جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش افزونه های دروپال بخش سه

آموزش افزونه های دروپال بخش  سه

 139    0

در این مقاله افزونه های Shortcut و OpenID و PHPFilter و Tracker و Tragger و Quick Backup و Advanced Backup و Restore و Menu Attributes و...

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما افزونه های دروپال بخش دو را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه Shortcut

 

 

این افزونه برای آسان‌تر کردن جستجو برای مدیریت ایجاد شده است.


مدیر سایت میتواند برای خود لیستی از صفحات مهمی را که به آن نیاز دارد را تهیه نماید و همیشه جلوی چشم خودش داشته باشد.


این لیست در قسمت فوقانی صفحه و قسمت زیر منوی مدیریت قرار می‌گیرد. با این لیست هر موقع که مدیریت به آن صفحات نیاز داشت، دیگر نیازی نیست که به جستجوی آن صفحات برود و با کلیک روی نام آن صفحه، در این لیست می تواند به آن صفحه مراجعه نمایید.

 

 

افزونه OpenID

 

 

افزونه OpenID، افزونه ای است که می توانید نام کاربری و رمز عبور خود را به وسیله آن در سرور OpenID ذخیره نمایید و آن افزونه به شما یک آدرس منحصر به فرد اختصاص دهد.


با استفاده از این آدرس و یا نام کاربری و رمز عبور ذخیره شده بر روی سرور OpenID امکان ورود به سایت های دروپالی که از این افزونه پشتیبانی می‌کنند، وجود خواهد داشت.

 

 

افزونه PHPFilter

 

 

در برخی مواقع به کاربران اجازه داده می‌شود که در سایت، با استفاده از نوشتن کدهای php تغییرات را ایجاد نمایند. با این افزونه به چنین کاربران اجازه نوشتن این کدها در قسمت های مشخص شده داده میشود.


بهتر است از این افزونه زیاد استفاده نشود چون که احتمال ایجاد مشکل در سایت با نوشتن کدهای php توسط کاربران وجود خواهد داشت.

 

 

افزونه Tracker

 

 

این افزونه در زمینه گزارش‌دهی کاربرد دارد.


با استفاده از این افزونه، مدیریت می‌تواند اطلاعات آن دسته از کاربرانی را که وارد سایت شده اند و یا در حین انجام تغییراتی در سایت می باشند را به دست آورد‌.


این افزونه می تواند این اطلاعات را ثبت و مدیریت گزارش نماید.


افزونه نیز فقط در زمینه گزارش‌دهی فعالیت دارد و کار دیگری انجام نمیدهد.

 

 

افزونه Tragger

 

 

با استفاده از این افزونه، مدیریت سایت می تواند از هر اتفاقی که در سایتش رخ می‌دهد اطلاع داشته باشد.


افزونه Tragger همیشه گوش به زنگ است که تا تغییرات موجود در سایت را شناسایی کند و به مدیر سایت اطلاع دهد.


یکی از راه‌های اطلاع دهی، ارسال ایمیل به مدیر می باشد.

 


تغییرات گفته شده می تواند عبارت شود از :


نظردهی کاربران، ورود کاربران، ارسال ایمیل و هر اتفاقی دیگری  که در سایت در حال وقوع است.

 

 

افزونه Quick Backup

 

 

پشتیبان گیری یک عمل ضروری می باشد.


برای اینکه همیشه داده‌ها و اطلاعات سایتتان در معرض سرقت، از بین رفتن و یا هرگونه خطرات دیگری می باشد، باید دائما از داده‌ها و اطلاعاتتان پشتیبان گیری نمایید، تا هر موقع که نیاز به آن اطلاعات را داشتید و یا داده‌ها و اطلاعات حذف شد، بتوانیم دوباره آنها را بازیابی نمایید و تمام تلاشتان به هدر نرود.


برای این منظور دروپال یک افزونه به شما معرفی می نماید که به کمک آن می‌توانید به‌راحتی و بدون سختی خاصی و در کوتاهترین زمان ممکن به تهیه پشتیبان از اطلاعات اقدام نمایید. این افزونه، افزونه Quick Backup میباشد.

 

 

افزونه Advanced Backup

 

 

مطمئنا از نام این افزونه خود شما دریافت کرده اید که برای چه منظور ایجاد شده است.


همان طور که می دانید Advanced به معنی پیشرفته و یا تخصصی می باشد. بنابراین این افزونه برای پشتیبان گیری تخصصی مورد نیاز خواهد شد. منظور پیشرفته و تخصصی به نحوی می توان قفل سفارشی کردن پشتیبان گیری خواهد بود.


مدیر سایت با توجه به نیاز خود می‌تواند تنظیمات این پشتیبان گیری را تغییر دهد و مطابق سلیقه و نیاز خود از سایت خود پشتیبان گیری نماید.


برای مثال می‌تواند فایل پشتیبان خود را فشرده نماید و یا نوع فرمت فایل فشرده پشتیبان را مطابق میل خود تنظیم نماید یا تنظیم کند که از کدام بخش و قسمت های سایت پشتیبان تهیه شود.


معمولاً پشتیبان گیری کلی بهتر از پشتیبان گیری جزئی می باشد.


بهتر است وقتی از سایتان پشتیبان گیری می نماید، سایت را برای کاربران غیر فعال کنید تا تغییری در اطلاعات آن ایجاد نشود.


برای اینکه کاربران از این حرکت شما ناراضی و ناراحت نشوند، بهتر است آنها را با یک پیغام در صفحه سایت تان روبرو سازید.


برای مثال از آنها برای این وقفه پیش آمده در فعالیت سایتتان مغذرت خواهی نمایید.


همه این اقدامات و اقدامات دیگر که هر مدیر با توجه به نیاز خود آنها را مشخص میکند، با افزونه Advanced Backup امکان پذیر می باشد.

 

 

افزونه Restore

 

 

همانطور که در افزونه پشتیبان گیری بیان شد، به هر حال احتمال اینکه این داده های ذخیره شده روزی به درد شما بخورد، وجود دارد.


ممکن است به هر دلیلی مثل تغییرات اشتباه در سایت یا حذف بخشی از اطلاعات و داده ها نیاز داشته باشید که داده‌های قبلی خودتان را بازگردانی نمایید. این کار می‌تواند با افزونه Restore به آسانی انجام پذیرد.

 

 

افزونه Menu Attributes

 

 

برای اینکه مدیران سایت بتوانند کدهای html مورد نیاز خود را به قسمت هایی از سایت اضافه نمایند، می توانند از این افزونه کمک بگیرند.


این افزونه حتی می‌تواند به سئوی سایت شما نیز کمک نماید.


قبلا در مورد لینک نوفالو با شما صحبت کردیم و در آنجا اهمیت وجود این لینک در سایت ها برایتان گفته شد.


با این افزونه می‌تواند لینکهای nofllow را در سایت تان قرار دهید و از مزایای آن بهره مند شوید.

 

 

افزونه Schedules

 

 

این افزونه نیز از افزونه های مربوط به پشتیبان گیری می باشد.


دروپال به قضیه پشتیبان گیری بسیار اهمیت می دهد، بنابراین برای هر افزونه ای قسمتی از وظایف پشتیبان گیری را داده است.


افزونه Schedules نیز وظیفه آن را دارد که با تنظیمات خاصی که مدیر سایت به آن ارائه می دهد، به طور خودکار و بدون نیاز به دستور مدیر سایت، شروع پشتیبان گیری نماید و در این افزونه این امکان وجود دارد که برنامه زمانی خاصی را برایش تعریف کنید تا دیگر نگران فراموشی پشتیبان گرفتنتان نباشید.


همچنین در این افزونه امکان این وجود دارد که برای جلوگیری از اشغال شدن بیش از حد حافظه دستگاهتان، تعداد نگهداری فایل های پشتیبان گیری را نیز تعیین نمایید.


این افزونه هر وقت یک فایل پشتیبان را در مسی انتخابی شما که قبلا روی تنظیمات آن قرار داده اید را اضافه می‌کند، یک فایل پشتیبان که در بین فایل های پشتیبان تان از همه قدیمی تر است را حذف خواهد کرد.

 

 

افزونهMenu Breadcrumb

 

 

این افزونه نیز با نام خود، به معرفی کاربرد خود میپردازد.

 

همانطور که از نام آن درک می شود با این افزونه امکان ایجاد بردکرامب در سایتتان به وجود خواهد آمد.


بردکرامب را می توان راهنمای کاربران و موتورهای جستجو معرفی نمود.


در واقع بردکرامب یک مسیریاب برای صفحات مورد نیاز کاربران می باشد و همچنین با راهنمایی موتور های جستجو برای مسیریابی آنها کمک فراوانی می نماید.


با یک مثال می توانیم بردکرامب را بیشتر توضیح دهیم. فرض کنید شما مسیری را از خانه خود تا یک مغازه لباس فروشی طی کرده اید. اگر بخواهید مسیرهای عبور خود را به دوستان توضیح دهید، می توانید چنین  بگویید: از خانه به خیابان اصلی به نام R رفتم و از آنجا تا کوی X آمدم و از آنجا وارد خیابان Y شدم و الان در مغازه در همان خیابان Y به نام مغازه Z  می باشم.


پس مسیریابی شما برای دوستان به این شکل می شود:  خانه،خیابان اصلی به نام R، کویX، خیابان Y، مغازه Z

بردکرامب هم دقیقا به همین شکل مسیری را که شما عبور کردید تا به صفحه ای که الان در آن هستید برسید را برایتان نشان می دهد.

 

این افزونه می تواند این مسیر را در بالای صفحه برای شما به نمایش گذارد.


برکرامب مزایای زیادی دارد و یکی از آن مزایای این است که می‌توان با انکرتکست ها لینک دهی داخلی در محتوای سایت انجام داد.

 

 

افزونه Transliteration

 

 

با داشتن این افزونه می توانید نام فایل های آپلودی خود را استاندارد سازی نمایید تا در نحوه نمایش آن ها مشکلی پیش نیاید.


ممکن است فایل هایی که نیاز دارید تا آنها را آپلود نمایید، نام های غیر استاندارد داشته باشند که با این افزونه بدون اینکه شما به صورت دستی به تغییر نام آنها بپردازید، خود این افزونه به طور خودکار این وظیفه را انجام می دهد و نام فایل تان را از نام اصلی آن به نامی استاندارد تغییر می دهد.


حتی می توان از گزینه های این فایل استفاده کرد و تنظیماتی را انجام داد تا نام فایل های آپلودی قبلی موجود در سایت خود را که نام های غیر استاندارد دارند را استاندارد سازی نمود.

 

 

افزونه HTMLPurifier

 

 

اگر کدهای مخربی در سایتتان وجود داشته باشد به احتمال زیاد موتورهای جستجو را سردرگم خواهد کرد و آنها را به اشتباه خواهد انداخت. چرا که موتورهای جستجو درک دیگری جز کدهای html در سایت‌ها را ندارند.


بنابراین کدهای html نوشته شده در سایت شما، برای شما سرنوشت‌ساز خواهد بود. پس باید حتما با دقت تر و تمیزتر آنها را بنویسید و همیشه به بررسی آنها بپردازید تا دربین کدهای موجود در سایتتان کد مخربی وجود نداشته باشد.


با این افزونه این امکان در سایت های دروپالی ایجاد شده است که کدهای نوشته شده در سایت شما را بررسی نماید و اگر کد مخربی در آنها وجود داشت آنها را حذف کند و اگر هیچ کد مخربی در کدهای شما وجود نداشت، صحت آن کدها را برای شما تایید نماید، تا خیالتان از این بابت راحت شود.

 

 

افزونه Rebuild Links

 

وقتی که یک سایت دروپالی را راه اندازی کرده اید و می خواهید با آن شروع به کار کنید، بهتر است این افزونه را نیز اضافه کنید تا بتوانید محتوای جدیدتان را با هر بار اجرا شدن کورن، اضافه نمایید.

 

 

افزونه Tag Clouds

 

با این افزونه می توانید به تهیه لیست متاتگ ها و تگ های موجود در سایت تان بر اساس طبقه بندی صفحات اقدام نمایید. این افزونه می تواند کمک فراوانی به مدیران سایت ها نماید.

 

 

افزونه User Points

 

این افزونه از افزونه‌های امتیازدهی به شمار می‌آید. معمولاً این افزونه را به همراه دو افزونه دیگر به نام های User Points Nods و Comments استفاده می کنند. در واقع این سه افزونه می توانند مکمل همدیگر باشند.
از مزایای امتیاز دهی می توان، شناسایی کاربران فعال، وب سایت های فعال و غیره را بر اساس امتیاز گیری آنها از شما نام برد.

 

 

افزونه Statistics

 

این افزونه نیز برای اینکه بدانید کدام محتوا یا سایتتان توانسته است، تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را برای خود جذب نماید، ضروری می باشد.


اگر چندین سایت دروپالی برای خودتان داشته باشید و بخواهید آنها را باهم مقایسه کنید، می توانید این افزونه را در سایت های دروپالی خودتان اضافه کنید و آنها را از نظر تعداد بازدیدکنندگان مقایسه نمایید.


همچنین می توانید در یک سایت انواع محتواهایی را که در آن قرار دارید، با همدیگر مقایسه کنید و ببینید کدام یک از آنها توانسته است بازدید کنندگان بیشتری را برای خود جذب نماید.


این افزونه می تواند کمک بسیاری نمایید تا بتوانید سایت خود را سئو نمایید.


برای مثال می توانید محتواهای پربازدید را گسترش دهید و در آن زمینه به تولید محتوی بیشتری بپردازید.

 

در معرفی افزونه های دروپال لیستی از انواع آن برای شما معرفی شد، که تعداد این افزونه‌ها با اینکه زیاد بود ولی آن لیست نیز یک لیست کامل از افزونه های دروپال نبود و افزونه‌های دروپال بسیار بسیار زیاد است و خارج از حوصله این مقاله می باشد که همه آنها معرفی شوند‌.ولی ما در این مقاله به صورت رندم به معرفی برخی از آنها پرداختیم و سعی کردیم مهمترین آنها را برای شما معرفی نماییم. امیدواریم این مقاله بتواند برای شما مفید واقع شود.


همانطور که از افزونه های این سیستم مدیریت محتوا هم قابل درک می باشد، دروپال به سئو کردن سایت ها بسیار اهمیت می دهد و بسیاری از افزونه‌های دروپالی در این زمینه ایجاد و ارائه شده است.


با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا می توانید سایت های عالی و بهینه بسازید و با سئو کردن سایت خود به هدف خودتان که جذب کاربران بیشتر و همچنین کسب درآمد در اکثر سایت ها می باشد، دست یابید.


پس اگر به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای عالی هستید، این سیستم مدیریت می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.


البته سیستم های مدیریت محتوای دیگری نیز وجود دارد که می توانید در مورد آن ها نیز تحقیق کنید و یکی از بهترین آنها را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید.


ما در این مقاله و مقالات دیگر سعی داریم برخی از مهم‌ترین این سیستم های مدیریت محتوا و افزونه های شان را برایتان معرفی نمایید.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: