جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ Prestashop

سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ Prestashop

 192    0

در این مقاله سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ Prestashop را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و به مزایا و معایب این سیستم مدیریت محتوا پرداخته ایم.

 

 

سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ Prestashop

 

 

با توجه به اینکه امروزه کسب و کارهای اینترنتی رو به افزایش است و فروشگاه های بسیاری سعی دارند فروش خود را از طریق اینترنت گسترش دهند و به جز مشتریان دور و اطراف خود مشتریان بیشتری را از تمام کشور و حتی در برخی مواقع در دنیا به دست آورند، بنابراین به طراحی و ایجاد سایت های اینترنتی اقدام می نمایند و فروشگاههای اینترنتی خود را از طریق طراحی سایت های حرفه ای راه اندازی می کنند.


با این فروشگاه های اینترنتی دیگر محدود به یک منطقه نمی شوید و می توانید کالاهای خود را برای افراد بیشتری بشناسانید و آن افراد را تبدیل به مشتریان خود نمایید.


در برخی مواقع افراد قصد دارند کسب و کارهای خود را بین المللی کنند و می‌خواهند جز کشورخود به دیگر کشورها نیز کالاهای خود را بفروشند.


با طراحی سایت‌های بین‌المللی این امکان برای شما فراهم خواهد شد.


این سایت‌ها شرایط خاص خود را دارند و برای این که در آن موفق شوید باید اصول طراحی این سایت ها را بدانید و به آنها عمل کنید.


پرستاشاپ یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که فقط به طراحی سایت های فروشگاهی تمرکز کرده است.بنابراین با بهره گیری از این سیستم مدیریت می توانید در این مسیر موفق تر از دیگر سیستم های مدیریت محتوا عمل نمایید. چرا که به جای اینکه در تولید چندین نوع سایت تمرکز داشته باشد فقط تمرکزش را روی این نوع سایت (فروشگاهی) گذاشته است تا بتواند با کمترین نقص، به طراحی این نوع سایت ها بپردازد.


این سیستم مدیریت محتوا متن باز و رایگان میباشد و زبان برنامه نویسی این سیستم مدیریت محتوا نیز php می باشد و پایگاه داده این cms نیز MYSQL می باشد.


با این cms می توان سایت هایی با اندازه های مختلف ایجاد کرد. در واقع این سیستم مدیریت محتوا را هم میتوان در سایت های مبتدی با وسعت کوچک استفاده نمود و هم در سایت های حرفه ای و بزرگ.


با استفاده از این cms با بیشترین سرعت ممکن می توان به تولید سایت های فروشگاه های آنلاین پرداخت و با راه اندازی چنین فروشگاه اینترنتی می توان مشتریان زیادی را برای کالاهای خود جذب نمود.


برای اینکه بتوانید در این مسیر موفق عمل کنید، باید بسیار با دقت پیش روید.چرا که در این راه با رقیبان زیادی مواجه خواهید شد که اگر بتوانید امتیازات خود را بیشتر از دیگر رقیبانتان نمایید، خواهید توانست در این مسیر موفق شوید وگرنه با شکست مواجه خواهید شد.


برای اینکه بتوانید با سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ یک فروشگاه آنلاین جذاب و با امکانات بسازید باید از قالب ها و افزونه های در دسترس استفاده کنید تا هر چه بیشتر به توسعه این cms بپردازید و امکانات زیادی را درفروشگاه خود برای مشتریانتان فراهم نمایید تا در هنگام استفاده از سایت فروشگاهیتان، با مشکل روبرو نشوند.


استفاده از این سیستم مدیریت محتوا بسیار راحت می باشد و افراد می توانند بدون صرف هزینه های هنگفت، به طراحی سایت های الکترونیکی با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا استفاده نمایند تا فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی نمایند.


ولی ناگفته نماند که در کنار سادگی این cms، بسیار کاربردی و با امکانات می باشد که می توانید با آن به تولید سایت های بسیار جالب و کاربردی بپردازید.


پرستاشاپ به خاطر متن باز بودنش امکان این را به افراد می‌دهد که هرکس نسبت به نیاز و سلیقه خود cms خود را سفارشی سازی نماید و سیستم مدیریت محتوای مخصوص به خود را داشته باشد.


در این cms به راحتی می توانید مدیریت آن را به دست بگیرید تا در این مسیر مشکل خاصی پیش نیاید.


برای اینکه بتوانید این سیستم مدیریت محتوا را نصب و راه اندازی نمایید، ابتدا باید هاست و دامین را برای خود خریداری نمایید، چرا که این سیستم مدیریت بر روی هاست قابل نصب می باشد.


برای خریداری این هاست و دامین طبیعتا باید هزینه آن را پرداخت نماید، ولی باز هم از هزینه خرج شده برای طراحی سایت لا این cms از طراحی سایت توسط برنامه نویسان بسیار ارزان‌تر می‌شود.


این cms برای اینکه رضایت کاربران خود را به دست آورد به آنها اجازه می دهد قبل از اینکه آن را دانلود و راه اندازی نمایید، به صورت آنلاین سیستم مدیریت محتوا را استفاده و آزمایش کنند و اگر از این سیستم مدیریت محتوا خوششان می‌آمد، به دانلود و استفاده از آن اقدام نمایند.


این ویژگی یک ویژگی منحصر به فرد است که در همه cms ها نمی توان به آن دست یافت وبا این ویژگی توانسته است هرچه بیشتر در بین کاربران محبوبیت پیدا کند و بتواند کاربران زیادی را برای خود جذب نماید.


در دنیای بسیاری از افراد برای راه اندازی فروشگاه‌های آنلاین خود از این سیستم مدیریت محتوا استفاده نموده اند.


برای اینکه بتوانید این سیستم مدیریت محتوا را کاملا سفارشی نمایید، نیاز است که با زبان php و css و html آشنا باشید.


در این صورت نیازی نیست که از قالب های آماده که اکثرا همه افراد از آنها استفاده می کنند، استفاده نمایید.


بنابراین می توانید سایتی بسازید که شبیه دیگر سایت هایی که از قالب های آماده استفاده میکنند، نشود.


ولی اگر فردی آشنایی کامل با این زبان ها را نداشته باشد، می‌تواند از قالب های آماده استفاده نماید و به طراحی سایت خود بپردازد.


با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا می توان به ایجاد سایت های داینامیک یا پویا اقدام نمود و تغییرات مورد نیاز را در آنها اعمال نمود.


این سیستم مدیریت محتوا دارای قالب هایی می باشد که معمولا با سئو سایت ها سازگار میباشد و میتوان از آن ها استفاده نمود و سایت هایی را طراحی کرد که بهینه شده باشند.


موتورهای جستجو رتبه های بالایی را برای چنین سایتهای اختصاص می دهد.


این قالب ها باعث می شود که بتوانید سایت های جذاب و زیبا طراحی نمایید.


این قالب با قابلیت سفارشی سازی که دارند، هر فردی با توجه به نیاز خود می تواند از هر یک از این قالب ها استفاده نماید و آنها را سفارشی کند.


در واقع اگر از این سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت های فروشگاهی خود استفاده نمایید، به جای اینکه وقت خود را صرف طراحی و زیبا و جذاب نمودن سایت خود کنید می توانید در همان زمان به معرفی محصولات خود تمرکز کنید و وقت خود را برای آشنا نمودن بیشتر افراد با محصولات و خدمات خود صرف نماید.


بدین صورت می توانید مشتریان زیادی را برای خود جذب نماید چرا که این cms با قالب ها و افزونه های خود می تواند از عهده طراحی سایت شما برآید.


در این cms امکان این وجود دارد که محصولات خود را با هرگونه اطلاعات جزئی تر به مشتریان خود معرفی نمایید تا خریداران بتوانند در خرید خود راحت تر به انتخاب محصول خود بپردازند.


پرستو شاپ می تواند مشتریان را به درگاه های پرداخت الکترونیکی انتقال دهد تا در پرداخت هزینه های خود دچار مشکل نشوند.


در این سیستم مدیریت محتوا خریدار می تواند با انواع پرداخت‌هایی که شما برای آنها فعال نموده اید مثل پرداخت های بین المللی، حواله های بانکی و غیره اقدام به پرداخت نمایند. در این صورت دست خریداران شما برای نوع پرداخت هایشان باز خواهد بود و مشتریان زیادی از سایت شما استقبال خواهند کرد.


با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا می توانید سایت خود را با زبان مورد نیاز خود فعال سازی نمایید و همچنین می توانید سایت های چند زبانه ای ایجاد کنید که بتوانید در سطح بین‌المللی نیز فروش داشته باشید.


با این کار، کاربرانتان میتواند زبان سایت شما را با چند کلیک ساده به زبان مورد نیاز خود تغییر دهند و سایت شما را با همان زبان مورد نیاز خود، پیش رویشان داشته باشند.


با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا خریداران می توانند سفارشات خود را پیگیری نمایند و بدانند سفارششان در کدام مرحله می باشد.


با این cms امکان فعال کردن گزینه ارسال به محل نیز وجود دارد و هر امکاناتی که برای این مورد نیاز است، این cms در خود جای داده است.


برای مدیریت سایت هایی که با این cms طراحی شده اند، نیاز به افراد حرفه‌ای نیست و هر فردی  میتواند به آسانی مدیریت آن را به عهده بگیرد.


امنیتی که این سیستم مدیریت محتوا برای کاربران خود تأمین می‌کند، از درجه بالایی برخوردار می باشد. چرا که تعداد کاربران زیادی از این cms استفاده می‌کنند و باید امنیت تامین شده توسط این cms بالا باشد که بتواند رضایت کاربران خود را به دست آورد.


این سیستم مدیریت به شما امکان تغییر در هر زمینه‌ای که نیاز دارید را برایتان فراهم می‌کند. هیچ یک از این تغییرات باعث تداخل کدها نخواهد شد البته برای اعمال این تغییرات حتماً به افزونه هایی نیاز خواهید داشت.


سایت هایی که بااین سیستم مدیریت محتوا طراحی می شوند، ریسپانسیو می باشند. یعنی این سایت ها قابل نمایش در دستگاه تلفن همراه و همچنین رایانه ها می باشند و این امکان باعث می‌شود که این کاربران به راحتی بتوانند با موبایل خودشان در هر جایی که هستند اقدام به خرید از فروشگاه شما نمایند.


اگر این cms را برای طراحی سایت خود انتخاب نمایید، می توانید از موفقیت و یا عدم موفقیت سایت خود آگاه شوید.


همچنین می توانید قسمت های مختلف از سایت خود را تجزیه و تحلیل نمایید تا بدانید کدام قسمت توانسته است شما را به هدف تان برساند و کدام قسمت در رسیدن به هدفتان ضعیف عمل کرده است.


با استفاده از این cms می توانید با انواع شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید، در واقع با استفاده از ارتباط با این شبکه اجتماعی می توانید محصولات خود را بیشتر از پیش به مشتریان خود و کاربران جدید معرفی نمایید.


همیشه باید اطلاعات و محصولات موجود در سایت شما به روز باشد تا بتواند نظر مشتریان را به خود جلب نماید.


بااین cms امکان بروز رسانی سایت از هر نظر برای شما فراهم می شود.

 

 

ویژگی های سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ

 

* برای نصب و راه اندازی این سیستم مدیریت نیاز به هیچ هزینه ای ندارید، البته با این که خود این cms رایگان میباشد ولی هزینه های اولیه برای تهیه هاست و دامین برای استفاده از این cms نیاز خواهد بود.


* این سیستم مدیریت محتوا برای کاربران فارسی ‌زبان بسیار مناسب می‌باشد. چرا که قابلیت ایجاد سایت های راست چین و فارسی با این cms وجود دارد.


* استفاده از این cms بسیار ساده می باشد و برای اینکه سایت های مبتدی را با این cms تهیه نمایید، نیاز به هیچ آموزشی ندارید ولی در حد پیشرفته شاید کمی به آموزش و یادگیری نیاز داشته باشید.


* دارای انواع قالب ها می باشد که کار را برای افراد مبتدی آسان نموده است.


* این سیستم مدیریت محتوا به طور منظم به روزرسانی می شود تا خود را با نیاز کاربران هماهنگ نماید.

 

* با اکثر درگاه های پرداخت امکان و ارتباط برقرار کردن را دارد.


* مدیریت سایت های پرستاشاپی بسیار آسان است و به افراد حرفه ای نیاز نمی باشد.


* دارای افزونه های بسیاری می باشد که هر کدام از این افزونه ها امکانات بیشتری را به این سیستم مدیریت اضافه می‌کنند و کاربران را برای تهیه سایت های با امکانات بالا، یاری می نماید‌.


* این سایت هایی که با سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ تهیه می شوند، قابلیت سئو شدن و بهینه سازی را دارند.


* سایت های پرستاشاپی را به راحتی می‌توان متناسب با نیازهای هر مدیر سفارشی نمود.


* اگر قصد راه اندازی هرگونه سایت فروشگاه اینترنتی، برای فروش هر نوع محصول و خدماتی را دارید، می توانید از این سیستم مدیریت محتوا استفاده نمایید.


* افرادی که با سیستم های مدیریت محتوای دیگری برای طراحی و ایجاد سایت های فروشگاه آنلاین خود اقدام کرده‌اند و به هر دلیلی قصد این را دارند که سیستم مدیریت محتوای خود را تغییر دهند، سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ برای این افراد این امکان را فراهم می کند که بتواند بدون ایجاد هیچگونه مشکلی در سایت شان، سایت خود را به این cms انتقال دهند و در اطلاعات و داده های آن ها هیچ مشکلی پیش نیاید.


* اگر خطایی در این سیستم مدیریت روی دهد، cms پرستاشاب این قابلیت را دارد که، مدیر خود را از طریق ارائه گزارشی از وجود آن خطا آگاه نماید تا مدیر سایت هر چه سریعتر نسبت به رفع آن خطا اقدام نماید.


* بهتر است این cms را برای فروشگاههایی استفاده کنید که وسعت بسیار زیادی ندارند و در حد متوسط و کوچک می باشد و همچنین افرادی که نمی خواهند هزینه بسیاری برای طراحی سایت و راه اندازی آن بپردازند، بهتر است این cms را برای خود انتخاب نمایند.


* در مقابل هر مزایایی حتماً معایبی نیز خواهد بود که می‌توانید برخی از معایب این cms را نیز در زیر مطالعه کنید.

 

 

معایب سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ

 

* این cms برای فروشگاه اینترنتی زیاد بزرگ مناسب نیست.


البته می‌توان به طراحی این چنین سایت‌هایی پرداخت، ولی گزینه های بهتری نسبت به این cms برای طراحی سایت های بزرگ وجود دارد.


* اگر بخواهید cms  را توسعه دهید باید از افزونه ها استفاده نمایید. افزونه های رایگان این سیستم مدیریت محتوا زیاد نیست و برای توسعه آن باید از افزونه های پولی استفاده کنید.


بنابراین اگر نیاز داشته باشید که این cms را توسعه دهید و افزونه های رایگان برایتان کافی نباشد باید هزینه دریافت افزونه های پولی را پرداخت نماید. بنابراین توسعه این cms نسبت به دیگر cms ها زیاد می باشد.


* این cms نسبت به cms های دیگر پشتیبانی قوی ندارد و باید در استفاده از آن، محتاط باشید.


* قالب های انگلیسی برای این cms زیاد است ولی قالب های فارسی آن زیاد نیست و برای تهیه سایت های فارسی زبان در استفاده از قالب ها محدودیت خواهید داشت.


* برای تهیه سایتهای حرفه ای نیاز به آموزش دارید.


* عدم تطابق استانداردهای فنی از دیگر معایب ان cms میباشد.


* برای مجهز کردن این cms به بازاریابی، باید از افزونه ها استفاده نمایید.در واقع این قابلیت به صورت پیش فرض در این cms وجود ندارد.


* این cms در قسمت ادمین پنل، نیاز به یک سری تغییرات دارد که باید توسعه دهندگان آن به این مورد رسیدگی نمایند.

 

بعد از مطالعه ی این قسمت افزونه های پرستاشاپ بخش یک را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: