جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

کسب درآمد از وبلاگ نویسی بخش دو

کسب درآمد از وبلاگ نویسی بخش دو

 143    0

در این مقاله راه های کسب درآمد از طریق وبلاگ از جمله ارائه خدمات مشاوره ای در وبلاگ نویسی و راه اندازی وبلاگ جهت ایجاد فروشگاه اینترنتی و کسب درآمد...

 

ادامه ی راه های کسب درآمد از طریق وبلاگ

 

( تا شماره ی 7 را در کسب درآمد از وبلاگ نویسی بخش یک مطالعه بفرمایید )

 

 

۸) ارائه خدمات مشاوره ای

 

افراد زیادی هستند که در زمینه های مختلف نیاز دارند که از افراد باتجربه و یا آموزش دیده کمک و مشاوره بگیرند. برای اینکار موسسات مختلفی بنیانگذاری شده اند که به صورت فیزیکی و حضوری به ارائه مشاوره می‌پردازند، ولی مشکلی که موسسات دارند این است که اولاً هزینه نسبتا بالایی را دارند،

دوم افراد باید به صورت حضوری و رودررو با فرد مشاوره دهنده به بحث و گفتگو بپردازند که برخی از افراد از رو در رو شدن با افراد دیگر برای دریافت مشاوره دوری می‌کنند. و همچنین در برخی مواقع به دلیل خجالت کشیدن است که نمی خواهند به چنین مؤسساتی مراجعه کنند‌ ولی با ایجاد وبلاگ‌ها و ارائه چنین مشاوره هایی می توان از این مشکلات رها شد.


حال بستگی دارد که فرد ایجاد کننده وبلاگ در چه زمینه هایی مهارت و دانش و تجربه داشته باشد، در همین زمینه می تواند به صورت مجازی به ارائه مشاوره به افراد درخواست کننده بپردازد.


این روش می تواند به صورت آنلاین باشد و یا با قرار دادن شماره تماسی در وبلاگ می توان به صورت تلفنی به ارائه مشاوره پرداخت.


این روش یک روش پردرآمد می باشد. اگر فرد بتواند مهارت و تجربه خود را به افراد ثابت کند و وبلاگ خود را برای افراد شناخته شده نماید می تواند به شدت در این زمینه به موفقیت دست یابد.


البته یادتان باشد که اگر در این زمینه دانش و مهارت و تجربه کافی را نداشته باشید به هیچ وجه به این کار اقدام ننمایید، چرا که با شکست بزرگی مواجه خواهید شد و همچنین با ارائه مشاوره های نامناسب ممکن است زندگی افراد زیادی را به خطر بیاندازید و این از نظر انسان یک کار غیر اخلاقی می باشد.

 

 

۹) درآمدزایی از طریق ارائه مطالب تخصصی و حرفه‌ای

 

 

در برخی مواقع دیده می‌شود که وبلاگ هایی با ارائه مطالب تخصصی و حرفه ای که مطالبی غیر تکراری نمی باشند، با فروش اشتراک برای کاربران برای استفاده از این مطالب به درآمدزایی دست می یابند‌.


شما نیز می‌توانید در زمینه هایی که تخصص دارید به ایجاد وبلاگ بپردازید. ولی باید و به قدری مطالبتان ناب و جدید باشد که بتواند کاربران را برای خرید اشتراک برای به دست آوردن مطالب وبلاگ شما ترغیب نمایند.


به هیچ وجه از مطالب تکراری و عادی استفاده نکنید. حتی می‌توانید فایل‌های را تهیه کنید و برای کاربران ارائه دهید.


این روش اگر به درستی استفاده شود و افراد حرفه‌ای و با تخصصی پشت این وبلاگ ها باشد، می‌تواند درآمد بالایی را برای صاحبان وبلاگ ایجاد نماید.


مطمئن باشید افراد تخصصی بابت مطالب و فایلهای تخصصی حاضرند هزینه هایی را تقبل نمایند تا بتوانند به آن مطالب دست یابند.

 

 

۱۰) راه اندازی وبلاگ جهت ایجاد فروشگاه اینترنتی

 

 

این روش یکی از روشهای پردرآمد ولی سخت میباشد. هر فردی نمی تواند در این زمینه موفق شود. برای این کار نیاز به تجربه بسیاری نیاز است تا فرد بداند که برای کاربران خود، باید چه کالاهایی را فراهم نماید و چه قیمت هایی را برای کالاهای خود اعلام نماید که در بازار رقابتی بتواند کالاهای خود را به فروش برساند و غیره.


در این روش باید به خوبی کاربران خود را بشناسید و نیازهای آنها را تشخیص دهید. مثلا باید بدانید که فردی که کالای Xرا می خواهد بخرد، ممکن است کالاهای دیگر نظیر Y را نیز درخواست کند و به آماده سازی آن کالاها در فروشگاه خود اقدام نمایید.


برای اینکه بتوانید در این زمینه به هدف درآمدزایی خود دست یابید، اول از همه باید به طراحی و ایجاد یک  وبلاگ فروشگاهی جذاب و زیبایی اقدام نمایید.


هر چقدر می توانید کالاهای موجود در فروشگاه خود را تکمیل تر نمایید تا موفقیت در این زمینه بالاتر رود.


دومین مرحله باید به جذب کاربران به سمت وبلاگ فروشگاهی خود اقدام نمایید، چرا که اگر فروشگاهی، مشتری نداشته باشد، مطمئنا فروشی هم نخواهد داشت و درآمدی هم عایدش نخواهد شد.


سعی کنید مشتری های خود را به مشتریان دائمی فروشگاه خود تبدیل نمایید.


چراکه نگهداری مشتریان قدیمی با راضی نگه داشتن آنها بسیار راحت تر از جذب مشتریان جدید میباشد.


سعی کنید در یک زمینه واحد به فعالیت خود ادامه دهید تا بتوانید در آن زمینه هر چه بیشتر تجربه کسب کنید و موفق تر شوید.


اگر بخواهید در زمینه های متفاوت به فعالیت بپردازید نمی‌توانید به دریافت تجربه در همه زمینه‌ها دست یابیدو در همه زمینه ها به موفقیت برسید و از فعالیت در یک زمینه هم جا خواهید ماند.


در ارائه قیمت های خود بسیار دقت نمایید، چرا که اگر قیمت‌های بالایی را برای کاربران اعلام نمایید، مطمئنا به سراغ رقیبان شما که قیمت‌های مناسب‌تری را اعلام می‌کنند، خواهند رفت.


شما میتوانید با قیمت هایی که با سود کم در نظر گرفته شده باشد، فروشگاه های اینترنتی خود را برای کاربران، تبلیغ نمایید.

 

 

۱۱) یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طریق وبلاگ فروش فایل های آموزشی می باشد :

 

 

امروزه افراد زیادی هستند که برای دریافت انواع آموزش ها در زمینه های مختلف از آموزش های درسی گرفته تا هنری و غیره، خواهان دریافت فایل های آموزش می باشند تا بتوانند در هر مکانی که قرار دارند مثلاً خانه یا در وقت بیکاری در محل کار بتواند آموزش هایی را که نیاز دارند، ببینند.
همچنین با دریافت این فایل ها دیگر نیاز نیست که زمان زیادی را برای رفت و آمد به کلاس های حضوری  صرف کنند تا بتواند در کلاس‌های آموزشی که به صورت حضوری برگزار می‌شود حضور یابد.


پس اگر در زمینه هایی تخصصی کافی را دارید، می توانید به تهیه فایل های آموزشی به صورت صوتی، ویدیویی، متنی و جزوه های آموزشی اقدام نمایید و با دریافت هزینه ای آنها را در اختیار کاربران قرار دهید.


برای اینکه بتواند در این مسیر به موفقیت برسید، باید هزینه هایی که از کاربران دریافت میکنید به نسبت هزینه های کلاس های حضوری خیلی پایین تر باشد تا کاربران برای دریافت فایل های آموزشی شما راغب شوند. از آنجایی که در کلاس های حضوری وقت زیادی صرف می شود و همچنین امکانات زیادی برای دانشجویان فراهم میشود در حالی که شما با تهیه فایل های آموزشی، یک فایل را میتوانید به صدها نفر بفروشید و نیازی نیست که امکاناتی مثل کلاس هایی برای حضور افراد و یا استخدام اساتید مختلف و دیگر امکانات را برای دانشجویانتان فراهم نمایید، بنابراین باید هزینه دریافتی شما نیز در مقابل کلاس حضوری، هزینه چشمگیری نباشد.


همچنین برای اینکه بتوانید کاربران زیادی را به سمت وبلاگ خود جذب نماید، باید محتوای ارائه شده در فایلهای آموزشیتان نیز بسیار مفید و علمی باشد و از ارائه مطالب غیر مفید و غیر کاربردی و غیر علمی بپرهیزید.


در واقع هر چقدر بتوانید به تولید محتوایی بپردازید که از نظر علمی از درجه بالایی برخوردار باشند میتوانید کاربرانتان را از خریدشان راضی نگه دارید و همچنین می توانید کاربران زیادی را به سمت خود جذب نماید.

 


۱۲) یکی دیگر از راه هایی که از طریق آموزش می‌توان به درآمدزایی رسید، ارائه محتوای ویدیویی می باشد :

 


این روش نیز به تازگی یکی از روشهای پردرآمد و پرطرفدار در وبلاگ نویسی می باشد. در هر زمینه ای که تخصص دارید می توانید ویدئوهایی را تهیه نمایید و در اختیار کاربران خود قرار دهید تا از آنها استفاده کند. مطمئنا اگر ویدیوهایتان پرمحتوا و کاربردی و مناسب باشد، کاربران زیادی را به سمت وبلاگ شما خواهد کشاند.


بعد از اینکه توانستید تعداد کاربران چشمگیری را به سمت خود جذب نمایید و همچنین برخی از این کاربران را تبدیل کاربرانی کردید که از طرفداران واقعی وبلاگتان باشند، وقت آن رسیده است که ویدیو های خود را به ویدیو های قابل فروش تبدیل نمایید تا کاربران برای دیدن ویدیوهای شما هزینه آن را پرداخت نماید.


اگر بتوانید کاربران پروپاقرصی  برای وبلاگ خود پیدا کنید، مطمئنا با قرار دادن هزینه نیز آنها برای دیدن ویدیوهای شما را راغب خواهند بود.


پس اصلا نگران این موضوع نباشید که وقتی که ویدیو های تان را از حالت رایگان به حالت پولی درآوردید، ممکن است کاربرانتان را از دست بدهید.

 

 

 

کسب درآمد از وبلاگ

 

 

 

۱۳) یکی دیگر از راه های کسب درامد برگزاری مراسم و وبینارها می باشد :

 

 

برخی از وبلاگ ها می تواند با برگزاری انواع جلسات و کنفرانس ها و گردهمایی هایی به درآمد قابل توجهی برسند.


موضوعات این جلسات و کنفرانس ها می‌تواند در زمینه های متفاوتی باشد و افرادی که اجازه شرکت در آن جلسات را کسب نماید می تواند در این جلسه شرکت کنند.

 

 

۱۴) ارائه لینک های موقعیت شغلی

 

 

با این روش نیز می توانید درآمد هایی را بدون دردسر برای خود کسب نماید. با این روش می توانید لینک هایی را از سایت های مشخص در وبلاگ خود قرار دهید و کاربرانی از وبلاگتان را که به دنبال شغل می باشند، به پر کردن رزومه خود از طریق وبلاگ خود نمایید.


در این روش شما قرار داد کسب درآمد خود را با سایت های ارائه دهنده شغل می بندید و به ازای هر فردی که از راه وبلاگ شما به پر کردن رزومه کاری اقدام می‌نماید، مبلغ را به عنوان پورسانت شما، به اکانت شما اضافه می‌کند.


برای اینکه بتواند در این مسیر موفق شوید حتماً باید وبلاگی با کاربران بسیار داشته باشید تا سایت‌ها از شما بخواهند که لینکشان را در وبلاگ خود قرار دهید. وگرنه هیچ سایت به شما درخواست قرار دادن لینکشان در وبلاگتان را نخواهد داد و حتی اگر درخواستی از طرف شرکت ها هم داشته باشید، اگر کاربران زیادی را در سایت خود نداشته باشید، تعداد کاربرانی که بخواهند رزومه کاری را پر کنند نیز به قدری نخواهد بود که بتواند برای شما درآمد قابل توجهی را بیافریند.

 

 

۱۵) یکی از راه هایی که می توانید درآمد خود را از طریق فروش کالاها و خدمات، بالا ببرید، سرنخ یابی از مشتریان می باشد :

 

 

برای اینکه بتوانید کاربران خود را به خریدار و مشتری خود تبدیل کنید، باید از روش های مختلفی استفاده کنید و بتوانید از کاربران خود انواع سرنخ ها را به دست آورید تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید و آنها را برای خرید از شما تشویق نمایید.


این سر نخ ها می تواند انواع اطلاعات از کاربرانتان باشد. برای مثال شماره تماس با کاربران، ایمیل کاربران، آدرس آن ها و غیره.


برای اینکه بتوانید سرنخ‌ها را به دست آورید، می توانید انواع روش ها را امتحان نمایید. برای مثال می توانید به آنها کدهای تخفیفی را ارائه دهید یا خدمات و کالای رایگان را در اختیارشان قرار دهید و انواع روش های دیگر.


این روش یکی از بهترین روش ها می باشد که می تواند درآمد شما را افزایش دهد.

 

 

۱۶) کسب درآمد از طریق محتوای سفارشی

 

 

می توانید وبلاگ خود را به قدری پرمخاطب نمایید که از شرکت ها و برند های خاصی، سفارشی برای معرفی محصولات آنها و تولید محتوای خاص برایشان داشته باشید.


در این روش با تولید محتوای خاصی باید محصولات خدمات آنها را با دیگر خدمات و کالاهای مشابه مقایسه نمایید و برتری های آنها را نسبت به رقبانشان بیان نمایید.


این روش را می توان از روش های تبلیغاتی نیز به شمار آورد.

 

 

۱۷) بازاریابی از طریق ایمیل کاربران

 

 

حتما تا به حال دیده اید که ایمیل های حاوی مطالب جذاب برای تان ارسال شده است و شما را برای دیدن وبلاگ یا سایت ارسال کننده آن ایمیل تشویق کرده است.


این روش یکی از روش های بازار یابی می باشد که می توان از آن برای جذب مخاطبان زیاد برای سایت یا وبلاگ خود استفاده نمود.


می‌توان از این روش برای افزایش درآمد خود استفاده نمود.


 شما هم می‌توانید برای وبلاگ خود از این طریق کاربران زیادی را جذب نمایید. البته قرار نیست همه کاربران که این ایمیل را دریافت می کنند، به وبلاگتان مراجعه نمایید. ولی اگر ۳۰ درصد از کاربران هم به وبلاگ شما مراجعه کنند، می تواند تاثیر زیادی روی درآمد شما داشته باشد. چرا که این کاربران معمولا کاربران هدف خواهند بود و اگر ایمیل شما، حاوی محتوایی باشد که بتواند کالا یا خدمات ارائه شده در وبلاگتان را به آنها معرفی نماید، کاربرانی وارد سایت شما خواهند شد که به این کالاها و خدمات علاقه دارند، پس از جزو کاربران هدف شما خواهند بود.

 

 

۱۸) یکی دیگر از روش هایی که با آن می توانید کاربران خود را افزایش دهید، این است که به بررسی محصولات بپردازید :

 

 

از آنجاییکه افراد علاقه زیادی دارند که اطلاعاتی در مورد کالاها و محصولات اینترنتی به دست آورد تا بتواند خرید خوب و موفقی داشته باشند، بنابراین اگر بتوانید به بررسی محصولات یا ارائه اطلاعات کاربردی در مورد آن‌ها بپردازید، می توانید به تعداد بازدیدکنندگان سایت خود بیفزاید و از این طریق وبلاگ خود را به یک وبلاگ پرکاربر، تبدیل نمایید.

 

 

۱۹) فروش قالب و تم سیستم مدیریت محتوا

 

 

از آنجایی که امروزه بحث سیستم مدیریت محتوا، بحثی پر مخاطب می باشد و افراد زیادی می خواهند از قالب ها و تم های انواع سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی سایت خود استفاده نمایند، از این رو می توانید با فروش انواع قالب و تم های شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و به تهیه قالب و تم می پردازند، برای خود کسب درآمد نماید.


این روش را نیز می توان جزئی از فروشگاه های اینترنتی به حساب برد با این تفاوت که در زمینه فروش قالب و تم فعالیت می‌کنند نه محصولات فیزیکی.

 

 

۲۰) روش تبلیغات صوتی

 

 

قبل از اینکه توضیحی در مورد این روش بیان کنیم، باید بگوییم که استفاده از این روش زیاد توصیه نمی‌شود، چرا که هم ممکن است کاربرانتان را اذیت کند و هم اینکه می تواند سرعت بارگذاری را پایین آورد، که باعث میشود کاربران از شما راضی نباشد.


حال باید بگویم که این روش به این صورت می باشد که با قرار دادن یک فایل صوتی کوتاه در وبلاگ خود، در مورد چیزی به تبلیغ می پردازید و برای خود کسب درآمد می نماید.


روش دریافت پول از شرکت هایی که با آنها قرارداد بسته اید، بدین صورت می باشد که به تعداد مشخص و تعیین شده از افرادی که به پخش این فایل صوتی بپردازند، مبلغی به شما پرداخت خواهد شد.

 

ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم که چندین مورد از روش های کسب درآمد از طریق وبلاگ را برای شما بیان کنیم، البته که روش های کسب درآمد فقط به این موارد محدود نمی‌شود و روش‌های بسیار متعددی برای کسب درآمد از طریق وبلاگ وجود دارد که شما بسته به شرایط و امکانات و دانش خود می توانید در هر یک از این موارد اقدام به فعالیت نماید و برای خود درآمد کسب کنید. امیدواریم این مقاله نیز در این مسیر بتواند به شما کمک نماید.


ناگفته نماند در همه روش هایی که گفته شد، جاذب کاربر در وهله اول می باشد. در واقع اول از همه باید به فکر جذب کاربرانی باشید که به کاربران دائمی شما تبدیل شوند، چرا که همه وبلاگ ها و سایت ها با کاربران خود هست، که می توانند به موفقیت دست یابد و بدون کاربر نمی توان به اهدافی که تصمیم بر آن دارید که به آن اهداف دست یابید، برسید.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: