فعالیت رقیبان خود را نیز پیگیری نمایید و از روشهای موفقیت آمیز آنها آگاه شوید و از آن روش ها در بهینه سازی سایت خودتان استفاده نمایید و همچنین می توانید ضعف های آنها را نیز شناسایی نمایید تا با تلاش خود بتوانید خود را در زمینه هایی که آنها ضعف دارند، قدرتمند نمایید تا یکه‌تاز این مسیر باشید.


این افزونه در این زمینه علاوه بر افراد مبتدی برای افراد با تجربه نیز می تواند کاربرد داشته باشد.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما افزونه های دروپال بخش سه را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: