جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا بخش یک

انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا بخش یک

 191    0

در این مقاله افزونه های Easy Frontend SEO و SEO Simple و SEO Boss و Sobi Pro از سری افزونه های جوملا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آموزش سیستم مدیریت محتوای جوملا را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه Easy Frontend SEO

 

 

این افزونه از افزونه های بهینه سازی محتوا در cms جوملا میباشد.


از آنجایی که بهینه سازی سایت، در رسیدن مدیران یه اهداف خود بسیار حائز اهمیت می باشد، بنابراین در طراحی و ایجاد سایت ها با استفاده از سیستم مدیریت محتوای جوملا باید از افزونه های بهینه سازی ارائه شده برای این cms استفاده نمود تا بتوان سایت های بهینه را طراحی و استفاده نمود.
یکی از این افزونه ها، افزونه EF SEO می باشد.


این افزونه در زمینه بهینه سازی اطلاعات و داده های متا فعالیت می‌کند.


از آنجایی که مدیریت متا داده ها در این cms به راحتی امکان پذیر نیست، با استفاده از این افزونه می توانید این کار را آسان تر نمایید.

 


با استفاده از این افزونه این امکان برای شما فراهم می‌شود که اطلاعات مهم متا را هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار کنترل نمایید. ( برخی از این اطلاعات متا عبارتند از: عنوان متا، توضیحات متا، کلمات کلیدی و تنظیمات ربات ها )

 

برای نصب و راه اندازی این افزونه نیاز به پرداخت هزینه ندارید ولی اگر بخواهید برای این افزونه پشتیبانی دریافت کنید  باید هزینه آن را پرداخت نماید.


در واقع خود این افزونه رایگان میباشد ولی پشتیبانی آن در قبال پرداخت پول و غیر رایگان میباشد.


برای اینکه این افزونه را نصب و راه اندازی نمایید نیاز به هیچ تخصصی ندارید و براحتی میتوانید این افزونه را راه اندازی نمایید و از آن استفاده کنید.


زمانی که برای نصب این افزونه  نیاز دارید، نیز زیاد نیست و در کمترین زمان ممکن می توانید این افزونه محبوب و پرکاربرد را نصب و استفاده نمایید.


این افزونه این قابلیت را دارد که به تولید خودکار اطلاعات متا بپردازد.


با استفاده از این افزونه می توان تعداد کاراکتر ها را برای داده های متا کنترل نمود تا از حد مناسب بیشتر و کمتر نباشد.


این افزونه زبان فارسی را پشتیبانی نمیکند و فقط برای دو زبان انگلیسی و آلمانی پشتیبانی دارد.


ویراستاری بک اند و فرانت اند از ویژگی‌های مهم این افزونه به شمار می آید.


این افزونه با کامپوننت های SEF خارجی نیز سازگار می باشد. 


با استفاده از این افزونه می توان داده های متاتگ را به صورت مستقیم در جداول اصلی ذخیره نمود.


با همه ویژگی هایی که برای این افزونه بیان شد، می‌توان دریافت که از این افزونه می توان برای سئوی هرچه بهتر و بیشتر سایت های جوملایی استفاده نمود و در زمان کوتاهی نتیجه آن را دید.

 

 

افزونه SEO Simple

 

 

 

افزونه سیمپل

 

این افزونه نیز از افزونه های بهینه سازی سایت به شمار می‌رود.


مزیتی که این افزونه بهینه سازی نسبت به افزونه های دیگر بهینه سازی جوملا دارد، این است که کار کردن با این افزونه خیلی راحت تر از بقیه افزونه ها میباشد و افرادی که هنگام کار کردن با دیگر افزونه ها دچار مشکل می‌شوند، می‌توانند این افزونه را برای خود انتخاب نمایند.


در واقع این افزونه بیشتر برای افراد مبتدی کاربرد دارد تا افراد حرفه ای.


این افزونه علی‌رغم سادگی در استفاده از آن می‌تواند قابلیت‌های فراوانی را برای کاربران خود ارائه دهد. برای مثال این افزونه می تواند، عنوان صفحه را تغییر دهد، توضیحات متا را از داخل محتوای موجود در صفحه انتخاب و جایگذاری نماید، همچنین می‌تواند کلمات کلیدی را در هنگام بارگذاری محتوا تشخیص دهد و آنها را انتخاب نماید.


در واقع می‌توان از این افزونه برای سفارشی سازی متای توضیحات و عنوان صفحه پرداخت.

 

 

افزونه SEO Boss

 

 

 

 

این افزونه نیز از افزونه های بهینه سازی و سئو سایت های جوملایی میباشد و این افزونه می تواند در زمینه مدیریت داده های متا فعالیت کند.


از این افزونه می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده نمایید.


همچنین این افزونه در مدیریت صفحات سایت شما بسیار کاربردی میباشد.


اگر از این افزونه استفاده کنید، می توانید محتوای سایت خود را از داشتن مطالب تکراری و جریمه شدن توسط گوگل بخاطر این مورد محافظت نمایید.


برخی مواقع نیاز است که لینک های خارجی برای کاربران نمایش داده نشود، با این افزونه می توانید به چنین ویژگی دست پیدا کنید.


این افزونه هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه PRO. مطمئنا نسخه پرو دارای امکانات و ویژگی های بیشتری نسبت به نسخه رایگان می باشد.


مثلاً در نسخه پرو میتوانید تمام داده‌های متا را در یک صفحه مورد بررسی قرار دهید که این ویژگی در نسخه رایگان ارائه نشده است.


با استفاده از این افزونه این امکان برای شما فراهم می‌شود که کلمات کلیدی خود را رتبه بندی نمایید و همچنین همه آنها را در یک داشبورد مشاهده کنید.


استفاده از این افزونه خیلی راحت می باشد و همه افراد میتوانند از آن استفاده کنند.


در واقع رابط کاربری این افزونه آسان می باشد.


با استفاده از افزونه SEO Boss می توانید برای هر صفحه از سایتتان، متاتگ متفاوتی را ایجاد نمایید.


همچنین این افزونه می تواند به طور خودکار این متا تگ ها را برای شما انتخاب نماید.


اگر در بین صفحات موجود در سایت شما صفحه‌ ای دارای متاتگ ضعیفی باشد، میتواند آن را جستجو و پیدا کند و برای شما به نمایش گذارد تا متا تگ آن را ویرایش کنید و متاتگ بهتری برای آن صفحه انتخاب نمایید.


با استفاده از این افزونه امکان این وجود دارد که کلمات کلیدی موجود در صفحه شما برجسته تر شود، تا کاربران بهتر آنها را شناسایی کنند.


وقتی صفحه جدید در سایت تان ایجاد می کنید و آنرا منتشر می کنید، این افزونه می تواند به طور خودکار این صفحه را به موتورهای جستجو پینگ دهد. این عمل باعث ایندکس سریع صفحه شما توسط موتورهای جستجو خواهد شد.


با این افزونه می توانید گوگل آنالیتیکس را به جوملا متصل کنید تا بتوانید از قابلیت های گوگل آنالیتیکس در زمینه بهینه سازی سایت تان بهره ببرید.


در این افزونه الگوهای از پیش تعیین شده‌ای برای تگ H1 وجود دارد که به راحتی می‌تواند از این الگوها استفاده نماید و تگ H1را جایگزین نماید.


با استفاده از این افزونه می توان موفقیت سایت در استفاده از انواع کلمات کلیدی را بررسی نمود. در واقع می توان مشخص نمود که کدام کلمه کلیدی توانسته است سایت را به رتبه بالاتری برساند.


میتوان لینک های داخلی را به جای لینک های خارجی موجود در سایت جایگزین نمود.


در این افزونه قابلیتی به نام  SEO Boss anywhere وجود دارد که با استفاده از این قابلیت می‌توان به کاربرانی که از طرف مدیریت تایید شده اند، اجازه داده تا متا را در فرانت اند تغییر دهند.


با استفاده از این افزونه می توان برای افزونه های مثل K2,VM2,Joom Sport و چند افزونه دیگر نیز مدیریت سئو را فراهم نمود.


ایرادی که نسخه رایگان این افزونه دارد این است که به اجبار لینک هایی از سایت خود را در سایت هایی که از این افزونه استفاده میکنند، قرار می دهد.


این مورد به احتمال زیاد باعث کاهش رتبه سایت شما خواهد شد، یعنی نتیجه عکس خواهد داد و بنابراین بهتر است از نسخه پرو این افزونه استفاده کنید.


نسخه پرو این افزونه با جوملا ۲.۵و ۳ سازگار میباشد. با استفاده از این افزونه حتی می توانید بک آپ های  گرفته شده از سایتهای جوملایی خود را نیز مدیریت نمایید.

 

 

افزونه Sobi Pro

 

 

 

 

این افزونه یکی از محبوب ترین افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا می باشد.


این افزونه در زمینه ایجاد دایرکتوری برای جوملا کاربرد دارد و می تواند به شکل عالی از عهده این وظیفه برآید.


با استفاده از این افزونه می توانید از فیلدهایی مثل text، input box که فیلدهای معتبر می باشند، استفاده کند و همچنین می تواند از فیلدهای که اختصاصی هستند نیز استفاده کند. برای مثال لینک دانلود، لینک برچسب و غیره.


از این افزونه فارسی می توان برای مدیریت آگاهی استفاده نمود. نصب و راه اندازی این افزونه رایگان می باشد. همچنین این افزونه، از افزونه های قدیمی باشد و به راحتی می‌توانید از این افزونه استفاده نمایید تا بتوانید سایت های تبلیغاتی و آگهی و نیازمندی و دایرکتوری ساز طراحی و ایجاد نمایید.

 


این افزونه دارای انواع ویژگی ها و امکانات می باشد که در ادامه می خواهیم به برخی از آنها اشاره نماییم.

 

 

۱) این افزونه را میتوان در cms جوملا و در نسخه‌های ۲.۵،۳.۰،۴.۰ استفاده نمود.


۲) اگر از این افزونه در سایت های جوملایی خودتان بهره ببرید، می توانید درسطح های مختلف، مجموعه هایی را ایجاد نماید. در این زمینه هیچ گونه محدودیتی نسبت به تعداد مجموعه های ایجاد شده توسط شما وجود نخواهد داشت.


۳) با این افزونه می توانید حتی به پیکربندی سیستم خود نیز بپردازید.


۴) می توان فایل های ویدیویی را نیز با استفاده از این افزونه در سایت های خود اضافه نمود.


۵) این افزونه دارای محیط کاربری ساده و کاملاً فارسی می باشد که برای فارسی زبانان یک افزونه محبوب و کاربردی به شمار می‌آید. حتی مدیریت این افزونه نیز کاملا فارسی است.


۶) این افزونه در تمام دنیا منتشر شده است و در دسترس کاربران خود قرار گرفته است.


۷) با استفاده از این افزونه می توان برای پرداخت مبالغ موردنیاز توسط کاربران، به درگاه های پرداخت کلیه بانک های ایرانی دست پیدا کرد.


۸)  حتی با استفاده از این افزونه می توان از سرویس پیامکی نیز بهره برد و در مواردی مانند اطلاع رسانی به کاربران با مشکل مواجه نشد.


۹) این افزونه امکان قرار دادن site map را در آیتم ها فراهم می کند.


۱۰) با این افزونه می توانید تصاویر مورد نیاز خود را در سایتتان بارگذاری نمایید و برای بهینه شدن سایت این افزونه اندازه تصاویر را به صورت بهینه شده و به طور خودکار تغییر میدهد.


۱۱) این افزونه می تواند در زمینه انتخاب به عنوان صفحه نیز فعالیت نماید تا صفحات سایت شما از نظر این مورد نیز بهینه شود.


۱۲) این افزونه به کاربران شما انواع خدمات را در زمینه جستجو در بین مطالب ارائه می دهد تا کاربران در حین جستجو به راحتی بتواند به مورد جستجوی خود دست یابند.


۱۳) با این افزونه امکان این وجود دارد که منو هایی تشکیل شود و گروه‌های دایرکتوری ساز در آن منو به نمایش گذاشته شود.


۱۴) با این افزونه می توان از زیر گروه ها به گروه ها و همچنین به منابع دست یافت.


۱۵) می توانید با استفاده از این افزونه نمایش منابع را انتخاب نمایید که مثلاً به صورت تصادفی منابع نمایش داده شود یا بر اساس مولفه بیشترین بازدید و یا بر اساس یک مولفه دیگر.


۱۶) این افزونه می تواند در به‌روزرسانی نیز به شما کمک نماید چرا که قابلیت نمایش آخرین به روزرسانی را برای مدیر سایت فراهم می نماید.


۱۷) می‌تواند به صورت All Device سایت خودتان را مدیریت و کنترل نمایید.


۱۸) مجهز به سیستم جستجوی پیشرفته می باشد که این مورد برای کاربران حرفه‌ای می‌تواند نقش مهمی را ایفا نماید.


۱۹) با استفاده از این افزونه می توان برای هر آیتم به صورت جداگانه قسمت نقد و بررسی را اضافه نمود.

 

۲۰) همچنین با این افزونه می توان رتبه هر آیتم را به صورت جداگانه به دست آورد و درج نمود.


۲۱) از آنجایی که ارتباط سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در سئوی سایت ها بسیار حائز اهمیت باشد، این افزونه نیز به این مورد اندیشیده است و توانسته است این قابلیت را برای کاربران خود فراهم سازد.


۲۲) این محصول همچنین می‌تواند امنیت سایت شما را از طریق اضافه کردن کد کپچا افزایش دهد.


۲۳) امکان ساخت انواع بانک ها مثل مشاغل، املاک، خودرو و غیره با این افزونه فراهم می شود.


۲۴) می توان زبان های جدیدی را به این افزونه اضافه کرد. در واقع مدیریت زبان این افزونه در دست مدیر سایت می باشد.


۲۵) این افزونه می تواند از انواع افزونه ها و قالب های دیگر کمک بگیرد تا بتواند امکانات تکمیل تری را برای کاربران خود فراهم سازد.


۲۶) سرعت لود سایت، با این افزونه بالا می‌رود. چرا که مجهز به سیستم پیشرفته کش میباشد.


۲۷) این افزونه مجهز به فرصتی میباشد که کل آیتم ها در آن لیست شده اند.


۲۸) با استفاده از این افزونه کاربران می‌توانند از قابلیت افزودن به لیست علاقه مندی های خود بهره ببرند.


۲۹) این افزونه دارای ویژگی چند زبانگی می باشد که می توان از این افزونه در تمامی زبان های که این افزونه از آن زبان پشتیبانی می کند، استفاده نمود.


۳۰) با این افزونه می توان سایت را با پول رایج هر کشور تطبیق داد.


۳۱) با استفاده از میز کاربری که در این افزونه ارائه می‌شود، می‌توان در بخش کاربری سیستم انواع اقدامات مانند ویرایش یا حذف و یا ایجاد آیتم های جدید را انجام داد.


۳۲) با استفاده از این افزونه حتی می توان رویدادها را نیز مدیریت نمود.


۳۳) این افزونه مجهز به فناوری Lazy Load میباشد. همانطور که می دانید و قبلا نیز در مورد آن صحبت کرده ایم، این فناوری با جدا کردن لود تصاویر و دیگر محتوا از همدیگر، باعث افزایش سرعت لود سایت میشود. بدین صورت که اول دیگر محتوای سایت لود می‌شود تا سایت با سرعت بیشتری، بالا بیاید و سپس تصاویر موجود در سایت شروع به لود شدن میکنند.


۳۴) موتورهای جستجو از این افزونه راضی هستند و سایت هایی که از این استفاده می کنند، معمولا برای موتورهای جستجو بهینه شده می باشند، چرا که این افزونه سعی می کند، قوانین مربوط به سئوی سایت ها را رعایت نماید.


۳۵) در این افزونه می توان از انواع فونت های اختصاصی و فونت های فارسی استفاده نمود.


۳۶) این افزونه می تواند از انواع قالب های ایمیل استفاده نماید و ایمیل‌ها را تنظیم نماید.

 

۳۷) این افزونه نوعی cck می باشد. افزونه هایی که cck می باشند، می‌توانند نوع ساختار مطالب را در cms جوملا تعیین کنند.


۳۸) این افزونه مجهز به بخش مدیریت کاملا اختصاصی و ویژه می باشد. و انواع و اقسام ویژگی ها و قابلیت‌هایی که این افزونه به آنها مجهز می‌باشد.


با توجه به ویژگی ها و مزایای که برای افزونه Sobi Pro بیان شد، می‌توان دریافت که این افزونه یک افزونه کاملاً حرفه‌ای می‌باشد و به آسانی می تواند از عهده وظایف خود برآید.بنابراین اگر به دنبال یک افزونه رایگان و حرفه ای در زمینه دایرکتوری و مدیریت آگهی می باشید، میتوانید از این افزونه بهره بگیرید.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا بخش دو را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: