جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش سه

آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش سه

 183    0

این مقاله در ادامه ی آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش آمده است و اصطلاحات رایج دیگر از جمله لینک داخلی Internal Link...

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش دو را مطالعه بفرمایید :

 

لینک داخلی Internal Link

 

 

لینک داخلی

 

 

همانطور که بیان شد انواع لینک سازی در طراحی سایت وجود دارد که هر کدام به نحوی باعث افزایش رتبه سایت می شوند.


از آنجایی که با لینک دهی می توان راهنمای خوبی برای کاربران و همچنین رباتهای مرورگرها ایجاد نمود، بنابراین می تواند سایت را به رتبه های بالایی از نظر سئو برساند.


لینک داخلی یکی از لینک هایی می باشد که می توانند کاربران را با کلیک کردن روی آنها به صفحات مرتبط با آن لینک در داخل سایت ارجاع دهد.


با این روش دیگر نیازی نیست که کاربران بین صفحات مختلفی از یک سایت را که نیاز دارند، به جستجو بپردازند و می توانند تنها با کلیک کردن روی این لینک ها به بخش های مربوطه برود.


در واقع با این لینک ها می توان بین صفحات مختلف یک سایت ارتباط برقرار کرد.

 

 

لینک درون صفحه

 

 

لینک دیگری که از انواع لینک ها می باشد، لینک درون صفحه‌ای است.


این لینک نیز داخل یک سایت ایجاد می شود ولی به جای اینکه کاربران با کلیک کردن روی آن به صفحه دیگر از سایت ارجاع داده شوند در خود آن صفحه و به قسمت دیگری از همان صفحه انتقال می یابند.


می توان از این لینک برای فهرست استفاده نمود. معمولا افراد این لینک را با لینک داخلی اشتباه می گیرند، ولی همانطور که می بینید با هم تفاوت دارند.

 

 

لینک خروجی Outbound Link

 

 

لینک خارجی

 

این لینک نیز یکی دیگر از لینک هایی می باشد که به شدت می‌تواند روی رتبه سایت از نظر سئو تاثیر داشته باشد. 


با این لینک دهی به جای اینکه در خود سایت انتقال انجام گیرد، در بین سایت های دیگر ارتباط برقرار می شود. در واقع با کلیک کردن روی این لینک ها کاربران به  وب سایت های مورد نظر مدیر سایت، انتقال می‌یابد.


هدف از ایجاد این لینک ها متنوع می باشد.

 

 

بک لینک ها Backlinks

 

 

 

بک لینک

 

 

 

بک لینک ها، لینگ هایی می باشند که از سایت‌های دیگر به سایت و صفحات ما داده میشوند.


بک لینک ها اگر از سایت های معتبر به سایت ما داده شوند، می تواند اعتبار سایت ما را به شدت بالا ببرند. در واقع موتورهای جستجو وقتی می‌بینند که سایت های مفید و معتبر به سایت ما لینک داده‌اند، سایت ما را سایتی معتبر تشخیص می‌دهند و این می‌تواند تاثیر مثبت زیادی روی سئو سایت داشته باشد.
اهداف این لینک دهی نیز می تواند بسیار متفاوت باشد.


به این بک لینک ها، لینک های دریافتی نیز گفته می شود. چرا که کاربران با کلیک کردن روی این لینک ها که در سایت های دیگر قرارداده شده اند از آن سایت ها وارد سایت ما می شوند.

 

 

Content یا همان محتوا

 

 

 

محتوا

 

 

در طراحی سایت ها، Content یا همان محتوا می توانند نقش بسزایی را داشته باشند. در واقع با همین محتوا می باشد که سایت ها قابل استفاده می‌شوند.


محتواها می‌تواند شامل متون، تصاویر، ویدیو ها و غیره باشند. 


هر سایتی که بدون محتوا باشد نمی‌تواند کاربرانی را داشته باشد، چرا که کاربران برای استفاده از محتوای سایت ها می باشد که به سایت ها مراجعه می کنند.

 

برای اینکه بتوانید محتوایی را به سایت خود اضافه کنید و آنها را ویرایش دهید و یا حتی به حذف آنها اقدام نمایید، باید از بخش مدیریت مطالب سایت ها اقدام نمایید.


محتوا می توانند هر نوع اطلاعات و داده هایی را شامل شود.


محتوایی که در سایت ها قرار داده می‌شوند باید هدفمند و سازنده باشند و به قدری ارزشمند باشند که کاربران برای استفاده از آن محتوا وارد سایتتان شوند. قابل درک بودن یکی دیگر از ویژگی هایی می باشد که باید محتوای سایت ها از آن برخوردار باشند.

 

 

Pagination یا طبقه بندی

 

 

طبقه بندی

 

 

طبقه بندی یا همان Pagination یکی از کارهایی میباشد که همه طراحان سایت باید با آن آشنایی داشته باشند تا بتوانند صفحات سایت خود را به صورت مرتب و منظم در مقابل دید کاربران قرار دهند.


از این ویژگی وقتی استفاده می‌شود که محتوای یک صفحه بیش از اندازه طولانی شود و طراح سایت برای اینکه کاربران برای دیدن تمام محتوای صفحه دچار مشکل نشوند و یا درون آن صفحه دچار سردرگمی نشوند، دست به صفحه بندی می زنند و محتوا را به جای ارائه در یک صفحه، در بین دو یا چند صفحه ( بسته به میزان طولانی بودن محتوای صفحه ) تقسیم بندی می نمایند.


علاوه بر هدفی که برای صفحه بندی بیان شد، دارای اهداف دیگری نیز می باشد. برای مثال با استفاده از صفحه بندی، حجم کلی صفحه را کاهش می دهید و در نتیجه زمان بارگذاری آن را نیز کوتاهتر می نمایید.


برای اینکه بتوانید صفحه بندی را انجام دهید باید با روشهای لینک دهی نیز آشنایی داشته باشید. چرا که برای مرتب و منظم کردن صفحات مرتبط باید از لینک دهی در بین صفحات استفاده نمایید.


در واقع با عمل صفحه بندی می توانید به عمل شماره بندی در صفحات یک سایت بپردازید.

 

 

Footer یا پاورقی

 

 

فوتر یا در واقع پاورقی وبسایت ها بسیار اهمیت دارد و باید توجه ویژه ای به طراحی این بخش از وب سایت ها داشت.


فوتر در مقابل هدر که در بالاترین بخش صفحه وب سایت قرار می‌گیرد، در پایین ترین قسمت یک وب سایت قرار می گیرد.


هر محتوایی که برای قسمت فوتر در نظر بگیرید، در تمامی صفحات وب سایت، قابل مشاهده برای کاربران خواهد شد.

 


معمولا محتوایی که برای این قسمت در نظر گرفته می‌شود شامل موارد زیر می باشند:

 


قوانینی که برای وبسایت در نظر گرفته شده است، لینک صفحات مقالات، نقشه سایت، لینک شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات تماس، اطلاعات فنی و حقوقی وب سایت و غیره 


برای اینکه بتوانید کاربران خود را تشویق نمایید که هر چه بیشتر در سایت شما حضور داشته باشند و به فعالیت خود در سایتتان ادامه دهند، میتوانید از قسمت فوتر که اهمیت بسیار ویژه ای در این زمینه دارد استفاده کنید.


برای اینکه بتوانید این قسمت را به صورت غیر مستقیم در سئوی سایتتان سهیم نمایید، می توانید از کلمات کلیدی در این قسمت استفاده نمایید.

 

 

Optimize یا بهینه سازی

 

 

بهینه سازی یا Optimize وقتی در طراحی سایت به کار می رود، به معنی بهینه کردن وب سایت ها می باشد.


 بهینه سازی وبسایت در واقع همان سئوی سایت میباشد.


برای اینکه بتوانید به سئوی سایت دست یابید، باید انواع اقدامات متمرکزی را داشته باشید تا بتوانید در نتیجه جستجوی کاربران برای یک واژه خاص که از کلمات کلیدی سایت و محتوای ما می باشد و یا در جستجوی عبارتی خاص در موتورهای جستجو یی مثل گوگل، در نتایج اول صفحه جستجو در موتورهای جستجو قرار بگیرید.


بهینه سازی سایت نقش عمده‌ای در رسیدن به موفقیت سایت در راستای اهداف سایت دارد.

 

 

Responsive یا ریسپانسیو

 

 

 

ریسپانسیو

 

 

ریسپانسیو بودن یک سایت ویژگی مهمی میباشد که طراحان سایت باید توجه ویژه‌ای به آن نمایند.


ریسپانسیو بودن یک سایت در واقع به این معنی میباشد که سایتی که طراحی می شود امکان نمایش به شکل مناسب در انواع مرورگرها و دستگاه هایی که کاربران امکان استفاده از آن را دارند داشته باشد.


وقتی سایت به صورت ریسپانسیو طراحی می‌شود، فرقی نمی‌کند که کاربر از کدام مرورگر و یا از کدام نوع دستگاه مثل موبایل، تبلت، رایانه و غیره برای دیدن سایت شما استفاده می کند.


سایتی که به شکل ریسپانسیو طراحی می شود قابلیت این را دارد که متناسب با مرورگر و ابعاد صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده کاربر ظاهرش را تغییر دهد و با توجه به همان ابعاد یک صفحه نمایش متناسب داشته باشد که تمام محتواها، منو ها و جزئیات موجود در صفحه سایت را در دستگاه کاربر به شکل متناسب به نمایش گذارد.


اگر سایت ریسپانسیو نباشد کاربران زیادی را از دست خواهد داد، چرا که فقط آن کاربران خواهند توانست سایت مورد نظر را مشاهده کنند که این سایت از مرورگر و دستگاه مورد استفاده آن کاربران، پشتیبانی می کند.


ریسپانسیو بودن یک سایت باعث می شود که آن سایت رتبه بالاتری از نظر سئو نسبت به سایت هایی که این ویژگی را ندارند داشته باشد. در نتیجه رسپانسیو بودن می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت سایت ها از نظر جذب کاربران و رسیدن به اهداف سایت داشته باشد.
پس حتماً در موقع طراحی سایت این ویژگی را بر روی سایت خود اعمال نمایید و آن را فراموش نکنید.

 

 

Thumbnail یا تصاویر بند انگشتی

 

 

تصاویر بند انگشتی یا Thumbnail می توانند نقش زیادی در سئوی سایت داشته باشند. این تصاویر همان تصاویر کوچکی هستند که معمولاً در سایتها و در کنار نوشته ها می بینید. در واقع این تصاویر نسخه های کوچک شده تصاویر می باشند که با قرار دادن آنها در سایت حجم صفحه زیاد افزایش نمی‌یابد و سرعت بارگذاری صفحات زیاد کاهش نمی یابد و هر وقت کاربر نیاز داشته باشد که نسخه اصلی را ببیند، می‌تواند روی تصویر بند انگشتی کلیک کند تا نسخه اصلی تصویر برای وی باز شود.


تصاویر Thumbnail ویدیو نیز داریم که یک تصویر کوچک سفارشی از ویدیو مورد نظر می باشد که در سایت قرار داده می شود و می تواند قبل از اینکه کاربر روی پخش ویدیو کلیک کند، در مورد محتوای ویدیویی آشنا شود تا اگر ویدیو را متناسب با نیاز خود ببیند به پخش آن اقدام نماید.


کاربرد این تصاویر بسیار زیاد می باشد و به شدت مورد علاقه کاربران است چرا که می‌تواند در تصمیم گیری در مورد محتوایی که می خواهند ببینند یاری می نماید.

 

 

Data Entry یا بارگذاری محتوا

 

 

 

بارگذاری محتوا

 

 

 

دیتا اینتری به وارد کردن اطلاعات یا بارگذاری محتوای اولیه ای که قرار است در سایت قرار داده شود گفته می شود.

 


این عمل معمولا بعد از طراحی سایت انجام می گیرد و اصول مخصوص به خود را دارد که برخی از آنها عبارتند از:


*باید محتوایی که قرار است وارد سایت شوند طبقه بندی شوند.


* از عنوان های جذاب و مفید برای متن های که قرار است در سایت مورد استفاده قرار گیرند، استفاده نمایید.


* در این عنوان ها از کلمات کلیدی محتوا نیز استفاده کنید.


* از قرار دادن تصاویر مرتبط با متون غافل نشوید. می‌توانید علاوه بر تصاویری از جداول، نمودارها و انواع محتواهای دیگری که بتوانند محتوا را جذاب‌تر نمایند، استفاده کنید.


* حتماً محتوایی را که قرار است در سایت قرار دهید، قبل از بارگذاری بازبینی نمایید تا در صورت وجود هر اشکالی به رفع آن اقدام نمایید.


وانواع اصول دیگری که باید در وارد کردن اطلاعات و محتوا آن اصول رعایت شوند.

 

 

انواع اطلاعات و محتوایی متنوعی ممکن است در یک سایت قرار داده شود که برخی از آنها عبارتند از:


انواع خبرها، متون، تصاویر، ویدیو ها و غیره


از آنجایی که اطلاعات و محتوای وارده در سایت نقش بسیار مهمی را در سایت ها بازی می کنند بنابراین برای این منظور باید از افراد حرفه‌ای متخصص استفاده نمود.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش چهار را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: