جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

کسب درآمد از وبلاگ نویسی بخش یک

کسب درآمد از وبلاگ نویسی بخش یک

 146    0

در این مقاله در مورد کسب درآمد از وبلاگ نویسی و راه های کسب درآمد از طریق وبلاگ که شامل کسب درآمد از طریق تبلیغات و از طریق خرید و فروش وبلاگ و...

 

 

چگونه وبلاگ می تواند به کسب درآمد منجر شود؟

 

از آن‌جایی که امروزه افراد به دنبال کسب و کارهای اینترنتی می باشند، در این مقاله سعی بر آن شده است که راه های کسب درآمد از وبلاگ نویسی خدمت شما عزیزان ارائه گردد.


افراد به دلایل زیادی رو به کسب و کارهای اینترنتی آورده‌اند.


برای مثال افرادی به دلیل علاقه شان به کارهای اینترنتی است که به این مسیر آمده اند و برخی افراد به دلیل کمبود سرمایه و همچنین نبودن مکان برای راه اندازی کسب و کارهای فیزیکی است که در این راه شروع به کسب و کار نموده اند.


کسب و کارهای اینترنتی نیاز به سرمایه آنچنانی ندارد و همچنین نیاز نیست که مکانی را برای راه اندازی شغل در نظر گرفت‌ در واقع افراد می‌توانند حتی از خانه خودشان نیز به راه اندازی کسب و کار ها اقدام نمایند و کسب درآمد کنند.


راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق وب سایت ها به دلیل نیاز به طراحی سایت دارای هزینه هایی می باشد، مخصوصا اگر طراحی سایت را با کمک سیستم های مدیریت محتوا انجام ندهند و آن را به دست برنامه نویسان و توسعه دهندگان بسپارند.


ولی این هزینه ها در وبلاگ نویسی نخواهد بود. در واقع با کمترین سرمایه می توان به شغل پر درآمد از طریق اینترنت دست یافت.


کسب و کارهای اینترنتی از طریق وبلاگ نویسی در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد و افراد به‌راحتی می‌تواند از این راه به کسب درآمد بپردازند. چرا که کسب درآمد از طریق وبلاگ ها، کاملا از طرف مردم این کشورها، شغلی قابل قبول و جا افتاده می باشد. ولی متاسفانه در ایران کمی این شغل جا افتاده نیست. ولی باز هم هستند افراد زیادی که از طریق همین وبلاگ نویسی به کسب درآمد می پردازند. البته وقتی از وبلاگ نویسی صحبت می‌کنیم، وبلاگ نویسی می باشد که به صورت حرفه‌ای و هدفدار تهیه شده باشد. نه اینکه با ایجاد وبلاگ هایی که به صورت شخصی و برای تفریح و سرگرمی افراد می‌باشد و از سر بیکاری به تهیه وبلاگ اقدام نموده اند انتظار کسب درآمد را داشته باشید.


برای اینکه بتوان از طریق وبلاگ نویسی به کسب درآمد دست یافت، باید مهارت و زمان کافی را داشته باشید. در واقع می توان گفت نمی توان در عرض چند روز به درآمدزایی از طریق وبلاگ ها اندیشید.


حتما سعی کنید وبلاگی تهیه کنید که قالبی زیبا و جذاب داشته باشد تا بتواند کاربران را به سمت خود جذب نماید. برای این کار می توانید از سایتهای وبلاگ ساز استفاده نمایید که بسته به شرایط، شما می‌توانید سایتهای وبلاگ ساز داخلی و یا خارجی را برای تهیه وبلاگ خود انتخاب نمایید.


برای ساخت وبلاگ های حرفه ای به جای استفاده از سایتهای وبلاگ ساز می توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده نمایید با این روش شما می توانید به صورت رسمی سایتی را با دامنه اختصاصی داشته باشید و از آن طریق بتوانید به کاربران خود اطمینان بیشتری برای استفاده از کسب و کارهای اینترنتی خودتان، بدهید.


در این سیستم مدیریت محتوا می توانید برای خود وبلاگ اختصاصی نیز داشته باشید.


این روش نسبت به وبلاگ نویسی از طریق سایتهای وبلاگ ساز هزینه‌بر خواهد بود، مخصوصا اگر خودتان دانشی در این زمینه نداشته باشید. ولی نگران این موضوع نباشید چرا که قبلاً نیز بیان شد که اگر به صورت جدی و حرفه‌ای به این کار را بپردازید به راحتی می توانید درآمد بالایی را کسب کنید و هزینه هایی را که در این راه پرداخت نموده اید را جبران نمایید.


بعد از اینکه وبلاگ خود را تهیه کردید باید مطالب و محتوای جالبی را در آن قرار دهید. چرا که یک وبلاگ خام به درد هیچ کاربری نخواهد خورد.


در این زمینه بهتر است از موضوعات واحدی استفاده کنید. چرا که به طور مکرر عوض کردن موضوع باعث خواهد شد که کاربرانتان سر در گم شوند.


هم چنین موضوعی را برای محتوای وبلاگ خود انتخاب کنید که برای کاربران تان اهمیت داشته باشد. سعی کنید موضوعاتی را برای خود پیدا کنید که با اینکه مورد علاقه و نیاز کاربرانتان می باشد ولی متون ویا مقالات زیادی برای آن موضوعات وجود ندارد و کاربرانتان تشنه دریافت مطالب درباره آن موضوعات می باشند.این روش به شدت می تواند روی کاربرانتان تاثیرگذار باشد و شما را به سرعت  در این مسیر به هدفتان برساند و کاربران زیادی را برایتان جذب نماید.


حتما از کلمات کلیدی در موضوعات و محتوای خود استفاده نمایید. کلمات کلیدی را برای تولید محتوای خود انتخاب نمایید که مورد علاقه کاربران شما باشد. استفاده از این کلمات کلیدی بسیار برای رسیدن به هدف، شما را یاری خواهد رساند.


به نظرتان کار شما بعد از اینکه توانستید وبلاگ خود را تهیه کنید و به تولید محتوای خود بر اساس کلمات کلیدی بپردازید و محتوای شما به شدت با اهمیت و مورد علاقه کاربران بود، در این مرحله به پایان می رسد؟

باید بگوییم که نه.


شما هنوز تازه در اول راه هستید. برای اینکه بتوانید در این راه موفق شوید، باید بتوانید وبلاگتان را در معرض دید کاربرانتان قرار دهید، وگرنه نتیجه ای در بر نخواهد داشت.


فرض کنید یک وسیله دکوری بسیار گران قیمت را خریداری کرده اید ولی به جای اینکه آن را در مکانی از منزل خود قرار دهید که میهمانانتان را به خود جذب نماید و مورد توجه آنها قرار بگیرد، آن را در جایی بگذارید که به دور از چشم مهمانانتان باشد و اصلا مهمانانتان نتوانند آن را ببیند. آیا با خرید آن وسیله گرانقیمت خواهیید توانست به هدف خود، که زیبایی و جذابیت دکوراسیون منزلتان میباشد، برسید؟ مطمئنا نه


 تهیه وبلاگ ها هم دقیقا مشابه هم مثال می باشد زمانی با تهیه وبلاگ های زیبا و جذاب و با تولید محتوای  جدید و جذاب به نتیجه خواهید رسید که بتوانید آن را برای کاربران قابل مشاهده نمایید.


در طراحی وب سایت ها هم در این مورد بحث ها و مقالاتی را داشتیم و آن سئوی سایت بود. در این قسمت نیز باید محتوای وبلاگ های خود را بهینه نمایید تا کاربرانی که از طریق موتورهای جستجوگر به جستجوی وبلاگ شما می پردازند، بتوانند وبلاگ شما را در صفحات اول نتایج جستجوی موتورهای جستجویی مثل گوگل ببینند.


در این صورت است که وارد وبلاگ جذاب شما خواهند شد و شما خواهید توانست کاربران زیادی را به سمت وبلاگ خود جذب نمایید.


برای اینکه بتوانید بین رقیبان خود، به رقابت بپردازید بهتر است از روش هایی برای آشنا کردن کاربران خود با وبلاگتان استفاده نمایید. برای مثال می توانید به لینک دهی و یا تبلیغات در مورد وبلاگ خود بپردازید.


سعی کنید مخاطبان خود را بشناسید و مکان هایی که مخاطبانتان، به آن مکان ها مراجعه می کنند را پیدا کنید تا بتوانید در آن مکان ها به تبلیغ در مورد وبلاگ خود بپردازید، تا بتوانید مخاطبان بیشتری را به دست آورید. برای مثال امکان دارد مخاطبان شما بیشتر به شبکه‌های اجتماعی سر بزنند و یا به انجمن های خاصی علاقه داشته باشند و در آن ها شرکت کنند و یا مخاطبان وبلاگ خاصی باشند و غیره.


شما میتوانید با تبلیغات در این مکان ها مخاطبان خود را به سمت وبلاگ خود هدایت نمایید.


سعی کنید در وبلاگ خود این فرصت را به کاربرانتان بدهید که به بحث و گفتگو بپردازند و نظرات و پیشنهاد شان را با شما در میان بگذارند. به نظرات و پیشنهادات آنها ترتیب اثر دهید تا بتوانید کاربرانتان را برای خود نگه دارید.

 

 

کسب درآمد از وبلاگ نویسی

 

 

 

کسب درآمد با وبلاگ نویسی

 

 

 

برای کسب درآمد از طریق وبلاگ، انواع و اقسام روش وجود دارد، که برای به دست آوردن درآمد کافی از این راه باید از چند روش برای کسب درامد خود استفاده نمایید. چرا که هیچ کدام از این روش ها با یکدیگر تناقض ندارند و می توان آنها را در کنار یکدیگر استفاده نمود.


از آنجایی که درآمد کسب شده از طریق وبلاگ ها کمتر از درآمد کسب شده از طریق وب سایت ها می باشد، برای اینکه بتوانید درآمد قابل قبولی را از این راه به دست آورید، می توانید چندین وبلاگ را از طریق چندین سایت وبلاگ ساز تهیه نمایید و بدین ترتیب چندین راه برای کسب درآمد خود داشته باشید.

 

 

در ادامه مقاله میخواهیم برخی از انواع راه های کسب درآمد را برایتان نام ببریم و در مورد آنها توضیحاتی را داشته باشیم.

 

 

راه های کسب درآمد از طریق وبلاگ

 

 

۱)  کسب درآمد از طریق تبلیغات

 

این روش کسب درامد خود به چند نوع تقسیم می شود که برخی از آنها عبارتند از:

 

* کسب درآمد از طریق تبلیغات مزاحم یا پاپ آپ


* کسب درآمد از طریق تبلیغات ارسنس


* کسب درآمد از طریق تبلیغات بنری


* کسب درآمد از طریق تبلیغات نمایشی


* کسب درآمد از طریق پست های تبلیغاتی


* کسب درآمد از طریق قرار دادن تبلیغات در RSS

 

 کسب درآمد از طریق تبلیغات مزاحم

 

اولین روش کسب درآمد با اینکه می‌تواند درآمدی را برای شما داشته باشد و امروزه رواج زیادی دارد، ولی بهتر است، از آن استفاده نشود چراکه با رو برو کردن


اجباری کاربران با تبلیغات، امکان دارد مزاحمت های را برای کاربران ایجاد نماید و باعث اذیت آنها شود و آنها وبلاگ شما را ترک کنند و باعث شود شما کاربرانتان را از دست دهید. پس بهتر است برای کسب درآمد از طریق تبلیغات سراغ موردهای بعدی بروید.

 

 

کسب درآمد از طریق تبلیغات ارسنس

 

دومین روش یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد می باشد. ولی از سرویسی به نام گوگل ارسنس باید استفاده شود، که در ایران فیلتر می باشد و باید برای بهره بردن از آن، از فیلترشکن ها استفاده شود.


در این روش می توانید با استفاده از سرویس گوگل ارسنس نسبت به دریافت تبلیغات اقدام نمایید و به ازای هر بازدید کننده و یا به ازای هر کلیک درآمدی عاید شما گردد. این درآمد به صورت دلاری می باشد. البته برای اینکه با این روش بتوانید درآمد کسب نمایید، باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و بتوانید متن های انگلیسی را درون محتوای وبلاگ خود ایجاد نمایید.

 

 

کسب درآمد از طریق تبلیغات بنری

 

سومین روشی که به تبلیغات بنری معروف می باشد، تقریبا مشابه روش دوم می باشد.


ولی درآمد این روش به صورت ریالی است و مسلط بودن به زبان انگلیسی و درج محتوای انگلیسی نیاز نمی باشد، چراکه با کاربران ایرانی سر و کار دارید.


در واقع در این روش نیز به ازای هر بازدید کننده و یا هر کلیک می توانید کسب درآمد نمایید.

 

 

کسب درآمد از طریق تبلیغات نمایشی

 

این روش نیز یکی از راه های کسب درآمد از طریق تبلیغات می باشد. در این روش سفارش هایی را از افراد مختلف و شرکت ها، برای نمایش تبلیغات آنها در وبلاگتان دریافت می کنید و به ازای تعداد نمایشی که از تبلیغات در وبلاگ خود برای کاربرانتان دارید، پولی را دریافت میکنید.

 

 

کسب درآمد از طریق پست های تبلیغاتی

 

در این روش تبلیغات به قرار دادن مطلب و پستی در سایت خود اقدام میکنید و راجع به یک شرکت، آموزشگاه و غیره حمایت خود را اعلام می دارید.


در این روش هزینه دریافتی از سفارش دهنده تبلیغات به بازدهی آن وابسته نمی باشد و شما با قرار دادن پست تبلیغات آن ها در وبلاگ خود، پول خود را دریافت خواهید کرد. ولی هرچقدر بازدهی شما بیشتر باشد، می‌تواند باعث تبلیغات وبلاگ خودتان شود و سفارش دهندگان تبلیغات دیگری را برای وب سایت خود دریافت کنید و درآمدتان را هرچه بیشتر افزایش دهید.

 


کسب درآمد از طریق قرار دادن تبلیغات در RSS

 

وبلاگی که بتواند استفاده از RSS خود را گسترش دهد، می‌تواند سفارش تبلیغات زیادی را دریافت نماید. افراد سفارش دهنده تبلیغات، علاقه زیادی به قرار دادن تبلیغات خود در RSS دارند و شما می توانید با دریافت انواع سفارش تبلیغاتی، تبلیغات مورد نظر را در RSS خود قرار دهید و درآمد بالایی را کسب نمایید.

 

البته برای اینکه بتوانید در همه روش های تبلیغاتی که در بالا ذکر شد،موفق شوید، باید وبلاگی داشته باشید که تعداد بازدیدکنندگان آن قابل توجه باشد. چرا که هیچ شرکتی تبلیغات خود را برای وبلاگی که چند کاربر بیشتر ندارد، نمی سپارد.

 

 

۲) از طریق خرید و فروش وبلاگ و یا با واسطه گری در این زمینه نیز کسب درآمد نمایید.

 

اگر بتوانید وبلاگ هایی را تهیه کنید و آن را به مرحله برسانید که تعداد بازدیدکنندگان قابل توجهی داشته باشد، می توانید آنها را به فروش برسانید و درآمد کسب نماید. در این روش می توانید به واسطه گری در این زمینه نیز بپردازید و وبلاگهای دیگر افراد را خرید و فروش نمایید. مانند بنگاههای املاک
 و در این بین حق واسطه گری خود را دریافت نمایید.

 

 

۳) اگر بتوانید برای وبلاگ خود صفحات متعددی را ایجاد نمایید که دارای محتوای مفید میباشند، میتوانید با فروش ریپورتاژ نیز به کسب درآمد بپردازید.

 

این روش می‌تواند بسیار پر درآمد باشد. در واقع ریپورتاژ یکی از بهترین نوع بک لینک می باشد. برای اینکه بتوانید در این روش موفق شوید باید محتوای باکیفیت در وبلاگ های خود داشته باشید و از شرکت‌هایی که قصد تبلیغات در وبلاگ شما رل دارند، سفارش بگیرید و متنی تبلیغاتی و یا نیمه تبلیغاتی در وبلاگ خود قرار دهید و با لینک دهی به صفحات مورد نظر شرکت سفارش دهنده، به تبلیغ آن شرکت بپردازید.


البته حتما نیاز نیست که سفارش دهنده شرکت باشد، حتی افراد شخصی که دارای کسب و کار می باشند و می خواهند به تبلیغ کسب و کار خود بپردازند، می‌توانند از این طریق اقدام نمایند که روشی پربازده خواهد بود.

 

 

۴) فروش بک لینک نیز یکی دیگر از روش های کسب درآمد از طریق وبلاگ ها می باشد که در ایران بسیار رواج دارد.

 

 

۵) بازاریابی

 

یکی دیگر از روش هایی که میتوان از طریق آن به کسب درآمد پرداخت، بازاریابی اینترنتی می باشد. در واقع در این روش شما از طریق وبلاگ خود به بازاریابی محصولات شرکتی که به شما سفارش بازاریابی را می‌دهد، می‌پردازید.


در این روش شما درآمد خود را برحسب تعداد کاربرانی که از طرف شما به سمت سایت فروشنده فرستاده می شود و تبدیل به خریدار میشود، کسب خواهید کرد. در این روش، روش کسب درآمد پورسانتی میباشد. دقیقا مثل بازاریابی فیزیکی.

 

 

۶) همکاری با وبلاگ نویس های دیگر

 

این روش نیز نوعی از روش های تبلیغاتی به شمار می‌آید. چرا که در این روش نیز شما به تبلیغ وبلاگ افرادی می پردازد که با آنها قرارداد همکاری بسته اید. اگر وبلاگ شما دارای کاربران بالایی باشد، صاحبان وبلاگ های دیگر برای اینکه بتوانند برای خود کاربرانی را جذب نمایند، از شما درخواست می کنند که شما با قرار دادن لینک مقالات وبلاگ آنها در وبلاگ خود، به تبلیغ وبلاگ آن‌ها بپردازید تا آن ها نیز برای خود کاربرانی را جذب نمایند.

 

 

۷) برگزاری دوره های آموزشی

 

اگر بتوانید به تهیه وبلاگ های حرفه‌ای بپردازید و در آن وبلاگها آموزش‌هایی را قرار داهید و در مقابل شرکت کاربران در آن آموزش های آنلاین، هزینه ای را از آنها دریافت نمایید، می توانید از این راه نیز به کسب درآمد بپردازید. 


البته آموزش‌های قرار داده شده در وبلاگتان باید به قدری با کیفیت و پر محتوا و مفید باشد که بتواند کاربران را برای ثبت نام و شرکت در این آموزش ها ترغیب نماید.

 

ادامه ی راه های کسب درآمد از طریق وبلاگ (از شماره ی 8 تا شماره ی 20  را در کسب درآمد از وبلاگ نویسی بخش دو مطالعه بفرمایید )


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: