جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

افزونه های Prestashop (پرستاشاپ ) بخش یک

افزونه های Prestashop  (پرستاشاپ ) بخش یک

 397    0

در این بخش افزونه های Prestashop Tidy و Revolution Slider Prestashop و Newsletter pro و Product Availability Indicator Module و Presta Speed از...

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ را مطالعه بفرمایید :

 

معرفی ۱۰ مورد از مهم ترین افزونه های Prestashop :

 

 

Prestashop Tidy (۱


Revolution Slider Prestashop (۲


Newsletter pro (۳


Product Availability Indicator Module (۴


Presta Speed (۵


Products Coments Pro (۶


Migration Pro (۷


Import/Update Bulk Product (۸


Bull Mass editing Products (۹


Sitemap Generator for SEO (۱۰

 

 

افزونه Prestashop Tidy

 

 

پرستاشاپ نیز به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای رایگان، افزونه های بسیاری را برای طراحی سایت های فروشگاهی در اختیار دارد و یکی از این افزونه های پرکاربردافزونه Prestashop Tidy می باشد.


این افزونه برای افزایش سرعت سایت ها به کاربرد دارد. نحوه کار آن بدین صورت می باشد که تمامی اطلاعات و داده های قدیمی که دیگر به آن نیازی نمی باشد را حذف می‌کند و در نتیجه سرعت سایت را بالا میبرد.


البته حذف این داده ها بدون کاربرد، به تمیز و مرتب شدن سایت نیز کمک بسیاری خواهد کرد.


این افزونه با انواع دستگاه هایی که کاربران با استفاده از آن ها، وارد سایت شما شده اند، سازگار میباشد.مانند موبایل، رایانه رومیزی، لپ تاپ و غیره.


در سایتهای فروشگاهی انواع دسته بندی ها برای محصولات انجام می گیرد و در برخی مواقع بعد از فروش یک دسته از محصولات، آن فروشگاه دوباره آن محصول را خریداری و برای فروش ارائه نمی دهد، در نتیجه این دسته از محصولات در مقابل دید کاربران خالی می ماند و این مورد می تواند باعث نارضایتی کاربران شود و برای آنها روبرو شدن با این دسته بندی های بدون محصول، ناخوشایند باشد.برای رفع این مشکل می توان از این افزونه کمک گرفت تا با حذف دسته بندی هایی که محصولی برای فروش در آنها ارائه نشده است، سایت را منظم نمود.

همچنین برخی افراد محصولات را با برند و تولید کننده خاصی جستجو می‌کنند و برخی سایت ها هم با فعال‌سازی این قابلیت می توانند کاربران خود را در چنین جستجوی راهنمایی کند. مانند مثال بالا فروشگاه ممکن است قبلاً با تولید کننده ای همکاری داشته است ولی الان ندارد. این افزونه اطلاعات چنین تولیدکنندگانی را از سایت حذف می نماید.


در این میان ممکن است فروشگاه برای تشویق کاربران خود و افزایش خرید توسط آنها، کدهای تخفیفی را به آنها ارائه دهد. معمولا برای چنین کدهایی باید تاریخ انقضایی وجود داشته باشد تا کاربران در بازه زمانی تعریف شده برای آن کد تخفیف، اقدام به خرید نمایند. در غیر این صورت و با گذشتن تاریخ مصرف آن، کد تخفیف کاربردی نخواهد داشت. این افزونه می تواند این قابلیت را در سایت فروشگاهی شما ایجاد نماید که هر وقت تاریخ انقضای کد تخفیف های ارائه شده توسط شما فرا رسد، به طور خودکار آنها را منقضی نماید.


با این افزونه می توانید برای انواع داده های خود تاریخ مصرف اختصاص دهید و به طور خودکار این داده ها وقتی تاریخ مصرفشان تمام شده باشد، از پایگاه داده سایت شما حذف شود تا فضای آزاد برای داده های جدید فراهم شود.


با استفاده از این افزونه می توان حافظه پنهان داده های سایت را نیز حذف نمود. در این افزونه امکان تنظیم بازه زمانی خاص برای حذف این داده ها وجود دارد تا بتوانید هرچه بیشتر، سرعت سایت خود را بالا ببرید.


همچنین می‌توان url های دوستانه برای انواع محصولات و همچنین urlهایی برای انواع دستبه بندی ها را بازسازی نمود.


قابلیت پیش فرض دیگری که در این افزونه وجود دارد، این مورد است که می‌تواند ارزانترین ترکیبات محصولات را ایجاد نماید. در برخی مواقع تصاویری را برای معرفی محصولات در سایت گذاشته می شود ولی این تصاویر به هر دلیلی مثل دانلود نشدن به صورت کامل، یک فایل خراب محسوب می‌شوند. این افزونه برای روبرو نشدن کاربران با چنین فایل های خرابی به حذف آنها اقدام می نماید.


این افزونه قابلیت‌های فراوانی دارد که در بالا به برخی از آنها اشاره نمودیم.همه این قابلیتها  در راستای پاکسازی پایگاه داده سایت ها و همچنین بهینه سازی سایت و افزایش سرعت آن ایجاد شده‌اند.

 

 

افزونه Revolution Slider Prestashop

 

 

این افزونه برای ایجاد اسلاید ها در سایتها و همچنین برای سفارش سازی سایت های فروشگاهی کاربرد دارد. در این افزونه از روش دراگ اند آپ استفاده می شود و کار کردن با آن خیلی راحت می باشد و افراد مبتدی هم می توانند از آن استفاده کنند.


همانطور که می‌دانید برای بهینه سازی سایت باید همه تصاویر درج شده در سایت دارای ویژگی Alt باشند.


با این افزونه این امکان برای شما فراهم می‌شود که ویژگی Alt را در تصاویر خود درج نمایید.


این افزونه نیز می تواند با انواع دستگاه های ارتباط یافته کاربران با سایت شما سازگار شود.


با استفاده از این افزونه می توان انواع فیلم ها را در سایت خود بارگذاری نمایید. مثلاً از فیلم های شبکه های اجتماعی استفاده کنید. فیلم هایی که در سایت خود قرار میدهید، بسته به سلیقه خودتان می توانید آنها را برای اینکه بعد از ورود کاربر به سایت شما به صورت خودکار شروع به بارگذاری شوند و یا نه، را خودتان تنظیم نمایید.


برخی افراد سایت شما را از دستگاه های لمسی بازدید می کنند، شما می توانید با این افزونه قابلیت تاچ را برای این دسته از کاربران خود فعال نمایید.


در برخی مواقع نیاز است زیر نویس ایجاد نمایید اما این زیرنویس ها باید ویژگی هایی مثل این که چه زمانی شروع به پخش شود و یا چه زمانی پایان یابد و همچنین با چه سرعتی به کاربران تان به نمایش درآیند، را باید دارا باشند. با این افزونه تمامی این تنظیمات را میتوانید به راحتی انجام دهید.
با این افزونه می توانید هر چقدر که نیاز دارید به سایت خود کپشن اضافه کنید و برای هر کدام از این کپشن ها لینک هایی را قرار دهید.


این افزونه می تواند با انواع مرورگرها سازگار شود.


با آن می توانید اندازه طول و عرض انواع تصاویری را که در سایت خود قرار میدهید را متناسب با نیاز خودتان تغییر دهید.


همچنین برای تصاویر بند انگشتی هم تنظیماتی دارد، با این افزونه می توانید تعداد این تصاویر را تنظیم کنید و اندازه آنها را هم با توجه به سلیقه و نیاز خودتان تغییر سایز دهید.


انواع دیگر قابلیت های این افزونه برای سایت های طراحی شده با پرستاشاپ وجود دارد.


این افزونه با پرستاشاپ 1.6.o.x و بالاتر سازگار می باشد.

 

 

افزونه Newsletter pro 

 

 

همانطور که از نام این افزونه دریافت میشود، این افزونه برای ایجاد خبرنامه می باشد.


برای اینکه بتوانید مشتریان خود را با محصولات و خدمات فروشگاهی خود آشنا نمایید، نیاز دارید خبرنامه‌هایی را ایجاد و به آنها ارسال نمایید.


این افزونه به شما این امکان را میدهد که در سایتهای پرستاشاپی خود به ایجاد این خبرنامه ها به صورت سریع و آسان اقدام نمایید.


شما می توانید این خبرنامه ها را بر اساس نیاز و سلیقه خودتان سفارشی نمایید.


در این خبرنامه ها میتوانید انواع اطلاعات را در مورد انواع محصولات و خدمات خود و همچنین انواع پیشنهادات جدید خود را به مشتریانتان ارسال نمایید.


این افزونه قابلیت پشتیبانی از افزونه Mailchip را دارا می باشد. همانطور که میدانید  افزونه Mailchip افزونه ای دیگر در زمینه ارسال خبرنامه می باشد.این افزونه را میتوانید در سایت هایی که از چند فروشگاه مختلف برای فروش محصولات استفاده می شود، نیز استفاده نمود.


استفاده از این افزونه بسیار راحت می باشد و به راحتی می توانید آن را نصب و راه اندازی نمایید و از آن استفاده کنید. با این افزونه می توانید یک محصول را که قصد معرفی آن را به مشتریان خود دارید، انتخاب نمایید و در خبرنامه خود وارد کنید و انواع اطلاعات را راجع به آن محصول ارائه دهید. حتی میتوانید تصاویر آن محصول را نیز به این خبرنامه اضافه کنید.


این افزونه را میتوان برای تولید خبرنامه ها برای انواع زبان های تعریف شده در این افزونه استفاده نمود و ارز کشور مربوطه را نیز می‌توان برای این خبرنامه انتخاب نمود.


این افزونه نیز مانند دو افزونه قبلی پروستاشاپ می تواند با انواع دستگاه های استفاده شده توسط کاربران سازگار شود.


با این افزونه می توانید ترتیب لازم را بر روی محصولات خود اعمال نمایید. مثلا می توانید محصولات خود را بر اساس قیمت آنها، از ارزانترین به گرانترین و یا برعکس مرتب نمایید و سپس آنها را در خبرنامه خود وارد نمایید.


با این افزونه امکان سفارشی سازی قالب مورد استفاده خود را دارا می باشید و می توانید انواع تغییرات مورد نیاز خود را بر روی قالب مورد استفاده خود اعمال نمایید.


با این افزونه امکان عضویت مشتریان در خبرنامه ها وجود دارد و در مقابل این قابلیت، برای شما هم این امکان وجود دارد که درخواست آنها را برای عضویت در خبرنامه قبول نکنید و آنها را در خبرنامه عضو ننمایید.


با این افزونه به مشتریان خود امکان پر کردن فرم های اشتراک را می دهید و بعد از اینکه آنها این فرم ها را پر کردند، می توانید عضویت آنها را مورد تایید یا رد از طرف خود قرار دهید.


اگر عضویت آنها تایید شد، این امکان فراهم شده است که به آنها از طریق ایمیل اطلاع رسانی شود


به هر دلیلی امکان دارد که نیاز داشته باشید که بدانید که یک خبرنامه در چه زمانی و برای چه کسانی ارسال شده است و یا هر اطلاعات دیگر در مورد آن خبرنامه را به دست آورید. با این افزونه امکان ذخیره سازی تاریخچه‌ این خبرنامه‌ها وجود دارد و همچنین در مواقع نیاز امکان مشاهده این تاریخچه ها هم فراهم شده است.


همچنین میتوانید آمار خبرنامه های خود را به صورت بلادرنگ مشاهده نمایید. این افزونه با ابزار سئوی، گوگل آنالیتیکس نیز سازگار می‌باشد و می‌تواند در سئوی سایت شما تاثیر گذار باشد.


با این افزونه حتی می‌توانید بفهمید چند نفر از کاربران روی یک خبرنامه کلیک کرده اند تا در مورد مفید و یا غیرمفید بودن آن خبرنامه اطلاع یابید.

 

 

افزونه Product Availability Indicator Module

 

 

یکی دیگر از افزونه های سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ می باشد که با استفاده از این افزونه به مشتریان این امکان را فراهم می شود که بدانند در چه مرحله ای از مراحل خرید خود می باشند.البته به جز این قابلیت دارای قابلیت های دیگری نیز می باشد.


در واقع این افزونه به عنوان یک راهنما برای راحتی کار مشتریان عرضه شده است. معمولا مشتریان در خرید های اینترنتی با شک و تردید عمل می کنند. چرا که محصول مورد درخواست خود را از نزدیک نمی بینند و آن را نمی توانند لمس کنند.


فرض کنید وقتی می خواهند یک لباس بخرند، نمی‌دانند که این لباس از نظر کیفیت در چه درجه ای می باشد ویا  از سایز آن مطمئن نیستند.


با این افزونه می توانید تا حدی این عدم اعتماد را در آنها کاهش دهید. چرا که این افزونه می تواند تعداد خرید هایی را که مشتریان از این محصول داشته اند را برای مشتریان نشان دهد.


وقتی یک محصولی، فروش بیشتری داشته باشد طبیعتا از نظر کیفیت درجه قابل قبولی دارد که کاربران زیادی اقدام به خرید آن کردند و حتی می‌توان با این افزونه نظرات و پیشنهادات مشتریان خود را نیز داشته باشید و به مشتریان جدید برای انتخاب همه محصول مورد نظر خودشان راهنمای خوبی باشید.
این افزونه را نیز به راحتی می‌توانید نصب و راه اندازی نمایید و استفاده کردن از این افزونه نیز سختی خاصی ندارد.


این افزونه می تواند در انواع نسخه های پرستاشاپ استفاده شود. حتی با استفاده از آن می توان تعداد موجودی محصول مورد نظر را در انبار خود به نمایش گذاشت.

 

 

افزونه Presta Speed

 

 

این افزونه برای بهینه سازی سایت ها و افزایش سرعت آن ها کاربرد دارد. این افزونه به صورت کاملاً حرفه‌ای عمل می‌کند و همچنین فقط با نسخه‌های ۱.۴.۸ و بالاتر پرستاشاپ سازگار می‌باشد، ولی می تواند با انواع مرورگرها سازگار شود.


نحوه بهینه سازی این افزونه به صورت حذف داده های آماری غیر قابل مصرف می باشد. این داده ها می تواند پیام های قدیمی باشد که از طرف مشتریان برای مدیریت ارسال شده بود و یا تاریخچه سفارشات قدیمی باشد و یا هر داده قدیمی دیگر.


حتی با استفاده از این افزونه، امکان حذف جداول بلا استفاده پایگاه داده نیز وجود دارد و برخی مواقع که سبدهای خرید توسط کاربران پر می شود ولی در مرحله ورود به پرداخت از خرید خود منصرف می‌شوند و سبدهای خرید خود را بدون حذف موارد انتخابی خود همانطور رها می‌کنند، با این افزونه می توانید یک بازی زمانی مثلاً  ۲۴ ساعت به مشتریان خود امکان پرداخت را بدهید ولی اگر آنها در این بازه زمانی اقدام به پرداخت نکنند، سبد خرید آنها را خالی نمایید و با این کار می توانید فضای پایگاه داده خود را آزاد تر نماید و سرعت لود پایگاه داده و در نتیجه سرعت سایتتان را بالا ببرید .


با این افزونه میتوانید انواع دیگر کارهایی را برای افزایش سرعت سایت خود، با استفاده از حذف داده ها انجام دهید. 


با این افزونه می توانید انواع تصاویر را نیز بهینه نمایید در واقع می توانید با تغییراتی در سایز آنها، حجم آنها را کاهش دهید. وحتی می‌توانید تصاویر موقت را حذف کنید و یا به حذف تصاویری که دیگر برای آن تصویر، محصولی برای فروش ندارید را نیز حذف کنید.


با این افزونه می توانید فایل های CSS و JS موجود در سایت خود را نیز بهینه نمایید. این افزونه به شما قابلیت فعال سازی پیمایش نامحدود را نیز می دهد.


یکی از آماری که می‌تواند به شما در بهینه سازی سایت شما کمک نماید، آمار دیتابیس می باشد. با این افزونه امکان دریافت این آمار به شما ارائه می شود.


برخی مواقع نیاز است از ویدیو های یوتیوب در سایت فروشگاهی خود استفاده نمایید ولی ممکن است این ویدیو ها با حجمی که دارند باعث کاهش سرعت لود سایت شوند ولی این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که حجم این ویدیوها را کاهش دهید تا مشکلی در سرعت سایت شما به وجود نیاید.
ویژگی مهم دیگری که می‌توان برای این افزونه بیان کرد، چند زبان بودن آن می باشد.

 


برخی دیگر از قابلیت های مهم این افزونه که به طور خلاصه به بیان آنها می پردازیم عبارتند از:

 


می تواند gzip ها را فعال نماید، فایلهای error-log را پاک کند، بلوک فیسبوک را بهینه نماید.


مواردی که در بالا گفته شد، فقط بخشی از امکانات این افزونه پرکاربرد و حرفه ای سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ می باشد.

 

بعد از مطالعه ی این قسمت افزونه های پرستاشاپ بخش دو را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: