جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش سیستم مدیریت محتوای جوملا

آموزش سیستم مدیریت محتوای جوملا

 217    0

در این مقاله با سیستم مدیریت محتوای جوملا آشنا می شویم و در مورد ویزگی ها مزایا و معایب این سیستم مدیریت محتوا بحث و بررسی می کنیم و نهایتا به...

 

 

سیستم مدیریت محتوای جوملا

 

 

اگر به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند برای خودتان می باشید، حتماً تا به حال اینترنت را زیر و رو کرده اید تابه یکی از بهترین آنها دستیابید و حتماً در این بین چشمتان به سیستم مدیریت محتوای جوملا نیز برخورد کرده است و در مورد این سیستم مدیریت محتوا نیز مقالاتی را مطالعه نموده اید.
ما هم می‌خواهیم در این مقاله شما را با سیستم مدیریت محتوا جوملابیشتر آشنا کنیم.


از آنجایی که این سیستم مدیریت محتوا بسیار قدرتمند و معروف می باشد، بنابراین کاربران بسیاری را به سمت خود جذب نموده است.


زبان برنامه نویسی این سیستم مدیریت محتوا php باشد و معماری آن نیز MVC است.


فردی که می‌خواهد با این سیستم مدیریت کار کند، نیاز زیادی به آشنایی با کدنویسی ندارد.


قابلیت این سیستم مدیریت محتوا بسیار زیاد است که ما در این مقاله به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

 

ظاهر سایت هایی که با این cms تولید می‌شوند، بسیار کاربرپسند می باشد و کسانی که وارد این سایت ها می شوند، معمولاً از ظاهر این سایتها و امکانات پیش رویشان رضایت دارند.


این سیستم مدیریت محتوا قابلیت این را دارد که سایت های چند زبانه ایجاد نماید و افراد بتوانند در سطح بین‌المللی، کاربرانی با انواع زبان های مختلف را به سمت خود جذب نمایند.


 به راحتی می توان این سیستم مدیریت محتوا را از سایت های رسمی دانلود و استفاده نمود.


می‌تواند به انواع نیازهای کاربران جواب دهد و در مقابل نیازها و امکانات درخواستی افراد کم نیاورد.


 سایت هایی که با این سیستم مدیریت محتوا ساخته می شوند، برای موتورهای جستجو قابل قبول هستند و با علاقه ای که این موتورهای جستجو به این سایت ها دارند، نسبت به سئوی این سایتها نظر مثبت دارند و رتبه های بیشتری به این سایت ها می دهند.


سایت های ایجاد شده با این سیستم مدیریت محتوا را بر روی انواع دستگاه هایی که کاربران برای دیدن سایت شما از آن استفاده می‌کنند، قابل مشاهده است و هیچ مشکلی در نحوه‌ی نمایش صفحات سایت شما، در هیچ یک از این دستگاه‌ها وجود نخواهد آمد، چرا که این سایت‌ها ریسپانسیو میباشد.


 محیط کار سایتهای جوملایی به قدری آسان و راحت می باشد که کاربران در استفاده از این سایت ها به هیچ مشکلی بر نخواهند خورد.


 رایگان بودن و منبع باز بودن این سیستم مدیریت محتوا نیز می‌تواند یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این سیستم مدیریت به حساب بیاید و توسعه دهندگان به راحتی بتوانند نسبت به توسعه این سیستم مدیریت اقدام نمایند و مدیران سایت ها بتوانند این cms را نسبت به سلیقه و نیاز های خود سفارشی نمایند.


هر لحظه به نیازها و امکانات درخواستی کاربران افزوده می شود.

 

اگر cms ای بخواهد همیشه محبوبیت خود را حفظ نماید، باید خود را با این امکانات و نیاز های درخواستی کاربران هماهنگ نماید و بتواند به آن درخواست ها پاسخ دهد. بنابراین باید به طور مکرر به روز رسانی شود و امکانات و ویژگی های خود را افزایش دهد.


سیستم مدیریت محتوای جوملا نیز توانسته خود را در برابر این نیازها مکررا به روز رسانی نماید و در مقابل اکثر این نیازها و درخواست‌ها پاسخگو باشد.


این سیستم مدیریت محتوا به شرطی که شما بتوانید، از نام کاربری و رمز عبور خود محافظت نمایید، می‌تواند امنیت بالایی را برای شما فراهم سازد. این سیستم مدیریت برای حفظ امنیت از احراز هویت دو عاملی بهره می برد.


در نسخه خام این سیستم مدیریت محتوا بر خلاف برخی از cms ها که در نسخه خام آنها قابلیت و ویژگی های خاصی وجود ندارد، دارای قابلیت ها و ویژگی های بسیاری می باشد که می توان از آنها استفاده کرد و از افزونه های دیگر برای توسعه دادن این cms بهره برد.


 این cms  قابلیت فارسی سازی دارد. این ویژگی می تواند برای کاربران ایرانی و فارسی زبان بسیار کارآمد باشد تا بتواند به زبان خودشان سایت خود را طراحی و ایجاد نماید و نیاز به یادگیری زبان انگلیسی نداشته باشد. البته این سیستم مدیریت به جز فارسی به اکثر زبانهای دنیا نیز قابل تبدیل می باشد.


برخی از سیستم های مدیریت برای توسعه خود دارای افزونه هایی می باشند که اکثرا پولی هستند، ولی این سیستم مدیریت دارای افزونه هایی است که اکثر مردم برای استفاده از آنها نیازی نیست که پولی پرداخت کنند.


البته تعدادی هم هستند که پولی می باشد که معمولا همان افزونه های رایگان جوملا برای توسعه این cms کفایت می کند و نیازی به افزونه های پولی نخواهد بود.


علاوه بر افزونه های رایگان جوملا معمولاً قالب های رایگان نیز برای آن وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد و ظاهر سایت خود را مطابق سلیقه خود طراحی و ایجاد نمود.


در این cms امکان قرار دادن فرم تماس در سایت نیز وجود خواهد داشت.


 اگر به هر دلیلی نیاز باشد که مسیر url تغییر یابد با این cms به راحتی امکان پذیر خواهد بود که بدون هیچ مشکل خاصی url خود را تغییر دهید.


 امکان سفارشی سازی ظاهر و امکانات این cms وجود دارد.


این cms به ویرایشگر بصری و ویرایشگر کدها مجهز می باشد، که به مدیران سایت ها اجازه می دهد با استفاده از این قابلیت ها بتوانند انواع مختلف محتوا را ایجاد و مدیریت نمایند.


 جوملا را می توانید برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود نیز انتخاب نمایید، علی‌رغم اینکه این سیستم مدیریت محتوا رایگان می باشد، میتواند خیلی عالی از عهده تهیه و ایجاد فروشگاه اینترنتی شما براید و بتوانید به صورت حرفه‌ای یک فروشگاه اینترنتی برای خود طراحی و ایجاد نمایید.


 اگر از افزونه های غیر رایگان برای این سیستم محتوا استفاده نمایید، پشتیبانی که از این cms دریافت خواهید کرد، خیلی بهتر و بالاتر خواهد بود و همچنین امکاناتی که این افزونه های پولی در اختیار شما قرار می دهند، امکان ایجاد سایت های حرفه ای و تمام و کمال را برای شما فراهم خواهند ساخت.


تعدادی نسخه توسط شرکت ارائه دهنده این cms برای آن ارائه شده است ولی خود شرکت نسخه ۳.۹.۲۶  را برای استفاده کاربران خود پیشنهاد می‌دهد چرا که به طور کامل از این نسخه جوملا پشتیبانی می‌شود و از امنیت بالایی برخوردار می باشد.


 اگر از این cms برای تهیه اپلیکیشن ها استفاده نمایید، می توانید در اپلیکیشن های خود در زمینه هایی مثل ایجاد تالارهای گفتگو، تجارت الکترونیک، گالری تصاویر و ارتباط کاربران با یکدیگر نیز فعالیت داشته باشید.


 این cms بسیار قدرتمند می باشد و از جامعیت و پایداری بالایی نیز برخوردار می باشد، دلیل آن هم می تواند به خاطر شی گرایی و استفاده از الگوهای طراحی نرم‌افزار (Design patterns) در این سیستم مدیریت محتوا باشد.


 این سیستم مدیریت را دارای قابلیت هایی می باشد که به او امکان کار با بلاگ و فیدهای RSS را می دهد.


 جامعه استاندارد سازی GNU معماری این cms را به رسمیت می‌شناسد و رعایت کردن استانداردهای جامعه، GNU را برای این cms تایید می کند.


سال تولد این سیستم مدیریت محتوا ۲۰۰۵ میباشد.


 بهترین عملکرد جوملا در تهیه سایت های تجاری می باشد.


به راحتی می‌توان این سایت‌ها را طراحی و راه اندازی کرد. البته ناگفته نماند که انواع سایت های دیگر نیز با این سیستم مدیریت محتوا قابل طراحی و اجرا می باشد ولی در سایت‌های تجاری قوی تر و بهتر عمل می کند.

 

 

افرادی که جوملا را برای خود انتخاب میکنند دلایل شان چه چیزهایی میتواند؟ 

 

* این سیستم مدیریت محتوا با اینکه رایگان است ولی می تواند مزایای زیادی را برای کاربران خود ارائه دهد و با امکانات فراوانی که در دسترس آنها قرار می دهد افراد به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند و از امکاناتش بهره ببرند.


* هر فردی که می‌خواهد از این سیستم مدیریت محتوا استفاده کند، به راحتی می‌تواند آن را نصب و راه اندازی نماید.


* برای برخی کارها نیاز است که افراد آموزش هایی ببینند. افراد می توانند به یادگیری آنها اقدام نمایند و در زمان کوتاهی آن آموزش ها را ببیند.


* این cms را می‌توان یکی از گسترده ترین و بزرگترین سیستم های مدیریت محتوا بیان نمود.


* مداوم در حال بروزرسانی میباشد و ایرادات و ضعف های کشف شده در نسخه های قبلی در نسخه های جدید رفع می شود‌.

 

 

معمولاً کدام گروه از افراد به سیستم مدیریت محتوا جوملا علاقه دارند و از آن استفاده می کنند؟

 

طیف گروه افرادی که از سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند، بسیار گسترده می باشد. چرا که این سیستم مدیریت محتوا دارای انواع افزونه ها و قالب های بسیار متنوع و زیادی می باشد و با انعطاف پذیری که دارد به راحتی می تواند پاسخگوی همه گروه‌های افراد باشد.


همچنین این سیستم مدیریت به علت اپن سورس بودن و فرم پذیر بودنش قابل تغییر و ویرایش و سفارشی سازی میباشد و هر مدیر می‌تواند با توجه به سلیقه و نیاز خودش آن را سفارشی نماید.


بنابراین بسیاری از سازمان‌های دولتی و همچنین وبلاگ های شخصی و فروشگاه های اینترنتی و سایت های اطلاع رسانی را می توان توسط این سیستم محتوای جوملا طراحی و ایجاد نمود.


این سیستم مدیریت محتوا دارای رابط گرافیکی پنل مدیریت قدرتمندی می باشد که کار مدیران را در درج محتوا و ویرایش آن ها راحت میکند.


از این cms هم افراد مبتدی و هم افراد حرفه‌ای می‌تواند به راحتی استفاده نمایند.

 

پنل مدیریتی جوملا دارای چهار بخش اصلی به نام های Article, Users, Extensions, Templates می باشد که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند.


با استفاده از بخش Article می‌توان نسبت به درج محتوا در سایت اقدام نمود. همچنین اگر نیاز به تغییر و ویرایش و یا حذف این محتوا داشته باشید به سادگی می توانید از همین بخش اقدام نمایید. همچنین از این بخش میتوانید به دریافت و ثبت نظرات کاربران اقدام نمایید.


یکی از بخش‌های مهم و ویژه سیستم مدیریت محتوای جوملا بخش Users می باشد.


با استفاده از این بخش است که مدیریت کاربران امکان پذیر می شود.


از آنجایی که برای عضویت کاربران در سایت های جوملا از فرم های عضویت استفاده می شود، می توان از بخش Users نیز برای مدیریت کاربران استفاده نمود. این بخش در پنل مدیریتی قرار می گیرد.


برای اینکه بتوانیم cms ها را توسعه دهید باید از ماژول ها و پلاگین ها کمک بگیرید.


معمولاً پلاگین ها از ماژول ها کوچکتر هستند و اکثرا برای کمک رسانی به ماژول ها طراحی می شوند.


برای اینکه این دو ابزار باهم ترکیب شوند به یک رابط نیاز دارند. ابزاری که بدین منظور استفاده می شود به نام کامپوننت می باشد.


حال این سه بخش با همدیگر قسمت Extensions در پنل مدیریتی را شامل می‌شوند. در واقع module, plagin و component سه زیرمجموعه Extensions در پنل مدیریتی می باشد.


بخش ۴ از بخش های اصلی پنل مدیریتی Templates می باشد که به شما اجازه می دهد قالب ها را روی سیستم مدیریت خود نصب و استفاده نمایید و در واقع از این قسمت می توانید نسبت به سفارشی کردن از ظاهر سایت خود اقدام نمایید.

 

 

 

چگونه سایت های جوملایی را سئو کنیم؟

 

 

سئو سازی جوملا

 

همانطور که می دانید سئوی سایت اقدام بسیار مهمی می باشد.


از آنجایی که هر اقدامی که برای سایت خود انجام می دهید اگر سئو نشود می توان گفت که شما به نتیجه مورد نظر شما نخواهید رسید.


پس باید به سئوی سایت بسیار دقت نمایید و هر اقدامی که در این زمینه لازم میباشد، انجام دهید.


سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوای جوملا استفاده می کند، معمولا از نظر سئو کردن یک قدم جلوتر می باشد.


چراکه این cms به سئوی سایت ها بسیار اهمیت می دهد. اگر شما خودتان به طراحی و ایجاد سایت خودتان اقدام نموده اید، باید به پیکربندی صحیح وب سایت خود نیز دقت نمایید تا بتوانید اولین قدم برای سئو سایتتان را بر داشته باشید.


در تنظیمات cms جوملا می توانید اقداماتی را انجام دهید که به سوی سایت شما کمک نماید.

 

در url انتخابی خود دقت نمایید و از url های استفاده کنید که موتورهای جستجو به آن url ها ارزش بالایی می دهد.


مثلاً برای گوگل بسیار مهم است url خوانایی برای ربات هایش برگزیده باشید.


به طور پیش فرض این cms برای urlهای ایجاد شده خود پسوندی با عنوان index.php اضافه می‌کند که برای بهینه‌سازی url خودتان بهتر است آن را حذف کنید تا url تان خواناتر شود. همچنین این حذف میتواند url شما را کوتاه تر نماید که این مورد نیز  خود می‌تواند به بهینه‌سازی url شما کمک نماید.


 به سرعت سایت خود اهمیت دهید.

 


از آنجایی که برای موتورهای جستجو سرعت بالای سایت ها بسیار مهم می باشد، پس باید با هر اقدامی که میتوانید( البته از راه های اصولی)، سرعت سایت تان را بالا ببرید. برای این هدف می توانید چندین روش را امتحان کنید که برخی از آنها عبارتند از:

 


۱) انتخاب هاست مناسب با ساختار جوملا و مناسب با کاربرد سایت شما بسیار می تواند در افزایش سرعت سایت تاثیر گذار باشد.


۲) فایل هایی که برای سایتتان انتخاب می‌کنید بهتر است فشرده سازی شود تا سرعت سایت بالا رود این مورد را میتوانید از تنظیمات جوملا انجام دهید.گزینه Gzip pag compression برای این هدف ایجاد شده است.


۳) برای کاهش سایز تصاویر موجود در سایت تان نیز اقداماتی را انجام دهید.این مورد نیز می تواند در سرعت سایتتان کمک رسان خوبی باشد.البته باید دقت نمایید که کاهش سایز تصاویر باعث افت شدید کیفیت تصاویر نشود چرا که کیفیت تصاویر خود، بسیار اهمیت دارد. پس هم باید به سایز تصاویر دقت نمایید هم به کیفیت آنها و تعادل را بین این دو مورد رعایت نمایید.


۴) می‌توانید از تنظیمات جوملا برای فعال سازی کش نیز اقدام نمایید. همانطور که قبلا نیز بیان شده است قابلیت کش می تواند سرعت لود سایت را بالا ببرد.


۳) قبلا در مورد نقشه سایت برای شما مطالبی را ارائه نموده ایم.در آن مقالات نیز بیان شده که نقشه سایت بسیار بسیار در سئوی سایت مهم می باشد.همانطور که میدانید گوگل و دیگر موتورهای جستجو برای سایت هایی که نقشه سایت دارند، رتبه بالاتری را ارائه می‌دهند و بسیار به این سایتها علاقه دارند چرا که راهنمای آنها را در دسترسشان قرار می دهند.

 


پس حتما برای سایت خود site map ایجاد نمایید.

 


۴) برای این cms افزونه های بسیاری ارائه شده است. در بین این افزونه ها انواع افزونه هایی وجود دارد که می تواند برای افزایش رتبه سایت ها بسیار کمک نماید. به این افزونه ها، افزونه های بهینه سازی سایت گفته می شود. می توانید از آنها برای سئوی سایت جوملایی خودتان استفاده نمایید.


۵) بهتر است برای تصاویر موجود در سایت خودتان، متن های جایگزین نیز انتخاب نمایید تا به هدف سئوی سایت‌تان بیشتر و بهتر دست یابید. برای این منظور خود joomla ویرایشگری پیش فرض دارد ولی اگر می خواهید با یک ویرایشگری که کار با آن بسیار راحت تر می باشد و از قابلیت‌های بیشتری نسبت به ویرایش گر پیش فرض خود این cms برخوردار باشد، می توانید از ویرایشگر JCE بهره ببرید.


۶) برای محتوای خود در سایتهای جوملایی از عنوان های مناسب استفاده نمایید. همچنین انتخاب عنوان مناسب برای صفحات سایت نیز بسیار در سئوی سایت حائز اهمیت می باشد. برای این منظور نیز می‌توانید از تنظیمات cms جوملا کمک بگیرید.


۷) اگر می‌خواهید علاوه بر راه‌های مستقیم برای افزایش سئوی سایت خودتان، راه های غیر مستقیم را نیز امتحان کنید می توانید از توضیحات متای جالب و مناسب نیز بهره ببرید.

 

 

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا جوملا؟

 

 

 

جوملا یا ورد پرس

 

 

معمولا وقتی در مورد یک cms بحث به میان می آید، کاربران این سوال در ذهن شان پیش می آید که حالا بهتر است  کدام یک از این سیستم های مدیریت را برای طراحی سایت خودمان انتخاب نماییم؟

 

جواب دادن به این سوال خیلی سخت نیست‌. برای انتخاب یک cms مناسب برای طراحی سایت، اول باید کاملاً در مورد سیستم های مدیریت محتوایی که در نظر دارید، تحقیق نمایید.به قدری مقالات در مورد این سیستم های مدیریت محتوا وجود دارد که به راحتی می توانید آن سیستم مدیریتی را که به نیازها و سلایق شما نزدیک تر می باشد را برگزینید.هر یک از سیستمهای مدیریت محتوا برای خود مزایا و معایب خاصی دارند و اصلاً نمی توان به طور کلی یک cms را بهتر از دیگری معرفی نمود.این خود شما هستید که باید مزایا و معایب آنها را مقایسه کنید و سیستم مدیریتی را برای خود برگزینید که بتواند نیازهای شما را رفع نماید.در آینده حتما مقالاتی را در مورد مقایسه انواع سیستم های مدیریت محتوا خواهیم داشت که مزایا و معایب های سیستم های مدیریت در یکجا باهم مقایسه خواهتد شد تا شما بتوانید از آن مقالات نیز در رسیدن به اهداف خودتان که انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب برای سایتتان می باشد، استفاده نمایید.


ولی این مقاله مختص cms جوملا میباشد و تا به اینجا مقاله در مورد ویژگی ها و مزایای آن با شما صحبت کردیم در ادامه می خواهیم به بیان معایب این سیستم مدیریت محتوا بپردازیم.

 

 

معایب سیستم مدیریت محتوای جوملا چیست؟

 

* برای کارکردن با این سیستم مدیریت محتوا در بخش‌هایی، نیاز دارید در زمینه های تخصصی آموزش هایی را دریافت نمایید. فردی که هیچ دانشی در آن زمینه ها نداشته باشد نمی تواند از پس کار کردن با این بخش ها برآیند.


* جامعه کاربری کوچک این سیستم جدید محتوا باعث مشکلاتی از جمله عدم ارتباط کاربران با یکدیگر را در بر خواهد داشت.


* کمبود منابع آموزشی برای سیستم مدیریت محتوا باعث می شود در صورت برخورد با مشکلی در این سیستم مدیریت راه حل مناسب خود را یا پیدا نکنید یا به سختی به آن برسید.


* علاوه بر مواردی که بیان شد، در مواجهه با مشکلات نمی توانید از یک تیم تخصصی پشتیبانی دریافت کنید‌.


 چرا که این سیستم مدیریت در این زمینه نیز بسیار ضعیف عمل میکند.


* هکر ها به این سیستم مدیریت محتوا بسیار علاقه دارند و معمولاً کار کردن با آن را به دیگر سیستم‌های مدیریت ترجیح می دهند. بنابراین در طراحی سایت با این cms باید به شدت در مورد این موضوع نگران باشید. در صورت انتخاب این سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت های خود، باید تلاش کنید راه های نفوذ هکرها را ببندید.هرچند کمی سخت است که کاملاً این cms را امن نمایید.


* قالب ها و افزونه های رایگان بسیاری توسط افراد سودجو ارائه می‌شود که در صورت نصب و استفاده از آنها به سایت شما نفوذ کرده و باعث آسیب به اطلاعاتی یا سایت شما خواهند شد.


* این امکان وجود دارد که در هنگام تغییر مکان محتوا در سایتهای جوملایی به مشکل بر بخورید. چراکه جوملا برای این موضوع نیز راهکار عالی را ارائه نداده است. البته افزونه‌ای هایی هستند که در این راه به شما کمک خواهند کرد.


* سیستم مدیریت محتوا نسبت به سیستم مدیریت محتوای وردپرس، در سفارشی سازی هم در زمینه بخش های هسته سیستم و هم در پنل مدیریتی نیز ضعیف تر می باشد.


* در این cms حجم فایل های سیستم بسیار زیاد است و این می‌تواند مشکل‌ساز شود.


* با توجه به امکانات زیادی که این سیستم مدیریت در اختیار کاربران قرار می‌دهد، طبیعتا باید انتظار داشت که برای ارائه همه این امکانات به صورت یکجا، سرعت سیستم نیز کاهش یابد.

* اگر در این سیستم مدیریت محتوا اطلاعات زیادی وارد نمایید ممکن است این cms نتواند به خوبی پاسخگوی شما باشد.


* کمی این سیستم مدیریت محتوا نسبت به وردپرس پرهزینه تر است. چرا که از منابع سرور بیشتری نسبت به وردپرس استفاده می کند.


* در بخش تولید محتوا برای این cms ساختارهای پیش فرضی قرار داده شده است که باید به آن ساختارها توجه نمایید و از آنها تبعیت کنید و از آن حد فراتر نروید.


* نسبت به برخی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا از قالب ها و افزونه های رایگان کمتری برخوردار می باشد.


* برخی از افزونه های جوملا وجود دارد که اصلاً با نگارش های مختلف سیستم سازگار نمی باشد.

 


در این مقاله سعی بر آن شد که شما را با این cms بیشتر آشنا نماییم.در مقاله بعدی قرار است در مورد افزونه های موجود برای این cms مطالبی را برای شما عزیزان ارائه نماییم.در این مقاله فقط می‌خواهیم نام برخی از این افزونه ها را برای شما بیان کنیم.

 


انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا


1. افزونه EFSEO یا Easy Frontend SEO


2. افزونه SEO Simple


3. افزونه SEO Boss


4. افزونه  Sobi Pro


5. افزونه Breezing forms


6. افزونه  Joom Shopping 


7. افزونه K2


8. افزونه X Cloner


9. افزونه J Player


10. افزونه Joom SEF


11. افزونه Community Builder


12. افزونه J Downloads


13. افزونه Phoca Gallery


14. افزونه MijoSEF


15. افزونه J Comments


16. افزونه J CK Editor 


17. افزونه BT Social Sharing


18. افزونه SEO Generator


19. افزونه Sh 404 SEF


20. افزونه Jom Social


21. افزونه Phoca Download


22. افزونه Joom Gallary


23. افزونه Security Chech Pro


24. افزونه Komento


25. افزونه X map


26. افزونه Mosets Tree


27. افزونه RS Form Pro


28. افزونه Virtuemart


29. افزونه RS Firewall


30. افزونه  Akeeba Backup


31. افزونه All Videos


32. افزونه Zoo


33. افزونه JCE


34. افزونه ITP Floating Share

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما انواع افزونه های سیستم مدیریت محتوای جوملا بخش یک را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: