جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش چهار

آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش چهار

 153    0

در این مقاله در ادامه ی آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش سه برخی اصطلاحات دیگر از جمله Ranker و Page Rank و ...

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش سه را مطالعه بفرمایید :

 

Ranker

 

هر سایتی که طراحی می‌شود و در اینترنت برای نمایش به کاربران قرار می‌گیرد، رتبه ای در صفحه نتایج موتورهای جستجو به دست می آورد که به این جایگاه سایت ها Rank گفته می شود.


موتورهای جستجو برای خود الگوریتم های متفاوتی دارند که با توجه به این الگوریتم ها برای سایت های طراحی شده، رتبه ای در صفحه نتایج جستجوی کاربران می دهند و هر سایتی که بتواند به تعداد بیشتری از این الگوریتم ها عمل نماید، می تواند رتبه بالاتری را به دست آورد.  Ranker همان قسمتی است که وظیفه استفاده از الگوریتم و چیدمان نتایج را برعهده گرفته است.

 

 

Page Rank

 

 

 

page rank

 

گوگل در بین الگوریتم های خود الگوریتمی به نام Page Rank دارد که از آن الگوریتم برای رتبه بندی صفحات سایت‌ها استفاده می‌کند.


این الگوریتم از نخستین الگوریتم های گوگل می باشد. در واقع با این الگوریتم گوگل ارزشی را که برای هر صفحه از سایت در اینترنت قائل می‌شود را اعلام می دارد.


سیستم ارزش دهی Page Rank از گذشته تاکنون تغییرات عمده‌ای پیدا کرده است و در حال حاضر ارزشی که Page Rank به صفحات سایت ها می دهد از تعداد و اعتبار لینک های دریافتی صفحات  سایت از دیگر سایت ها می باشد.

 

 

Keywords 

 

keyword

کلمات کلیدی یا همان Keywords از نظر سئو اهمیت بسیار بالایی دارند. این کلمات، واژه های خاصی می باشند که در هر محتوا منحصر به فرد هستند و هدف محتوای مورد نظر را تعیین می کنند. اگر بخواهیم در مورد این کلمه کلیدی واضح تر بیان کنیم، همان کلماتی می باشند که کاربران آن کلمات را در موتورهای جستجو تایپ می کنند تا محتوا و مطالب مرتبط با آن کلمات را پیدا کنند. ممکن است برای یک محتوای خاص چندین کلمه کلیدی وجود داشته باشد.


استفاده بهینه از کلمات کلیدی در محتوای موجود در صفحات وب سایت باعث میشود که رتبه سایت از نظر سئو بالارود.


ارتباطی که بین کاربر و تولید کننده محتوا ایجاد می شود، از طریق همین کلمات کلیدی می باشد. پس اگر تولید کننده محتوا می باشید حتما در انتخاب این کلمات کلیدی دقت لازم را داشته باشید و از آن کلمات کلیدی، بیشتر استفاده نمایید که کاربرانتان به مطالب مرتبط با آن کلمات کلیدی بیشتر نیاز دارند و در واقع به دنبال اطلاعات مورد نیاز در مورد آن کلمات کلیدی می باشند.


استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در بین محتوا به جای اینکه شما را به هدف سئو سایتتان نزدیک نماید، می تواند نتیجه عکس را داشته باشد و رتبه سایت تان را از نظر سئو پایین بیاورد.


موتورهای جستجو همیشه سعی می‌کنند رضایت کاربران را کسب نمایند و بر این اساس، صفحاتی را که تطابق بیشتری با کلمه‌ی کلیدی که کاربر در موتور جستجو تایپ کرده و به دنبال آن می باشد را به وی نمایش خواهد داد و هرچقدر ارتباط مطالب از کلمه کلیدی مدنظر دور تر شوند، رتبه که موتورهای جستجو به آن صفحات می دهند نیز پایین تر خواهد رفت.

 

 

Robot & Spider

 

 

ربات ها و عنکبوت هایی که در مرورگر ها وجود دارند، در واقع همان خزنده هایی می باشند که وظیفه دارند در بین صفحات سایت ها بخزند و اطلاعات مربوطه را جمع‌آوری نمایند تا بتوانند این صفحات را رتبه‌بندی نمایند.


برای اینکه این خزنده ها بتوانند به وظیفه خود بپردازند، یکسری الگوریتم‌هایی برای آنها توسط موتورهای جستجو تعریف شده است تا بر اساس آن الگوریتم عمل نمایند.


برای اینکه موتورهای جستجو بتواند در مقابل درخواست ها و جستجوی کاربران سرعت عمل بالا تری را نشان دهند، به استفاده از این ربات‌ها می‌پردازند و با استفاده از آنها سایت را بررسی و ایندکس می کنند و اطلاعات آنها را در دیتابیس خودشان ذخیره می کنند تا بتوانند در چند ثانیه پاسخ مناسب در مقابل جستجوی کاربران را داشته باشند.


برای اینکه بتوانید مسیر جستجو خزیدن این خزنده ها را هموار نمایید، بهتر است از لینک سازی موثر استفاده کنید.


علاقه شدیدی که این خزنده ها به لینک های با کیفیت دارند باعث می‌شود که سایتی که از چنین لینک هایی برخوردار می باشد، از رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو مرورگر ها برخوردار شود.


با هر بار به روز رسانی که در لینک سایت ها انجام میشود کار این خزنده ها دوباره شروع می شود و باید دوباره به بررسی سایتها و لینک‌های موجود در آن بپردازند.

 

 

Spam

 

 

برخی از افراد برای اینکه بتوانند رتبه سایت خود را بالا ببرند دست به هر اقدامی می‌زند که برخی از این اقدامات غیر مجاز می باشد.


به این اقدامات و اعمال غیر مجاز Spam گفته می شود.


شاید روش های اسپم به کار برده شده برای سایت باعث شود که این سایت به سئوی موقتی دست یابد ولی اگر از طرف موتورهای جستجو شناسایی شود، که حتماً هم شناسایی خواهد شد، سایت مورد نظر به شدت جریمه می‌شود و حتی گاهی اوقات به گونه‌ای جریمه می‌شود که حتی امکان جبران برای آن سایت وجود نخواهد داشت.


حتی در برخی مواقع چنین سایت هایی از طرف گوگل پنالتی میشوند.


مثلاً در برخی موارد سایت هایی برای اینکه بتوانند کاربران بیشتری را به سمت سایت خود جذب نمایند، در واقع نرخ کلیک خود را که یکی از روش های سئو میباشد را بالا ببرند، پیام ها و یا ایمیل هایی را به افراد می فرستند که آنها را تشویق به ورود به سایت می‌کند، ولی وقتی کاربر وارد آن سایت می‌شود با سایتی روبرو می شود که اصلاً خبری از اطلاعات مفید و مورد نیاز وی در آن سایت نیست‌.


در برخی مواقع نیز هکرها از این روش های اسپم برای هک کردن اطلاعات افراد استفاده می کنند.


روش های اسپم متفاوت می باشد و استفاده متنوعی از این روش ها می شود و اهداف خاصی برای استفاده از آنها دنبال می شود‌‌.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش پنج را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: